- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
12 november, 2007 at 17:36 #820512Anonym anvandareMembermikaeln wrote:Jag ska ge dig ett tips om du vill komma i form.
GE FAN I ÄTARDAGARNA !!Det har aldrig fungerat med ätardagar i dina dieter och kommer aldrig att göra.
En vecka har bara 7 dagar, och hur ska man komma i form om man äter glass och pommes och findus-mat under 15% av sin vakna tid?
För vissa kanske det fungerar, men du drar ju vatten värre än en turtle vax tvättsvamp och du måste kämpa hela veckan för att bli av med skiten efter ätardagen.
Skippa dessa dagar och bli en vinnare.Mina 2 ören.
Varför är alla dina 7 inlägg till mig?
Känner du mig?Min ätardag igår varade i 12 timmar och bestod av 6-7000kcal. Mest mat men ca. 1300kcal ifrån godis.
Hur mycket man ska äta på fyllnadsdagen tvistar dom lärde, men man bör fylla på mer ju mindre man äter övriga dagar. Jag äter lite energi/kolhydrater 6 dagar/vecka. Oftast har jag haft 2 fyllnadsdagar/vecka…
Det idealiska för mig skulle kanske vara att äta 1000g bra kolhydrater och lite övrigt på ätardagen…
Äterdagen fyller en massa funktioner och dom psykologiska är inte att förkasta.
Likaså att äta för mycket har faktiskt sin funktion också.
Men hur mycket skit man kan äta på en dag och fortfarande få så bra resultat som möjligt, påverkas av hela ens upplägg. Inte bara mängden träning och mat…12 november, 2007 at 17:41 #820513Anonym anvandareMemberMixtrade lite med mineralbalansen igår, vilket fick till följd att det mesta av vattnet satt i musklerna i morse – relativt fyllig och tajt på 110.7kg.
Målsättningen är fortfarande att vikten ska ner mot 100kg tills LP.12 november, 2007 at 19:59 #820514Anonym anvandareMemberHar avverkat en skön kvällspromenad.
Gick upp 03.10 imorse/natt, sedan jobbat i 12timmar, så har varit ganska trött hela dagen…men under promenaden var jag riktigt pigg och positiv i tankarna, börjar tro att formen ska bli skaplig (börjar tro, sa jag).Sista veckan med mjölk är också bestämt. Har ca. 2 1/2 liter mjölk i kylen, när den är slut är det slut…
Det blir uppemot 1 liter mjölk/dag (morgondrink + kaffe) 300-400kcal som kommer att bytas mot 1dl havregryn (110kcal).
Tuffare tider väntar mao!kolhydratkällorna blir:
4dl fiberhavregryn; 72g kolhydrater
500g grönsaker; 10g kolh.
1 banan; 25g kolh.fettet ifrån:
kycklingfilé
olivolja
omega-3
havregrynprotein:
kycklingfilé
proteinpulverNej, det är inte en 60 kilos tjejs diet, utan min på närmare 110kg!
12 november, 2007 at 20:06 #820515Anonym anvandareMemberJag beundrar din målmedvetenhet och styrka Jonas.
Att ge sig på en sån här diet kräver sin man.Riktigt grymt jobbat oavett hur det slutar.
//Ett stort fan av din hängivenhet och målmedvetenhet
12 november, 2007 at 20:13 #820516Anonym anvandareMemberSamir wrote:Jag beundrar din målmedvetenhet och styrka Jonas.
Att ge sig på en sån här diet kräver sin man.Riktigt grymt jobbat oavett hur det slutar.
//Ett stort fan av din hängivenhet och målmedvetenhet
Jag som försöker dölja att jag är ganska seriös i mitt eget huvud, men bara ganska!
PS. som sagt; Alla som tar sig upp på scenen är vinnare. Det är inte säkert att jag gör det…
15 november, 2007 at 16:19 #820517Anonym anvandareMemberÄr trött, sliten och hungrig…
Skönt att man snart ska börja äta lite mindre. :huh:Kvällspromenad och protein + 1 banan återstår att ge kroppen idag.
Har jobbat tidigt och mycket, så det ska bli skönt med sovmorgon och ledighet i helgen.
15 november, 2007 at 20:32 #820518Anonym anvandareMemberVissa dagar är sämre än andra…idag känner jag mig som ett snöre med fett på!
15 november, 2007 at 20:36 #820519Anonym anvandareMemberJonas Lundberg wrote:Vissa dagar är sämre än andra…idag känner jag mig som ett snöre med fett på!Know the feeling…
Ska bli jättespännande att se dig på scenen igen.15 november, 2007 at 20:55 #820520Anonym anvandareMemberAnna B wrote:Know the feeling…
Ska bli jättespännande att se dig på scenen igen.Tack, hoppas det…känner mig inte allt för taggad idag.
Känns skit rent ut sagt!
Har svårt att fokusera på målet, övar ingen posering.
Tycker det räcker att genomföra dieten, måste man tävla också?
Kan inte leva upp till mina krav, så därför skriver jag så här av rädsla att misslyckas…
Är jag inte nöjd, så blir det inget! 😮Ja dig med och se dig flexa lite muskler. :emo-thumb
PS. Är det allvar, ironi eller rädsla i det jag skriver, jag vet inte? Andra får bedömma det…[/b]
16 november, 2007 at 12:23 #820521Anonym anvandareMemberska bli kul att se dig på scenen Jonas, för du ska UPP!
gissar att du fått inspiration från någon dam?Det där apatiska att inte vilja eller ha lust, inte ens att ta av sig kläder för att fota o ha som minne…usch…känner igen det där.. trötthet, din hjärna försöker lura dig för att du ska börja äta, fattar du väl? :emo-thumb
visa den att du är smartare än så…inte så lättlurad :p
16 november, 2007 at 22:57 #820522Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:ska bli kul att se dig på scenen Jonas, för du ska UPP!
gissar att du fått inspiration från någon dam?Hoppas att det blir så, man slits ju mellan hopp och förtvivlan hela tiden…
…men kanske måste gå upp för sakens skull ändå, även om man inte känner sig redo!?
Visst har Erika inspirerat mig, kanske mest att få fettot (mig) i form igen. Tävlingen är mest en morot för att lura sig själv att klara av en tuff diet.
Inte själva målet i sig, målet är att genomföra dieten och komma i form…
Men Erikas disciplin är kanske mer knäckande än inspirerande, likaså den form hon har hållit så länge jag har känt henne…crazy!Det är trots allt roligt att se hur bra form man kan komma i?
Och det är nu det ska börja hända saker på allvar, dom 3 sista veckorna och framförallt sista veckan sker ju oftast den största viktnedgången…när man sedan tajtar till och lyckas med konststycket att bli torr och fyllig…så kanske det kan se hyfsat ut…trots allt!?17 november, 2007 at 00:19 #820523Anonym anvandareMemberMin målsättning för i år är:
Att komma in lite hårdare, torrare och fylligare. Torrare och fylligare ska inte bli några problem, men hårdheten återstår att se… :fever:
Men är man inte hård så blir ju det andra lidande.
Bättre att vara slät och fyllig än slät och platt!
Eller tajt, fyllig och halvslät ska man nog kunna bli…Ja så här snurrar det i hjärnan ungefär?
Allt är som det ska vara, utom formen![/b] :ph34r:17 november, 2007 at 09:23 #820524Anonym anvandareMemberLägsta vikt: 107,1kg
Men den är påväg upp nu…17 november, 2007 at 09:25 #820525Anonym anvandareMemberJonas Lundberg wrote:Lägsta vikt: 107,1kg
Men den är påväg upp nu…Jasså, det blir en ätardag idag?
17 november, 2007 at 09:34 #820526Anonym anvandareMemberLars Berglund wrote:Jasså, det blir en ätardag idag?Ja, har jobbat ett par lördagar, inte lika skönt att ha ätardag då, men nu är ordningen återställd.
21 dagar kvar…skulle tro att jag tappar 6kg till, kanske mer?
6-7kg bort och sedan 2-3kg extra tryck i musklerna! :bb: -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.