The Homegym – 31 kvm’s muskelfabrik

Home Forums Dagböcker The Homegym – 31 kvm’s muskelfabrik

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

Okej, pågrund av jobb så blir jag tvungen att göra det mesta av min träning hemma. Tänkte kolla hur det funkar att köra hemma, och då är det ju bra att posta tider och reps på det jag kör. Så att jag kan följa mina framsteg.

Har ätit som en häst hela natten (jobbar natt, ledig idag) så snart ska jag köra ett litet pass. Återkommer efter passets slut.. och min kaffe rast jag har nu..

Så där, då vart passet avslutat. svettigt värre.

Började med lite uppvärming i from av benböj och armböj.

Sen blev det följande:

Armböj enarms set:
    6
    5
    3 .. högern är klenare än vänstern, fast jag är högerhänt.

Benböj enbens:
    10
    10
    8

Cirkelträning:

Armböj och upphopp X 15
    Pullups X 6
    Crunches X 20

En minuts vila repetera X 3

Plankan som avslut så länge som möjligt.

Tog ingen tid på detta pass. Men jag körde så intensivt jag kan och måste erkänna att jag är helt slut. Armarna skakar. :up:

Visa lite bilder på vad du har till förfogande!!
    Vilken övning menar du annars med armböj?? e det biceps eller triceps?
    Kör hårt!:up:

Kör hårt bara :up:bb:

Undertaker wrote:
    Visa lite bilder på vad du har till förfogande!!
    Vilken övning menar du annars med armböj?? e det biceps eller triceps?
    Kör hårt!:up:

Körde armböj/armhävningar (triceps och bröst) vad man nu vill kalla det :) Klarar inte av enarms chins än.. Men det kommer :bb2:

Enarmsböj tar sjukt mycket på ryggen, magen och bröst anser jag. Men även triceps.. a det känns lite överallt :P

Det jag har till mitt förfogande är inget direkt fancy just nu. En stång får chins/pullups i dörröppningen, armböjshandtag och en abwheel. Men skivstång kommer snart. Har hittat en på JULA med skivstång, 2 hantlar och totalt 72 kg. Nån som har tips på annat bra? Får inte vara alltför dyrt.

Idag lite senare blir det ett kortare pass med Triceps och Biceps! Måste fan sova nu.. har svårt o somna..

Sådär ännu ett pass avslutat. Rejält jobbiga, men korta pass. 20-30 minuter blir det. Men då är det så gott som
    ingen vila.

I dag blev det Triceps och Biceps jag fokuserade på. Blev dock inte så många övningar men det kändes som sagt
    bra. Jag är slut i båda musklerna och då anser jag passet vara lyckat.

Körde idag smallt grepp på armböjen för att få det att kännas ordentligt i Tricepsen. Var rätt slut sen igår
    så det blev inga höga repsantal.

20, 17, 12, 10, 10 blev det till slut.

Sen gick jag vidare mot chins med smalt grep för att ge bicepsen en omgång. Även här var jag rätt slut sen gårdagen
    men bicepsen känns svullna och genomkörda :bb2:

13, 12, 9, 6 sen orkade jag inte mer i denna övning. Helt slut.

Avlsutade med gubbpress tror jag det heter. Hadde fötterna på sängen och händerna på soffan och sänkte ner
    röven mot backen och tryckte sen upp mig. Räknade aldrig antalet reps.

Tänkte även lägga upp lite info om mig (tränings relaterat) så jag och även ni kan följa framgången :D.

Vikt 72 kg
    Längd 176 cm

Maxlyft eller reps:
    Bänkpress – 95 kg
    Marklyft 170 kg
    Benböj 140-150 kg (i smith)
    Armböj/armhävningar – 65 st
    Pullups – 15 st

Kosttillskotten jag änvänder just nu är en blandning av Vitargo och PF’s 100% whey. Blandar det 50/50.
    Tar varje gång efter träning och om man skulle vara lat eller inte har tillgång till nån bra mat.

Ska börja med kreatin monohydrat (korrekt namn?) om 2 veckor. Köra på det i 4 veckor sen väga mig och göra nya tester i maxlyft och repsmax.

Banana wrote:
    Körde armböj/armhävningar (triceps och bröst) vad man nu vill kalla det :)

Om du vill variera lite kan du köra armhävningar med fötterna på soffan så får du det att ta på övre delen av brösten!:)

Undertaker wrote:
    Om du vill variera lite kan du köra armhävningar med fötterna på soffan så får du det att ta på övre delen av brösten!:)

Jo jag vet. Men av nån underlig anledning så gör jag aldrig så ändå.. kanske därför tuttarna är större längre ner :P

Aja i dag bär det av. Mobil och julas hardcore hantel och skivstångsset ska ska inhandlas. Sen blir det träna av!

Återkommer lite senare idag om hur det har gått.

Jaha, då blev det inte som man hade tänkt sig. Hantelsetet på Jula var slut, så jag fick köpa 2 set på Rusta. Inte mycket till vikter men jag kör fler reps istället.

Har även gjort det lilla testet för brandman! Klarade det.. var ju inte så svårt men ändå!!

Dagens pass fokuserade jag i princip på hela kroppen. Kör som vanligt så intensivt och så lite vila som möjligt. Får sån där härlig smärta i muskeln :emo-thumb

Men jag har dock blivit klenare än vad jag var för 2 månader sen :( ganska mycket klenare märkte jag nu. Dock har jag gått ner lite i vikt runt midjan men inte armar eller ben vilket är positivt.

OBS – Hjälp
    Har känt av en liten smärta i höger armbåge på 2 träningspass. Yttre delen av armbågen. Känns mest i armböj och triceps övningar. Kan jag ha överansträngt muskelfästet? Nån som har nåt bra svar? Gör ju inte jätte ont men jag lägger av så fort jag känner av det.

Nåja, nu går vi vidare till det väsentliga – dagens pass.

Pullups:
    10 – 8 -7 reps

Bicepscurl med 10kg:
    10 – 9 – 7

Axelpress med 15kg:
    13 – 10

Sidolyft med 10kg:
    12 – 12 – 9

Armböj:
    45 – 32 (armbågen satte stop, men kändes som jag inte kunde göra mycket mer ändå)

Hantelrod 15kg:
    20-18-12

Som sagt jag har blivit avsevärt mycket klenare. Men men har ju inte tränat så värst mycket den senaste månaden! Men nu jävlar ska jag bli stark igen :bb3:

okaj, det har varit lite si så där med uppdaterandet här :P.

Har skaffat en rejäl skivstång nu i alla fall! Kan ju öva allt hemma utan tunga benböj och bröst övningar.

Gårdagen:

Axlar & mage:

Militärpress:
    10x35kg
    10x35kg
    10x35kg (myglade lite, tog hjälp med benen)

Sidolyft med hantlar:
    10x10kg
    8x10kg
    7x10kg

Axelpress med hantlar:
    8x15kg
    8x15kg

sen gjorde jag några vanliga situps med vikter på bröstet.

Idag Biceps & Rygg:

Marklyft:
    15x65kg
    15x65kg
    15x65kg

Pullups med kroppsvikt:
    Kommer inte ihåg riktigt.. men runt 10or 3 gånger.

Skivstångrodd
    Vet inte hur mycket man ska säga att jag hadde som vikt det beror ju på vart på skivstången man håller. Gjorde det tills jag var helt slut 3 gånger.

Bicepscurl skivstång
    10x35kg
    10x35kg
    6x35kg (fuskade men gick fan inte)

Hantelcurl
    12kg tills jag var helt slut i muskeln.. körde lite på känn bara.

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.