Teddys träningsjournal

Home Forums Dagböcker Teddys träningsjournal

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 25 total)
  • Author

Slänger upp en journal så man får lite översikt, mer än ett år sedan man var på gymmet sist så man är bra peppad, samtidigt som man vet att det kommer gå tungt i början.

Första delmålet är att komma in i övningarna igen och få rätt på kosten. Behöver gå ner några kilo innan det är dags och försöka bygga på sig, hur mycket vet jag inte än, när jag själv anser att jag är nöjd börjar jag gå åt andra hållet och lägga på mig istället.

31år 188cm, vikt kommer till helgen..

Träningsschema, på ett ungefär..

dag1 ben och mage
    dag2 bröst
    dag3 armar
    dag4 rygg och axlar

dag1
    benpress
    liggande bencurls
    sittande benspark
    sittande vadpress

magmaskin rak

dag2
    bänkpress
    lutande hantelpress
    pullovers
    flyes

dag3
    stående bicepscurl ez stång
    sittande enhands tricepspress
    sittande hammercurls
    sittande tricepspress två händer
    stående pushdowns
    enhands koncentrationscurl med stöd

dag4
    latsdrag med stång
    sittande rodd med v handtag
    t-bar rodd
    hanteldrag stående mot bänk
    ryggresningar

Gymkortet är införskaffat och imorgon kör vi :)

Blev ett pass i fredags, rodd, bänkpress, pushdowns samt ez curls..
    Många reps och lite vikt, kör övningar jag tycker är roliga nu i början och inte alls efter schema, känns bättre så i början..

Om några timmar blir det ett nytt pass :)

Blivit tre pass till sen man skrev sist, kört igenom hela kroppen, mycket ben.

Senaste passet var idag, bänkpressar, pullovers, koncentrations curls med ez stång samt stående curls med ez stång.

Blev ett kort söndagspass, benpress, bänkpress, hantellyft åt sidorna.

Blev ett pass i måndags med nytt schema, helkropp samt inriktning på bröst och triceps, snart dags för ett pass igen.. helkropp samt inriktning på rygg å biceps.. Fått till kosten någolunda dock inte fått tag på en våg ännu..

Blev en morgonpromenad i tisdags oxå på 55 minuter, lite segt och gå spåret där man normal kör enduro, inte riktigt lika kul men med lite musik så gick det :)

Två pass till har blivit avklarade, ett i onsdags, helkropp samt inriktning på rygg, samt ett helkropps pass idag fredag där mage vader och axlar lades till..

Blivit en hel del promenerande också, samt lite lätt löpning..
    Kör på ett nytt schema mer inriktat på helkropp än det gamla jag hade, känns bra så jag har tänkt fortsätta med det några månader, ska slänga upp schemat i helgen..

Träningschemat jag kör på tills vidare..

Måndag

benpressar, bänk, marklyft (tungt)

+ pullovers, pushdowns, hantellyft åt sidan

Onsdag

benpressar, bänk, marklyft (lätt)

+ rodd, ez curls, ryggresningar

Fredag

benpressar, bänk, mark (tungt)

+ militärpress i smith, vader, magmaskin rak

Blivit ett måndagspass sen sist..

Skaffat en våg också vilken visade 88kg morgonvikt, ska ner en bit till innan jag vänder, kommer väga mig på fredagar.. blir dock antagligen en tillfällig viktuppgång då jag precis börjat ladda med kreatin..

Blev ett joggingpass i skogen i lördags också 2km på 10.1

Blivit två pass till i veckan, ett onsdagspass och ett fredagspass idag. Morgonvikten låg på 86,5. Passet idag blev efter schema + pushdowns och hantelpressar för biceps. Känns skönt att vikten går neråt trots kreatin laddningen..

Blev ett måndagspass idag som gick helt okej, blivit några morgonpromenader och 2km löpning i lördags.

Blev ett kort extra pass idag tisdag, enhands triceps pressar, vanliga triceps pressar, smalbänk ,pushdowns och militärpressar med hantlar.

Blivit ett onsdagspass och snart dags för fredagspasset. Vågen visade 86 kilo i morse, så ett halvt kilo ner denna veckan, tycker det borde gått lite bättre men det är bara och köra vidare…

Körde ett extrapass i lördags, mage och baksida armar, sen har det blivit ett måndagspass, kommer ta det lite lungt resten av veckan med benpressarna, då jag haft konstant kramp i högerbenet sen igår (måndags) annars känns det bra ökar långsamt i vikterna, men ligger på underskott konstant så det är väl som det ska va :)

Blivit fem pass till sen man skrev sist, vikten ligger nu på 84kg kör på som vanligt mån ons fre. Skönt att ätar dagen faller in på julafton :) ska passa på och njuta lite, men på söndag blir å ligga på minus igen..

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 25 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.