Time 2 get big – www.robinone.blogg.se

Home Forums Dagböcker Time 2 get big – www.robinone.blogg.se

• This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author

Ålder: 24år
    Längd: 177cm
    Morgonvikt: 82kg
    By: Linköping
    Tränar: Nautilus och gymbolaget

Mål: Get big och stå på scenen!

Styrkestats:
    Knäböj 157,5×1
    Marklyft 190×1
    Bänkpress 100×1

Kände att det var ett hålrum i mitt liv så det fylldes med en journal på Body´s forum :D
    Vissa kanske har sett mig tidigare på [www.robinone.blogg.se]

Jag har gymmat några år nu och lagt på mig runt 25kg sen start, smal rackare innan. Började träna tävlingsinriktat för 10mån sedan med lite avbrott för resande. Målet är fortfarande att slänga på mig mer massa och en dag stå på scenen!

Ska försöka hålla jorunalen med mkt bilder.
    Enjoy :up:

Dagsformen
    [img=http://robinone.blogg.se/images/2009/dsc01980_43102690.jpg]

Till min stora förskräckelse har jag pluffsat till mig lite snabbare än väntat :P Så blir en minidiet bara för att slipa sommarformen. Känns motiverande och skönt att inte gå in stenhårt för dieten som jag tidigare gjort.
    Minskar helt enkelt bara på maten och framförallt kolhydraterna och ökar träningen. Kör tills jag är nöjd.

Det är trots allt sommar och det gäller att även njuta!

garm wrote:
    Till min stora förskräckelse har jag pluffsat till mig lite snabbare än väntat :P Så blir en minidiet bara för att slipa sommarformen. Känns motiverande och skönt att inte gå in stenhårt för dieten som jag tidigare gjort.
    Minskar helt enkelt bara på maten och framförallt kolhydraterna och ökar träningen. Kör tills jag är nöjd.

Det är trots allt sommar och det gäller att även njuta!

en veckas deff, en veckas förlorad muskelmassa………….

bffen669 wrote:
    en veckas deff, en veckas förlorad muskelmassa………….

Ja tyvärr är det negativt för muskeltillväxten. Detta handlar mer om att vara nöjd med läget och senare ligga något lägre kaloriöverskott än tidigare.

Måndagspasset: Biceps, tricpes, axlar

Uppvärmning 3set
    Alt. Bicepscurl
    11×11
    13,5×9
    16×8
    21×7
    21×5

Hantelpress
    11×15
    18,5×7
    18,5×8

Dips Full ROM
    kv/17
    kv/18

Scullcrucher
    +20/9
    +20/8

Lateral Raise
    13,5×9
    11×11

Triceps pushdown
    55×12
    50×10

Upright row cable
    50×10
    50×10

Plus lite annat gott och blandat :p

Kommentar: Kändes utmärkt, dipsen kändes faktiskt märkbart lättare än tidigare, gött :)
    Kör fortfarande relativt fritt med få krav på mig själv vilket är skönt just nu, variation förnöjer! Har ändå alltid progression som huvudsyfte när jag tränar.

Från gårdagspasset
    [img=http://robinone.blogg.se/images/2009/img_0263-jpg_44054264.jpg]

Körde på andra gymmet idag (Gymbolaget) Varmt och gott var det iaf, svetten bara dröp!!
    Nytt gym och nya maskiner innebär lite anpsssning, vissa maskiner har jag verkligen saknat medans båda benspark-maskinerna är helt fucked up här för mig. Vi är alla olika skapta

Knäböj
    5set
    110×5
    120×4

Hacksquat (First-timer här så relativt lätta vikter, kändes ganska skön)
    3set

Raka marklyft för hamstrings (avbröt pga krampkänningar, kör en annan dag helt enkelt)
    1set

Stående vadpress (Betydligt tyngre än på andra gymmet)
    5 set

Benspark (no way, sög verkligen för mig)
    2set

Vader i Benpress
    3set

Kommentar: Snabbt avklarat på 40min, har börjat lätta på vikterna och minskat vilan, trivs verkligen bra med det just nu. Skönt att få upp flåsen lite mer och dessutom stressa cns mindre.

Idag blir det nåt annat mumsigt på gymmet!!

Kände att jag behövde få lite variation därför jag hoppar mellan 2 gym just nu.
    Blev alldeles för mkt skitsnack och dålig koncentration, förjävligt att vara social :friends:

Variation förnöjer och jag trivdes bra första passet på gymbolaget.:up:

[img=http://robinone.blogg.se/images/2009/dsc02044_44155000.jpg]

Onsdags och torsdagspasset bestod av mkt svett. Inte så konstigt i den här värmen. Men jag måste faktiskt erkänna att jag gillar det =)

Prövar nu att köra lite oftare och kortare pass, Hittils 4 pass denna vecka + lite cardio (läs mkt lite)
    Hittils har det funkar bra och kännts riktigt roligt.
    Äter dessutom mkt mindre nu och har väldigt lågt sötsug.
    Mest intressant här är att se hur kroppen reagerar och resultaten därefter. Mkt av min underbara kontakt försvinner direkt när jag drar ner på kolhydraterna. Med lite laddning runt 50g innan träning får jag dock upp det något. Men just nu saknar jag pumpen! Fan låter som man pratar om en kompis :P

Fortsätter köra på såhär ett tag till, måste ju åtminstonde slå denna veckas resultat nästa vecka!

Annars har jag kommit in bra i sommarlunket, mkt utomhus och chillar med vänner. Tyvärr jobbar jag men det har jag inga problem med!

Lördagspasset:
    Ökade repsen i alla övningar. Jävligt intressant när jag laddade med frukost 1h innan träning, 2 skopor pre workout och 2 skopor Gakic. Mest imponerande var dipsen, beror detta på gakicen eller ej vet jag inte men kul som tusan!

Passet:
    uppvärmning 3set

Alternerande bicepscurls
    11×13
    13,5×11
    16×10
    21×8
    21×6

Dips
    kvx24 (ökade med 7reps från förra veckan, galet bra!)
    kvx16

Scullcrusher
    +20kg/13
    +20kg/11

Pushdowns
    59×11
    55×10

Preacher curl maskin
    2set

v-triceps maskin
    2set

Kommentar: Ligger fortfarande på ganska lätta vikter men ökningarna kommer bra! Passet avslutades med smörgåstårta, riktigt fina grejor!

Uppvärmning

Marklyft
    60×15
    60×10

Chins 6st långsamt utförande

Passet

Sittande Rodd v-handtag
    65×6
    85×10
    90×8 (kändes tungt)

Chins – extra bred fattning
    mvx6
    +11,25×4
    +11,25×4

Hantelrodd
    31×6
    41×9
    41×5

Excentriska övningar för underarm (rehab)
    5kgx30
    5kgx25

+ diverse underarmsövningar.

Kommentar: Bra pass, dock inte lika bra som gårdagspasset som bara flöööööööt på. Började eventuellt lite för tungt med vissa övningar vilket gör det svårt att öka. Bara göra om göra rätt.

Får dessutom usel kontakt i rodden när jag kör vänster, höger är tokgit bra. Beror detta kanske pga uttröttning då jag precis kört ett set?! Nästa pass börjar jag med vänster istället och ser hur det känns!

Oplanerad vilodag

Hade planerat ett benpass idag. Brukar vakna till liv frammåt eftermiddagen då det börjar bli dags att göra sig redo för gymmet.

Men idag vill inte kroppen, ryggpasset och den ökade träningsfrekvensen har satt sina spår.
    Tränar jag idag ökar skaderisk + att jag får längre återhämtningstid.

Så det är bara gilla läget och vila idag!

Det här med sömn blir mer väsentligt när man ligger på kaloriunderskott och mer träning. Ett tidigt sänggående ikväll kanke vore nåt, jag ska försöka!

Bendag – Högt tempo och ignorerad smärta

Fortfarande överansträngd i nacken, övre trapzen. Kom på att det dragit lite kallt på mig med fläkten senaste veckan med pga värmeböljan.
    Iaf så kände jag mig rätt pissig, hatar att känna mig begränsad pga smärta. vem gör inte det?!?!
    Så bestämde mig för att göra nåt åt det antingen gör det underverk eller så går det åt h-e.
    Voltaren + tungt benpass var receptet, måste erkänna att hålla 120kg i knäböjen kändes lite jävligt :P

Uppvärmning: Cykla till gymmet 20min
    Tid: 50min

Knäböj (djupa)
    40×11
    85×5
    115×4
    120×4

Liggande lårcurl
    35×15
    45×6
    45×8
    45×7

Hacksquat
    50×6
    60×8
    60×9

Sittande vadpress
    25×10
    35×11
    35×8
    25×10

Benspark m. viktmagasin
    20×10
    15×15
    15×10

Standing Leg Curl
    20×10
    15×15
    15×10

Vadpress i benpress
    120×15
    150×12
    120×11

benspark m. viktmagasin (Damn vad mysko den här känns för mig)
    40×9
    35×10

Nästa pass nu är paintballträning inför lördagens tävling. Har därför laddat med lite mer carbs idag, wiiiiiee :D

Hatar att behöva ta värktabletter men ibland är det nödvändigt ont.
    Att slippa spänningar och få lite mer blodgenomströmmning för ibland underverk. Finns måna nackdelar med Voltaren som är relativt starka tabletter i jämförelse.
    Jag får helt enkelt köra på det några dar och hoppas på det bästa.
    Någon som har bättre erfarenhet av gelen? Jag kör nämligen bara tabletter i dagsläget.

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.