The beef is back!

Home Forums Dagböcker The beef is back!

  • This topic is empty.
Viewing 6 posts - 16 through 21 (of 21 total)
  • Author
    Posts
  • #566790

    Startvikt: 65kg[/b] 😮

    Målvikt: 58kg[/b] :bb:

    Planerar att köra en 3 månaders diet och se vad jag hamnar formmässigt.
    Om allt går bra och jag känner mig laddad mentalt, så kanske jag fortsätter mot en lägre vikt och en hårdare kropp! Det återstår att se.

    Jag är faktiskt väldigt sugen att se hur det ser ut under allt späck, efter några års frånvaro från scenen. Tro inte jag tappat så mycket muskler ändå, men det återstår att se. Om det inte blir nåt kvar av mig efter dieten, får jag väl börja bygga igen hehe :p

    #566791

    Idag är min kollega sjuk och jag måste jobba 10-19… blä

    Imorse kör jag triccar och kardio[/b]. Blev inte så mycket kardio som planerat (15min) lite surt, men det får jag ta igen ikväll/ en annan dag.

    Tyvärr gjorde axlarna ont idag, så det var ett ganska plågsamt pass.. men jag körde på så gott jag kunde!! Kommer nog stuva om lite i schemat, eventuellt. För att vila upp de onda axlarna ordentligt efter att ha kört bröst..

    * Pushdowns stång 41kg 5* 10
    * Drag ovan huvud i cc 27kg, 3*9
    * Ligg enarms hantelpress 10kg 2*11, 11.5kg 2*9
    * Smal bänkpress i smith 20kg 4*8-10
    * tricepsmaskin (11A) 27kg, körde 2set för att pumpa ut det sista..

    Dessa är långt ifrån mina normala vikter :/ Inte för att jag är viktfixerad på något sätt, kör mest på känsla faktiskt. Sedan är man starkare vissa dagar, och svagare andra dagar.

    Idag var smärtan en begränsande faktor.. tyvärr.

    Men jag VET ju om problemet.. så det är ingen fara. Tänkte dra till sjukgymnasten så fort jag hinner i veckan. Att gå dit och få lite ström och akupunktur, gör så jag kan träna utan smärta åtminstone 2 dagar efteråt.
    Det gäller med andra ord att gå dit OFTARE. Ska skärpa mig med det!
    Varit lite lat på morgonen… Eller rättare sagt hellre chansat och träna än att gå dit. Det är absolut inte bra.

    VIKTUPPGÅNG?! idag. Beror nog på att jag dragit på mig vätska iom att jag börjar träna lite hårdare. :emo-thumb

    #566792
    Linn wrote:
    Hehe.. hur lång är du förresten??

    168cm :P Storken i klassen…

    #566793

    :)Träningen går bra och motivationen är på topp![/b]:emo-thumb

    I lördags, söndags och måndags körde jag tre riktigt bra pass!
    Lördag: biceps, bål, kardio
    Söndag: axlar, bål, kardio
    Måndag: triccar, kardio

    Korta och intensiva pass!

    Axelpasset var nog det bästa på länge! Jag kände mig stark och ökade i alla övningar. Det viktigaste för mig när det gäller axlarna är att kunna träna dem.. att öka vikter och kunnd köra helt smärtfritt är som att komma till himmelen! ;)

    Vikten ligger nu på 64kg [/b]så det går framåt!! :)

    #566794

    Andra veckan på dieten och jag går ner bra i vikt!

    62,4kg imorse[/b] :emo-thumb

    Idag blev det ingen träning men måndag-torsdag har jag kört på hårt!

    Imorgon blir det nog vila då oxå, alternativt ett biceps och kardiopass före jobbet. Det beror helt på hur trött jag är.

    Jag känner av att jag dietar… Det ska ju inte vara fysiskt slitsamt såhär i början, men jag har helt enkelt sovit lite för lite. Så tanken är försöka sova ordentligt oxå så jag orkar med allt jobb och träning en längre period.

    Att somna jättesent och gå upp jättetidigt håller ju inte i längden. Om man också drar ner på käket osv..

    Men den här veckan har gått bra och får hoppas att det fortsätter så!

    #566795

    Den här veckan har oxå gått bra, jag har nästan tappat sötsuget helt, så det känns väldigt bra !!

    Vikten ligger lite högre än förra veckan men det beror på hormonerna…. Planen var att försöka sluta veckan på 62kg men inser att kroppen inte vill det, så jag kör på som vanligt och beräknar vara nere på

Viewing 6 posts - 16 through 21 (of 21 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.