Tärningen är kastad!

Home Forums Dagböcker Tärningen är kastad!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 346 through 360 (of 1,040 total)
  • Author

bra där!!! själv kör jag enligt det ryska schemat,vilket jag kommer delge dig senare,om det funkar…….lol
    trevlig helg nu på er,hela familjen…………..;)

Vad trevligt med en liten bänk-utmaning, den ska följas med intresse!

Torsdag måste vara dipsdag, gick bra för mig igår också. Däremot klarade jag bara 15st jämfört med dina 43st vilket var sjukt bra. Hur många hade klarat innan?

waco3000 wrote:
    Vad trevligt med en liten bänk-utmaning, den ska följas med intresse!

Torsdag måste vara dipsdag, gick bra för mig igår också. Däremot klarade jag bara 15st jämfört med dina 43st vilket var sjukt bra. Hur många hade klarat innan?

Hade fått till 40 innan och det var ett himla tag sen. Gått himla tungt med dipsen ett tag. Idag gick det kanon :)
    Kunde blivit fler då första 12 var långsamma och fina, tanken var satt stanna på 15.. sen körde jag i gång att pumpa på… 43 är fan inte illa pinkat för en 100+ kille :p

Bänkutmaningen tar jag på allvar, 160 ska fan upp :D

Dagens pass
    Ben
    Knäböj
    4×15 100kg

Benpress
    4×12 280kg

Benspark
    4×15 70kg

Bencurl
    4×15 50kg

Vader -stående smith
    4×15 100kg

Vader sittande
    4×20 100kg

Avslutade passet med försten till 100 armhävningar.
    Börja sist och tyckte att de andra fuskade med utförandet. Efter deras första set drog jag iväg 50st… dreras tempo gick ner då de nu gjorde riktiga armhävningar nu…
    Mina 100reps blev 50, 30, 20 :)
    Pratade med pappa tidigare.. 15-reppare på sån vikt är inte bra för ngt… eller det var inget..,,nästa fråga var…VÄXER BENEN?
    :D

Måndagsmorgon, en natt utan sömn, ser ut som en zoooooombie och av förklarliga skäl, ingen träning 05:00 idag.
    Utan sömn och inget träning blir det inga 160kg i bänken innan årsskiftet…
    OM jag bara kunde byta ut min depp jag känner nu till exakt lika mycket pepp så är vi på banan igen :p

Hoppas på grym sömn i natt så jag kan köra första bänkpasset för veckan i morgon.
    2v kvar till man ska se massa muskler live!
    FitnessFestivalen here we come!
    Har biljetter till söndagens äventyr, ska bli riktigt kul :up:

Dagens pass
    INGET ATT RAPPORTERA!!!
    0x0 på alla övningar som planerats…

vet hur tråkigt det är med dessa vinter dippar !jag drabbas varje år av samma melankoliska vibrationer innanför pannbalken,enda jag märkt hjälper mot mina, är att umgås med familj och vänner å hitta på lite tok,d brukar ofta vända på dipparna för en annan:-)

Galten wrote:
    vet hur tråkigt det är med dessa vinter dippar !jag drabbas varje år av samma melankoliska vibrationer innanför pannbalken,enda jag märkt hjälper mot mina, är att umgås med familj och vänner å hitta på lite tok,d brukar ofta vända på dipparna för en annan:-)

Mörker är inte ens bästa vän precis hehe
    2 nätter av mer sömn och man mår som en prins igen.
    Lägg till ett grymt gympass och livet leker :p

Tråkigast är när man sovit dåligt att man inte orkar med så mycket som man vill när man väl kommer hem från jobbet och ska leka med de små liven.
    En femåring kräver sin uppmärksamhet oavsett om pappa är trött eller inte :)

Men den livsglädjen och nyfikenheten på allt omkring dem, alla roliga funderingar och deras enorma fantasi ger en själv grymt mycket energi.
    Minstingen har börjat göra massa olika ljud och verkligen ler med hela ansiktet.
    Man kommer hem, får en kram av Wilma och ett stort leende av Nathalie, trött och grining?? vad är det??

i0janki wrote:
    Mörker är inte ens bästa vän precis hehe
    2 nätter av mer sömn och man mår som en prins igen.
    Lägg till ett grymt gympass och livet leker :p

Tråkigast är när man sovit dåligt att man inte orkar med så mycket som man vill när man väl kommer hem från jobbet och ska leka med de små liven.
    En femåring kräver sin uppmärksamhet oavsett om pappa är trött eller inte :)

Men den livsglädjen och nyfikenheten på allt omkring dem, alla roliga funderingar och deras enorma fantasi ger en själv grymt mycket energi.
    Minstingen har börjat göra massa olika ljud och verkligen ler med hela ansiktet.
    Man kommer hem, får en kram av Wilma och ett stort leende av Nathalie, trött och grining?? vad är det??

Vet precis vad du menar:)men så fort dom små liven börjar sova regelbundet börjar man tänka i banorna att d här med barn är ju int så jobbigt,…kanske man skall skaffa en till:emo-thumbräcker dock om någon av dom blir sjuk för att minnet av hur tungt d kan vara ibland kommer tibax

jaa,vi får ha en lugn dag innan det brakar lös…..;)
    ingen träning för mig heller idag.måndag,usch…..denna dag känns verkligt dålig just nu!!!!! fast jag har ju mer självförvållad downdag!!! men icke desto mindre dålig.
    men men,ska försöka kurera mig själv idag,stretcha,laga mat,2.5kg färs,ska bli pannbiffar!!!! men men,Ojanki!!!!

snart kör vi…………..;).

om det inte fanns dåliga dagar,skulle vi aldrig uppskatta de bra dagarna!!!!

tjing…………mvh bighulken…………;)

Galten wrote:
    Vet precis vad du menar:)men så fort dom små liven börjar sova regelbundet börjar man tänka i banorna att d här med barn är ju int så jobbigt,…kanske man skall skaffa en till:emo-thumbräcker dock om någon av dom blir sjuk för att minnet av hur tungt d kan vara ibland kommer tibax

Visst är det så :p
    Detta är väl inte så farligt, vad är det man egentligen gnällt om?
    Booooom!! Ingen sömn på en vecka och alla rutiner man haft är som borta… då kommer man snabbt ihåg hur det kan vara hahaha

bighulken wrote:
    jaa,vi får ha en lugn dag innan det brakar lös…..;)
    ingen träning för mig heller idag.måndag,usch…..denna dag känns verkligt dålig just nu!!!!! fast jag har ju mer självförvållad downdag!!! men icke desto mindre dålig.
    men men,ska försöka kurera mig själv idag,stretcha,laga mat,2.5kg färs,ska bli pannbiffar!!!! men men,Ojanki!!!!

snart kör vi…………..;).

om det inte fanns dåliga dagar,skulle vi aldrig uppskatta de bra dagarna!!!!

tjing…………mvh bighulken…………;)

Idag är en annan dag och första passet närmare 160kg i bänken är gjord :D
    NU KÖR VI!!
    Dåliga dagar får en helt klart att uppskatta de bra dagarna än mer.

Igår var jag som en zoombie, efter jobbet hämta jag Wilma på dagis och vi knalla hem.
    Käka lite mat, spelade memory och lite andra spel, hon fick ta ett bad.
    Sen kom tjejen hem med Nathalie :)
    Pussa lite på dem, kollade klart på en påbörjad film som Wilma valt dagen innan…
    Wilma somna snabbt denna kväll.
    Sen gick jag och la mig hahahaha Innan 21 var jag i säng.
    Tjöta lite skit med tjejen som matade Nathalie, sen somna jag.
    Vakna dock 23, 00, 01 och sen vid 03.
    Vart har min underbara sömns tagit vägen??
    Sen var det bara att studsa upp 04:45! Hopp i form!!

Dagens pass
    Bröst
    Bänkpress
    1×6 100kg
    1×3 120kg
    5×3 130kg – Stabila 3-or, bra för vara morgonpass

Hantelpress alternerat med flyes – snedbänk
    1×10 40kg – 1×8 20kg
    1×8 40kg – 1×6 20kg
    1×8 40kg – 1×6 20kg
    Behöver jag säga att fick gryyym pump!

Axlar
    Sidolyft hantlar – dropset
    1×6 15kg – 1×10 10kg
    1×6 15kg – 1×10 10kg
    1×6 15kg – 1×10 10kg – go pump nu, orkade knappt lyfta armarna nu.

X-drag i CC – baksida axlar, dropset
    1×6 15kg – 1×10 10kg
    1×6 15kg – 1×10 10kg
    1×6 15kg – 1×10 10kg

Biceps
    Stångcurl – Ez-stång, dropset
    Set 1
    1×6 50kg
    1×6 40kg
    1×6 30kg
    1×6 20kg
    Set2
    1×6 50kg
    1×6 40kg
    1×6 30kg
    1×6 20kg

Hade bra med energi och tiden var den begränsande faktorn för hur mycket som skulle köras idag.
    Senare i veckan kommer ett lättare bänkpass med fokus på explosivitet och teknik.
    I morgon är tanken att det ska köras rygg och triceps.

i0janki wrote:
    Igår var jag som en zoombie, efter jobbet hämta jag Wilma på dagis och vi knalla hem.
    Käka lite mat, spelade memory och lite andra spel, hon fick ta ett bad.
    Sen kom tjejen hem med Nathalie :)
    Pussa lite på dem, kollade klart på en påbörjad film som Wilma valt dagen innan…
    Wilma somna snabbt denna kväll.
    Sen gick jag och la mig hahahaha Innan 21 var jag i säng.
    Tjöta lite skit med tjejen som matade Nathalie, sen somna jag.
    Vakna dock 23, 00, 01 och sen vid 03.
    Vart har min underbara sömns tagit vägen??
    Sen var det bara att studsa upp 04:45! Hopp i form!!

Dagens pass
    Bröst
    Bänkpress
    1×6 100kg
    1×3 120kg
    5×3 130kg – Stabila 3-or, bra för vara morgonpass

Hantelpress alternerat med flyes – snedbänk
    1×10 40kg – 1×8 20kg
    1×8 40kg – 1×6 20kg
    1×8 40kg – 1×6 20kg
    Behöver jag säga att fick gryyym pump!

Axlar
    Sidolyft hantlar – dropset
    1×6 15kg – 1×10 10kg
    1×6 15kg – 1×10 10kg
    1×6 15kg – 1×10 10kg – go pump nu, orkade knappt lyfta armarna nu.

X-drag i CC – baksida axlar, dropset
    1×6 15kg – 1×10 10kg
    1×6 15kg – 1×10 10kg
    1×6 15kg – 1×10 10kg

Biceps
    Stångcurl – Ez-stång, dropset
    Set 1
    1×6 50kg
    1×6 40kg
    1×6 30kg
    1×6 20kg
    Set2
    1×6 50kg
    1×6 40kg
    1×6 30kg
    1×6 20kg

Hade bra med energi och tiden var den begränsande faktorn för hur mycket som skulle köras idag.
    Senare i veckan kommer ett lättare bänkpass med fokus på explosivitet och teknik.
    I morgon är tanken att det ska köras rygg och triceps.

Såg ut att vara ett väldigt givande och grymt morgonpass vill jag säga:-)bra jobbat

Kul det var här då! Massa gött tjöt och Goa gubbar hehe ;) inte minst träningen ser bra ut, fint pass trots dålig sömn

Magnus Larsson wrote:
    Kul det var här då! Massa gött tjöt och Goa gubbar hehe ;) inte minst träningen ser bra ut, fint pass trots dålig sömn

Välkommen in i gemenskapen Magnus!
    Bara vänja kroppen vid att den ska prestera även utan sömn ;)

Jag ser inte sömn som en självklarhet längre, ser det mer som ett privilegium som man förtjänar då och då.
    Livet ter sig lättare då :p

Alltså det där med sömn och småbarn… Kan skriva under på allt ni skrev ovan. Skönt när man inte är ensam hehe :)

Viewing 15 posts - 346 through 360 (of 1,040 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.