- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
13 maj, 2012 at 18:23 #161374Anonym anvandareMember
Tjena!
Tänkte starta denna tråd för att kunna följa upp min träning, min kost & mina framsteg, hålla koll på allt lite lättare helt enkelt.
Lär inte droppa inlägg varje dag, utan uppdaterar istället när det finns något värt att visa/skriva om. Blir nog bäst så!Lite snabbt om mig:
- Fyller 18 iår
- Är ungefär 180cm lång
- Dagsvikt på nästan precis 80kg
- Tränat gym seriöst sedan Mars/April
- Mitt mål är väl bara att få en snygg och sund kropp
Mitt nuvarande träningschema:
Måndag – Ben/rumpa/vader
Tisdag – Axlar/nacke/traps
Onsdag – Vila/cardio
Torsdag – Bröst/triceps
Fredag – Rygg/wings/biceps
Lördag – Vila/cardio
Söndag – Mage/underarmarUtöver muskelgrupperna blir det även 30 minuters kondition innan på vardagar, och 60 före/efter på helger (uppdelat 30/30).
Ni får gärna ge konstruktiv kritik/tips eller så rörande min träning/kost/fysik eller annat.
13 maj, 2012 at 18:23 #55513Anonym anvandareMember13 maj, 2012 at 18:26 #161375Anonym anvandareMemberBörjar med att länka till [http://forum.body.se/showthread.php?p=1204611#post1204611 denna], så ni kan se hur jag började…
13 maj, 2012 at 18:34 #161376Anonym anvandareMemberIdag
Frukost: En skål med flingor & mjölk, ett glas nyposoppa + 1 piller omega-3
Före träning: 9 små tomater, två knäckemackor med philadelfia och ett glas mjölk till det
Efter träning: 250g kesella-citrus och en banan
Lunch: Kyckling med ris, sparris, tomater, sås och ett glas mjölk som dryck
Middag: ? (ej ätit ännu)
Bjuder på två bilder efter passet innan också…
[http://forumbilder.se [img=http://forumbilder.se/images/e73201262242P2ad1.jpg]]
[http://forumbilder.se[img=http://forumbilder.se/images/1e3201262225P9dce.jpg]]
13 maj, 2012 at 18:38 #161377Anonym anvandareMemberHar förövrigt kört ”rent” sedan start, alltså utan kostillskott eller liknande. Har klarat mig rätt bra utan det faktiskt!
Men blev lite nojjig över mitt proteinintag förut, så beställde [http://fitnessguru.se/shop/one-whey detta].
Någon som prövat? Hit or shit?Funderar även på att börja köra lite mer ”deff” också. Har 3 burkar här hemma, en ALA, en CLA och en LOSE IT.
Vad tycker ni, bör jag deffa eller bygga? Själv vill jag gärna gå ner lite i bf-% iallafall… Bli mer rippad.13 maj, 2012 at 19:16 #161378Anonym anvandareMemberSha, är själv 16 år haha och har hållt på ganska länge med att reglera träning och kost för bästa resultat osv… Så kul att se några andra under 18 på forumet!
När du frågar om du borde deffa eller bygga är det ju upp till dig att bestämma, men periodis fasta är ett bra upplägg om du eventuellt vill bygga muskler och garranterad förlora fett. Sedan har jag läst massa studier som visar på att ett högt proteinintag inte är skadligt på något sätt utan istället förbättrar alla funktioner i kroppen som bidrar till fettförbränning och muskeltillväxt, så överkonsumera protein! Iaf i relation till de 1,5g per kroppsviikt elr whatever som vi lär oss att vi ska konsumera i skolan.
Och fettförbränningspreparat är ju egentligen ganske onödigt även om det kan hjälpa litegranna, drick mycket te och kaffe, samt krydda maten med cayennepeppar osv..
Det gäller att göra det till en livsstil med kosten och träningen och är inte fettförbränningspreparat avgörande i längden så det är ju iaf inget livsviktigt hahaMin utveckling:
Föresten kolla min dietmatdagbok om du vill ha inspiration eller tips om god dietmat
13 maj, 2012 at 19:49 #161379Anonym anvandareMemberTja!
Jaså? Vad kul!
Jo, försöker konsumera en hel del protein faktiskt. Har inget fast ”kostschema” som jag följer, utan äter det som är gott & nyttigt bara. Brukar krydda starkt & dricka kaffe för den delen också, haha!
Min vanliga tallrik ser ut såhär ungefär:
~ 1/2 protein
~ 1/4 kolhydrater
~ 1/4 grönsaker
Enligt rekommendationer så bör man få i sig minst, (sin kroppsvikt) * 2 i protein-gram, helt rätt. Tror jag håller det någorlunda iallafall, haha.
Men vissa dagar är väl bättre än andra, därför jag beställde hem lite protein. Skönt att ha om man behöver liksom! Sen angående pillrena, är väl bara jag som är otålig, haha. Vill ha resultat snabbt, men får se hur det blir. Kanske slopar de ändå… Klarat mig hittills ju, så klarar mig nog utan sånt framöver med.Yes, träningen och kosten är en del av min livstil nu, bor ju själv och allt. Så är mycket noggrannare med allt det där. Får kika in och kolla på den, grym utveckling förresten!
13 maj, 2012 at 21:24 #161380Anonym anvandareMemberBOA wrote:Tja!Jaså? Vad kul!
Jo, försöker konsumera en hel del protein faktiskt. Har inget fast ”kostschema” som jag följer, utan äter det som är gott & nyttigt bara. Brukar krydda starkt & dricka kaffe för den delen också, haha!
Min vanliga tallrik ser ut såhär ungefär:
~ 1/2 protein
~ 1/4 kolhydrater
~ 1/4 grönsaker
Enligt rekommendationer så bör man få i sig minst, (sin kroppsvikt) * 2 i protein-gram, helt rätt. Tror jag håller det någorlunda iallafall, haha.
Men vissa dagar är väl bättre än andra, därför jag beställde hem lite protein. Skönt att ha om man behöver liksom! Sen angående pillrena, är väl bara jag som är otålig, haha. Vill ha resultat snabbt, men får se hur det blir. Kanske slopar de ändå… Klarat mig hittills ju, så klarar mig nog utan sånt framöver med.Yes, träningen och kosten är en del av min livstil nu, bor ju själv och allt. Så är mycket noggrannare med allt det där. Får kika in och kolla på den, grym utveckling förresten!
Låter bra. Det är iaf för mig det som har varit ”nyckeln” i stort sätt till att lyckas att inte behöva känna sig så bunden till ett kostshema och se allt så svart eller vitt, utan helt enkelt äta 3-4 normalstora mål med massa protein och annan bra mat, och träna hårt! Och angående proteinet är det väl rimligt men det skadar ju inte att öka till ca 3g per kroppsvikt även om det kan vara lite svårt haha. Tack föresten
13 maj, 2012 at 21:53 #161381Anonym anvandareMemberAbsolut, att hålla på att räkna kalorier och annat vore dock kul att pröva nångång! Men i längden kan det bli lite tradigt kanske… :p
Helt enkelt bättre att man bara tränar hårt, och äter sunt! Inombords så vet man nästan vad man (ej) bör käka… :emo-thumb Haha!
14 maj, 2012 at 09:17 #161382Anonym anvandareMemberBOA wrote:Absolut, att hålla på att räkna kalorier och annat vore dock kul att pröva nångång! Men i längden kan det bli lite tradigt kanske… :pHelt enkelt bättre att man bara tränar hårt, och äter sunt! Inombords så vet man nästan vad man (ej) bör käka… :emo-thumb Haha!
Precis att man helt enkelt har en aning om hur mke man stoppar i sig och är mån om att det ska vara kvalitet, och om inte det fungerar får man väl helt enkelt skära ner lite på kolhydraterna t.ex.
14 maj, 2012 at 18:36 #161383Anonym anvandareMemberfitnesserik wrote:Precis att man helt enkelt har en aning om hur mke man stoppar i sig och är mån om att det ska vara kvalitet, och om inte det fungerar får man väl helt enkelt skära ner lite på kolhydraterna t.ex.Det är precis så det är! :emo-thumb
14 maj, 2012 at 18:43 #161384Anonym anvandareMemberIdag
Käk
Frukost: Flingor/mjölk & nyponsoppa + omega3
Lunch: Korvstroganoff/ris & vatten/mjölk
Middag: Makrill/pasta & mjölk
Träning
En aning lättare pass då jag är lite krasslig…
- 30 minuters PW
- Liggande lårcurl – 6 set
- Stående lårcurl – 2 set
- Vadpress – 8 set
- Sittande lårcurl – 2 set
- Squats – 4 set
- Benpress – 6 set
Tror det var alla övningar, minns tyvärr ej antalet reps för varje set eller belastningen. Men varierande mellan 5-20 repetitioner iallafall! :bb2:
Vikt
79,1kg
14 maj, 2012 at 19:44 #161385Anonym anvandareMemberVilka framsteg du gör beo ser riktigt bra ut , får köra ett pass snart igen! , kör hårt
14 maj, 2012 at 20:57 #161386Anonym anvandareMemberViktor Blomkvist wrote:Vilka framsteg du gör beo ser riktigt bra ut , får köra ett pass snart igen! , kör hårtTack så mycket, sjukt kul att höra! Verkar vara på rätt väg iallafall, haha.
Det tycker jag med vi får gör snart, Hulken! Alltid.14 maj, 2012 at 21:06 #161387Anonym anvandareMemberMorgondagens måltid
[http://forumbilder.se [img=http://forumbilder.se/images/0d4201290115P7745.jpg]]
Lite mysig bild på morgondagens mål. Är en blandning utav lite pasta, majs, tomat, tonfisk & kryddor. Får hoppas det smakar! :ike:Ett bra tips annars för de som lägger ner all kraft på gymmet, hehe – laga käk kvällen innan.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.