Tärningen är kastad!

Home Forums Dagböcker Tärningen är kastad!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 376 through 390 (of 1,040 total)
  • Author
    i0janki wrote:
    Får bli benträning och rehab lite senare. Nu är jag handikappad 2000…
    Blir det inte bättre tills i morgon så kanske man ska gå kolla upp skiten.

Beroende hur skadan artar sig, ifall byggning inte är möjligt på en längre period så kanske det är dags för diet redan nu.
    Äta lite mindre och köra igång med lite kardio är tankar som kommer upp.

Javisst lät väl som en helt okej plan:up:som sagt tråkigt som bara den det där med skador,och dom kommer ju alltid när träningen går som bäst…!vem vet kanske är kroppens sätt att säga
    -hey nu har jag gett dej all denna styrka,ge mej nu vad jag vill ha…..mat,vila

en till postitiv sak kan ju vara att du kan nu helt å hållet inviga dej själv i rollen som träningscoach till tjejen din:-)hehehe

Galten wrote:
    Javisst lät väl som en helt okej plan:up:som sagt tråkigt som bara den det där med skador,och dom kommer ju alltid när träningen går som bäst…!vem vet kanske är kroppens sätt att säga
    -hey nu har jag gett dej all denna styrka,ge mej nu vad jag vill ha…..mat,vila

en till postitiv sak kan ju vara att du kan nu helt å hållet inviga dej själv i rollen som träningscoach till tjejen din:-)hehehe

Helt klart har kroppen koll på vad den vill, och kroppen vill väldigt sällan samma som ens hjärna hahaha

Tjejen får slita dubbelt nu när jag inte kan köra mina pass helt enkelt. Hon får lida pin för oss båda…
    Kroppen blev nog skrämd av tanken på diet, fick ett himla sug efter en kebabpizza nu :whistle:

Piss med axeln, såklart. Men bra att du redan på en gång tänker ut någon plan för att
    anpassa dig efter skadeläget. Beror väl lite på hur axeln svarar de kommande dagarna iofs.

Välkommen till ålderdomen förresten. Vi pensionärer har noll och ingen marginal vad
    gäller att köra riktigt tungt. Minsta grej så gnäller kroppen. :-)

Shiit pomfriittt!!!!!!!!!!

fasiken…också!!! ja bänkpress är en riktig axel killer!! men hoppas du blir bra fort!!!
    bra plan föresten,ang coach grejen där!!! ja,det viktiga när man kör pressar,man måste värma upp så ordentligt!!! bra rehab övningar är,dessa värmer jag alltid upp med,rotator cuffs åt olika håll,inåt,utåt,uppåt osv,på väldigt lätta vikter.
    men hoppas på bättring nu snart i alla fall……;)
    ha de nu…………..;)

Gettodachoppa wrote:
    Piss med axeln, såklart. Men bra att du redan på en gång tänker ut någon plan för att
    anpassa dig efter skadeläget. Beror väl lite på hur axeln svarar de kommande dagarna iofs.

Välkommen till ålderdomen förresten. Vi pensionärer har noll och ingen marginal vad
    gäller att köra riktigt tungt. Minsta grej så gnäller kroppen. :-)

En plan måste man ha, annars slutar det med att man sitter hemma och gör mest inget. Blir förslappad och fet.
    Ålderdomen är inte att leka med!
    Gnäller som bara den gör kroppen mest hela tiden, nu gnäller även käften en hel del. Massa synd om mig är det också ;)

Jag lever på hoppet att axeln fattar att bli bra så jag kan skjuta upp dieten tills mars hahahaha
    Mat är ju så himla gott!

bighulken wrote:
    Shiit pomfriittt!!!!!!!!!!

fasiken…också!!! ja bänkpress är en riktig axel killer!! men hoppas du blir bra fort!!!
    bra plan föresten,ang coach grejen där!!! ja,det viktiga när man kör pressar,man måste värma upp så ordentligt!!! bra rehab övningar är,dessa värmer jag alltid upp med,rotator cuffs åt olika håll,inåt,utåt,uppåt osv,på väldigt lätta vikter.
    men hoppas på bättring nu snart i alla fall……;)
    ha de nu…………..;)

Allt kändes bra och uppvärmningen tyckte jag var bra, men men
    Blir massa rehab för axlarna med cuffs åt alla håll och kanter framöver.

Kommer bli bra detta :)

ha de gött Hulken!

Jag brukar ”jobba” runt skadan när sådant inträffar. Vad du än gör sitt inte still utan se till att röra på dig. Sedan när man är gammal så får man inte jaga större och tyngre vikter hela tiden utan istället försöka göra samma vikt tyngre om du förstår vad jag menar?

biffen669 wrote:
    Jag brukar ”jobba” runt skadan när sådant inträffar. Vad du än gör sitt inte still utan se till att röra på dig. Sedan när man är gammal så får man inte jaga större och tyngre vikter hela tiden utan istället försöka göra samma vikt tyngre om du förstår vad jag menar?

Jag förstår precis vad du menar, men har svårt att låta bli att försöka öka och lyfta så tungt det bara går…
    Vet att gubbakroppen inte är 18 längre, problemet att hjärnan tror sig vara en ungtupp hehe

Sitta still är inte riktigt min stil, har mer problem åt andra hållet. Svårt att vänta ut skador och sjukdomar.

Får ta till mig dina visdomsord :)
    Tack för din input Biffen.

hej på dig!!
    stämmer ytterligt bra det biffen skriver.man måste vara lite /mycket försiktigare i dagens läge,för att undvika konvalecens!!
    kolla in på kollozeum,de har många bra personligheter där som kan sin sak,som också ger tips å dylikt! det var där jag hittade ryska träningsschemat.men i det stora hela går det ut på att inte köra mera än,typ 80% av 1RM,just för att undvika skador.och jag räknade på ditt,ojanki,du låg ju på,om man utgår från 150kg=1RM. 0,93%=typ 140kg i bänken..men men,jag vill inte låta efterklok nu.krya dig nu!!!……;)

bighulken wrote:
    hej på dig!!
    stämmer ytterligt bra det biffen skriver.man måste vara lite /mycket försiktigare i dagens läge,för att undvika konvalecens!!
    kolla in på kollozeum,de har många bra personligheter där som kan sin sak,som också ger tips å dylikt! det var där jag hittade ryska träningsschemat.men i det stora hela går det ut på att inte köra mera än,typ 80% av 1RM,just för att undvika skador.och jag räknade på ditt,ojanki,du låg ju på,om man utgår från 150kg=1RM. 0,93%=typ 140kg i bänken..men men,jag vill inte låta efterklok nu.krya dig nu!!!……;)

Tanken var att ligga kring 90% av 1RM, för sen köra lite lättare kommande veckor för att öka successivt för den kommande maxningen i slutet av december.
    Fanns ju mer i tanken att ge om man säger så.
    3reps gick relativt lätt. 4-5reps på 140kg var väl den dagens max.
    Gråt inte över spilld mjölk heter det eller något sånt, så nu matar vi på med ben och hoppas på läkköttet håller god klass :)

Idag var man på gymmet och körde ben. Kändes skönt att svettas lite. Axeln är elak och ond fortfarande, men den är redan mycket bättre :)
    Belasta axeln är det inte tal om än mer än nödvändigt.

Dagens pass
    Ben
    Knäböj
    1×10 110kg
    1×8 130kg
    5×5 140kg

Vader – sittande i smith
    1×25 100kg
    4×20 100kg

Vader – stående i smith
    5×12 100kg

Benspark
    4×15 60kg

bra kämpat där.nu får du monster pluggar i stället……………lol
    glöm inte bencurlen bara……;)

bighulken wrote:
    bra kämpat där.nu får du monster pluggar i stället……………lol
    glöm inte bencurlen bara……;)

Bencurlen körs idag och lite benpress på det hehe
    Sen är maskinen för bencurl helt skev! Satte mig i den igår och slutade med en gång… ska mekka lite med den innan jag börjar mina set idag :D

Pröva m rehab av axeln gm rotationer, arnes cuffövning, lätta roddar och sidlyft en vecka nu och se om det går att lyfta smärtfritt sen!

Magnus Larsson wrote:
    Pröva m rehab av axeln gm rotationer, arnes cuffövning, lätta roddar och sidlyft en vecka nu och se om det går att lyfta smärtfritt sen!

Cuffövningar påbörjas idag då smärtan lagt sig lite.
    Sidlyft och roddar, säger du.. Lägger till dem med :)

Ska bli kanon, verkar läka på bra.

Viewing 15 posts - 376 through 390 (of 1,040 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.