- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
25 juni, 2008 at 17:16 #317157Anonym anvandareMemberjwallin wrote:skönt med pb i brunstiga fågeln!
Jupp, jag antar att du vet vad det är för övning också?:p
25 juni, 2008 at 22:55 #317158Anonym anvandareMemberNågon form av axelövning eller?
25 juni, 2008 at 23:04 #317159Anonym anvandareMemberAllan wrote:Någon form av axelövning eller?Brunstig fågel ja. Tänk dig hyperextension kombinerat med framåtlutande sidlyft för baksida axel. Bra träning för baksida axel och bra uppvärmning för ryggen inför marklyften:up: tnt-balle på kolo är uppfinnare av den övningen.
28 juni, 2008 at 13:49 #317160Anonym anvandareMemberPush:[/b]
Lutande bänkpress:
6*70 kg PB[/b]Boxböj:
12*85 kg PB[/b]Sidlyft:
12*8 kg
Snyggare!Vadpress i smith:
100*50 kgPlan hantelpress:
10*29,1 kg PB[/b]Cuffar:
2 setRiktigt fint pass idag, allt gick bra!
Vadpressen körde jag inte alla på en gång. Det blev 20+15+15+15+15+15+5, med 10-15 sek vila mellan. Tog fint! Fick stappla iväg därifrån:D
Nu är det film, soffa och allmänt grisande som gäller
1 juli, 2008 at 12:00 #317161Anonym anvandareMemberDagens morgonvikt: 76,8 kg.
Pull:[/b]
Chins:
9/10?*+10 kg PB[/b] (dåligt!)Brunstig fågel:
20*10 kg PB[/b]Sumomark:
5*90 kgMaskincrunches:
1 setHyperextensions:
20*20 kgPull-ups:
8*+17,5 kg
+2*17,5 kg (RP, och dem va bara halva typ:()Dåligt pass idag.
Chinsen kändes riktigt sega. Kommer inte ihåg om det va 9 eller 10 reps jag klara. Har för mig att det va 10. Men det känns mer vettigt att det va 9 eftersom jag blev så sur efter. Skulle ju klara 11 reps juh!:evil:
Sumomarken börjar bli tung:o Fast ryggen känns oförskämt bra, så det väger upp det faktum att jag har tappat skitmkt och är svagare än svagare än svagare än svag osv.
Hyperext. va lättare det här passet även fast jag höjde 5 kg och körde lika många reps som förra gången.
Pull-upsen gick också skit. Skulle klara 9 reps idag iaf var det meningen:frust:
Det känns som att jag vill skylla på upplägget. Men samtidigt så tränade jag en timma tidigare än vanligt idag. Jag körde lite mindre uppvärmningen i hjälpviktschinsen. Jag rörde mig noll igår, så jag kanske va extra seg. Det var varmare än på ett bra tag idag på gymmet. Jag vägde nåt kg mer idag än senast. Och så har jag bytt ut en stor del av mitt kcalintag från kolihydrater mot fett istället.
Så det är nog lite för många nya faktorer som spelar in för att jag ska kunna skylla på upplägget även om det ligger nära till hands.1 juli, 2008 at 17:01 #317162Anonym anvandareMemberAtt öka 2,5kg i chinsen varje pass över en längre tid är knappast möjligt, så jag tycker inte alls du ska vara missnöjd. Kör med mindre ökningar vetja! Typ 0,5-1 kg per pass. Lyckas du t.ex. lägga till ett kg varje pass under 20 veckor har du ju ökat enormt mycket. Själv lägger jag på 0,5 till 1 kg på stången/bältet/hanteln en gång per vecka då jag kör igenom en intensitetscykel (eh?? intensity cycle) på 15-20 veckor och får bra ökningar så. Tror knappast du skulle öka snabbare även om du gick över till ngt konventionellt mångsetsupplägg…
1 juli, 2008 at 17:40 #317163Anonym anvandareMemberjohanww wrote:Att öka 2,5kg i chinsen varje pass över en längre tid är knappast möjligt, så jag tycker inte alls du ska vara missnöjd. Kör med mindre ökningar vetja! Typ 0,5-1 kg per pass. Lyckas du t.ex. lägga till ett kg varje pass under 20 veckor har du ju ökat enormt mycket. Själv lägger jag på 0,5 till 1 kg på stången/bältet/hanteln en gång per vecka då jag kör igenom en intensitetscykel (eh?? intensity cycle) på 15-20 veckor och får bra ökningar så. Tror knappast du skulle öka snabbare även om du gick över till ngt konventionellt mångsetsupplägg…Jag vet, men hittills har jag bara behövt sänka en rep varje gång jag höjt med 2,5 kg. Så det kändes lite surt att behöva sänka 2-3 reps den här gången=/
Jag kör på som vanligt nästa gång. Går det dåligt då också så får jag fundera på en förändring.2 juli, 2008 at 22:50 #317164Anonym anvandareMemberJag tycker det låter besynnerligt att ge upp efter en så liten motgång. Det är klart att du kan se över upplägget och göra små tweaks, men att ge upp HIT helt så snabbt låter inte vidare vettigt. Det tar ju ett tag att lära sig vad fail verkligen är.
Ett tips: Då jag gick över från latsdrag till chins kunde jag göra fem repetitioner med det ”enklaste” greppet (v-handtag). Efter några veckor med enbart negativa chins (och viktbälte såklart) gjorde jag sju strikta ”vanliga” chins. Kanske värt att testa!
3 juli, 2008 at 10:27 #317165Anonym anvandareMemberjohanww wrote:Jag tycker det låter besynnerligt att ge upp efter en så liten motgång. Det är klart att du kan se över upplägget och göra små tweaks, men att ge upp HIT helt så snabbt låter inte vidare vettigt. Det tar ju ett tag att lära sig vad fail verkligen är.Ett tips: Då jag gick över från latsdrag till chins kunde jag göra fem repetitioner med det ”enklaste” greppet (v-handtag). Efter några veckor med enbart negativa chins (och viktbälte såklart) gjorde jag sju strikta ”vanliga” chins. Kanske värt att testa!
Ge upp tänker jag inte göra. När jag skrev förändring menade jag typ en extra vilodag, eller en mindre vilodag. Splita träningen lite. Trial and error. Lågvolym är det som gäller fortfarande;)
Tack för tipset, värt att tänka på
4 juli, 2008 at 12:15 #317166Anonym anvandareMemberDagens morgonvikt: 76,1 kg.
Push:[/b]
Lutande bänkpress:
5*72,5 kg PB[/b]Boxböj:
12*87,5 kg PB[/b]Sidlyft:
14*8 kg PB[/b]Vadpress i smith:
stretchPlan hantelpress:
7+3*31,4 kg PB[/b]Cuffar:
1 setBänkpress:
3 lätta set, teknikträningRiktigt fint pass idag trots att det va svinvarmt och jag hade halsont igår.
Jag har ökat 5 kg på 5-repsvikten i lutande bänken med hjälp av progressionen. Rätt så bra.
Har några kg till att ge på boxböjen innan jag måste börja sänka repsen känner jag.
Fin teknik i sidlyften idag. Tog bra!
Fortfarande fin träningsverk i vaderna. Så jag valde att bara stretcha idag.
Ska börja köra vanlig bänkpress och lutande hantelpress i framtiden. Så jag var tvungen att köra lite lätt teknikträning i bänken eftersom det var över ett halvår sen jag körde vanlig hederlig bänkpress sist. Ska bli kul att se vad jag tar:pop:
7 juli, 2008 at 12:15 #317167Anonym anvandareMemberDagens morgonvikt: 76,6 kg.
Chins:
9*+12,5 kg PB[/b]Brunstig fågel:
15*11 kg PB[/b]Sumomark:
5*92,5 kgHyperextensions:
20*25 kg PB[/b]Crunches med viktskiva bakom huvudet:
1 setPull-ups:
9+1½*17,5 kg PB[/b]Fint pass idag.
Chinsen gick helt ok. La på 2,5 kg utan att behöva sänka mig nån rep sen senaste pullpasset.
Hyperext. va tunga idag. Fin pump i ryggen efter.
Pull-upsen gick helt ok också. Armarna va riktigt sega efter. Hög intensitet is the shieet!!
10 juli, 2008 at 12:06 #317168Anonym anvandareMemberDagens morgonvikt: 75,4 kg (magen mådde inte så bra igår, if you know what I mean…).
Bänkpress:
10*70 kg PB[/b]
7*60 kgBoxböj:
12*90 kg PB[/b]
Börjar bli tungt.Sidlyft:
12*9 kg
Tog bra.Vadpress i smith:
100*52,5 kg PB[/b]Lutande hantelpress:
6+2+½*31,4 kg PB[/b]Cuffar:
3 setBra pass idag! Speciellt med tanke på att jag hade förlorat en del vikt sen igår, genom vattenförlust mest gissar jag (diarré), och att jag bara sov 4 timmar i natt. Låg vaken i 3 timmar innan jag somna. Vakna tidigt och kunde inte somna om, så jag kolla på film. Tror att jag sov för länge igår. Blä.
Glad att jag iaf klarade 10*70 i bänken. Det va ju trots allt mer än 6 månader sen jag bänkade ordentligt sist. Körde ett till set på det för att få in tekniken lite.
Boxböjen börjar bli lite tung. Får se hur länge jag kan fortsätta lägga på 2,5 kg/pass utan att behöva sänka repsen nåt…
Hade velat klara nån reps till på hantelpressen, men jag antar att det andra setet bänk snodde den kraften. Annars hade den nog kommit upp.
Mötte Eddie Vedder på hemvägen också. Han cykla på riktigt fint:up:
Fint väder i Uppsala idag. Nu är det playan som gäller8)
13 juli, 2008 at 13:43 #317169Anonym anvandareMemberDagens morgonvikt: 76,3 kg.
Tränade med Eddie Vedder och Danny Devito idag på WC.Chins:
7*15 kg PB[/b]Facepull:
14*40 kgSumomark:
5*95 kgHyperextension:
20*20 kgCrunches med viktskiva bakom huvudet:
1 setPull-ups:
10*+17,5 kg PB[/b]
1*17,5 kgKörde nåt extra set chins o hantelcurl sen medan jag vänta på Eddie o Danny.
Chinsen ville jag iaf klara 8 reps på. Gjorde 8 men den kom inte hela vägen upp. Dem jag gjorde blev inte allt för snygga heller=/ Stången va alldeles slät så jag halka med greppet även fast jag hade papper i händerna:yikes: Sen så va taket för nära stången så jag va rädd att slå i huvudet om jag gick fullt upp (samma sak på pull-upsen). Bortförklaringar är mig grej8)
Jag kunde inte köra brunstig fågel för den va för nära väggen så jag skulle slå i armarna om jag försökte.
Jag körde facepull i en annan ställning, så det går inte att säga om jag öka eller inte=/
Hyperext. va en annan ställning än vanligt. Så vikterna blev mindre.
Pull-upsen gick väl helt ok. Gick bättre när jag fick låna magnesium av Danny.
Dåligt pass helt enkelt. Jag trivs nog bäst på hemmaplan. Jag är för konservativ och dåligt anpassningsbara för att träna på andra gym än vanliga:whistle: Men det va ju iaf riktigt kul att träffa Eddie och Danny igen:up:
16 juli, 2008 at 12:37 #317170Anonym anvandareMemberDagens morgonvikt: 76,3 kg.
Bänkpress:
10*72,5 kg PB[/b]Boxböj:
12*92,5 kg PB[/b]Sidlyft:
15*9 kg PB[/b]Vadpress i smith:
100*55 kg PB[/b]Lutande hantelpress:
7+3*31,4 kg PB[/b]Cuffar:
2 setÜberpass idag. PB[/b] i varje övning:bb:
Ökade 2,5 kg i bänken utan att behöva sänka mig nån rep sen senaste passet. Najs! Vore kul att kunna göra det nästa pass också. Men det tvivlar jag på.
Trodde jag skulle behöva sänka repsen i böjen, för uppvärmningen på 70 kg kändes rätt så segt. Men det gick ju bra.
Tekniken i sidlyften börjar bli riktigt bra nu. Tar gött. Slipar lite på tekniken nästa pushpass också, sen höjer jag till 10 kg.
Jag klarar mer reps utan vila i vadpressen nu. I början kunde jag bara göra 15 reps i rad, sen vila. Nu gör jag 20 st.
Jag är lika förvånad varje gång jag ska göra hantelpress, för jag känner mig lagom död i armarna då, så jag tvivlar på att jag ska klara mer än 2 reps, men så drar jag till med en ökning varje gång iaf;)
19 juli, 2008 at 13:23 #317171Anonym anvandareMemberDagens morgonvikt: 76,9 kg.
Chins:
7*+17,5 kg PB[/b]Brunstig fågel:
17*11 kg PB[/b]Sumomark:
5*97,5 kgMaskincrunches:
1 setHyperextension:
25*25 kg PB[/b]Pull-ups:
7+3*+20 kg PB[/b]Helt ok pass idag. Hade tekniken varit lite bättre i chinsen så hade det varit ett bra pass (2 sista blev bensprattel deluxe).
Sumon börjar bli riktigt tunga. Pinsamma vikter, men vad gör man när man har varit ryggskadad=/
Hyperext. kommer jag nog byta ut. 25 kg är den tyngsta viktskivan på gymmet. Och jag orkar inte släpa dit flera. Mer reps är uteslutet. Kommer antagligen att bli 2 set sumomark istället. Får se.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.