- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
5 januari, 2012 at 08:15 #179766Anonym anvandareMember
Idag fick det bli morgonträning då man har fullt upp i eftermiddag.
Knappt vaken drar jag iväg till gymmet vid 05:00…
Axlar och biceps på schemat, vikter bestäms av den nu allt mindre trasiga axeln.
Begränsad vid vissa övningar, press funkar inte alls med vikt.Dagens pass
Rehab
Utåtrotationer
5×15
Inåtrotationer
5×15Axlar
Kryssdrag
1×20 10kg
1×15 12,5kg
1×10 15kg
1×6 17,5kgSidolyft hantlar
1×15 8kg
4×8 12kgSittande hantelpress
5×12 12kgLiggande omvända flyes
5×12 8kgStående militärpress
3×30 20kgBiceps
Stångcurl
1×20 20kg
1×15 30kg
1×10 40kg
1×5 50kgStående hantelcurl
1×8 20kg
1×6 22kg
1×3 24kgHammercurl till bröstet
4×10 12kgByxor och kläder i allmänhet börjar sitta lite lösare, så lite mindre har man allt blivit.
Aptiten har inte vart på topp pga painkillers och minimalt med sömn.
Ska bli helt underbart med helg!5 januari, 2012 at 11:22 #179767Anonym anvandareMemberHär händer det grejer ser jag! Beachformen smyger sig på sakta men säkert. Du kämpar på bra trots motgångar och bakslag men du verkar ju vara en fighter så dom hindren fixar du galant.
5 januari, 2012 at 15:24 #179768Anonym anvandareMemberwaco3000 wrote:Här händer det grejer ser jag! Beachformen smyger sig på sakta men säkert. Du kämpar på bra trots motgångar och bakslag men du verkar ju vara en fighter så dom hindren fixar du galant.Beachformen får gärna sprinta sig fram :p
Motgångar har vi alla från och till, bara att kötta på så vänder det snart.
Träningen är det inga problem att motivera sig till, är ju så himla kul
Sen mår man så bra av det med. Får myror i brallan när jag inte hinner träna hehe5 januari, 2012 at 18:59 #179769Anonym anvandareMemberOh yes, gymet är ett livselixir.
6 januari, 2012 at 10:33 #179770Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Oh yes, gymet är ett livselixir.Bättre går det inte att beskriva :up:
Idag är tanken att vi ska ut på en road tripp till Jönköping för köpa en ny säng till Wilma, men säljaren verkar vara sugen på sovmorgon då hans mobil inte är på.
Finns bättre saker att göra än vänta på att någon ska vakna så man kan åka x antal mil.Om han inte svarar om en stund så skiter vi i det och åker ut någonstans och käka någon god lunch, en sån ätardag idag hehe
Pappa sitter här och han säger att han har blivit intervjuad för radion angående tyngdlyftningen i hans kommun.
Ska sändas på söndag, så blir kul att lyssna på
Är dock på finska så sändningen passar kanske inte alla i detta avlånga landSenare är tanken att det ska tränas ett lättare bröst och triceps pass.
6 januari, 2012 at 11:28 #179771Anonym anvandareMemberi0janki wrote:Bättre går det inte att beskriva :up:Idag är tanken att vi ska ut på en road tripp till Jönköping för köpa en ny säng till Wilma, men säljaren verkar vara sugen på sovmorgon då hans mobil inte är på.
Finns bättre saker att göra än vänta på att någon ska vakna så man kan åka x antal mil.Om han inte svarar om en stund så skiter vi i det och åker ut någonstans och käka någon god lunch, en sån ätardag idag hehe
Pappa sitter här och han säger att han har blivit intervjuad för radion angående tyngdlyftningen i hans kommun.
Ska sändas på söndag, så blir kul att lyssna på
Är dock på finska så sändningen passar kanske inte alla i detta avlånga landSenare är tanken att det ska tränas ett lättare bröst och triceps pass.
Fasiken vad du ligger i då!!!
aha,finskt påbrå!!…bra där,tycker jag…samma här,morsan från finland!!!
fint väder här idag,sthlm,solen lyser å -3 grader ute.
ha en trevlig dag då…………6 januari, 2012 at 12:36 #179772Anonym anvandareMemberhmmm….är det nånting med det finska blodet som ger styrka tro,vet nämligen om fler än ett fåtal finskättlingar som har haft fina anlag för styrka…hmm behövs en studie på ämnet vid närmare åtanke;-)!
6 januari, 2012 at 13:29 #179773Anonym anvandareMemberHur är det, känner du att det blir bättre i axeln mha alla rotationer?
Med vänlig hälsning,
Farsan6 januari, 2012 at 14:26 #179774Anonym anvandareMemberQuote:Fasiken vad du ligger i då!!!
aha,finskt påbrå!!…bra där,tycker jag…samma här,morsan från finland!!!
fint väder här idag,sthlm,solen lyser å -3 grader ute.
ha en trevlig dag då…………Både mamma och pappa är finska, första språket jag lärde mig var således finska. Svenskan fick man lära sig ute på gården när man lekte med alla andra barnen. En del pekande, massa missförstånd och en del slagsmål senare behärskade man även svenskan hehe
Solen lyser här i Borås och är helt underbart väder ute.Quote:Galten: mmm….är det nånting med det finska blodet som ger styrka tro,vet nämligen om fler än ett fåtal finskättlingar som har haft fina anlag för styrka…hmm behövs en studie på ämnet vid närmare åtanke;-)!Hehe
Säg till om du hittar någon studie i ämnet :pMagnus Larsson wrote:Hur är det, känner du att det blir bättre i axeln mha alla rotationer?Med vänlig hälsning,
FarsanAxeln är mycket bättre och tror att rotationerna hjälper till.
Känns bra efter dem och nu är det mest stelt och känner att man är lite svagare på högersidan.
Sakta men säkert så blir det bättre och bättre.Blev inget Jönköping och säng idag. Var ute och fikade med mamma och pappa istället. Hittade ett par skor till mig, me so happy!
Nu en PWO och sen traskar jag till gymmet.
Over and out!
6 januari, 2012 at 21:10 #179775Anonym anvandareMemberDagens pass
Rehab
Inåtrotationer
4×20
Utåtrotationer
4×20
Sidolyft hantlar
4×20 6kgBröst
Bänkpress
2×15 60kg
1×15 80kg
1×10 90kg
1×8 100kgSnedbänk hantlar
1×15 22kg
2×12 26kg
3×8 30kgLutandebänk flyes
4×10 14kgTriceps
Pushdowns – stång
1×12 60kg
3×8 80kgPushdowns rep
4×10 40kgKörde i lite lugnare tempo, samt att gymmet var knökat med folk.
Nu kan man börja belasta i bänken, men fyyyy va tungt det var!
Man kan säga att man tappat en hel del :p6 januari, 2012 at 21:28 #179776Anonym anvandareMemberjaha…en åtta på 100kg!!!!!
vad roligt,att kunna belasta igen.men ta det lugna gatan nu i stället.
god lycka nu med träningen.7 januari, 2012 at 16:51 #179777Anonym anvandareMemberbighulken wrote:jaha…en åtta på 100kg!!!!!
vad roligt,att kunna belasta igen.men ta det lugna gatan nu i stället.
god lycka nu med träningen.Lugna gatan är det som gäller
Idag blev det motionscykeln i 40min, sen hjälpa till med träningen för en i tävlingsteamet för judo.
Bröst och axlar skulle han ha hjälp med och hjälp med sin marklyft.Så idag var det inte så jobbigt på gymmet :p
7 januari, 2012 at 18:13 #179778Anonym anvandareMemberhärligt att det går frammåt på skadefronten,och att bänkvikterna är uppe på 3 siffrigt igen:-)styrkan kommer nog snabbare tillbaka än vad man oftast tror,så fortsätt köra ditt lugna tempo du och kapa kalorier:-)
7 januari, 2012 at 18:16 #179779Anonym anvandareMemberi0janki wrote:Lugna gatan är det som gällerIdag blev det motionscykeln i 40min, sen hjälpa till med träningen för en i tävlingsteamet för judo.
Bröst och axlar skulle han ha hjälp med och hjälp med sin marklyft.Så idag var det inte så jobbigt på gymmet :p
sjysst!!! roligt med alternativa lösningar,kunna hjälpa folk osv….jag brukar också agera gymtomte där jag tränar…...typ visa hur vissa övningar osv.inte PT!!!
man kanske skulle slå sig på PT-trenden…men men,verkar vara mycket jobb,samt att det kanske skulle ta död på det roliga,att träna…..
ja,så tänker jag i alla fall.men men,vi får väl se om lusten skulle falla på att börja utbilda sig osv….men krävs mycket skicklighet med att hantera personer osv,tålamod å annat…….följa med folk i timmar när de,….tränar..-……hmmmm…..näe,vid närmare eftertanke,inget för mig!!!!!………men ha de bra nu ojanki,hej svejs…………….7 januari, 2012 at 21:59 #179780Anonym anvandareMemberGalten wrote:härligt att det går frammåt på skadefronten,och att bänkvikterna är uppe på 3 siffrigt igen:-)styrkan kommer nog snabbare tillbaka än vad man oftast tror,så fortsätt köra ditt lugna tempo du och kapa kalorier:-)Får hoppas styrkan hittar hem snart igen precis som du säger, får skynda långsamt.
Sen får vi se vad som händer på styrkefronten nu under dieten.
Vikten går ner vecka för vecks iaf och kanske man kan börja skymta lite muskler snart med hehe -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.