- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
8 augusti, 2008 at 11:55 #317187Anonym anvandareMember
Kommer börja träna 3 ggr/veckan nu på bestämda dagar. Passar mig bättre. Gym på fredag, söndag, tisdag, sen nåt konditionstjafs på onsdag när jag ändå flänger fram och tillbaka som en idiot (jobb).
Det kommer bli 3-split också. Det är lite besvärande att ryggen ska hålla på att krångla. Kan inte köra alla övningar jag vill då Men så här ser ett önskvärt 3-split för mig ut nu (på ett ungefär, inte färdig på nåt sätt):
Fredag:
Chins (pronerat brett grepp)
Brunstig fågel*
Stångrodd**
Pull-ups (supinerat axelbrett grepp)Söndag:
Bänkpress
Sidlyft
Lutande hantelpress
Smalbänk alt. militärpress alt. båda alt. växla mellan dem (?)Tisdag:
Sumomark***
Boxböj
Vadpress
Magkrams
* Eller random baksida axelövning om inte ryggen pallar.
**Mkt sannolikt att ryggen inte pallar, och jag vet inte om jag vågar även om den skulle palla. Kanske kör bänkrodd istället. Men jag gillar inte den övningen. Men jag ska prova att köra på annat sätt. Eller också latsdrag med mkt momentum (tror jag det heter) så jag kommer ner mot golvet, för att få det så likt stångrodd som möjligt. Tänk er ett ostrikt utförande där man drar bakåt med kroppen för att orka mer vikt. Fast på ett strikt sätt (comprende?). Känns som att ryggen borde klara det iaf…
***Antagligen mest rehab nu.Det blir lågvolym på samma sätt som jag kör nu. 1 set till failure. Progressiv viktökning osv.
Den här veckan ska nog bli lite vilovecka. Jag kör ett pushpass enligt nya schemat imorrn. Sen vilar jag tills på fredag då jag drar igång med nya schemat och ett pullpass.
9 augusti, 2008 at 12:28 #317188Anonym anvandareMemberPush:[/b]
Sugit pass. Skiter i att skriva upp det (tror det är första gången det händer).
Kände mig rätt så taggad imorse. Ryggen kändes mkt bättre än igår.
Men när jag väl kom till gymmet var det som om någon hade stuckit hål på mig och allt luft hade pyst ut.Förlorade säkert 1-2 reps när jag skulle ta ut stången i bänken. Höll på och fumla.
Skulle ju prova nya schemat idag och damn va svag jag kände mig när jag kom till smalbänken. Noll kraft what so ever.
:frust: 👿
Nu ska jag vila en vecka. Återkommer med ett nytt pass på fredag.
13 augusti, 2008 at 19:37 #317189Anonym anvandareMemberTänkte att jag kunde länka min journal på kolozzeum om nån skulle ha tråkigt någon dag och skulle vilja läsa den. Den är lite mer omfattande med spam och noteringar för konditionsträning etc. Det finns gott om bilder på min underutvecklade kropp där också. Så: [http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=103990 http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=103990%5D
Har f.ö. bestämt mig för hur nya schemat kanske () ska se ut. Det blir alltså träning på gym 3 ggr/veckan på bestämda dagar. Fredag, söndag, tisdag. Konditionsträning på onsdag.
Fredag:
Bänkpress, 1 set
Sidlyft, 1 set
Lutande hantelpress, 1 set
Liggande tricepsextensions, 1 set
(Cuffar, 2-4 ”tunga” set)[/b]Söndag:
Chins (pronerat brett grepp), 1 set
Brunstig fågel (eller annan baksida axel-övning, beror på hur ryggen känns), 1 set
Roddövning (stångrodd/sittande rodd/etc., beror på hur ryggen känns), 1 set
Pull-ups (supinerat axelbrett grepp), 1 setTisdag:
Sumomark, 3 set (högre volym, lägre intensitet, pga. kass rygg)
Boxböj, 1 set
Vadpress, 1 set
Kv-chins, 1 set (1-2 reps från failure)
Smalbänk, 1 set (1-2 reps från failure)
Mage, 1 setDet blir lågvolym på samma sätt som jag kör nu. Progressiv ökning på något sätt, 1 set till positiv failure (har uppdaterat mig lite på vad dem olika varianterna betyder:D). Jag kör alltid själv så jag kör på tills jag kroknar men ändå kan, med nöd och näppe, utföra en hel repetition (oftast iaf:whistle:).
På tisdagspasset lägger jag till kv-chins och smalbänk eftersom ryggvidd och pattarna släpar. Förhoppningsvis så kanske dem växer lite med snäppet högre frekvens. Men jag kör dem inte till failure.
Marken skiter jag i att köra till failure. Jag höjer volym ett snäpp och sänker intensiteten en del. Det kommer i princip att markas på uppvärmningsvikter. Tvåsiffrigt ftw!:buttrock:
Jag har funderat på att byta plats på smalbänk och liggande tricepsextensions och kanske byta plats på fredags- och söndagspasset. Men jag tror det blir bra som det ser ut nu.
Annars kör jag på som vanligt. Frågor/synpunkter/utställningar/hyllningar tas emot om så önskas. Hit me!
14 augusti, 2008 at 15:22 #317190Anonym anvandareMemberPst! Skrev ett svar på din fail-fråga på kolo. Hoppas du finner svart informativt. Slängde förresten upp ett helkroppsprogram för kommentarer i [http://forum.body.se/showthread.php?t=29047 den här tråden]
15 augusti, 2008 at 15:57 #317191Anonym anvandareMemberjohanww wrote:Pst! Skrev ett svar på din fail-fråga på kolo. Hoppas du finner svart informativt. Slängde förresten upp ett helkroppsprogram för kommentarer i [http://forum.body.se/showthread.php?t=29047 den här tråden]Okej:)
15 augusti, 2008 at 16:11 #317192Anonym anvandareMemberDagens morgonvikt: 77,4 kg.
Fredagens pass:[/b]
Bänkpress:
11*72,5 kg PB[/b]Sidlyft:
12*9 kgLutande hantelpress:
8+2*31,4 kgLiggande tricepextension:
12*30 kg PB[/b]Vadpress i smith:
110*62,5 kg PB[/b]Cuffar:
2 setBra pass!
Nöjd med bänken. Har nästan haft lite ångest för att det gick så dåligt i den förra passet=/ Men det gick ju bra iaf!
Det vore kul att klara 10 reps på 75 kg nästa pass, men jag vet inte. Den som lever får se…Lite missnöjd med hantelpressen. Men det gick så bra i bänken så det får va.
Liggande tricepextension va kul. Har kört det en gång förut och då gick det skit. Men det va länge sen och idag gick det bra. Tog fint osv. Lite mesiga vikter bara. Men det är det ju iofs i alla andra övningar också:whistle:
Bestämde mig under passet att köra vadpress varje pass nu. Nu ska dem små rackarna växa!
Nästa pass på söndag. Ska bli att kul att se hur det går.
15 augusti, 2008 at 16:18 #317193Anonym anvandareMemberjohanww wrote:Pst! Skrev ett svar på din fail-fråga på kolo. Hoppas du finner svart informativt. Slängde förresten upp ett helkroppsprogram för kommentarer i [http://forum.body.se/showthread.php?t=29047 den här tråden]Opti tråd:emo-thumb Ska läsa lite noggrannare sen.
17 augusti, 2008 at 12:59 #317194Anonym anvandareMemberDagens morgonvikt: 76,8 kg.
Söndagens pass:[/b]
Chins:
7*+17,5 kgOmvända flyes:
14*7 kg PB[/b]Supinerad bänkrodd:
15*50 kg PB[/b]Pull-ups:
9+2*+20 kg PB[/b]Vadpress i smith:
120*62,5 kg PB[/b]
Aaaaahhhhhhhjjjjjjjjjjjj (på ett bra sätt)!Helt ok pass.
Chinsen va väl helt ok trots att jag inte ökade. Bättre teknik än senast på samma vikt.
Bänkrodden kändes riktigt bra faktiskt. Blev mkt bättre med supinerat grepp där.
Pull-upsen va inte mina snyggaste, men godkända iaf.
19 augusti, 2008 at 16:52 #317195Anonym anvandareMemberDagens morgonvikt: 77,4 kg.
Tisdagens pass:[/b]
Va på gymmet med Eddie Vedder idag. Vi körde inte samma pass. Men det va trevligt att träffas likväl:up:Boxböj:
12*90 kgSumomark:
5*70 kg
5*70 kg
5*70 kgSmalbänk:
13*60 kg PB[/b]
Lätt.Chins:
12*kvVadpress i smith:
100*65 kg PB[/b]Maskincrunches:
1 setFint pass. Kroppen kändes bra. Jag invigde mina nya träningsmjukisbyxor idag. Fel dag för det. Det blev svettigt.
Smalbänken gick riktigt fint. Förvånad att det va så lätt. Hade garanterat klarat 1 reps till. Kanske 2, men det hade varit på håret.
Det va länge sen jag körde chins utan påhängd vikt, så det kändes lite ovant att det gick så lätt att dra sig upp. Därför gick det lite väl snabbt i början och jag kom i lite gungning=/ Förlora lite kraft där.
Men men, bra grejer.
21 augusti, 2008 at 12:59 #317196Anonym anvandareMemberDagens morgonvikt: 78,1 kg.
Fredagens pass:[/b] (fast på torsdag)
Bänkpress:
9*75 kg PB[/b]Sidlyft:
10+4+4*9 kg
3-delat restpause-set.Lutande hantelpress:
4*31,4 kg+6*26,4 kgLiggande tricepextension:
12*32,5 kg PB[/b]Helt ok pass!
Jag får väl va nöjd med bänken. Jag sa ju förra veckan att jag skulle va nöjd med en 9a, så då får jag väl va det. Men en 10a ska jag klara. Kom lite fel på 8e repen och förlora kraft där.
Bestämde mig innan sidlyften att jag skulle börja köra dem med ett 3-delat restpause-set. Tog bra.
Hantelpressen gick som räknat. Hade bråttom så det blev ett stressat pass och jag hann inte vila ordentligt innan. Därför blev det så låga vikter.
Hann inte med mera, var tvungen att rusa till bussen sen.
24 augusti, 2008 at 12:49 #317197Anonym anvandareMemberDagens morgonvikt: 77,6 kg.
Söndagens pass:[/b]
Chins:
6*+20 kgSupinerad bänkrodd:
15*55 kg PB[/b]Omvända flyes:
16*7 kg PB[/b]Pull-ups:
8+2*+20 kgVadpress i smith:
110*65 kg PB[/b]Rätt så bra pass. Eller tja, bänkrodden va bra.
Ökade inte nåt i chinsen den här cykeln, men tekniken har varit mkt bättre. Det får jag väl tacka tjuckot för som sa åt mig att knipa:up:
Bänkrodden kändes riktigt bra idag. Jag blev alldeles varm om ryggen efter 2a repen. Det va som om nån la ett stort osynligt element på ryggen:| Det va najs.
Har inte ökat nåt i pull-upsen på ett bra tag nu. Nästa vecka så kör jag antingen mkt tyngre eller mkt lättare och ser om platån släpper.
26 augusti, 2008 at 17:01 #317198Anonym anvandareMemberTisdagens pass:[/b]
Boxböj:
12*92,5 kgSumomark:
5*72,5 kg
5*72,5 kg
5*72,5 kgSmalbänk:
6-8?*65 kgChins:
13*kvMaskincrunches:
1 setVadpress i smith:
120*65 kg PB[/b]Helt ok pass med tanke på att jag kände mig rätt så trött innan passet. Hade jobbat som varuplock i 6 timmar innan och kändes mig rätt så seg. I benen speciellt. Men väl på gymmet så infann sig trycket!
Jag är alltid lika förvånad att jag klarar dem vikterna jag klarar i böjen. Det känns alltid lika segt på uppvärmningen på 60-70 kg;)
Marken gick braish. Ryggen känns 100 igen, och jag är sjukt sugen på att höja vikterna mer. Men jag ska nöta teknik nu. Känns som att det behövs. Röven vill alltid smita iväg före även fast det bara är uppvärmningsvikter.
Smalbänken gick ju skit. Kom fel redan på första repen. Hamna för högt upp på bröstet och resten av setet gick därefter=/ Men vi kan ju säga att jag körde i en opti vinkel för bådibilding istället. Kommer inte ihåg riktigt (har förträngt) hur många reps det blev.
Chinsen gick iaf bra. 1 reps bättre än förra passet. Rätt så lätt också.
28 augusti, 2008 at 12:58 #317199Anonym anvandareMemberDagens morgonvikt: 77,8 kg.
Fredagens pass:[/b] (fast på torsdag)
Bänkpress:
8*77,5 kg PB[/b]Sidlyft:
10+5+4*9 kgLutande hantelpress:
7+2*31,4 kg
Slog i en bänk bredvid mig:/Liggande tricepextension:
12*35 kg PB[/b]*Lite smått och gott då jag hade gott om tid*
Vadpress i smith:
100*67,5 kg PB[/b]Cuffar:
2 setHelt ok pass.
Hyfsat nöjd med bänken. Får duga.
Hantelpressen gick dåligt. Kör ingen uppvärmning, så jag märkte inte att det stog en bänk för nära. Så när jag började köra så slog jag i med högerarmen, och resterande reps fick jag köra i en lite annorlunda bana för att inte träffa bänken igen (orkade inte börja om).
Kände på diverse övningar efter tricepsext. då jag hade lite extra tid över till bussen.
Styrkan i cuffarna har ökat riktigt bra sista månaden. Vikter som va sega då är som uppvärmning nu.
28 augusti, 2008 at 20:02 #317200Anonym anvandareMemberNu spikar jag nya träningsschemat.
Framkropp:
Bänkpress, 3 set
Lutande hantelpress, 3 set
Lutande hantelflyes/press, 3 set
Militärpress, 2 set
Sidlyft, 2 set
Cuffar, 2 set
Vader, 100 repsBakkropp:
Chins, 3 set
Bänkrodd, 3 set
Latsrodd (tillbakalutad latsdrag med momentum), 3 set
Pullups, x set*10 reps
Omvända flyes, 2 set
Vader, 100 repsExtrakropp:
Lutande bänk, 1 set
Chins, 1 set
Liggande tricepext., 3 set
Stångcurl, 3 set
Pushdown, 3 set
Hantelcurl, 3 set
Liggande hantelext., 3 set
Incline curl, 3 set
Vader, 100 repsUnderkropp:
Boxböj, 3 set
Sumomark, 3 set
Mage, 3 set
Vader, 3*100 repsPeriodiseringen blir 12,8,5 reps/vecka. Håller mig 1-2 reps från fail ungefär. Japp, det blir nog bra.
30 augusti, 2008 at 12:49 #317201Anonym anvandareMemberDagens morgonvikt: Tjåkk.
Baköverkropp:[/b]
(12 reps)Chins:
11*+7,5 kg
10*+5 kg
7*kv
Supinerad bänkrodd:
12*60 kg PB[/b]
12*55 kg
12*50 kg
Latsrodd:
12*60 kg
12*55 kg
12*50 kg
Pullups:
8*kv
5*kv
6*kv
Omvända flyes:
12*7 kg
12*7 kgVadpress i smith:
110*67,5 kg PB[/b]Kul pass. Kul att få kötta lite fler set för ovanlighetens skull. Men det va ovant. Valde fel vikter på varje övning i princip. Meningen är ju att jag ska klara 3 set med samma vikt.
12-repsveckorna kommer att bli min död. Men det visste jag redan. Va likadant när jag körde 12-repsveckor när jag körde helkropp. Första setet i första övningen sugen ur mig sjukt mkt kraft. 8- o 5-repsveckorna brukar ha lite högre standard när det gäller vikter.Nästa 12-repsvecka kör jag på kv i chinsen.
Med tanke på att jag klarat 10*17,5 kg i pullupsen förut så gick det inte bra. Trodde iaf att jag skulle klara 1 set på 10 reps. Men icke. Tungt värre.
Ovant att köra flera set. Det här blir nog en liten inkörningsvecka. Måste vänja mig vid att gå på lägre vikter i början så att jag håller hela passet.
Owell, det va hursom sista passet i Uppsala… tills jul? Nu bär det av till Lund imorgon. Lite pirrigt sådär…
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.