- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
4 augusti, 2007 at 20:07 #820392Anonym anvandareMember
Ser bra ut erika, prova att köra med vikter som du precis klarar 3 set: 30,25,20 reps innan du påbörjar själva ”worksetet”, får extrem pump själv av det om jag fått i mig rätt balans protein/kolhydrater under dagen.
:up:
/D4 augusti, 2007 at 20:13 #820393Anonym anvandareMemberMini Åsa wrote:Hej Jonas! Kul att du har en så stark träningspartner;) ? Hör av dig när du åker till din kära hemstad Varberg:nod …..Vi tränar bara ihop ibland…
Är väldigt sällan i Varberg privat (mer i jobbet), men hör av mig när jag har vägarna förbi.4 augusti, 2007 at 20:49 #820394Anonym anvandareMemberDavid Frykman wrote:Tjenare Jonas, kul att du fått gnistan tillbaka och har hittat en bra träningspartner.
Jag vet att du älskar sporten och är perfektionist (dommarpotential?) men tycker du sågar dig själv i onödan. Jag tycker du har en fantastisk fysik och du kan nog lätt fixa eventuella brister. Det är ju lättare att bli av med fett än att bygga massa, så på med x-ray brillorna om du inte ser det jag ser8) . Vad som än håller dig inspirerad till att köra hårt i gymmet tycker jag du skall fortsätta med.:up:Ha det bra!
/DVisst är jag bodybuilding idiot!
Har för höga krav och kan aldrig uppvisa det jag hade velat. Bristerna som inte har blivit bra på 23 år, kommer inte att rätta till sig över en natt…
Jag sågar mig själv med glimten i ögat, egentligen inget att bry sig om. Är nog bara väldigt rädd att misslyckas igen…
Oavsett om andra tycker jag är en pussy, så sitter sista tävlingen djupt i ryggmärgen, blir ledsen när jag tänker på det…
Skulle bara vara en revansch, som skulle få mig på bättre tankar. Tyvärr så känns det ganska avlägset.
Jäkla snyfthistoria detta blev och ingen tröst hjälper mig, men säg gärna vilken looser jag är (kanske skulle hjälpa lite?), men tar sällan åt mig och tål det mesta…
Jag tränar för att det är en drog, vill vara i bättre form, men är för lat/hungrig…
Med andra ord, min vilja att pressa mig i form finns inte, kanske hittar den någon dag…
Men jag tränar regelbundet nu och det känns bra!5 augusti, 2007 at 17:25 #820395Anonym anvandareMemberDavid Frykman wrote:Ser bra ut erika, prova att köra med vikter som du precis klarar 3 set: 30,25,20 reps innan du påbörjar själva ”worksetet”, får extrem pump själv av det om jag fått i mig rätt balans protein/kolhydrater under dagen.
:up:
/DLånar din tråd lite Jonas…
Tack David!
Var och körde axlar idag, detta pass gick betydligt bättre än de föregående denna vecka.
Tycker egentligen inte om att köra många repetitioner men idag tänkte jag pröva det…meningen var att jag skulle köra 3 lätta set före de 2 tunga som du föreslog, men det blev inte riktigt så (bara i den första övningen)
Det blev iaf 2 lätta och 2 tunga set på varje övning och jag fick faktiskt rätt bra kontakt, så idag behöver jag inte vara sur och grinig över att träningen gått dåligt:up:5 augusti, 2007 at 23:01 #820396Anonym anvandareMemberErika wrote:Tjena Fredrik!
Du har så rätt…Andersson är mitt efternamn och jag är uppvuxen i Öjebyn:)
Har jag inte helt fel och är ute och seglar borde syster din heta Anna-Karin, eller ngt likande dubbelnamn:pStämmer bra det! Men vad du har växt, upp på scen gläns nu!
6 augusti, 2007 at 00:38 #820397Anonym anvandareMemberJonas
Riktiga klubbor du har:up:
Måste vara rätt många cm runt dom?6 augusti, 2007 at 11:26 #820398Anonym anvandareMemberExhale Freddan wrote:Jonas
Riktiga klubbor du har:up:
Måste vara rätt många cm runt dom?Dom ser faktiskt lite större ut och känns så också…
Har inte mätt dom på länge, blir bara besviken när det visar under 50 cm.
Dom brukar hamna där någonstans (fet, hård, pump, kall…?)
Det är ju roligast att mäta dom när man är off med pump, får göra det någon gång!6 augusti, 2007 at 21:01 #820399Anonym anvandareMemberRygg; Erika vs Jonas
Smalt drag uppifrån
1:a setet
12plattor vs 18plattor2:a setet
11 vs 16Enarmsrodd med fria vikter
50 vs 802:a setet
55 vs 90Latsmaskin smal fattning
60 vs 102.52:a setet
60 vs 102.5Maskinrodd
60 vs 1002:a setet
60 vs 95Hantelrodd
29 vs 532:a setet
29 vs 53(Sedan dog jag, skulle ha kört raka marklyft och lite mage men blev helt slut efter hantelrodden så jag stretchade istället. Erika körde däremot lite sittande rodd och vader.)
Ps: Sista semesterveckan och första dagen på stranden i sommar…
8 augusti, 2007 at 11:16 #820400Anonym anvandareMemberSkulle kört ben igår…
Började med sittande legcurl, allt frid och fröjd…
Sedan skulle vi köra en sådan där jäkla fjoll (tjej) -övning; utfall i smithen…
Började med 40 kg, jag är lite stel här så det gjorde jäkligt ont.
La sedan på 70 kg, kändes bättre. Den värsta stelheten var borta nu.Sedan blev det 90 kg, första benet inga problem, sedan på andra benet var en 8:a ganska jobbigt… (när vi körde den här övningen för några veckor sedan, så körde jag på samma vikter som Erika, var ordentligt slut efter näst sista setet. Hon höjde sedan med 10 kg i sista setet, det var bara att bita ihop och gilla läget. Min pump, värk och kroppens utmattning, fick jag sedan lida av i flera dagar).
Men idag(igår) kändes vikten lättare, så jag lade på 110 kg. Fram med vänster benet och bak med höger benet, hitta rätt balans…
Nu kör vi…kraash i insidan på vänsterbenet, sedan var jag tvungen att komma upp också, då kraashade det 3 ggr. till…
Gick ej att belasta benet mer sedan, var tvungen att ta ett steg i taget när jag gick i trappor.
Men idag känns lite bättre!…Avslutade sedan benpasset med liggande legcurl och benspark. Det var det enda som funkade, försökte med raka mark. Det gick inte.
Var lite orolig innan att jag skulle skada korsryggen. Hade kört rygg dagen innan och var väldigt mör i korsryggen. Rygg och ben efter varandra eller tvärt om, har jag lite dålig erfarenhet av.
Ryggen höll men låret brast!Var försiktig när ni kör fjoll (tjej) -övningar, inget för tuffa killar!
8 augusti, 2007 at 11:30 #820401Anonym anvandareMemberDen övningen heter ENDAST utfall i smithen och inget annat
Krävs mkt att köra den övningen, tuffhet bla.. *HAHAHA*
Ser att Erika kör på skit grymt!Verkligen facinerad utav dig Erika… :up:
MVH, C8 augusti, 2007 at 11:33 #820402Anonym anvandareMemberJonas Lundberg wrote:Var försiktig när ni kör fjoll (tjej) -övningar, inget för tuffa killar!DAMN RIGHT!
Krävs ett redigt kjoltyg som Erika för sånt där hardcore du! :p8 augusti, 2007 at 21:11 #820403Anonym anvandareMemberBröst; Erika vs Jonas
Bänkpress:
75kg x 11 (Låste nästan 12:an också) vs 130kg x 82:a setet
80 x 6 vs 130 x 7Hantelpress:
2 set
33 vs 53Bröstpress i maskin:
2 set
75 vs 116Stående i cabelcross: (Kass discoövning, Erika får räfflor över hela bröstet och jag ser ut som en överjäst deg men man måste vara snäll ibland)
30 vs 402:a setet
30 vs 35Hantelflyes:
2 set
19 vs 28Erika fortsatte köra lite bröst, 2 set pecdec och sedan 9 set mage, 3 olika övningar. Medan jag körde 4 set hantellyft för axlarna, 2 set raka marklyft, 3 set sittande vadpress och 4 set crunches maskin (Bästa magmaskinen jag kört!)
anm.
Bra bröstpass… körde sedan lite diverse. Var tvungen köra igen lite sedan skadepasset igår. Har inte kört bänk på ett bra tag men hade skaplig styrka där ändå. Erikas 11 reps på 75 kg var imponerande:up:8 augusti, 2007 at 21:13 #820404Anonym anvandareMemberFöljer dig allt och kikar in titt som tätt!
Kör hårt, ända in i kaklet!
Lycka till!/ Berggren9 augusti, 2007 at 10:39 #820405Anonym anvandareMembersh0w wrote:Den övningen heter ENDAST utfall i smithen och inget annat
Krävs mkt att köra den övningen, tuffhet bla.. *HAHAHA*
Ser att Erika kör på skit grymt!Verkligen facinerad utav dig Erika… :up:
MVH, CVad den jäkla övningen än heter och hur tuff man måste vara, så passade den tydligen inte min stela kropp.
Men jag ska ge den en chans till, bra streching för mig och vilken pump jag får av den + en väldigt skön fyllighet i benen dagen efter.Skulle skrivit något om Erika; vill inte ta till för stora ord, men hennes fysik, styrka och form ser man inte varje dag…! :emo-thumb
9 augusti, 2007 at 10:44 #820406Anonym anvandareMemberlovelysmile wrote:DAMN RIGHT!
Krävs ett redigt kjoltyg som Erika för sånt där hardcore du! :pErika är ingen kjol-tjej även om hon har ben till det, men hardcore det är hon. Kanske lite för mycket för sitt eget bästa…
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.