- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
1 december, 2011 at 19:14 #179676Anonym anvandareMember
Idag blev det ben och rehabträning för axlarna.
Dagens pass
Ben
Sittande bencurl
6×12 50kgBenpress
1×15 230kg
5×10 290kgAxelrehab
Rotator cuff
Utåt 6×15
Inåt 6×15Sidolyft hantlar
6×15Kabelrodd
6×15Kändes riktigt bra för axeln att få massa blodflöde, och benen är döda nu!
Nu ska vi iväg och handla julklappar då de har 25% rea på BR leksaker.2 december, 2011 at 11:16 #179677Anonym anvandareMemberFredag, denna underbara fredag!
Är väl mest helgen jag vill ha då jag sovit kass hela veckan pga av axeln.
Sover som en liten virvelvind i vanliga fall, nu vaknar jag varje gång jag behöver vända mig.Ikväll ska jag kocka ihop hemmalagade burgare och pommes, mumma!
Innan dess ska jag till gymmet och köra vader och en ny omgång av Rehabövningarna på det.
Veckans 2 benpass känns idag, gött.På söndag blir det fitnessfestivalen och kolla på bodybuilding och strosa kring på mässan, tigga efter freebies :whistle:
Kommer att bli en fin dag med tjejen, min mamma och pappa ska vara barnvakter åt våra små prinsessor.2 december, 2011 at 11:45 #179678Anonym anvandareMemberi0janki wrote:Fredag, denna underbara fredag!
Är väl mest helgen jag vill ha då jag sovit kass hela veckan pga av axeln.
Sover som en liten virvelvind i vanliga fall, nu vaknar jag varje gång jag behöver vända mig.Ikväll ska jag kocka ihop hemmalagade burgare och pommes, mumma!
Innan dess ska jag till gymmet och köra vader och en ny omgång av Rehabövningarna på det.
Veckans 2 benpass känns idag, gött.På söndag blir det fitnessfestivalen och kolla på bodybuilding och strosa kring på mässan, tigga efter freebies :whistle:
Kommer att bli en fin dag med tjejen, min mamma och pappa ska vara barnvakter åt våra små prinsessor.drygt att sömnen blir lidande av axeln,jamenar har ju inte precis varit så att du haft 8+ sömn varje natt dom senaste månaderna;-)så d sliter förstås på extra mycket.
jasså har ni också hamburgare o pommes fredagar?!kör iallefall samma stil här i stugan och är lika mysigt varje gg:-)
grymt avundsjuk på er som bor lite närmare alla dessa muskeltillställningar!brukar sitta med senaste nr av body och när dessa reklamsidor för ff och sm lucia osv,då tänker jag att någon dag,,,någon dag när jag är tillräckligt tränad då skall jag vandra där med våra svenska muskel”gudar”;-)och snacka på en massa gratis prottekakor
hoppas ni får d jälligt mysigt då iallefall:-)!2 december, 2011 at 19:48 #179679Anonym anvandareMemberGalten wrote:drygt att sömnen blir lidande av axeln,jamenar har ju inte precis varit så att du haft 8+ sömn varje natt dom senaste månaderna;-)så d sliter förstås på extra mycket.jasså har ni också hamburgare o pommes fredagar?!kör iallefall samma stil här i stugan och är lika mysigt varje gg:-)
grymt avundsjuk på er som bor lite närmare alla dessa muskeltillställningar!brukar sitta med senaste nr av body och när dessa reklamsidor för ff och sm lucia osv,då tänker jag att någon dag,,,någon dag när jag är tillräckligt tränad då skall jag vandra där med våra svenska muskel”gudar”;-)och snacka på en massa gratis prottekakor
hoppas ni får d jälligt mysigt då iallefall:-)!Sömn är ett privilegium som är få förunnat hehe
Länge sen jag sov 8h på en natt…
Kan inte klaga på avståndet till ff, ca 1h bort med bil.
Ska bli riktigt kul, var även där förra året. Var det som triggade igång träningslusten ordentligt. Körde igång sen i januari och resten är historia som det brukar heta hahahaaMina potatisar som skurits till pommes är i den nya maskinen som införskaffats, hoppas resultatet blir bra nu med.
1 matsked olja ska tydligen ge krispiga pommes.
Fem 200grams burgare på nötfärs är klara för stekpannanIdag började jag träningen med något jag inte brukar göra, löpning!
Blev 1km på 5min15sek.
Helt ok för inte kört kondis på typ hela året.Dagens pass
Vader – stående i smith
5×20 60kgVader – sittande i smith
5×25 60kgUtåt rotationer
5×25Inåt rotationer
5×25Sidolyft hantlar
5×20Biceps – stångcurl, EZ
5×202 december, 2011 at 23:33 #179680Anonym anvandareMemberpassa dej för det där med löpning:-)man fastnar lätt i det,hade inte mr getto hojtat till för ett tag sedan hade jag nog fortfarande varit ute där i löpspåret och flåsat;-)
skämt åtsido så gör du helt rätt i och tag i lite kondition nu när axlarna bråkar!
3 december, 2011 at 11:21 #179681Anonym anvandareMemberGalten wrote:passa dej för det där med löpning:-)man fastnar lätt i det,hade inte mr getto hojtat till för ett tag sedan hade jag nog fortfarande varit ute där i löpspåret och flåsat;-)skämt åtsido så gör du helt rätt i och tag i lite kondition nu när axlarna bråkar!
Är nog ingen fara att jag skulle fastna i löparspåret, men lite löpning är aldrig fel.Måste börja lite smått och vänja mitt gamla diskbråck så vi är på samma linje där.
Får träna det som får närmsta veckorna, alla press och övningar över huvudhöjd kan man bara glömma.
Skynda långsamt försöker jag med igen… tålamod, tååålamood!!
…det som man har så dåligt av…Gårdagens pommes med min ny funna vän blev grymma!
När dieten kör igång kan jag ju leva på pommes :whistle:
Blir en mysdag hemma då det öser ner vatten och blåser som bara den. Kan bli ett litet snabbpass på gymmet senare.
Nu blir det film.Over and out my friends!
4 december, 2011 at 18:56 #179682Anonym anvandareMemberNyss hemkommen från en grymt bra och intressant dag i gbg och fitnessfestivalen.
Tjejen fick sin nyinköpta shaker signerad av hennes idol Helene Ahlson. Vi träffade väl på de flesta profilerna i branschen, men en var väl liiite större än dem andra…
Antar att proteinintaget garanterat blev högt, massa olika bars och shakes testades.
Kommer bli ett besök nästa år med
Nu är det mys med de små prinsessorna innan de ska nattas.
Bra avslutning på helgen, i morgon kör vi igång veckan med ett morgonpass.
Ben på schemat som vanligt just nu.4 december, 2011 at 19:16 #179683Anonym anvandareMemberDen där pommesmaskinen såg intressant ut, man får väl inte länka till priser osv men ungefär vad får man betala för en sådan?
Syns ju på bilden att du lyfter tunga vikter iaf :up:
4 december, 2011 at 19:58 #179684Anonym anvandareMemberGober wrote:Den där pommesmaskinen såg intressant ut, man får väl inte länka till priser osv men ungefär vad får man betala för en sådan?Syns ju på bilden att du lyfter tunga vikter iaf :up:
Det är en tefal actifry, vet inte om det var billigt eller ej, fick min för 1239Kr. De har lite bättre priser, men lite sämre läge enligt sin reklam.
Försöker iaf lyfta tungt, mest med benen nu när axeln är kass.
Är nöjd med resultatet jag åstadkommit på endast ett år
Mina 102kg såg inte mycket ut för i världen jämte Martin hehe
Rund och go såhär vid juletider för man stå ut med.4 december, 2011 at 20:12 #179685Anonym anvandareMemberi0janki wrote:Det är en tefal actifry, vet inte om det var billigt eller ej, fick min för 1239Kr. De har lite bättre priser, men lite sämre läge enligt sin reklam.Försöker iaf lyfta tungt, mest med benen nu när axeln är kass.
Är nöjd med resultatet jag åstadkommit på endast ett år
Mina 102kg såg inte mycket ut för i världen jämte Martin hehe
Rund och go såhär vid juletider för man stå ut med.Tack för tipset, ska kolla in det där, verkar ju som sagt fint till dieten
Ja att se stor ut brevid Martin är inte så lätt, hehe.
4 december, 2011 at 20:38 #179686Anonym anvandareMemberGober wrote:Tack för tipset, ska kolla in det där, verkar ju som sagt fint till dietenJa att se stor ut brevid Martin är inte så lätt, hehe.
Ätit potatis tillagad i den nya maskinen i 2 dagar nu, gjorde en sats potatis tills i morgon med. Ska testa hur de smakar efter de besökt micron när det väl är dags för lunch på jobbet.
Dieten som börjar eventuellt smyga sig på tidigare än väntat, helt beroende på axeln, kommer kännas lite lättare med ”friterade” pommes
5 december, 2011 at 08:40 #179687Anonym anvandareMemberIngen träning i morse då sömnen vart obefintlig inatt. Lilla Nattan ville inte sova, vid 03 eller så somnade hon.
Min sömn är lite under 3h inatt, så zoombie look a like är man allt just nu!
Kommer att bli en lååååång dag på jobbet…Hoppas på mer sömn inatt och träning i morgon, riktigt sugen på gymma nu med efter gårdagens fitnessfestival.
Idag blir det full rulle med Wilma som vart hos sin mamma en vecka, byte sker på söndagar.
Hon somna i tid och sussa sött när jag gick i morse, så kommer vara en pigg liten tjej när man hämtar henne från dagis i eftermiddag.
Denna lilla energiknippe till tjej är helt underbar!
Får se vad hon är sugen på för mat, hoppas på pannkakor då jag vill ha det heheNu en kopp kaffe till!
Over and out!
5 december, 2011 at 15:50 #179688Anonym anvandareMemberfasiken,såg precis på ett klipp,you tube.
fredrik smulter är visst i kanonform nu!!!
han gjorde en,7x215kg i bänken….RAW.6 december, 2011 at 08:07 #179689Anonym anvandareMemberbighulken wrote:fasiken,såg precis på ett klipp,you tube.
fredrik smulter är visst i kanonform nu!!!
han gjorde en,7x215kg i bänken….RAW.Han stäckte visst bröstet i förra veckan när han reppa på 200kg…
Ska tydligen köra lättare pass den här veckan.6 december, 2011 at 08:19 #179690Anonym anvandareMemberIdag är det ingen vanlig dag, det är Finlands nationaldag
Igår somnade jag i tid efter en riktigt mysig kväll med mina tjejer.
När småttingarna somnat så masserade min älskling mig lite, då mina muskler vid skuldran och baksida axel är stela som satan.
Vilken skillnad det blev!! Som dag och natt!
Smärtan som hållit mig vaken på nätterna var som borta, sov som en koalabjörn eller liknande.
Så efter 3 dagars frånvaro från gymmet var jag som en skållad råtta och körde en himla massa set idag hehe
Energin var det som sagt inget fel på.
Styrkan i böjen kändes riktigt bra.Dagens pass
Rehab
Utåtrotationer
5×20
Inåtrotationer
5×20Ben – biceps – axlar
Knäböj
1×6 100kg
1×6 120kg
1×6 140kg
1×6 150kg
1×6 160kg
3×1 170kgVader – stående i Smith alternerat med stångcurl EZ-stång
1×12 100kg – 1×10 30kg
1×12 120kg – 1×10 30kg
1×12 120kg – 1×10 30kg
1×12 120kg – 1×10 30kg
1×12 120kg – 1×10 30kgVader – sittande i Smith alternerat med stångcurl EZ-stång
1×15 120kg – 1×10 30kg
1×15 120kg – 1×10 30kg
1×15 120kg – 1×10 30kg
1×15 120kg – 1×10 30kg
1×15 120kg – 1×10 30kgBenspark alternerat med sidolyft med hantlar
1×15 60kg – 1×20 6kg
1×15 60kg – 1×15 6kg
1×15 60kg – 1×15 6kg
1×15 60kg – 1×15 6kg
1×15 60kg – 1×15 6kg -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.