- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
1 augusti, 2007 at 22:05 #820377Anonym anvandareMemberJay wrote:Två starka människor det där.
Vad ser du som fördelarna att växla mellan framsida och baksida på benpasset?
Jag är inte svag, men kör inte så tungt som förr (gammal och urkalkad).
Men när man kör med Erika känner man sig svag…Jag ser 2 fördelar med att växla mellan muskelgrupper;
Dels brukar jag få sådan pump att jag har svårt att böja o sträcka muskeln, så det hinner släppa lite.
Sedan den huvudsakliga fördelen, är att träningen blir effektivare. Jag tränar nästan alltid själv. Kör oftast antagonister och växlar muskelgrupp mellan seten.
Biceps – Triceps tex.2 augusti, 2007 at 16:17 #820378Anonym anvandareMemberIdag är det bröstdag, en av mina favvogrupper:emo-thumb
Ska köra med Jonas idag eller rättare sagt mot…
Jonas påstår själv att han inte ska ge sig före han ser blod svett och tårar men det spelar ingen roll för idag är jag laddad och övertygad om att jag kommer sluta som segrare i denna kamp:pMå bästa man eller rättare sagt kvinna vinna!
2 augusti, 2007 at 16:22 #820379Anonym anvandareMemberJa visa Jonas hur det ska gå till :emo-thumb
Dags för lite bilder snart kanske? :nodKör hårt båda två!! Gillar den här dagboken!!
2 augusti, 2007 at 16:34 #820380Anonym anvandareMemberErika wrote:Idag är det bröstdag, en av mina favvogrupper
Ska köra med Jonas idag eller rättare sagt mot…
Jonas påstår själv att han inte ska ge sig före han ser blod svett och tårar men det spelar ingen roll för idag är jag laddad och övertygad om att jag kommer sluta som segrare i denna kampMå bästa man eller rättare sagt kvinna vinna!
Erika är ju väldigt stark i bröstet och kan jag köra på dubbla vikten i någon övning, så räknar jag mig själv som vinnare! :buttrock:
Gav henne en kapsel ECA (lite uppåt örter) (vet inte om det hjälper eller stjälper henne?). Hon blir förmodligen väldigt laddad…
Själv blir det en balja kaffe + 200 mg extra koffein, dagen till ära!Nu är det krig… :aggresiv:
2 augusti, 2007 at 18:43 #820381Anonym anvandareMemberhahahah så kul när en tjej är så stark !!!!
Kul att träffa dig Jonas btw när vi skulle träna på exhale.2 augusti, 2007 at 19:18 #820382Anonym anvandareMemberBilden på bryggan är från i söndags, övriga bilder är tagna idag.
Jag var tvungen att lägga in bilder på mig för att jag skulle få lägga in bilder på Erika…2 augusti, 2007 at 19:42 #820383Anonym anvandareMemberBröst Jonas vs Erika;
Hantelpress:
1:a setet
56kg vs 33.5kg2:a setet
53 vs 33.5Snedbänk i smithen:
110 vs 70 (Tung jäkla maskin)2:a setet
110 vs 80 (Sen skulle Erika såklart höja, det var lite väl tungt för henne)Hantel flyes:
1:a & 2:a setet
31 vs 18.5Cable flyes:
30 vs 202:a setet
30 vs 25 (Nu tänkte jag här ska hon få, det gick ju sådär…testade först på 45, orkade 2 reps)Tyvärr så klarade jag inte att köra dubbla vikten på ngn övning men nästa gång är det armar, då jäklar! :bb:
Erika körde även lite bänk som 5:e övning medan jag körde hantellyft för axlarna sedan avslutade jag med lite vader och Erika med magen.
anm.
Vi hade invägning före passet, Jonas 121kg och Erika 60kg.2 augusti, 2007 at 20:24 #820384Anonym anvandareMemberfan va bredd du är Jonas och grym form på Erika :emo-thumb
Kommer snart till gbg o exhale o hälsar på så man får se paret med tryck i bitarna3 augusti, 2007 at 08:08 #820385Anonym anvandareMemberbra pass och snygga bilder !!!
3 augusti, 2007 at 10:37 #820386Anonym anvandareMemberMan har sett det så många gånger men man blir alltid lika impad. Från säl till tävlingform. En människa som inte tränar fattar inte hur svårt det är därför kan dem aldrig ge credit för det heller. Ni ser båda asbra ut på bilderna. Ge mig 10 år till så ska ni få se att jag är ikapp…
3 augusti, 2007 at 10:54 #820387Anonym anvandareMemberJohannes-S wrote:Ja visa Jonas hur det ska gå till
Dags för lite bilder snart kanske?Kör hårt båda två!! Gillar den här dagboken!!
Blev ju några bilder igår, dom på mig hade jag gärna stått över…
Hon visar med både vilja, styrka och fysik, vet inte om jag blir motiverad eller knäckt av henne?Vanessa Frykman wrote:hahahah så kul när en tjej är så stark !!!!
Kul att träffa dig Jonas btw när vi skulle träna på exhale.bra pass och snygga bilder !!!
Tack detsamma och hälsa David!
Erika är själv ganska missnöjd med dom senaste passen, hon får inte riktigt den pumpen hon önskar, medans jag knappt kan röra resp. muskel. När jag sedan nämner vilken pump jag får så blir hon ännu surare.
Hård eller tryck, svårt att äta begränsat och samtidigt få bra pump. Hade jag fått bestämma, så skulle hon fyllt på lite bättre innan träningen. Det är en beslutsam tjej, men på lördag ska jag se till att hon äter mycket (och det är kolhydrater du ska äta mycket av på lördag Erika, inte protein!):evil:Det blev 3 snygga bilder och 2 grisbilder(vi bråkade länge om hur många bilder vi skulle posta, jag sa max en bild på mig, helst ingen…)
Martin.P wrote:fan va bredd du är Jonas och grym form på Erika
Kommer snart till gbg o exhale o hälsar på så man får se paret med tryck i bitarnaLite vidd finns det alltid (långa nyckelben eller nåt)!
Där finns det många med tryck i bitarna, på mig syns det ju tyvärr inte. Allvarligt talat så är man ganska medelmåttig på det gymmet.
Det dröjer kanske till september innan Erika o jag kör ett pass ihop där. Men jag kör väl något snabbpass där innan dess.
Hojta till innan du kommer!TheBigOne wrote:Man har sett det så många gånger men man blir alltid lika impad. Från säl till tävlingform. En människa som inte tränar fattar inte hur svårt det är därför kan dem aldrig ge credit för det heller. Ni ser båda asbra ut på bilderna. Ge mig 10 år till så ska ni få se att jag är ikapp…Du prickade min form ganska bra! ha ha! (tyvärr så kan jag inte posta mer smileys, annars hade det kommit en här) Jag ligger ca. 20 kg ifrån tävlingsform, så det är ju lite överskott att ta bort.
Erika däremot skulle kunna stå på scenen om en vecka och jag skojar inte. Men skulle ju behöva lite längre tid för att komma ner i ”sin” klass -55kg…
Vet ju ej ditt utgångsläge, men på 1 år kan man förändra mycket. Jag tror att jag skulle kunna piska mig i form till december, om bara viljan och motivationen hade funnits där…3 augusti, 2007 at 11:23 #820388Anonym anvandareMemberHej Jonas! Kul att du har en så stark träningspartner;) ? Hör av dig när du åker till din kära hemstad Varberg:nod …..
4 augusti, 2007 at 07:03 #820389Anonym anvandareMemberJonas Lundberg wrote:Erika är själv ganska missnöjd med dom senaste passen, hon får inte riktigt den pumpen hon önskar, medans jag knappt kan röra resp. muskel. När jag sedan nämner vilken pump jag får så blir hon ännu surare.
Hård eller tryck, svårt att äta begränsat och samtidigt få bra pump. Hade jag fått bestämma, så skulle hon fyllt på lite bättre innan träningen. Det är en beslutsam tjej, men på lördag ska jag se till att hon äter mycket (och det är kolhydrater du ska äta mycket av på lördag Erika, inte protein!)Kanske för att du Jonas nämner det hela tiden under passet och flera timmar efteråt:p Inte direkt det man vill höra när ens pass gått åt h**vete även om det gör mig motiverad att till nästa gång köra hårdare…armar idag iaf! Hoppas du är lika laddad som mig:aggresiv:
Kommer att äta vad som helst idag, de två senaste passen har verkligen varit värdelösa för min del…you name it, I will eat it!4 augusti, 2007 at 20:01 #820390Anonym anvandareMemberTjenare Jonas, kul att du fått gnistan tillbaka och har hittat en bra träningspartner.
Jag vet att du älskar sporten och är perfektionist (dommarpotential?) men tycker du sågar dig själv i onödan. Jag tycker du har en fantastisk fysik och du kan nog lätt fixa eventuella brister. Det är ju lättare att bli av med fett än att bygga massa, så på med x-ray brillorna om du inte ser det jag ser8) . Vad som än håller dig inspirerad till att köra hårt i gymmet tycker jag du skall fortsätta med.:up:Ha det bra!
/D4 augusti, 2007 at 20:02 #820391Anonym anvandareMemberArmar; Erika vs Jonas:
Tvåhands sittande hantelextensions:
31kg vs 56kg2:a setet
26 vs 51Stående hantelcurl:
16 vs 262:a setet
16 vs 23.5Pushdown med dubbeltrissa:
1:setet
60 vs 100 (fullt mag. och ganska lätt för Jonas, för mig däremot gick det inte bra för fem öre:( )2.a setet
65 vs 100Scottcurl maskin med fria vikter:
15 vs 252:a setet
15 vs 25Smal bänk i smithmaskin:
70 vs 1102:a setet
60 vs 110Koncentrationscurl:
10 vs 212:a setet
10 vs 21 (Jag körde även ett 3.e set på samma vikt)Sista triceps övningen för mig blev dips medan Jonas körde enarms cabelextension.
Jag körde med 25kg extra så många jag orkade, sen på kroppsvikt så många som möjligt. Avslutade även med 2 set stångcurl.(Mina tre senaste pass har gått så j**la dåligt!!! Jag får ingen som helst kontakt med mina muskler medan Jonas får grymme trycket och massor av träningsvärk…livet är så orättvist! )
amn.
Invägning före träningen, Jonas landade på 122kg och jag på 60kg. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.