The flow of sh0w

Home Forums Dagböcker The flow of sh0w

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 1,025 total)
  • Author
    Charlotte_ wrote:
    Schysst schema! Det blir säkert hur bra som helst. hur ska du göra med maten och cardion då?

cardio får jag från fotbollen & kör mkt på gymmet också…
    Mat?
    Hehe,älskar mat, inga problem där..!
    ;)
    Tycker at jag äter väldigt bra nu, vet vad jag ska äta också iom att jag jobbat som kock ;)
    KRAM

Nu har jag äntligen börjat med schemat som Mia gjort…
    Det blev Rygg, Mage
    Gick helt ok, axeln spökar igen … Var hos nappen imorse, känns bra, men har fortfarnade lite lite ont när jag gör vissa övningar..

RYGG
    Chins (negativa) 3* Max, ingen hjälp idag så det blev på maskin, 11, 10, 8 plattor som hjälp * 12-15 reps

Smala latsdrag 5* 12 / 6*12 / 7*8 / 8*4

Nu förstår jag ingenting av ditt schema. Körde fu först på 23,5 i marklyft och sedan på 11 kg? och menar du 23,5 kg + stången eller är det med stången? Satt också o funderade på om du kör stångrodd i maskin eller med stång, blir inte riktigt klok på vikterna där heller*förvirrad* Sorry det är plugget som gör det. kör hårt!

Med negativa chins vill jag att du gör dem med egen kroppsvikt!! Det tror jag att du orkar! ingen hjälp alltså, bara håll emot på vägen ner!

jäklar vad många crunches på boll du gör!! jag gör nog bara tio st…prova att göra dem i långa rörelser: sträck ut ordentligt så du ligger med helaryggen på bollen, gå sakta upp och kontrahera magen (tryck ihop den) maximalt. blir jobbigare om man gör det hela sakta och inte släpper kontakten i magen på vägen ner (excentrisk fas)

gör inget som ger smärta i axeln!

athleticmia wrote:
    Med negativa chins vill jag att du gör dem med egen kroppsvikt!! Det tror jag att du orkar! ingen hjälp alltså, bara håll emot på vägen ner!

jäklar vad många crunches på boll du gör!! jag gör nog bara tio st…prova att göra dem i långa rörelser: sträck ut ordentligt så du ligger med helaryggen på bollen, gå sakta upp och kontrahera magen (tryck ihop den) maximalt. blir jobbigare om man gör det hela sakta och inte släpper kontakten i magen på vägen ner (excentrisk fas)

gör inget som ger smärta i axeln!

OK! Ska göra om chins imorgon !!!
    Ska nog be Lottis kolla om jag gör riktigt imorgon…Kanske kan förklara och visa t.o.m…
    Blir inte klok på mig idag! Kände mig lite stressad.. Men men ingen ursäkt!
    Ja, men jag gjorde låååååångaaaa och lååååångsammaaaaaaaaaa rörelse på bollen :(..Har ganska stabila magmuskler…*miss nöjd* vill nog för mkt!
    Nytt tag nya övningar imorgon coach…:nod
    Nattis…kram

Charlotte_ wrote:
    Nu förstår jag ingenting av ditt schema. Körde fu först på 23,5 i marklyft och sedan på 11 kg? och menar du 23,5 kg + stången eller är det med stången? Satt också o funderade på om du kör stångrodd i maskin eller med stång, blir inte riktigt klok på vikterna där heller*förvirrad* Sorry det är plugget som gör det. kör hårt!

ååååh…så trööött…

Är grymt dåligt på att skriva in vikter, ska försöka förklara vad jag menar…(sjukt dåligt på det)
    marklyft, japp hela 23,5kg MED stång gumman..
    stångrodden = 5.6.7 vikter är ”plattor” … vet ej egentliga vikter där..Men tungt var det! men tyvärr.. står inte på maskinen heller.. :(, hoppas du fick ditt svar där..
    Usch, vad trött man är..!
    KRAM och godnatt till dig
    uppdatering: hahha nu fattar jag varför du blev förvirrad, inte ens jag fattade själv, menade givitvis 11 reps…
    *dooooooh* ååh, ne.. sängen ropar…

Det blev inte som jag hade tänkt mig igår!
    HElt otroligt…
    Körde ett step-pass igår, ångrade liiiiite att jag gick dit…
    Redan efter halva passet började foten att värka, + kramp :( känningar…
    Men efter passet körde jag lite värmde jag upp mina triceps och tänkte ge mig in på Dips… Skulle ha kört Bröst & Triceps igår, men DET BLEV INTE SÅ!

Fick hjälp av en vän med negatvia chins…
    Från att kunna göra noll riktiga dips så kunde jag göra HELA 5 riktiga FINA! Ja.. jag är faktiskt lite stolt över mig själv, överraska sig själv så där, YES YES YES!
    Sen blev det 3 och sen fick jag hjälp… Gick ifrån gymmet med ett leende på läpparna + kramp i mina tår …
    Dagen var inte alls inte som jag hade tänkt mig, så nu nästa vecka ska jag köra om schemat HELTInte haft den tiden jag velat denna veckan, jobbar så dumt …
    *Besvikelsen vandrar om kring i skallen just nu*

Innan sommaren börjar vill jag kunna göra 10-15st dips …

man har dåliga dagar ibland Chulle, så är det!

Det är en konst att inte låta sitt humör eller tidigare saker som hänt på dagen, påverka ens träning. Lite mycket begärt av dig än kanske, men det kommer!

kanske behöver du vila resten av den här veckan och hämta upp krafter som du verkar ha tappat någonstans på vägen. du har ju beskrivit trötthet i veckan…

nya tag på måndag o häng inte läpp nu utan glädjs åt de fem lyckade dipsen istället! som du dessutom klarade trots trötthet!!!

athleticmia wrote:
    man har dåliga dagar ibland Chulle, så är det!

Det är en konst att inte låta sitt humör eller tidigare saker som hänt på dagen, påverka ens träning. Lite mycket begärt av dig än kanske, men det kommer!

kanske behöver du vila resten av den här veckan och hämta upp krafter som du verkar ha tappat någonstans på vägen. du har ju beskrivit trötthet i veckan…

nya tag på måndag o häng inte läpp nu utan glädjs åt de fem lyckade dipsen istället! som du dessutom klarade trots trötthet!!!

Ja.. Jag gör nog så Mia… Börjar med schemat på måndag…
    Tack, hade du varit här hade jag gett dig en feting puss på kinden… ;)
    TREVLIG HELG!

sh0w wrote:
    Crunches på boll 3*max, 60, 50, 55 (känns lite lite för lätt) Kan hålla på hur länge som helst så jag hoppade över till en maskin (:

du crunch:ar inte tillräckligt om du klarar så många… poängen är att klämma som fan med magmusklerna … inte bara ”lyfta upp huvet” som man fick lära sig av dumma idrottslärare på mellanstadiet.

mikaelf wrote:
    du crunch:ar inte tillräckligt om du klarar så många… poängen är att klämma som fan med magmusklerna … inte bara ”lyfta upp huvet” som man fick lära sig av dumma idrottslärare på mellanstadiet.

lyfter ju inte bara skallen.. försökte verkligen känna efter och trycka ihop magen som man skall..
    Är ingen bra på balls helt enkelt, du får video filma och visa :)
    Trevlig helg

sh0w wrote:
    Det blev inte som jag hade tänkt mig igår!
    HElt otroligt…
    Körde ett step-pass igår, ångrade liiiiite att jag gick dit…
    Redan efter halva passet började foten att värka, + kramp :( känningar…
    Men efter passet körde jag lite värmde jag upp mina triceps och tänkte ge mig in på Dips… Skulle ha kört Bröst & Triceps igår, men DET BLEV INTE SÅ!

Fick hjälp av en vän med negatvia chins…
    Från att kunna göra noll riktiga dips så kunde jag göra HELA 5 riktiga FINA! Ja.. jag är faktiskt lite stolt över mig själv, överraska sig själv så där, YES YES YES!
    Sen blev det 3 och sen fick jag hjälp… Gick ifrån gymmet med ett leende på läpparna + kramp i mina tår …
    Dagen var inte alls inte som jag hade tänkt mig, så nu nästa vecka ska jag köra om schemat HELTInte haft den tiden jag velat denna veckan, jobbar så dumt …
    *Besvikelsen vandrar om kring i skallen just nu*

Innan sommaren börjar vill jag kunna göra 10-15st dips …

Grattis till dipsen! Grymt!!:up:

Dan_The_Man wrote:
    Grattis till dipsen! Grymt!!:up:

Tack hjärtat … ;)

Dina ökningar kommer fortsätta ska du se.. Bra jobbat! :bb:

Jimma wrote:
    Dina ökningar kommer fortsätta ska du se.. Bra jobbat! :bb:

Tackar och bugar… (:
    Visst 5 kanske inte är många, men jag är lite stolt över mig själv..! *hehe*
    Knappt gått 4 månader jag klev in i ett gym… :|
    Imorgon blir det shaking of tha booteeey!
    YES!

Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 1,025 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.