Team GrowHUGE’s dagbok

Home Forums Dagböcker Team GrowHUGE’s dagbok

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 96 total)
  • Author

Idag kom Lappen (Erik Eriksson) hit på besök från stora staden. Blev ett helt sjukt benpass som påföljd.

Sitter nu här med värk i låren. Riktigt roligt att köra med en kile som är på gränsen till lite sinnessjuk vad gäller självplågeri. Gjorde bl.a en 11a på 140 och några set på160.

Imorgon ska vi köra Rygg/Biceps. looking forward to it

En liten bild på köttpaketet från Kiruna……………………

……………………………[www.teamgrowhuge.se] :emo-thumb

nice :)

Är på en liten resa till gamla hemstaden sundsvall.
    Har blivit 2 pass här med joe lindh bra pass och letat fram en gammal bild från i sommras som jag lagt upp på våran hemsida.

[http://www.teamgrowhuge.se/2009/10/gbg-danmark-gbg-och-tillbaka-till-orebro/]

I dag var det torsdag gårdagens pass blev vader samt baksida lår ,och i morse fick bröstet jobba, kvällen blir det triceps fullt ös:).

Har även på sista tiden kört lite cardio efter vissa pass bara en kvart med ca 150 i puls, tanken är att hålla det vid liv året runt och inte bara under diet. Tror kondition är underskattad som indirekt muskelbyggare. Ska hjärtat orka pumpa runt blodet i en stor kropp måste även den få sitt, en bra kondis kommer ju även innebära att du kan träna intensivare.

Även stretchingen har fått större del i min träning, har haft tur genom åren och klarat mig från några direkta skador, men har börjat

titta på helheten mer och försöker ta hand om kroppen bättre tror det kommer gynna min byggning.

Har i dag suttit och snöat in lite vid datorn och kollat på clip från sm 2009 man blir så sugen att tävla!

Ser fram emot 2010 och med sitt nya team i ryggen med den kunskap samt peppande i ryggen kan det inte bli fel!

Quote:
    Har vart lite dåligt med uppdateringar från min sida. På torsdag natt så blir man officiellt göteborgare. Så hela veckan har bestått av lite stress, dåliga gympass, för mycket mat och så vidare.

Har dock hunnit igenom hela kroppen två ggr denna vecka, förutom framsida lår. Fick lite känningar i vänstra låret efter torsdagens pass så jag valde att stanna hemma ikväll och vila det.

Morgonvikten är nu på ca

Resten hittar ni här:

[http://www.teamgrowhuge.se/2009/11/streckning-i-laret/]

Har precis varit å kört ett bröst/vader/mage pass

Känns riktigt bra i kroppen nu måste jag säga. Gjorde bl.a 3 * 8,6,6 på 140 i bänk:)

Största problemet för min del är definitivt vader, får sjukt bra kontakt och kör minst 2 ggr i veckan men resultatet är inte mycket att komma med. Det känns också som jag testat allt från högreps till låga tunga och från en gång i veckan till 4 ggr utan att nåt nämnvärt händer. Alla andra muskelgrupper växer men vaderna är riktigt tuffa. Vet att jag inte är ensam om detta så de är väl bara att nöta på………………………….

More to read…………. [www.teamgrowhuge.se]

Då var det ny vecka igen, förra veckan måste nog vart min bästa vecka på mycket länge och denna ska bli minst lika bra!

Söndagen var min flickvän snäll och kom och passade åt mig då det var ben och mina tränings polare svek bra att ha dom ibland:)

Måndags passet blev det biceps och mage plus kardio, blev ett gäng set med de flesta set på minst 10 reps och intensift. Magen bombar jag inte på riktigt lika hårt med. Morgon dagen inleds med baksida lår viktigaste passet på veckan för mig brukar jag upprepa för mig själv. Då jag kommer ha tränings kompis i morgon ska jag köra ”finnen” går till som följer: Stå på knä på en bänk låt din träningspolare sitta på dina vader, sätt händerna i sidan och fall mycket kontrolerat framåt i mycket mycket sakta då det bara smäller till och du inte orkar hålla emot. Det kommer bli en kort rörelse med väldigt tung. Det man främst ska tänka på i övningen är att skjuta fram höften försök att ha mage och fram sida lår i linje. Direkt din baksida inte orkar kommer du skjuta bak rumpan stanna just innan detta sker. Bli inte förvånad om din rörelse bara blir 20-30 cm. En sjukt bra baksida övning brutalt tung prova!

Pt- school

satt i dag och funderade på att göra slag i sak och satsa på en personlig tränar utbildning kanske dags att få fingrarna ur röven.

Tillbaka i etern efter några veckors ofrivillig frånvaro.
    Datorn har krånglat,men nu är den fixad:).

Journalen är uppdaterad för den som vill läsa denna blivande följetong mot scenen 2010.
    [http://www.teamgrowhuge.se/]

Mvh
    Martin

Axlar och baksidalår

Idag så har min tränings broder Al och jag gett axlar och baksida lår pisk. Blev ett rätt bra pass,men jag fuckade till det lite genom att knöla i mig 1kg pasta+lite köttfärs sås.Till efterrätt (minuterna efter) så mosade jag ner 6st protein pankakor (från Pf),behöver jag ens skriva ut att jag var liiite lätt stinn [ READ MORE ]

[http://www.teamgrowhuge.se/author/martin/]

Onsdagen blev en annorlunda dag. Gick på en föreläsning om motivation till träning, inte för att jag behöver så mycket motivation men kan ju vara skoj ändå. Upptäckte rätt snabbt att den största delen av befolkningen där var en grupp äldre kvinnor, kände mig lite lätt malplacerad. Sen bar det av till ett litet student gym (Lappis) för lite ryggträning med en gammal tjejkompis. Kul att se vad man kan göra med lite uppfinningsrikedom och en bra vaktmästare.

Torsdagen (Idag) blev det……

Högreppar dag för ben :)

Träning idag utan broder Al

Körde igenom benen,men iom att jag har ganska ont i knäna så satsade jag endast på tok höga reps och brutal mycket set.
    Detta för att garantera rejäl genom blödning i muskulaturen utan större påfrestning av de skadade området.

10 min uppvärmning på löparbandet
    Knäböj i smithmaskinen
    Ben press,här körde jag både med ett ben i taget och varvade med att köra som vanligt.
    Hacklift,både med rejält brett mellan benen och ”vanligt”
    Benspark,varvade även här mellan att köra med ett ben i taget och som vanligt.
    Pumpade ur rejält på sista övningen så det….more to read [http://www.teamgrowhuge.se/2009/11/hogreppar-dag-for-ben/]

Pec destruktion

Bröst…..fan vad jag älskar när man kör ett riktigt bra bröst pass.

Bröst stod på schemat idag och broder Al och jag plågade dem duktigt.
    Idag så hade jag även handleds skydd (wrist straps) och de gjorde att jag kunde ta i lite extra,kändes det som.Utan att riskera att få ont i handlederna…..

Helgen som gick så var jag och några polare nere på FF09.
    Vi åkte dit endast under söndagen då det bara är byggningen som intresserar oss.
    Dessutom så har man fan inte råd att gå båda dagarna,även om man kanske skulle kunnat tänka sig att se CBBn.

Men iaf.
    Söndagens tävlingar var verkligen bra:up:.
    -70 klassen var helt ok,men både -80 och -90 var helt otroligt bra i år.
    Dessutom så var Homan Meshkat posering en riktig höjdare som imponerade grymt.Killen är faen ruggigt duktig.

Sedan kom dock -100 och +100 vilka båda inte var någon höjdare i år…
    +100 killarna skulle sett betydligt bättre ut om de (samtliga) gått i -100 istället.

Själv då…
    Inspirerad till max efter helgen,så slänger vi i ännu en högre växel.
    Ligger för närvarande i högreps fas där det fokuseras mer på djupare kontakt i muskulaturen.
    Verkar som att kroppen svarar fin fint på detta med att varva hög och låg repetitions veckor.Extra roligt blir det att se om det blivit någon förbättring muskulärt när vi sedan skalar av fläsket;).

Eder
    Martin

Triceps dag i kylan

* december 18th, 2009
    * Posted in Martin Lagström
    * By Martin

Idag så blodade vi triceps riktigt fint (jag och Al) . Inga tunga vikter användes,men fokus låg som vanligt när vi kör lätt,på höga och strikta reps med full kontakt i muskeln. Blev ett bra pass som gav ett redigt fint tryck i bitarna,vilket ni kommer att få se på bild alldeles,snart då Al lovat att skicka [ READ MORE ]

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 96 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.