- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
14 oktober, 2011 at 08:28 #179556Anonym anvandareMember
Igår var det bowling på schemat. Var 3 tävlingsinriktade individer som var på plats plus en sovande liten tös.
Tjejen lider tydligen av lika svår åkomma av vinnarskalle… men den har vart dold av ilskan som kommer när något inte går som hon vill.
Blir riktigt arg när hon inte lyckas med ngt eller gör fel…
Att hon bowla i rännan första fyra försöken och sen få grymma och ingående instruktioner av en femåring gjorde inte saken bättre.
Jag fnissa mest åt dem.
Hon menade på allvar att det var fusk att Wilma hade räcken på sidan så hon inte skulle bowla i rännan hahahahahAvslutade eftermiddagen/kvällen med att äta på Burger King. Min idé ifall ngn undrar.
Var som vanligt, tokhungrig.Dagens pass
Ben
Knäböj
1×10 100kg
1×8 120kg
4×6 140kgBenspark
3×20 49kg
2×15 49kgBencurls
4×10 49kgVader – stående i smith
4×15 100kgIkväll blir det gymnastikuppvisning av Wilma i vardagsrummet, efter hon har spexat färdigt och somnat så blir det kolla ikapp serier man missat i vecka.
– 2 ½ men
– Sons of anarchy
– The ultimate fighter
– The big bang theoryKommer antagligen att somna innan vi ens fått på första serien.
I morgon ska vi hem till mina föräldrar, ska bli bjudna på middag
Ingen träning i helgen, bara familjemys som gäller.
Tjejen fyller år på måndag, så jag och Wilma ska ha kalas för henne på söndag.
Wilma ska till sin mamma på söndag kvällPresent redan inköpt, men kan inte skriva det då hon brukar kika in och läsa här…
Vickepicke: Får snällt vänta till söndag att få reda på presenten_______________________________________
14 oktober, 2011 at 13:30 #179557Anonym anvandareMemberBowling brukar locka fram människans sämre egenskaper så era beteenden under denna kväll anser jag vara helt normala. Minigolf, monopol och kortspel: även dessa tillhör genren av ”rageboosting activities”.
Jag har inte orkat bläddra tillbaka för jämförelse, men min spontana reaktion var att pecsen ser ut att ha växt. Magen behöver du inte oroa dig över, du är säkerligen i bättre form än dom flesta 30+ familjefäder i Sverige.
14 oktober, 2011 at 14:08 #179558Anonym anvandareMemberwaco3000 wrote:Bowling brukar locka fram människans sämre egenskaper så era beteenden under denna kväll anser jag vara helt normala. Minigolf, monopol och kortspel: även dessa tillhör genren av ”rageboosting activities”.Jag har inte orkat bläddra tillbaka för jämförelse, men min spontana reaktion var att pecsen ser ut att ha växt. Magen behöver du inte oroa dig över, du är säkerligen i bättre form än dom flesta 30+ familjefäder i Sverige.
Monopol och kortspel stör mig mer än minigolf och bowling.
Man kan ju fan inte vinna utan att man har tur och jävla massa flax!
Samt är ”reta-upp-den-andre-faktorn” så mycket högre i bowling och minigolf.
Sen ska vi inte snacka om riktigt golf… gått flera rundor där jag avslutat skiten med att bara lägga ner klubborna i bagen och vandrat med och surat hahahahaMagen får leva sitt under okrontrollerade former tills mars, efter det ska den bort i mitt riktiga försök till deff.
Ser inte fram emot det..Pecsen har nog vuxit till sig lite, men benen är dem som visat störst förändring den senaste tiden. Kommer bli bra detta :p
…men det är klart, svårt att se när jag skylder dem med något jämt.Inför deffen är tanken att jag ska dokumentera vecka efter vecka med foton, även på benen
15 oktober, 2011 at 10:27 #179559Anonym anvandareMemberLördag morgon och fullt upp med de små liven.
Fast idag har jag fått lite ledigt då Wilma sköter matning och underhållning av Nathalie.
Tjejen nanar då natten vart sömnlös för stackaren.
Redan sugen på måndagens träning!
Vart kass i magen i 2 dagar, antar att det kan vara en kombo av kreatinuppladdningen och PWO till morgonpass. Men på måndag är det träning på eftermiddagen samt bara underhållsdos av kreatin.
Idag blir det kött hos mami&papi! Hoppas grillen åker fram15 oktober, 2011 at 13:14 #179560Anonym anvandareMemberi0janki wrote:Lördag morgon och fullt upp med de små liven.
Fast idag har jag fått lite ledigt då Wilma sköter matning och underhållning av Nathalie.
Tjejen nanar då natten vart sömnlös för stackaren.
Redan sugen på måndagens träning!
Vart kass i magen i 2 dagar, antar att det kan vara en kombo av kreatinuppladdningen och PWO till morgonpass. Men på måndag är det träning på eftermiddagen samt bara underhållsdos av kreatin.
Idag blir det kött hos mami&papi! Hoppas grillen åker framja grilla på nu medans det går!!!!!! trevlig helg på er…….
16 oktober, 2011 at 19:46 #179561Anonym anvandareMemberMatlådor är fixade, även mixat ihop kvarg, blåbär och yoghurt till min frukost för dagarna tre.
Så himla duktig man kan vara då :emo-thumbIdag har jag och Wilma firat tjejen som fyller år i morgon.
I morse gick vi iväg och handlade lite.
Köpte en bit smörgåstårta till henne som hon fick till lunch
Fanns inga kort för dem som fyller 24, så löste det med köpa ett för den som fyller 18år och ett för dem som fyller 6år.
Blev prinsessa kalas!
Köpte engångstallrikar och muggar med prinsessor, rosa ljus med prinsessor och servetter med ja just det, prinsessor!
Hennes present blev biljetter till fitnessfestivalen, vi ska dit på söndagen och se BB.
Då hon älskar körsbär, så köpte jag 3 olika drickor med körsbärssmak
Vår dotter heter Cherry i andra namn…Behövde mer kreatin då mitt tog slut, obra på en helg och under uppladdning. Pappa räddade mig, fick 0,5kg av honom hehe
Han ska tävla i veteran SM i tyngdlyftning nästa helg.
Lycka till papi!!I morgon är det träning igen!! Woohooo!!
Taggad för bröstpasset som står på schemat!Over and out!!
17 oktober, 2011 at 20:12 #179562Anonym anvandareMemberIdag var det då dags för bröst, och målet på ta 150kg i bänkpress avklarat
Me so happy!!
Var fan lite nervös inför lyftet hahaha
Full av energi efter vilat hela helgen.Dagens pass
Bröst
Bänkpress
1×3 110kg
1×1 130kg
1×1 140kg
1×1 150kg – PB!! woohoooHantelpress – lutande bänk
1×15 40kg – PB
1×9 40kg
2×6 40kgHantelflyes – lutande bänk
1×10 18kg
3×8 18kgIncline press – maskin fria vikter
2×15 35kg/sida
1×12 35kg/sidaUtsida axlar
Hantellyft sidan
1×10 11kg
1×10 13kg
2×8 14kgDrag åt sidan i cablecross – bakom ryggen
4×10 12,kgDeltoid – maskin
4×10 40kgGrymt bra pump i både bröst och axlar idag!
I morgon hoppas jag på ett lika bra ryggpass :p17 oktober, 2011 at 20:42 #179563Anonym anvandareMembergrattulerar till goda och fina 150kg!både respektabelt och efter en wirre eller 2, nästan skrytbart beroende på publik;-)grattis!
17 oktober, 2011 at 21:20 #179564Anonym anvandareMemberi0janki wrote:Idag var det då dags för bröst, och målet på ta 150kg i bänkpress avklarat
Me so happy!!
Var fan lite nervös inför lyftet hahaha
Full av energi efter vilat hela helgen.Dagens pass
Bröst
Bänkpress
1×3 110kg
1×1 130kg
1×1 140kg
1×1 150kg – PB!! woohoooHantelpress – lutande bänk
1×15 40kg – PB
1×9 40kg
2×6 40kgHantelflyes – lutande bänk
1×10 18kg
3×8 18kgIncline press – maskin fria vikter
2×15 35kg/sida
1×12 35kg/sidaUtsida axlar
Hantellyft sidan
1×10 11kg
1×10 13kg
2×8 14kgDrag åt sidan i cablecross – bakom ryggen
4×10 12,kgDeltoid – maskin
4×10 40kgGrymt bra pump i både bröst och axlar idag!
I morgon hoppas jag på ett lika bra ryggpass :pgrattis på dig då!!!!!…………
18 oktober, 2011 at 05:28 #179565Anonym anvandareMemberGalten:
Tack Satt där den skulle!
Behövs det wirre för styra samtalet till 150kg
Hahahaha
Bighulken: En får tacke!Uppe innan tuppen idag. Lillan vakna vid 03:00, och ville inte somna om. Verkade inte min kropp heller göra. Tjejen min sussar sött, precis som Nathalie gör nu. Hon somna för typ 20min sen.
Laddar för det jag misstänker kommer bli en lååång dag på jobbet.
07-16, sen gym.Antar att sängen kommer locka tidigt ikväll…
18 oktober, 2011 at 18:21 #179566Anonym anvandareMemberNy dag, nytt pers!
Äntligen kom 200kg i marklyft :up:
Inte illa pinkat för en gubbe :pUppladdningen var kanske inte optimal med mindre än 3h sömn, men bara att kötta på och sova mer inatt hehe
Bjöds på bulle på jobbet, så sockerkickar har hållit mig vaken under de jobbigaste timmarna idag.Dagens pass
Rygg
Marklyft
1×3 120kg
1×3 140kg
1×3 160kg
1×3 180kg
1×3 190kg PB
1×1 200kg PB!Chins
1×8 +4 (+ repsen med bena på en bänk)
1×8 +4
1×6 +6Latsdrag V-handtag – dropset
3×8 80kg –> 3×6 60kgHantelrodd
3×8 40kgKabelrodd
1×8 80kg
1×8 90kg
1×5 100kgAvslutade med lite situps.
Går bra på gymmet nu och allt känns riktigt bra. Blir starkare och starkare. Hoppas en och annan muskelfiber adderas till kroppsmassan med och inte bara fett.18 oktober, 2011 at 19:36 #179567Anonym anvandareMemberde går bra för dig nu!!!! bra där.lite ny kraft/vilja med ett nytt barn….
även fast sömnen har blivit lidande så gör du dessa resultat,mycket bra gjort!!!!!
lite stolpar:Böjen…?-bänken 150kg-marken 200kg!!!…………..bra arbetat…mvh bighulken……….
18 oktober, 2011 at 21:08 #179568Anonym anvandareMemberinstämmer med föregående talare!bra jobbat måste vara all denna testo som kommer av att man blir pappa vettu;-)
19 oktober, 2011 at 08:22 #179569Anonym anvandareMemberKan inte klaga på framfarten på gymmet just nu
Nu ska böjen upp till 180kg kortsiktigt, 200kg ligger lite längre fram i sikte.
Långsiktiga målet med mark är 250kg, och 180kg i bänken.Överlag sover jag mer än jag gjorde i slutet av tjejens graviditet, vissa undantag givetvis hehe
Men största skillnaden är nog ändå att jag trycker i mig mellan 3500-4500Kcal just nu.
Siktar på 3500, men ibland blir det mer… Proteinet ligger från 250gram och uppåt per dag.
Sen käkar jag kreatin, ett kosttillskott som jag tycker funkar riktigt bra.Galten:
Håller på att anordna ett event här med till nästa vår med inspiration från ert OS. Blir ett inomhus event med 10 grenar.Dips- max reps på egen kroppsvikt
Chins- max reps på egen kroppsvikt
Bänkpress – max reps på egen kroppsvikt
Knäböj – max reps på egen kroppsvikt
Marklyft – max reps på egen kroppsvikt
Bicepscurls med stång – max reps på 50% av egen kroppsvikt
Farmers Walk – 40kgs hantlar
Längdhopp – jämfotahopp
Situps – max reps
Roddmaskin – max sträcka på 1minSå ser det preliminärt ut än så länge.
19 oktober, 2011 at 12:06 #179570Anonym anvandareMemberja du ojanki. du har fått en extra skjuts av barneriet ,verkar det som…….
ja böjen har du ju tur att du gillar också,egentligen så finns det dessa 2 övningar,marklyft-benböj,som är mest allsidiga och säger mest om styrkan!man har mest nytta av dem också!!bänkpress har man inte mycket nytta av ,i det vanliga livet….lol
men ändå roligt att vara stark i bänken,för där råder helt andra förutsättningar.sen så är det ju också så att ,den eviga frågan från riksamatörerna som aldrig tränat,är:vad tar du i bänk då? men du verkar ju också ha längden för bänken! dvs,vara kort å korta armar å stor bröstkorg,då blir det väldigt bra vinklar på pressen.men det är väldigt få som har alla premisser för styrlelyftets alla 3 grenar.har man då korta armar,så blir det svårare i marken,beroende på om man också har lång rygg osv.kom på !! det finns ingen som har alla måtten i styrkelyft,för det ena tar ut det andra.men 2 grenar kan man vara väldigt bra på,men inte alla 3,en fysikalisk omöjlighet!!…..lol…ja ja ,nog om detta nu.kör på å lycka med familjen….faaan!!……nu känner jag mig stressad,måste börja öka igen…..lol -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.