- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 juli, 2008 at 14:40 #317172Anonym anvandareMember
Här händer det grejer, många PB! :emo-thumb
19 juli, 2008 at 17:43 #317173Anonym anvandareMemberLundis wrote:Här händer det grejer, många PB! :emo-thumbYes, lågvolymen funkar prima, tack:)
19 juli, 2008 at 18:02 #317174Anonym anvandareMemberkan ingen berätta för mig vad det är som gör olika uppläg till ”lågvolym” och visa till ja… hög volym och fördelar med båda
19 juli, 2008 at 18:05 #317175Anonym anvandareMemberherror wrote:kan ingen berätta för mig vad det är som gör olika uppläg till ”lågvolym” och visa till ja… hög volym och fördelar med bådaHögvolym: Många set, många övningar, träning ofta.
Lågvolym: Få set med hög intensitet, få övningar, träning mer sällan. (2-3 gånger i veckan)
Fördelar med respektive upplägg är en diskussion jag inte orkar ge mig in på just nu. Sök lite så hittar du ett gäng trådar där detta avhandlats.
19 juli, 2008 at 19:01 #317176Anonym anvandareMemberTack för att du tar dig tid att svara på frågorna, Jon:up: Något jag är alldeles för lat för:whistle:
Här har du en tråd, herror, som behandlar ämnet en del: [http://forum.body.se/showthread.php?t=19904 http://forum.body.se/showthread.php?t=19904%5D
22 juli, 2008 at 11:31 #317177Anonym anvandareMemberDagens morgonvikt: 76,8 kg.
Push:[/b]
Bänkpress:
8*75 kg PB[/b]Boxböj:
12*95 kg PB[/b]Sidlyft:
17*9 kg PB[/b]Vadpress i smith:
100*57,5 kg PB[/b]Lutande hantelpress:
7½+2*31,4 kgCuffar:
1 setDåligt pass.
Ville ta 9 reps i bänken. Men jag behövde inte sänka mig nån rep förra veckan, så jag ligger i fas med planeringen. Men det va ändå dåligt:(
Böjen va tung!!
Sidlyften tog skitbra! 10 kg nästa gång.
Sjukt missnöjd med hantelpressen. På 8e repen så kom vänster upp lätt, men jag kunde inte låsa ut högern:frust: Det va mest det som förstörde passet. Inget pb ju:evil:
25 juli, 2008 at 13:03 #317178Anonym anvandareMemberDagens morgonvikt: 76,5 kg.
Pull:[/b]
Chins:
6*+20 kg PB[/b]Brunstig fågel:
12*13,6 kg PB[/b]Sumomark:
7*100 kg PB[/b]
2*110 kg PB[/b]Maskincrunches:
1 setPull-ups:
8+2*+20 kg PB[/b]Bra pass idag. Äckligt varmt bara.
Ökat på bra i chinsen. Från 6*+15 till 6*+20 sen jag började lågvolymcykeln. Nästa pass börjar jag om på 10 reps. Räknar med att klara det med +12,5 kg.
Sumon va riktigt kul idag. Tung och jobbig. Har aldrig varit uppe på högre vikter i sumomark, så nu kan jag börja räkna pb:n där också:up: Fortfarande pinsamma vikter, men nu är jag uppe i 3-siffrigt iaf. Lite skönare för egot:D Ryggen mår fortfarande prima, och det är egentligen huvudsaken.
Innan passet var jag fö. på en anställningsintervju på Burger King. Gick bra. Dem ringde för en kvart sen och sa att jag hade fått jobbet:wazzup:
28 juli, 2008 at 16:48 #317179Anonym anvandareMemberHändelserik dag för att vara ett segt sommarlov. Fyllde 19. Första dan på jobbet, som gick rätt så bra. Sen avslutade jag dagen med sämsta passet på länge:frust:
Men det kan iofs ha berott på att det va några månader sen jag tränade så ”sent” på dagen som 14.30. Gillar inte det riktigt=/ Sen så stog jag vid grillen hela dagen idag, och det är säkert 50grader+ där. Sjukt varmt, har svettats som en galning. Sen så hade jag inte ätit sedan 18.00 dagen innan (förutom en hamburgare precis innan passet, men det hinner ju inte kroppen ta upp).
Får skylla på det idag.Push:[/b]
Bänkpress:
?*77,5 kg PB[/b]
Så sjukt dåligt.Boxböj:
12*97,5 kg PB[/b]Sidlyft:
10*10 kgVadpress i smith:
100*60 kg PB[/b]Lutande hantelpress:
7+1*31,4 kgCuffar:
1 set*Lång rad med svordomar*
Skulle klara 8 reps i bänken. Failade på 6e eller 7e repen tror jag. Gled säkert ut 3 cm åt vardera håll för att jag va så svettig om händerna. Pissdåligt.
Böjen gick bra. Men det skiter jag i.
Hantelpressen va helt åt skogen. Tappade en rep sen förra passet:(
Visst 3 pbn, men jag bryr mig i princip bara om bänk- och hantelpressen på pushpassen. Och bänk-pbt kom bara för att det va så länge som jag körde bänk, så det räknas inte.
31 juli, 2008 at 17:38 #317180Anonym anvandareMemberDagens morgonvikt: 77,4 kg.
Chins:
9*+12,5 kgBrunstig fågel:
12*13,6 kgSumomark:
7*102,5 kg PB[/b]
1*112,5 kg PB[/b] (vilade nog för lite innan, för jag failade på 2a repen:D)Maskincrunches:
1 setPull-ups:
8*+20 kg
Snyggare än förra passet iaf.Helt ok pass idag, trots bristen på pb:n.
Trodde jag skulle klara 10 reps i chinsen idag=/ Fast dem va snyggare än förra gången.
Lol vad svag jag e i sumomark:( Filmade dem, och tekniken va ju fin iaf. Rak och fin rygg. Men röven går upp lite för tidigt=/
Skyller dagens pbbrist på att jag vägde 1 kg mer idag än senaste pullpasset.
3 augusti, 2008 at 13:37 #317181Anonym anvandareMemberDagens morgonvikt: 77 kg.
Push:[/b]
Bänkpress:
6*80 kg PB[/b]Benspark:
1 setSidlyft:
12*10 kg
Fula!Vadpress i smith:
100*62,5 kg PB[/b]Lutande hantelpress:
8+3*31,4 kg PB[/b]Cuffar:
2 setRätt så bra pass. Egentligen så va jag lite smått missnöjd (som vanligt) fram till hantelpressen som gick skitbra, och då blev det ett bra pass helt plötsligt:D
Hyffsat bänkat. Hade hoppats på 7 reps. Jag har det i mig, men jag glider ut nån cm åt vardera håll för att jag e så svettig om händerna. Nästa pass blir det papper i händerna. Det hjälper i hantelpressen.
Ska jag egentligen börja om på 10 reps när jag kommer ner till 6 reps. Men jag borde klara 6*82,5 kg, så jag kör vidare med höjning nästa pass.Har haft lite lätt ont i ryggen sen sumon senast, så ja tog det lugnt och sket i böjen idag. Får se hur det utvecklas…
Sidlyften va riktigt fula idag. Vet inte varför. Gissar på att jag vila för lite efter bänken eftersom det bara blev ett snabbt set benspark.
Vadpressen gick über idag.
Sjukt nöjd med hantelpressen. Från 7+1 till 8+3 sen förra passet:bb: Gissar att det va för att jag inte gjorde nån böj som tar rätt så bra på krafterna.
Fint pass allt som allt. Hoppas det inte blir nåt långvarigt problem med ryggen bara. Men det känns inte så farligt, så det ska nog va över snart.
5 augusti, 2008 at 11:45 #317182Anonym anvandareMemberKör du alla set till positiv fail?
5 augusti, 2008 at 19:44 #317183Anonym anvandareMemberjohanww wrote:Kör du alla set till positiv fail?Har inte riktigt koll på dem olika failurebegreppen, men jag tränar själv så jag kör så många reps i t.ex. bänkpress som jag känner att jag kan pressa ur mig själv. Känner inte för att rulla av stången på magen (även om det är flickscoutvikter). Men det händer ibland att jag får hybris och går för långt och får rulla av iaf:whistle:
5 augusti, 2008 at 20:08 #317184Anonym anvandareMemberDålig dag idag rätt igenom. Gick upp tidigt och cyklade till bussen för att ta mig till jobbet. Naturligtvis så fick jag riktigt ont i ryggen av att cykla i skogen med en 40 tons träningsbag på ryggen. Jobbade några timmar, hade onormalt lång rast, åkte till gymmet. Men fick stressa passet iaf föra att hinna. Sen fick jag käka i kylan ute medan jag vänta på bussen tillbaka till jobbet.
Dagens morgonvikt: 76,8. kg.
Chins:
8*+15 kg PB[/b]Rear deltoid-maskin:
1 setMaskincrunches:
1 setHantelrodd:
7*41,6 kg
Lätt, men kändes i ryggen:(Pull-ups:
8*+20 kg
Som vanligt så glömde jag att göra ett rest-pause set på det:frust:Chins:
3*kv
Pallade inte mer:DPissigt pass.
Chinsen va väl helt ok.
Provade sumomark på lätta vikter och brunstig fågel efter det. Men ryggen ville inte vara med då.
Körde lite hantelrodd istället. Kunde lika gärna ha skippat det. Ryggen gillade inte riktigt det.
Sammanfattning: Blä!
5 augusti, 2008 at 20:14 #317185Anonym anvandareMemberNågon speciell anledning till att du blandar övningarna för samma muskelgrupp? T.ex Bänk först och lutande hantelpress i slutet? Prioritering? Ser bra ut i övrigt.
5 augusti, 2008 at 20:17 #317186Anonym anvandareMemberAllan wrote:Någon speciell anledning till att du blandar övningarna för samma muskelgrupp? T.ex Bänk först och lutande hantelpress i slutet? Prioritering? Ser bra ut i övrigt.Det är för att jag ska kunna vila ut lite (i pecsen i detta fall). Övningarna är ju hyfsat lika, och skulle jag köra hantelpress direkt efter bänken så skulle jag inte orka med lika mkt som jag gör nu.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.