Tanken har börjat infinna sig…!

Home Forums Dagböcker Tanken har börjat infinna sig…!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 316 through 330 (of 384 total)
  • Author

Ännu en dietdag avklarad!
    Tömmer ut mig ganska ordentligt på veckorna…förra veckan -5,7kg…så pga det så får jag kramp varje gång jag tränar, kan knappt spänna benen eller vaderna. Detta har pågått i 4-5 veckor, möjligtvis att mer natrium hade hjälpt?
    Tar ganska mycket mineraler och extra kalcium/magnesium, använder även en hel del mineralsalt (med mer kalium än natrium), sedan innehåller ju kycklingen mycket salt.
    Äter lite kolhydrater, så det finns ju inte mycket som binder vatten i musklerna och dricker formodligen lite dåligt på dagarna när jag jobbar.
    Men tror själv att den stora boven i dramat är den stora viktnedgången under veckan, eller?
    Sedan hade ju säkert mer vatten och salt hjälpt!
    Någon som har några bra tips?
    Har inbillat mig att mineralvatten gör att musklerna krampar mindre, eller nästan inte alls, dom gånger jag har druckit det.
    Men som sagt musklerna blir rätt tömda, snabbt!

Har du testat att köra vitargoelektrolyt eller va den heter.
    Det räcker ju att du kör lite under passet så börj ju de mineralerna som finns i transporteras till musklerna ganska snabbt ?

Samir wrote:
    Har du testat att köra vitargoelektrolyt eller va den heter.
    Det räcker ju att du kör lite under passet så börj ju de mineralerna som finns i transporteras till musklerna ganska snabbt ?

Nej!
    Förmodar att den innehåller kolhydrater och dom är bannlysta tills jag får min mixade banan efter träningen. :D

Jonas Lundberg wrote:
    Nej!
    Förmodar att den innehåller kolhydrater och dom är bannlysta tills jag får min mixade banan efter träningen. :D

Byt ut den jävla banan så du kan träna istället. eller ta en halv banan efter och 10g vitargo under passet .

Det är väl ganska viktigt att kunna träna. Annars kan du ju sitta hemma med din banan :D

Samir wrote:
    Byt ut den jävla banan så du kan träna istället. eller ta en halv banan efter och 10g vitargo under passet .

Det är väl ganska viktigt att kunna träna. Annars kan du ju sitta hemma med din banan :D

Jo träningen funkar, men det känns som det blir värre.
    Men att flexa benen/vaderna går knappt!
    Dricker alltid en balja kaffe före träningen och visst drar koffeinet ut vatten…

Har tränat benen efter ätardagen och då är det inga problem, men nästa benpass blir på torsdag…får nog vara lite extra försiktig och förutseende då.
    Cyklar även efter träningen och det kan kännas lite obehagligt också, lite på gränsen till kramp.

Man kan ha roligt med en banan också, vet dock inte om jag skulle ha så mycket nöje med den. Blir mest nöjd när jag får äta den!

PS. Jag hävdar även att kreatin drar ut mineraler/vatten ur musklerna när man tränar och svettas rikligt, vilket jag brukar göra. Ska sluta med kreatin tabletterna som jag tar innan som steg 1.

Hur mkt fett äter du per dag nu då?

Lars Berglund wrote:
    Hur mkt fett äter du per dag nu då?

Inte så mycket!
    40-50g varav ca. 15g hamnar i stekpannan.

kolhydrater:
    4dl fiberhavregryn till frukost
    sedan 10g kolhydrater under dagen (grönsaker)
    och sist en banan efter träningen.

Jonas Lundberg wrote:
    Inte så mycket!

kolhydrater:

Fan har du redan börjat ladda!!?

;)

Jonas Lundberg wrote:
    Inte så mycket!

kolhydrater:

Ok, en liten fundering bara, varför äter du så mkt kolisar på morgonen(4dl) om jag skulle få styra lite så skulle jag dra ner på dom och istället äta mer kolisar direkt efter träningen, EN banan bara känns lite klent…men men det är ju bara hur jag skulle gjort som sagt..

Lars Berglund wrote:
    Ok, en liten fundering bara, varför äter du så mkt kolisar på morgonen(4dl) om jag skulle få styra lite så skulle jag dra ner på dom och istället äta mer kolisar direkt efter träningen, EN banan bara känns lite klent…men men det är ju bara hur jag skulle gjort som sagt..

Håller med! Målet efter träning är det ända målet som (nästan) ser lika dant ut off som on för mig.

Calle Sirén wrote:
    Fan har du redan börjat ladda!!?

;)

Ja man kan ju nästan tro det, men det känns tyvärr inte!
    Och det jäkliga är att jag ska försöka gå ner ca. 6kg till…

Lars Berglund wrote:
    AndreasP wrote:
    Håller med! Målet efter träning är det ända målet som (nästan) ser lika dant ut off som on för mig.

Alla mina mål är kraftigt begränsade och det jag mår bäst av är att få i mig fiberhavregryn till frukost, utan den måltiden hade mitt blodsocker kraschat snabbt.
    Sedan brukar jag vänta ca. 4tim innan jag börjar äta kyckling och grönsaker, som intages med jämna mellanrum hela dagen. Trots mitt låga kolhydratsintag så håller sig blodsockret jämnt hela dagen.
    Ger sedan enbart kroppen lite energi efter träningen, behöver ingen energi kvällstid.
    Målet har ju varit att gå ner ifrån 120kg med 20% kroppsfett till ca. 100kg på LP under 16 veckor, får se vad jag lyckas åstakomma… ;)

Testade vågen på gymmet idag…109,7kg…

Alla känner ju sin kropp bäst, men även jag hade nog personligen försökt att omfördela kolhydraterna lite om möjligt. Kolhydraterna efter träningen är det sista jag skär på. Sedan kan man ju iofs invända att jag är liten och degig troligtvis inte vet vad jag sysslar med, men ja:D

Andreas Guiance wrote:
    Alla känner ju sin kropp bäst, men även jag hade nog personligen försökt att omfördela kolhydraterna lite om möjligt. Kolhydraterna efter träningen är det sista jag skär på. Sedan kan man ju iofs invända att jag är liten och degig troligtvis inte vet vad jag sysslar med, men ja:D

Att flytta 35-40g kolhydrater hit eller dit skulle förmodligen inte göra någon större skillnad på resultatet.
    Att gå runt och vara låg tror jag däremot är negativt + att man inte mår så bra heller.
    Att äta lite och ändock må bra ser jag som väldigt viktigt!
    Min morgondrink innehåller ca. 75g kolhydrater sedan får jag inte i mig mer än 40g under 24 timmar.
    Varför fylla på på kvällen när det är under dagen jag behöver lite tankeverksamhet? :D
    Hade inte målet varit att tappa mycket vikt fort, så hade jag intagit mer kolhydrater efter träningen.
    Trots att målet är maximal fettförlust och än större vätskeförlust nu på slutet så måste man hitta någon balans för att orka träna, behålla styrka och muskler.
    PS. Känner en tjej som inte fyller på så mycket efter träningen, men jäklar vilken form och fysik hon har![/b] :emo-thumb

Man kan vända och vrida på det mesta och det är ju det jag har gjort! 8)

Viewing 15 posts - 316 through 330 (of 384 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.