The road to…Ny satsning förhoppningsvis

Home Forums Dagböcker The road to…Ny satsning förhoppningsvis

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 406 through 420 (of 495 total)
  • Author
    Posts
  • #541674

    HAr uppdaterat bloggen ganska rejält med lite planer, bilder osv.

    Utdrag:
    Då jag tidigare ”bara” tävlat i Classic Bodybuilding så får jag vara med i den öppna nybörjarklassen på denna tävlingen. Och det är ju perfekt för att få lite mer scenvana osv. Så om ni har vägarna förbi så kom och hejja och stöd mig men speciellt SPORTEN!!

    För att se vad det är jag pratar om så måste ni gå in på bloggen. Orkar inte skriva samma sak på båda ställena, hehe

    Ha det gott!

    #541675

    Önskar dig all lycka till på de tävlingarna du tänkt köra. Med den viljan du besitter kan det inte gå annat än bra.

    Hoppas allt är bra med dig så ses vi väl i Varberg.

    MVH

    #541676

    Tackar Dennis! Hoppas du kör hårt nu och att du lärde dig lite småknep när ni körde med mig..

    Imorgon skall jag jobba på Exhale mellan 13- 17 så det är bara att komma förbi och tjöta lite träning och livet i allmänhet!

    Välkommna!

    Mvh Sebastian

    #541677

    tjena zebbe.

    Hur ser dina benpass ut? övningar, antal set osv.

    mvh anders

    #541678

    Just nu kör jag ett väldigt speciellt upplägg. Jag kör ben (Fram- och baksida plus vader) två gånger i veckan. Men jag håller det totala setantalet mellan 6- 8 och övningsantalet till ungefär 2 övningar per muskelgrupp.
    Repsen ligger mellan allt ifrån 4- 20 reps. Beror helt på dagsformen, MEN jag kör alltid ett set extremt tungt! T ex första setet- 15 reps (oj för lätt höjer ganska mycket), andra setet 10 reps (tungt men kunde köra 2 reps till kanske), tredje setet (HÖJER) klarar t ex 7 reps (INGEN PASS ELLER NÅT), sen tar jag en liten längre vila (annars vilar jag max 60-120 sek mellan seten) inför det sista setet, höjer ganska mycket, ser till att jag har pass så kör jag kanske 4 reps själv och två med hjälp (hjälp till yyytttteeerrrsstt lite, MAN KLARAR MER ÄN VAD MAN TROR NÄR DET GÄLLER BENTRÄNING, HANDLAR OM ATT PSYKA UPP SIG!!)

    Så kör jag två gånger i veckan för alla delar av benen. Övningarna är oftast, hacklift, knäböj, frontböj, benpress, liggande/sittade/stående låcurl, raka marklyft, goodmornings, sittade/stående vadpress, halvsittande vadpress osv. Undviker benspark under uppbyggnaden men lägger in det närmare tävling (den ger bra pump JA, men jag känner inte att det ger tillväxt, bättre att lägga energi på knäböjen!)

    Hoppas det klarnade lite=)

    Ha en trevlig helg!

    Mvh

    #541679

    Det låter logiskt, jag har också börjat variera repsantalet och stega upp vikten. Tycker det är riktigt bra. Körde max-ot förut och detta är en bra variation till det programet, men jag gillar detta bättre. Ha en trevlig helg sj och hade gött på jobbet imorgon :)

    #541680
    Zebaztian wrote:
    Tackar Dennis! Hoppas du kör hårt nu och att du lärde dig lite småknep när ni körde med mig..

    Imorgon skall jag jobba på Exhale mellan 13- 17 så det är bara att komma förbi och tjöta lite träning och livet i allmänhet!

    Välkommna!

    Mvh Sebastian

    Det var som fan :)
    Kanske kör mitt benpass imorgon då istället för söndag :)

    Det märker vi

    #541681

    Du kan va så säker på att jag inte kommer va tyst uppe i VBG. Nu ska det peppas till tusen :) Hoppas allt med diet osv funkar bra.

    MVH

    #541682

    Såå trött så jag orkar inte uppdatera allt för ofta varesig här eller på bloggen men det blir ofta det ena eller det andra och i detta fallet det andra:p

    Jag ligger väldigt lågt på kolhydrater just nu och hjärnan fungerar inte riktigt som den skall. Vissa dagar har jag riktig dietnojja också (jag är så jäkla liten, inte hård alls, är ful, fet, vill lägga av osv) MEN JAG ÄR EN FIGHTER!! JAG VET att det är en fråga om psykisk styrka just nu och mindgames! Det gäller bara att stå emot tankarna och köra på!

    #541683

    Kör hårt sista biten nu Zebbe! Jag hejjar på dig! :)

    #541684
    faogel wrote:
    Kör hårt sista biten nu Zebbe! Jag hejjar på dig! :)

    Jag kämpar, jag kämpar. Get ripped or die trying:emo-thumb

    Från bloggen

    ”Dagens visdomsord: har klara mål, både kortsiktiga och långsiktiga. HA DRÖMMAR OCH LÅT INGEN, INGEN!!, SÄGA ÅT ER ATT NI INTE KAN!

    NI KAN! Och om det inte går så har ni i alla fall försökt! Har sett det så många gånger!”

    #541685

    Kör hårt nu in i det sista.

    Får se hur det blir för mig då jag ligger i lunginflamation för andra gången denna diet fick en liten bonus denna gången iform av ögoninfektion med:emo-thumb

    #541686
    Mattias L wrote:
    Kör hårt nu in i det sista.

    Får se hur det blir för mig då jag ligger i lunginflamation för andra gången denna diet fick en liten bonus denna gången iform av ögoninfektion med:emo-thumb

    Faan Mattias, det lät inte som nån höjdare. Hoppas du blir bättre snart!! Jag är också lite krasslig och det tar mig fram till dagens utdrag ur bloggen:

    Frågan är dock om jag skall fylla på lite extra idag OCKSÅ?? Bara för att jag känner mig krasslig. Har hört att man behöver de extra kalorierna, men som många kanske vet så blir man ju lite nojjig på diet och speciellt när det närmar sig tävling.. Skall jobba på exhale idag mellan 13- 17 och sen skall jag jobba inatt också och då rör man ju sig en del och förbränner lite mer än om jag bara skulle kört en slapparlördag. Blir nog så att jag håller dieten så länge jag kan och känner jag att jag blir sämre under dagen fyller jag på lite. Och igen BARA MED BRA KOLHYDRATER! Att äta skräpmat osv är jäkligt gott det sticker jag inte under stol med, MEN jag mår inte bra av det och tanken är ju att bli frisk så snabbt som möjligt..

    Vad tycker ni?
    Är ni i Göteborg så är det bara att komma förbi Exhale då jag jobbar mellan 13-17 där!
    Ha det gott!
    Mvh Sebbe

    #541687

    Bloggen uppdaterad!

    #541688

    Nä detta suger…… var hos läkaren igår igen o han satte mig på 1 veckas vila till då jag fått fel mediciner som istället för att lätta på slemmet dämpade hostan så allt slem blev fast i lungorna, nu har jag fått välja vilka med jag ville o det känns redan bättre så from måndag nästa vecka blir det till att köra hårt o lågt.

    Din form ser bra ut…kämpa på.

Viewing 15 posts - 406 through 420 (of 495 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.