The road to…Ny satsning förhoppningsvis

Home Forums Dagböcker The road to…Ny satsning förhoppningsvis

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 391 through 405 (of 495 total)
  • Author
    Posts
  • #541659

    Lite visdomsord:

    Granska din kropp och dina mål med träningen. Vad är det jag vill? Hur vill jag se ut? Vilka är mina styrkor/svagheter? Ge dig själv en kritisk granskning och inser du att en muskelgrupp svarar otroligt mycket bättre än de andra så dra ned på träningen på denna. Prioritera helt enkelt dina svaga sidor. Och detta gäller allt i livet! Vad är mina styrkor och svagheter? Vad behöver jag jobba på? (Dessa övningar/frågor får en att växa som person och granskar man sig själv ordentligt och gör de nödvändiga förändringarna kommer svagheter inte längre att vara just svagheter!)

    Arnold gjorde samma sak när han kom till USA. Han sa på sin grötiga engelska ”ewwerrybboody haaas ccaalves, I need mooure calvees”

    #541660

    Dagens visdomsord: Keep it simple! Var inte fööör scientific om vad du gör gällande din kost/träning och livet i övrigt. Se till att få i dig tilräckligt med bra mat och träna ordentligt och SEN kosttillskott och specialträning om det nu är dropset, gianset eller vad det nu kan vara.

    Som Dorian Yates (6 times MR Olympia, alltså bodybuilding superbowl) sa på ett seminarium jag var på. There is no magic pill, no magic food and no magic training. You just have to pay your dues EVERY day. In the gym, in the kitchen and in your life. It takes time but if you do this you can shorten that time.

    Sen vill jag lägga till en kommentar som står i det flesta bodybuildingfilmer som jag tycker gäller ALLT i livet:

    KNOWLEDGE IS THE POWER. KEEP ON EDUCATING YOURSELF!!

    #541661

    Det ser riktigt bra ut Sebbe, du har haft en ruskigt bra utveckling de senaste åren. Hoppas att du håller dig skadefri och att utvecklingen fortsätter i samma takt! Skall bli intressant att följa både journal och blogg!

    /Christian

    #541662
    Carl71 wrote:
    Det ser riktigt bra ut Sebbe, du har haft en ruskigt bra utveckling de senaste åren. Hoppas att du håller dig skadefri och att utvecklingen fortsätter i samma takt! Skall bli intressant att följa både journal och blogg!

    /Christian

    Tack Christian (är det möjligtvis Christian från Exhale eller nån annan), i vilket fall som helst. Tack! Ja man får ju som sagt hoppas att det går åt samma håll framöver nu för IM HERE TO STAY!!

    JAg uppskattar sådana här kommentarer jättemycket, ta det inte fel. Men ”DU” där ute var absolut inte rädd för att kritisera mig osv då jag tycker om att kämpa i uppförsbacke. Gillar inte ryggdunkare! KOnstigt det där, men det är väl kanske ett svenskt fenomen (tänk svenska hockey- och fotbollslandslagen som gör bättre ifrån sig mot bättre motstånd!)..

    Bloggen uppdaterad också!

    Ha en fin kväll!

    Mvh Sebbe

    #541663

    Yo mister!
    Kan du inte langa ett par träningsfilmer?
    Var verkligen inspirerande att se dig psyka upp&köra. :D

    Keep it up.

    #541664

    En träningsblogg a la kai/branch style is in the making. Men jag måste vänta på att min fotograf kommer hem ifrån thailand, hehe.

    Bra vilja du/ni också under passet! Det är det som räknas!!

    #541665

    du kommer att vara i kanon form när det dagas.ser ju dig varje dag på gymmet..mvh pirre

    #541666

    Thankz man! Det enda man kan göra är att slita och inte fuska sen får man se hur det blir. Ge mig inte för mkt komplimanger nu bara, hehe. Behöver höra att jag skall köra hårdare. ALWAYS! Tack Danne (Gustavsson) för peppandet igår!

    Dagens Utdrag från bloggen (finns mer där):
    Då har man precis slukat ännu ett kycklingmål! Mums!! Känns riktigt bra idag.. Inte så trött och både morgoncardion och passet gick bra. Hade mycket energi. Kanske har att göra med att det har varit riktigt fint väder i Göteborg idag. Solen sken högt på himlen. Det var kallt men det är bara friskt. Speciellt när man är ute och går.

    Idag var det rygg och armar som gällde på gymet och jag fick riktigt bra kontakt i alla muskelgrupperna. Försöker köra väldigt tungt medan jag fortfarande orkar men fortfarande strikt

    #541667

    Såg kallt ut igår du, antar att det är ett bra tecken :) Mina två 30 cm subways satt grymt bra vet att du drömde om dom länge inatt.

    Kör på hårt och kom ner snart så vi får se formen

    Mvh Pontus

    #541668

    Tjena big P! Näe det var faktiskt inte så jäkla kallt igår. Men trött var jag! Det börjar kännas men det skall det ju göra vid det här laget! Drömde faktiskt inte om dina subs.

    Jag hann i stort sett inte drömma om nåt då jag bara sov 4 timmar innan det var dags att ta Zelda(hunden) ut på promenad/mordgoncardio. Kände mig pigg idag så vi gick i 1,5 timme. Jag är ingen fan av långa cardiosessioner men jag var pigg idag o Zelda blev ju överlycklig. Blir ju heller inte fullt så intesitet när hunden är med. Hon skall ju få nosa lite o bajsa o kissa osv. Nu sitter jag och slukar 250 g äggvita och tar mig en proteindrink till det..

    Kommer självklart ned i veckan!

    Ha en trevlig helg Pontus och alla ni andra också såklart!

    #541669

    Kommer lite pics! Mer finns på bloggen!

    #541670

    Den maskinen ser förbannat go ut, fortsätt köra på hårt så kan det bli riktigt bra!

    #541671
    Pontus Stridh wrote:
    Den maskinen ser förbannat go ut, fortsätt köra på hårt så kan det bli riktigt bra!

    Ja den är riktigt jäkla nice! Klämmer åt skönt när man kör en hand i taget också! Kom till exhale och testa den vettja!!

    Träna hårt!

    Mvh

    #541672

    Finns även lite mer bilder där också.

    Det var värre förra gången jag tävlade då jag dietade under hösten och INTE HADE NÅT REGNSTÄLL! En morgon t ex så gnatade jag där i min egna värld och så får jag en ordentlig kalldusch! En lastbil körde nämligen förbi och det var en regnsjö (detta var på mölndalsvägen INNAN de gjorde iordning den så det var ju översvämmningar till höger och vänster där hela tiden) precis brevid trottoaren. Och inga regnkläder som sagt. Men jag hade ju bara gått i 20 minuter så det var bara att öka takten för att hålla sig varm. Tror ni det var skönt att ställa sig i en varm dusch efteråt:p

    Blir liksom lite dubbelöt att skriva både där och här. Hoppas ni har överseende med detta och orkar besöka bloggen.. Alltid kul med folk som läser och lämna kommentarer. Vi har ju alla samma intresse, eller hur?

    Ha en underbar dag!

    #541673

    Den latsdragsmaskinen är underbar

    Har kört enarm 1 gång innan men det var ett tag sen, körde det idag och det var bättre än väntat

    Formen ser bra ut, jag sitter på rad 1 och kollar på dig i varberg :D

Viewing 15 posts - 391 through 405 (of 495 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.