Tärningen är kastad!

Home Forums Dagböcker Tärningen är kastad!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 1,040 total)
  • Author
    waco3000 wrote:
    Om man tittar på mätresultaten så verkar du ju ha vuxit på ”roligare” ställen än tex magen som jag då räknar som ett ”tråkigt” ställe. Är det egentligen så trist med dessa x-tra kilon på vågen?
    Jag hoppas att lillbebisen ”ploppar” ut snart men helst inte före kickoff, för jag vill veta om du ”kickade ass” med dina arbetskamrater eller om du nu kommer att få utstå ett helt år av nedlåtande kommentarer tills nästa chans till revansch, he he.

Än är inte kilona så farliga och de har satt sig på rätt ställen helt klart.
    Men ifall man inte passar sig så ligger man snart i soffan fet som en strandad val och göttar sig i sin ohälsa :p

När det väl är dags för deff i mars så vill jag ha en hyfsat utgångsläge för grym form när jag sen ska gå pappaledig och spänna mig på stranden ;)
    Försöka se oberörd ut och försöka hålla koll på en 6-åring och ett litet knyte i vagnen.

Skämmas inför mina arbetekollegor efter mina insatser finns ju inte på världskartan hahahahaa
    Tävlingsmänniska man är så börjar man ladda en timme innan och går det dåligt finns det risk för att man blir hummm hur ska man förklara det….”lite” arg hehe

Vann mina fyra första grenar, sista grenen, rida på mekanisk tjur, den gick ingen vidare.
    Men det kan jag leva med.

Första grenen – Springa med gummiband fastspänd bak på ryggen och försöka sätta fast 3 markörer.
    Mycket jobbigar än man kan tro!
    Lätt vinst!

Andra grenen – Gladiatorkamp, man står på en pelare och ska slå ner den andre med sitt vadderade vapen, bäst av 3. Vinst 2-0.

Tredje grenen – Boxning i uppblåst ring och gigantiska handskar.
    Vinst 2-0 här med. ”Knock” i första roden på båda omgångarna.

Fjärde grenen – Sumobrottning – Även här var det bäst av 3 som gällde. Kvällens svåraste motstånd hade jag här. Mötte den andre på jobbet som
    sysslat med MMA, så båda hade en taktik iaf hehe
    Vinst 2-1. Halka fösta omgången av min fotsvett hahahahaa
    Säkrade vinsten med ett kast i sista fighten, kvällens enda kast hehe

Femte genen – Tjuren.
    Alla fick en provomgång för bekanta sig med besten… Lyckades redan här få ont i ljumsken :p
    När det väl var dags för riktiga omgången så lyckades jag hålla i mig i hela 17sek, han som vann satt i 61sek.
    Inte en chans här med andra ord.

Sen var det ut och äta som gällde, hängde med polaren hem och ”fixade” i ordning mig.
    Fixade = snabbdush och lite deo i hålorna :emo-thumb
    Kvällen höjdpunkt var när en kollega blev uppraggad av en 70+ tant.
    Smeker honom lite på armen innan hon går och säger: Du vet inte vad du går minste om….

Sammanfattning: Grymt rolig kväll med massa massa skratt!
    Idag blir det bara hemma mys med film och något gott att äta.

Man kan leva länge på sådana där lyckade kvällar, det lät helt fantastiskt roligt faktiskt. Sedan ska man inte dissa mogna damer, tänk vad mycket erfarenheter och kunskaper dom kan ha i bagaget. Du får hälsa din kamrat att han förmodligen gick miste om en chans att lära sig allt om livets hemligheter:P.

Han har redan fått veta vilken mes han är som inte vågade ta detta tillfälle i akt och få ta del av årtionden av hemligheter som damen samlat på sig hahahahaa!!

Idag verkar det vara dags för bebis ;)
    Sammandragningarna kommer regelbundet, dock hela 7min emellan just nu.
    Tjejen ligger i badet och försöker slappna av, jag lagar mat till oss så hon får i sig massa energi.
    Lite jobbigt att se henne ha så ont :(

Äntligen bebis :)
    Igår natt 22:47 föddes lilla Nathalie.
    51cm och 3040gram tung

Träningen framöver kommer kräva minimalt lyftande och minimalt med sömn.
    Maximal fokus och 100% kärlek gäller istället.
    Denna träningsform får även de mest hårda och grova snubbarna att mjukna :)
    En annan var en mjuk en redan från börja hehe

Tjejen är den tuffaste människan jag haft äran att möta i mitt liv
    Att föda barn utan minsta klagan och med grym beslutsamhet är något man kan lära sig mycket av.
    Hon tog ett bad när vi kom till förlossningen, andades bara lite lustgas som smärtlindring som det mest naturliga i världen.
    Både mor och dotter mår kanon ;)

[/b]Grattis på er!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:emo-thumb

grattis igen:up:

waco3000 och bighulken:
    Tackar :)

Nu är vi äntligen hemma igen. Allt är bra med oss och ska bli riktigt skönt att få sova i egen säng och få rota i kylskåpet när det svarta hålet kräver mat :p

Nathalie har sovit från 13-tiden till ca 18:30… så ett natt pass är att vänta…

Sova?
    Vad är det?
    Nathalie tuttvägrar så har inte blivit mycket till sömn..
    Återbesök på BB idag, blir det ingen ordning på amningen så blir det pumpa ut mjölk och flaskmata.
    Idag tänkte jag försöka få till ett pass på gymmet, mest ute efter Saunalainen hehe
    Lyfta lite så man inte förfaller helt Hahahaa

i0janki wrote:
    Sova?
    Vad är det?
    Nathalie tuttvägrar så har inte blivit mycket till sömn..
    Återbesök på BB idag, blir det ingen ordning på amningen så blir det pumpa ut mjölk och flaskmata.
    Idag tänkte jag försöka få till ett pass på gymmet, mest ute efter Saunalainen hehe
    Lyfta lite så man inte förfaller helt Hahahaa

ja belöningen är härlig!!!,sauna :up:

lycka till er nu!!

LYCKA!
    Sikken skillnad när vi nu börjat pumpa ut mjölk samt kompletterat med ersättning.
    Nu sondmatar vi som det heter, sätter fast en liten tunn tunn slang på sitt lillfinger som Nathalie sen får suga på och på så sätt få i sig maten :)

Resultatet: Vi har en styck mycket mätt och nöjd bebis som sover och äter ;)
    Storasyster verkar ha haft en intensiv dag, somnade i soffan när vi kikade på Emil tidigare ikväll.
    Var så stolt när hon fick gå med vagnen själv :)

Ett pass på gymmet har jag hunnit med också, gick bra trots endast 45min sömn i inatt/morse :p
    Hakade på bröst och biceps som resten av sällskapet skulle köra.

Dagens pass
    Bröst
    Bänkpress
    1×15 80kg – FU
    1×17 100kg PB!
    1×9 +1 100kg
    Grym pump i bröstet nu, och energiboost av PB:n

Hantelpress – lutande bänk
    3×8 30kg – 3s i excentriska delen.
    Mycket bra kontakt med muskeln idag.

Flyes – cable cross – nerifrån
    3×10 20kg

Biceps
    Stångcurls
    3×12 30kg – 3s i excentriska delen
    Armarna var rätt möra kände jag av allt bärand och hållande av bebis i konstiga vinklar.

Stånde hantelcurls
    3×10 14kg

Scottcurls EZ-stång
    3×10 40kg

Axlar
    Sidolyft hantlar alternerat med stående militärpress med hantlar
    3×10 11kg –> 3×10 11kg

Ifall jag inte är helt död och man får viss sömn inatt så blir det ett benpass i morgon.
    Nu dags att mata igen, var 3:e timma är det som gäller… Är nästan som en byggares diet hahahaa!

wow!!

bra bänkat,17 reps på 100kg!!! verkligen bra.

jag brukar pumpa ut bröstet lite jag också,i slutet av passet.
    men jag gör inte många fler reps jag heller,typ 20.
    bra att du kör på nu,å inte släpper,lätt hänt nu ,då nytt barn kommit.
    lycka till i morgon med benen:up:

mvh bighulken.:ike:

Har kommit igång bra med träningen och vill inte tappa allt och börja om.
    Satte upp 1,5års plan i januari så helt klart enklare att hålla igång tränandet då.

Gick över förväntan igår, men det kändes tungt samtidigt som bänken funka iaf.
    Allt annat var relativt tungt.
    Ja idag är det ben, och behöver all lycka i världen hehe
    Är som en ny människa nu, Nathalie äter och sover bara just nu. Är uppe var tredje timme och matar. OK, bajsar en massa också hahahaa!
    Så igår efter BB-besöket har det vart mat, 18:00, 21:00, 00:00, 03:00 och nyss 06:00.
    Tösen är riktigt nöjd nu, hennes smeknamn Gap&Skrik gäller inte längre…
    Såhär nöjd och trött kan man se ut efter massa mat:

Matning 09:00, 12:00 och lite tidigare än 15:00. Vi har återbesök till BB just 15:00.
    Ska kolla att tösen lägger på sig vikt igen, gått ner från 3040gram till 2710gram.
    Där är jag inte orolig alls, äter som sin pappa nu när det finns mat ;);)

Dålig planering är ens värsta fiende, eller ngt liknande!
    Ingen benträning idag då det blev knas med matning och liknande efter återbesöket på BB.
    Växt till sig till 2855gram, bra matat av mig ;)
    Tjejen såg smått trött och irriterad ut så jag tog ur väskan ur bilen efter BB och gick med tunga steg hem igen…
    I morgon så kör jag passet så fort jag kan så det blir av hehe

Over and out!

Dagens pass kan sammanfattas med ett ord, dropsets!
    Körde lite blandad beroende på vad som var ledigt, men alla övningar kördes enligt dropsets ädla konst.
    Vilan mellan seten bestod helt enkelt av den tid det tog att byta vikt inför kommande set.

Dagens pass
    Knäböj
    1×5 130kg
    1×5 120kg
    1×5 110kg
    1×5 100kg
    1×5 90kg
    1×5 80kg
    1×5 70kg
    Svettig värre, kan säga att jag var uppvärmd nu…
    Satt fem minuter och vilade innan nästa övning.

Marklyf
    1×5 150kg
    1×5 140kg
    1×5 130kg
    1×5 120kg
    1×5 110kg
    1×5 100kg
    :helpme:

Shrugs i smith
    1×8 120kg
    1×8 110kg
    1×8 100kg
    1×8 90kg
    1×8 80kg
    1×8 70kg
    1×8 60kg

Latsdrag bakom nacke
    1×5 80kg
    1×5 75kg
    1×5 70kg
    1×5 65kg
    1×5 60kg
    1×5 55kg

Pushdowns – EZstång
    1×8 80kg
    1×8 75kg
    1×8 70kg
    1×8 65kg
    1×8 60kg
    1×8 65kg
    1×8 60kg

Sidolyft med hantlar
    1×6 11kg
    1×6 10kg
    1×6 9kg
    1×6 8kg
    1×6 7kg
    1×6 6kg
    1×6 5kg
    Vilken sjuk pump i axlarna nu :p

Stående hantelcurl
    1×8 15kg
    1×6 14kg
    1×6 13kg
    1×6 12kg
    1×6 11kg

Sittande Lårcurls
    1×8 50kg
    1×8 45kg
    1×8 40kg
    1×8 35kg
    1×8 30kg

Vader – sittande i smith
    1×12 140kg
    1×12 130kg
    1×12 120kg
    1×12 110kg
    1×12 100kg
    1×12 90kg
    1×12 80kg
    1×12 70kg
    1×12 60kg

Nu kan jag med gott samvete vila i morgon! Blir besök av mamma och pappa, samt syster med man. Sen kommer det nog annat löst folk som ska kika på lilla Nathalie.
    Dagens träning var svettig, stundtals smärtsam, men heeelt underbart!!

Grattis grattis till det nya tillskottet i familjen och det nya rpb i bänken

Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 1,040 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.