Tärningen är kastad!

Home Forums Dagböcker Tärningen är kastad!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 256 through 270 (of 1,040 total)
  • Author

bighulken: Vi tackar och bockar alla här hemma i Borås.

Introducerade smalbänk till mitt schema igen. Haft problem med denna övning tidigare. Gjort ont lite varstans men idag kändes den kanon!
    Blir fler gånger framöver :)

Dagens pass
    Triceps
    Smalbänk
    1×10 90kg
    1×8 110kg
    1×3 120kg

Hantel bakom nacke
    1×10 30kg
    4×8 36kg

Pushdowns – stång
    4×8 80kg

Pushdowns – rep
    4×8 40kg

Biceps
    Stångcurl
    2×10 40kg
    2×8 40kg

Hantelcurls stående
    3×6 20kg

Hammerculs mot bröst
    3×10 13kg

Rep i cablecross
    3×10 40kg

Scottcurls EZ-stång
    1×10 30kg
    2×8 30kg

Grymt gå pump i armarna efter passet. Blev bastu och tjöta skit efteråt.
    Bra fredag helt enkelt.

Rolig historia det där:up:.

Tycker att det är trevligt att du kryddar dagboken med lite allt möjligt, fighterbilder och familjeliv mm. Jag tycker att det strongt att du har lyckats hålla igång träningen med allt som händer och vansinniga träningstider, bra gjort!

waco3000 wrote:
    Rolig historia det där:up:.

Tycker att det är trevligt att du kryddar dagboken med lite allt möjligt, fighterbilder och familjeliv mm. Jag tycker att det strongt att du har lyckats hålla igång träningen med allt som händer och vansinniga träningstider, bra gjort!

Kul att du uppskattar att jag tar ut svängarna lite och inte strikt håller mig till den ädla konsten att bygga muskler.
    Vansinniga tider? Träna 05:00 gör väl alla? hahahaa
    Det är vansinnigt, men för att skaffa utrymme till min hobby får jag stiga upp lite tidigare varannan vecka.
    Är man en allt eller inget människa ut i fingerspetsarna så finns inget annat alternativ. Bara träna då tid ges :p
    Jobbar på bli bättre med att det finna mellanting från allt eller inget…
    Inte övertygad det minsta om att så skulle vara fallet…
    Lägg där till en tävlingsmänniska och dålig förlorare, möjligen än sämre vinnare…

Nu är frukosten i magen, väskan packad. Lillan matad och sover igen. Tjejen sover igen.
    Själv ska man dra ett axelpass, sen till glasbanken och införskaffa mig lite av gudarnas gyllene nektar.
    Ikväll är det PAAAAAAAAAAAAARTY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

MÄTT!
    200grams otsburgare och pommes donades ihop till lunch idag.
    Sköljdes ner med lite av den införskaffade gyllene nektarn som gudarna gett oss.

Blev ett lugnare pass idag, med fokus på utsida axlar. Sen en välbehövlig bastu :)

Dagens pass
    Axlar
    Hantlepress
    1×10 22kg
    3×8 26kg

Sidolyft hantlar
    1×10 11kg
    1×8 15kg
    3×6 15kg
    3×10 8kg
    Kort vila mellan seten och enorm pump!

Omvända flyes med hantlar, lutande bänk
    4×10 8kg

Shrugs
    3×10 100kg
    3×20 60kg

Nu är det strax lite fika på gång, sen börjar laddandet för kvällens dimma!

Hoppas att du har en fantastiskt trevlig utekväll just nu.

Jag kom att tänka på Borås då jag kikade in här. Ifall jag inte minns galet var jag och simmade SM där -92. Tävlingen gick utomhus och kallt och blåsigt var det, och som brukligt är så klär man på sig ordentligt för att hålla värmen innan loppet. Inför start så har man på sig ytterkläderna in i det längsta och kastar av sig dom snabbt och kliver upp på startpallen. Det var bara det att när jag stod där på pallen och väntade på att ställa mig i startposition så hör jag bakom mig: Pssst… mössan, ta av dig mössan. Jag blev helt störd av detta och gjorde ett fruktansvärt uselt lopp, liksom alla andra lopp på just den tävlingen. Borås… inget ställe man förknippar med trevliga simmarstunder inte, he he.
    Och som jag hade tränat inför denna tävling, bodde några mil från simhallen så jag morgontränade utanför huset med medicinbollskast mot garageport och simbänk lutande mot altanräcket – stackars grannar. Simmade gjorde jag på eftermiddagen, ibland kom jag även på att jag skulle cykla eller löpträna före simmet och blev jag sjuk så skulle förlorad träningstid tas igen. Fy fasen, jag var helt slutkörd då det var dags för tävling så det var ju inte så smart. Borås… en stad som väcker minnen.

waco3000 wrote:
    Hoppas att du har en fantastiskt trevlig utekväll just nu.

Jag kom att tänka på Borås då jag kikade in här. Ifall jag inte minns galet var jag och simmade SM där -92. Tävlingen gick utomhus och kallt och blåsigt var det, och som brukligt är så klär man på sig ordentligt för att hålla värmen innan loppet. Inför start så har man på sig ytterkläderna in i det längsta och kastar av sig dom snabbt och kliver upp på startpallen. Det var bara det att när jag stod där på pallen och väntade på att ställa mig i startposition så hör jag bakom mig: Pssst… mössan, ta av dig mössan. Jag blev helt störd av detta och gjorde ett fruktansvärt uselt lopp, liksom alla andra lopp på just den tävlingen. Borås… inget ställe man förknippar med trevliga simmarstunder inte, he he.
    Och som jag hade tränat inför denna tävling, bodde några mil från simhallen så jag morgontränade utanför huset med medicinbollskast mot garageport och simbänk lutande mot altanräcket – stackars grannar. Simmade gjorde jag på eftermiddagen, ibland kom jag även på att jag skulle cykla eller löpträna före simmet och blev jag sjuk så skulle förlorad träningstid tas igen. Fy fasen, jag var helt slutkörd då det var dags för tävling så det var ju inte så smart. Borås… en stad som väcker minnen.

Borås – Staden som dör när första höstdagen hittar hit.
    Borås – Paraplyförsäljarnas paradis. Regn regn regn.
    Borås – Dialekten som kan väcka de döda.
    Hahahaha!!
    Hit valde jag självmant att flytta år 2000 för plugga på högskolan.
    Sen dess är jag fast här.
    Låter som du haft en mysig upplevelse från -92 :p
    Tävlingsbiten är ju en så liten del av det hela. Vägen dit är ofta väldigt plågsam och jobbig. När man sen har slitigt som ett djur och misslyckas med prestera det man har i kroppen så blir man milt sagt lite arg.

Var lite grinig i morse när Nathalie vaknade och tjejen frågade ifall jag kunde gå upp… Hon gick upp…
    Men tagit igen mitt barnsliga agerande genom att låta henne sova efter att jag gick upp och tog Nathalie vid åtta. Tjejen sover fortfarande och nu gör även lilla hjärtat det.
    Igår var det kalas, började med att trycka i mig 3 kycklingfilér och 6 kycklingklubbor. Bjuds det på mat så måste man ju äta
    Var ett gäng hit resta tyskar på plats, så musiken som spelades stundtals var av den äldre modellen… hahahaha
    Tyskarna visste väl att vi andra lever på 2000-talet och för uppskatta deras musik så hade de med sig mängder med vodka som skulle shotas med något sliskigt pulver.

Tips till dem: lägg pengarna på dyrare vodka och skippa pulvret hahaha
    Visste att jag var het sen innan, fick det bekräftat när man blev uppraggad igår med :p
    Inte lätt för min tjej när mitt redan stora ego boostades än mer :p

Idag blir det pizza, har jag bestämt. Ska bara sälja in det till tjejen sen med…
    …ikväll ska veckans matlådor fixas med, blir en vecka i fiskens tecken.
    Frukosten i dag blev 2 knäckemackor med ost, stort glas mjölk och en påse gifflar.
    Mmmmmm GIFFLAR!

låter gött det!!! en bra helg lever man länge på!!!
    men du verkar haft det bra!!! ja,dessa matlådor…..jag gör samma sak på söndagar.phuuu…är inte så förtjust i det längre….skulle gärna bli sponsrad av en resturang……;).som johannes är,dessutom en thai också.bara massa nyttigheter å gott.men men,får väl traggla på ett par år till innan det kan bli aktuellt,måste ju få upp styrkan först,å allt annat.
    men men ha det nu gött ,din hela familj…..;) mvh bighulken!!

God morgon i stugorna!
    Försöker attackera denna måndag med en helt ny infallsvinkel.
    Då negativa tankar föder mer och mer oreda så tänkte jag såhär:
    Fredagar är ju grymma, lossas att det är fredag varje dag på jobbet. Hittills går det kanon!
    Lite idiotförklarad… men det är inget nytt under solen.

Bristen på sömn gör att saker och ting inte hela tiden går som man tänkt sig, men kan ju inte bli mer fel.

Idag vart det ingen morgonträning, kör igång veckas gymmande i morgon med ett ryggpass.

Morgonträning har kräks i mun!
    Alternera marklyft med chins var jobbigare än väntat, men väldigt tidsbesparande hehe
    Morgonträning = ont som fan i händer och dess valkar. Resten av valkarna mår fint :emo-thumb

Veckans första pass avklarat, var precis så tungt som det ska vara vid den tiden på dygnet.
    Bästa med att träningen redan är avklarad är att nu behöver man bara tänka på ätandet resten av dagen.

Dagens pass
    Rygg
    Marklyft – Chins
    1×10 80kg — 1x5kv
    1×6 140kg — 1x5kv
    1×6 120kg — 1x5kv
    1×6 160kg — 1x5kv
    1×1 170kg — 1x5kv
    Hade en bänk beredd vid fötterna när jag körde chinsen, så till varje sett fuska jag upp 5reps till.

Rodd – sittande i maskin med fria vikter, en arm i taget
    1×12 55kg
    1×12 65kg
    1×8 75kg
    1×8 85kg
    1×6 90kg

Front pulldowns –maskin, fira vikter
    1×6 50kg/sida
    Var vääääldigt tungt så plocka av 10kg per sida
    3×8 40kg/sida

Latsdrag bakom nacke
    4×5 80kg

I morgon är det dags för bröst. Hoppas det går lättare än förra morgonpasset…

En annan sak, fredag idag med ;)

Hujedamig!!!! träna tidigt….;)
    men starkt att köra superset på mark/chins.men det är svårt att få ut mycket av marken då. för marken är ju i princip hela kroppen…eller chinsen att få ut någe.
    spara tid,,,,….hmmmm….tid går inte att spara….he he he . det är så det börjar,så ta det coolt med ,spara tid.sen vilar man lite extra,fast tar igen det,osv….å vips!! så har man inte kört på ett tag…..lol.men du verkar mer vara den typen som gillar träning,lika som jag,av någon outgrundlig anledning! lev väl-skratta mycket-………..;)

För hinna med så mycket som möjligt körde jag mark/chins samtidigt.
    Väcka kroppen och få igång flåset ordentligt hahaha
    Sen var det jobbigaste delen redan avklarad och resten av passet blir så mycket lättare :p

Börjar jobba 07:00 och var lite sen till gymmet idag.
    När jag är utanför gymmet så tar jag det så coolt man bara kan, stressa i onödan gör en bara trött och grinig.
    Att få plåga kroppen X antal ggr i veckan är en njutning för min del. Avkoppling kan man säga :)

Igår var jag helt slut på kvällen, upp tidigt och full fart tills jag slockna i sängen.
    Var ute och shoppa lite igår, Wilmalainen fick nya skor och kläder. Hon växer så det knakar den lilla tjejen.
    Trött och hungrig när vi väl kom hem från shoppingen… Jag alltså, inte resten av familjen….
    Lite ”lätt” grining hahahahaa

Idag kändes morgonpasset bra, känns som styrkan i bänken börjar komma så smått.
    Får hoppas det iaf
    Kör igång med käka kreatin igen, ladda i dagarna fem sen gå ner på underhållnings dos. Glömde dock kreatinet hemma…
    Blir desto mer att käka ikväll av det.

Dagens pass
    Bröst
    Bänkpress
    1×10 100kg
    1×5 120kg
    1×3 130kg
    1×1 135kg
    1×5 120kg

Snedbänk – Smith
    1×5 100kg
    2×4 100kg
    1×3 100kg

Hantelflyes – lutande bänk
    1×8 18kg
    1×8 20kg
    1×8 22kg
    1×8 24kg

Utsida axlar
    Stående sidolyft hantlar
    1×10 12kg
    1×10 15kg
    2×8 15kg

Sittande sidolyft hantlar
    4×8 8kg

Deltoid maskin
    4×8 40kg

Lite gnäll måste jag få med, ont i händer och valkar…

Dagsformen:

Vill inbilla mig att det inte bara är magen som växer..

stabilt bröstpass där!

Galten wrote:
    stabilt bröstpass där!

Tackar :)

Nöjd med bröstpasset speciellt då det tränas mellan 05:15 och 06:00
    Är jag själv mot stången. Bäst att få upp skiten annars får man tippa av vikterna eller rulla av stången :p

Upptäckte att jag hade kräks på min tröja när jag väl var på gymmet och skulle byta om.
    Att de små liven hinner med att söla ner en på så kort tid.
    Bytte blöja på Nathalie innan jag gick, mer tid behövdes inte hahaha
    Fast gör väl varken från eller till i bunkern jag jobbar i…

Ska överraska Wilma i morgon kväll med att vi ska ha gymnastik hemma.
    Bäddmadrass på golvet, sen är det fritt fram för kullerbyttor, hjula och annat skoj hon lärt sig på gymnastiken.
    Sen får hon ha en uppvisning :)

Dagens pass
    Biceps
    Stångcurl
    1×10 40kg
    3×6 50kg

Sittande hantelcurl
    1×6 16kg
    1×6 18kg
    1×6 20kg
    1×3 22kg

Hantelcurl – sittande 45grades lutning, hantlarna rakt åt sidorna
    1×12 11kg
    1×10 11kg
    2×8 11kg

Hammercurl till bröstet
    3×10 12kg

Tricpes
    Dips
    3×20 kv

Smalbänk
    1×10 70kg
    2×6 80kg

Hantel bakom nacken
    2×15 30kg
    1×12 30kg

Ovanligt välbefolkat på gymmet i morse. Alla former av kabelmaskiner var upptagna så inga pushdowns idag.
    Men alla stänger och hantlar var fria att använda då ingen verkar tro att man kan träna med dem :p
    Efter jobbet blir det bowling för familjen, tjejen kommer inte ha det lätt när hon möter 2 vinnarskallar hahahaha
    Wilma är nog lite värre än mig… måste vinna till varje pris…
    Winning isn’t everything, it’s the only thing!

Viewing 15 posts - 256 through 270 (of 1,040 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.