Tärningen är kastad!

Home Forums Dagböcker Tärningen är kastad!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 526 through 540 (of 1,040 total)
  • Author
    bighulken wrote:
    tjena på dig!!!
    kollar precis på ufc.fasiken vilken skillnad det kan vara på fighters.
    såg precis en match med en brasilianare,som vann på ett benlås.liten krallig kille på 84kg drygt.en del ligger bara å brottas å kan inte så mycket ang lås å annat.men när man får se en duktig på lås.då är det häftigt.han tog tag i killen,tillslut fick han tag i benet å la ett lås som hette duga,killen klappa för glatta livet,annars hade benet gått av.det spelar ingen roll för en del duktiga,bara de får tag antingen i en arm eller ben,så gör de ett lås som de vinner på.om de är skickliga dvs.en fröjd att se ibland.för de flesta gångerna så är det folk som inte vet av vad de ska göra med bena eller armarna.sen har vi då en del väldigt sällsynta,som vet exakt vad å hur de ska göra.visst jag föredrar stående fighting,men när det är konkret fighting med lås å så,då är det en fröjd att se dessa proffs köra på.

Snubben du nämner är en av dem bättre i världen på just benlås. Vilken grym teknik han har, motståndaren fattade en 10del för sent eller så. Var bara att klappa.
    Tap or snap!
    Många försöker sig inte ens på dem i MMA, ifall man missar lite så börjar slagen hagla på en och man har satt sig i en dålig sits.

Jag uppskattar alla former av fighting, bara det är action i det hela.
    En fight där båda vill vinna, inte bara hålla fast och vänta ut tiden.

Dagens pass

Rehab
    Utåtrotationer
    4×20
    Inåtrotationer
    4×20
    Sidolyft hantlar
    4×15 6kg

Rygg
    Chins
    1×10 Kv
    1×10 kv
    1×10 kv – Här gav ena dragremmen upp, bara knalla till skåpet och hämta sitt magnesium. Stången är hal och jag svettas massa, där av pulver på händerna.
    1×8 kv
    1×8 kv
    1×6 kv

Marklyft
    1×10 70kg
    1×10 80kg
    1×10 90kg
    1×5 100kg
    1×5 110kg
    1×3 120kg
    1×3 130kg
    1×3 140kg
    1×3 150kg

Latsdrag, V-handtag
    1×12 70kg
    4×8 80kg

Avslutade med cykla i 20min.

Då ryggen slutat att krånglaså kördes det en hel del marklyft idag.
    Lite fler reps på lätta vikterna och sen lätta 3_or.
    Kändes bra :)

Försöker lösa med barnvakt till nästa lördag så jag och tjejen kan åka till Göteborg för lite egen tid. Just nu är det fullt upp från morgon till kväll. Inte många minuter vi är pigga samtidigt.
    Hade vart nice att gå lite på stan, käka gott och bara då umgås själva en stund. Kanske till och med kunna avsluta det hela med en bio :up:

Veckans filosofiska utsvängning.

Detta utlägg kommer av att jag ofta får frågor om träning och kost.

Är så trött på lyssna på alla snabba superlösningar till dieter som ska fungera grymt bra enligt ens omgivning.
    Denna hets på att hitta snabba lösningar, genvägar till resultat.
    Tappa X antal kilon på en vecka jada jada jada.
    Att just vågen är så stor grej för den icke tränande.
    Kan inte förstå att man blir nöjd och glad om vågen visar en viss siffra och man ser ut som en påse skit, att man kanske är procentuellt fetare än när man började sin svältkur verkar inte beröra det minsta.

Just sökandet efter den perfekta genvägen, superdieten, perfekta kosten som jag inte riktigt förstår mig på.
    Kolhydrater ska vara livsfarliga ena stunden, veckan efter är det fett som inte ska ätas.
    Hade det funnits en superdiet som är lätt och funkar så hade väl alla vart i superform mest hela tiden eller?

När man försöker förklara att det de söker inte finns så vill de inte lyssna på det örat.
    Säger man att gör små förändringar, skippa fika och godis i största mån under veckorna, ät lite mindre portioner och börja aktivera kroppen med något som du tycker är kul.
    Efter någon månad kommer man att se en riktigt bra förändring till både kropp och vikt.
    Kontinuitet är den ”hemliga” lösningen de letar efter…
    – Men finns det inger snabbare sätt? Kolla, jag har sett dessa piller på nätet som ska bränna fett, ska testa dem!
    Ofta sägs detta samtidigt som man smäller i sig en bulle och sölar i sig 0,5l cola.

När jag ändå är igång, hatar uttrycket:
    Jag har inte tid att träna.
    Hur fan har man inte tid då man inte har familj och jobbar 07-16???
    Träna innan jobbet? –Är du galen, kommer knappt upp till jobbet!
    Träna direkt efter jobbet? –Då är jag så trött, måste ut med katten, locket ska läggas på brunn, har tvättid, är fullmåne idag….
    Träna efter du vart hemma och donat det som måste göras? –Se ovan.

Avslutning:
    Keep it simple!
    Försök inte kopiera andras sätt att träna och sköta sin kost. Hitta ett sätt som fungerar för dig.
    Många bäckar små. Trial and error.
    Testa dig fram och våga gå din egen väg.
    Bara du vet vad du mår bra av.
    Just att inte glömma, du ska må bra också :)
    Annars kan det lika väl kvitta.

ha ha ha …..bra skrivet!!!roligt skrivet.precis så är det,å har redan gett upp att försöka förändra folks synsätt!!!!!
    men enkelt,människor,vi är helt enkelt lata!!! om vi får chans till det.sen så vill vi helst ha det så enkelt som möjligt också.sen att en del människor halkat igenom livet,på ett bananskal å haft det lätt,gör inte saken lättare……lol.
    men roligt med en filosofisk utsvävning ojanki!!!!!…………;).
    men typ,om det finns 10 stolar i ett rum,så kan du ge dig fasiken på,om tio personer går in i rummet,så kommer i vart fall 8 st vara besuttna strax efteråt.
    Jag brukar alltid att stå,kan jag tillägga!! även när jag ska på möten,så brukar jag stretcha å dona.folk tittar å säger,vad duktig du e,osv….sen så omar de sig om att de är så stela å har ont hitan å ditan…………lol.men så är det nog,jag menar rent % sett!!!
    har varit på många ställen,där de säger att de har ryggvärk osv.jaha,brukar jag säga då,vad eller hur stretchar du då? va..?..vaddå stretchar!!!
    tänk att en del människor gått igenom livet utan att ha behövt röra på sig över huvudtaget!!! egentligen ,ett under att de kan verka i det vanliga livet!!!
    ja ja ,nog om det nu……ha en bra vecka nu ojanki.

Dagens pass

Rehab
    Utåtrotationer
    4×20
    Inåtrotationer
    4×20
    Sidolyft hantlar
    4×15 6kg

Bröst
    Bänkpress
    1×10 70kg
    1×10 90kg
    1×3 110kg
    1×3 120kg

Lutande hantelpress – dropset
    1×15 30kg – test av vikt
    1×10 36kg — 1×7 30kg
    1×8 36kg — 1×6 30kg
    1×7 36kg — 1×6 30kg

Lutande hantelflyes
    4×12 17kg

Biceps
    Hantelcurls – dropsets
    1×6 26kg
    1×6 24kg
    1×6 20kg
    1×6 18kg
    1×6 16kg
    1×6 14kg
    1×6 13kg
    1×6 11kg

Avslutade passet med 100situps följt av 50 armhävningar.
    Seg start då det var massa massa massa folk på gymmet.
    Efter uppvärmningen och bänken så lättade de lite med folk.
    Gött de så man slapp vänta och trängas.
    Go pump i både bröst och biceps :up:

hehe jadu jag har sedan länge slagit dövörat till när det börjar snackas träning och dieter i lunchrummet. Får också ofta frågor om träning. hur går man upp i vikt…ät mer! jaha vad ska man äta, vad är bra för musklerna? osv osv…samma frågor från samma personer hela tiden. Kosttillskott då, är dom där pillerna bra, ökar man många kg muskler på det?…suck.

Som Hulken säger så är människan lat och vill hela tiden hitta snabbare och lättare vägar.

Nåja, dieten rullar ju på bra för dig och framstegen syns på bilderna, gött.

Gober wrote:
    hehe jadu jag har sedan länge slagit dövörat till när det börjar snackas träning och dieter i lunchrummet. Får också ofta frågor om träning. hur går man upp i vikt…ät mer! jaha vad ska man äta, vad är bra för musklerna? osv osv…samma frågor från samma personer hela tiden. Kosttillskott då, är dom där pillerna bra, ökar man många kg muskler på det?…suck.

Som Hulken säger så är människan lat och vill hela tiden hitta snabbare och lättare vägar.

Nåja, dieten rullar ju på bra för dig och framstegen syns på bilderna, gött.

Klart det alltid är samma personer som frågar, och lika besvikna varje gång när man inte kan trolla fram en Quick fix till dem.
    Lyssnar och ser ut att ta till sig, dagen efter kommer de med sin nutrilett-låda och ska gå på pulverdiet.
    Har problem att slå dövörat till hehe
    Gillar att hetsa lite med och få till en livlig diskussion då och då.

Dieten rullar på bra tycker jag med, gått nästan för lätt. Inte haft allt för stora cravings efter godsaker.
    Inte upplevt att jag vart allt för hungrig heller.
    Försöker ligga tillräckligt högt för att kunna mata iväg ordentliga träningar.
    Håller mig till lite större måltider med färre sittningar. Att få bli mätt är viktigt för mig.

i0janki wrote:
    Klart det alltid är samma personer som frågar, och lika besvikna varje gång när man inte kan trolla fram en Quick fix till dem.
    Lyssnar och ser ut att ta till sig, dagen efter kommer de med sin nutrilett-låda och ska gå på pulverdiet.
    Har problem att slå dövörat till hehe
    Gillar att hetsa lite med och få till en livlig diskussion då och då.

Dieten rullar på bra tycker jag med, gått nästan för lätt. Inte haft allt för stora cravings efter godsaker.
    Inte upplevt att jag vart allt för hungrig heller.
    Försöker ligga tillräckligt högt för att kunna mata iväg ordentliga träningar.
    Håller mig till lite större måltider med färre sittningar. Att få bli mätt är viktigt för mig.

jamen..det är väl för härligt att vara människa!!!!…….lol.
    jag brukar filosofera så här:Att man rör sig i mystacken där nere,å tror att det är allt här i livet….tänk om det är lika stor skillnad mellan myrorna och människor,som mellan människor och annat,typ en högre existens!!! vi som surrar runt å kikar ut på himlen/universum och funderar om det är det största! lika väl som myrorna gör det om skogen,kanske……. då skulle nog den existensen försöka hålla sig dold,för vi är ju inte direckt något snällt å bra släkte,människan.
    Jag menar,en bra parasit lever på världen,utan att försöka förstöra den eller göra obehag.då kan den vara långvarigt där.men vi förstör världen å allt runtikring.vilket gör att vi inte kan bli långvarigt här på denna planet…..så i stället för att söka sig utanför denna planet,så skulle vi behöva fixa till det i stället,kanske införa befolkningsbegränsning osv…….samt att tänka längre än näsan räcker,på de nästkommande generationerna osv….
    ja ja ,nu är det slut filosoferat för idag då……….lol.

Dagens pass

Rehab
    Utåtrotationer
    4×20
    Inåtrotationer
    4×20

Axlar
    Kryssdrag
    1×20 10kg
    3×12 15kg

Sidolyft hantlar – dropsets
    3×8 15kg
    3×6 13kg
    3×6 11kg
    3×6 8kg

Sittande hantelpress
    1×15 18kg
    1×18 22kg
    3×8 26kg

Omvända hantelflyes
    4×15 8kg

Shrugs – dropsets
    3×12 100kg
    3×12 90kg
    3×12 80kg
    3×12 70kg
    3×12 60kg

Mycket mindre folk på gymmet idag och himla mycket bättre tempo på passet. Grymt mör i axlarna just nu :up:

Dagens pass
    Ben
    Knäböj
    1×10 90kg
    1×10 100kg
    1×10 110kg
    1×5 120kg
    1×5 130kg
    1×5 140kg

Benpress
    4×25 200kg – sjuk vilken mjölksyra jag fick!!

Bencurls
    4×12 50kg

Vader stående i smith
    5×20 100kg

Fösta passet jag kände att energin tog slut på väldigt länge. Men kan ju vara det att enda dagen jag inte tränat sen förra veckans måndag är nu i lördags :p
    I morgon ska gubbakroppen få vila sig. Blir att hitta på något med töserna i stället.
    Vår hyresvärd verkar fått någon form av sparkrav eller liknande, stängt av värmen typ helt.
    Jag fryser näst intill aldrig, men nu är det kallt inne!
    Brukar strosa runt i kallingar i vanliga fall, men nu är det mysbrallor och tjocktröja som gäller.

Ryckte ner vår utomhustermometer nyss för kunna ta tempen inne… Väntar med spänning vad den kommer att visa.. visar den över 17grader blir jag förvånad… Just nu visar den 14grader…
    Det enda positiva är att man måste kramas massa för hålla värmen :emo-thumb

lol……ha ha ha ,,passa dig bara….så att det inte blir för många fler barn……;)
    men du är ju också inne i en diet,då kommer det att man brukar frysa osv….men ok,är det 14 grader eller 17 inne ,då kan jag förstå,fy fasen……
    men traggla på bara !!!! verkar nästan som det vore bra för dig,att du fick lägga om tränings inriktningen!!!
    men kämpa på bara………….hej svejs………….;)

Jag har tänkt på en grej ibland; om jag är den ende som trivs i kallingar och tröja när
    man är hemma. Men nu vet jag att i alla fall en till som tycker om samma sak, hehe.

Gettodachoppa wrote:
    Jag har tänkt på en grej ibland; om jag är den ende som trivs i kallingar och tröja när
    man är hemma. Men nu vet jag att i alla fall en till som tycker om samma sak, hehe.

:up:

När man väl kommer hem, inte ska iväg mer och ingen ska komma över… då är det kalling mode som gäller hehe

Har även ett annat kvällsmode som jag nu delar med mig av.
    Har ett gammalt Batman-påslakan som fungerar alldeles utmärkt som sarong.
    Grymt skönt och ledigt :p

bighulken wrote:
    lol……ha ha ha ,,passa dig bara….så att det inte blir för många fler barn……;)
    men du är ju också inne i en diet,då kommer det att man brukar frysa osv….men ok,är det 14 grader eller 17 inne ,då kan jag förstå,fy fasen……
    men traggla på bara !!!! verkar nästan som det vore bra för dig,att du fick lägga om tränings inriktningen!!!
    men kämpa på bara………….hej svejs………….;)

16grader har vi inne. Termometern stiger inte längre…
    Jag brukar inte frysa under mina dieter som jag haft, har problem att jag alltid är varm. Kanske att man är lite mindre varm…
    Om jag själv får välja så är jag het!
    Angående fler barn… vi håller oss till att öva bara :whistle:

Jodå visst är det gött att strosa runt i kalsonger och klia sig på pungen då och då.

Vårt element i köket är sönder och vi har öppen ventil i skafferiet vilket gör att det drar in därifrån, bra med extra ”kylskåp” men golvet är som en stor kylklammp.

Gettodachoppa wrote:

Ha ha här är en till! :)

Viewing 15 posts - 526 through 540 (of 1,040 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.