Träning für alle

Home Forums Dagböcker Träning für alle

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 84 total)
  • Author
    Posts
  • #689110

    Hmm… Nää, har inga sånna problem. För på helgerna blir det ju inte mycket käk, utan mest kolhydratsrika ”energidrycker”…

    Nää, men mina mål ligger oftast mellan 13-21 så jag har ju hunnit äta allt innan. Sedan blir det vatten, kaffe och cola zero under kvällen/natten.

    #689111
    Sandra.S wrote:
    Hmm… Nää, har inga sånna problem. För på helgerna blir det ju inte mycket käk, utan mest kolhydratsrika ”energidrycker”…

    Nää, men mina mål ligger oftast mellan 13-21 så jag har ju hunnit äta allt innan. Sedan blir det vatten, kaffe och cola zero under kvällen/natten.

    helgen funkade fint, ingen problem med att hinna äta som ja trodde… om nu en fet kebebpizza va fint:P slank ner efter cardion i lördas.

    Träning idag!

    rygg:
    marklyft: 3 set (andra gången jag kör marlyft seriöst nu, känns kul med en sån ”rejäl övning”)
    chins: 4set
    Biceps:
    stångcurl 3set
    hantelcurl 3set
    vader:
    4set stående pressar i smith
    2set sittande i maskin

    dagens mat:
    14:30 frukost: gröt 2ägg, 2skinkmackor, 1proteindrink
    17:00 Träning; malto+esapro före passet
    18:30 pasta med skinksås
    21:00 kycklingfile och ris
    22:30 kvarg och 1 apelsin

    vågen visade 83.75kg idag mot 84.10 för fem dagar sen så något har ju hänt fast ja inte haft stenkoll på kalorierna.

    #689113
    Grandmaster wrote:
    Ryktas om att du ökade rätt bra i styrka också…

    Har för mig jag blev lite starkare i chins om inte annat ? :D

    #689115

    sportlov i all ära… får bara dåliga rutiner, sov till 11

    har gått en vecka med pf nu… kände mig ändå rätt hungrig å grinig idag innan jag bröt fastan

    träning blev det! redovisar lite vikter idag:

    bröst:
    bänkpress: 50×15, 80×6, 90×3, 100×1, 90×2
    lut hantelpress 3set 6x30kg
    triceps:
    frenchpress: 10×20, 7×35, 6×35, 6×35
    pushdowns 3set
    framsida axlar:
    axelpress: 4set 6×17,5kg
    mage:
    magmaskin 4set
    2set crunches på lutande bänk

    frukost:gröt, 1 burk makrill på två mackor +1drinkwhey
    lunch: kycklingfile, ris, kvargsås
    middag: wook på fläskkare med broccoli.

    måste se till och fixa husåhållsvåg för käket… att jag gått upp ett halvt kilo sen förra vägningen på gymet är skumt (vägde mig dock efter frukost) ja känner mig mer ”fit” nu än för en vecka sen

    #689117

    vilodag igår med en 40minuters promenad som enda fysiska inslag… resten av dagen blev det heroes2 marathon i soffan.

    dagens pass!

    rygg:
    rodd:3set
    chins 5set(löjligt svag här, vågar inte ens skriva hur många jag tar)
    biceps:
    skivstångscurl: 15x20kg, 7×35, 6×35, 4×35
    sittande hantelcurls: 17,5×7, 17x5x6, 17x5x6,
    baksida axlar:
    drag till hakan: 20x15kg, 6×30, 6×27,5, 6×27,5
    framåtlutande hantellyft: 12,5×8, 12,5×6, 10×8 (här gick nåt snett i axeln, känns riktigt skumt i baksidan där latsen fäster:()
    vader:
    4set stående i smith
    3set stående på en fot med kroppsvikt

    kan passa på att presentera hela mitt träningsuppläg som det ser ut, har varit lite otydligt.

    kroppen är uppdelad på två pass:

    pass1 :rygg, biceps, baksida axlar och vader
    pass2 :ben, bröst, framsida axlar,triceps och mage

    en del cardio är inlagt, det blir 4 dagars vila mella varje sorts pass.

    exempel på träninscykel:
    sön: pass1
    mån: intervall
    tis: lätt jogging
    ons: pass2
    tors: vila
    fre: pass1
    lör löpn
    sön vila
    mån pass2

    #689119

    Löpning idag!

    första passet jag tog i ordentligt, har kört lättjogging ett tag för att komma igen… körde 25min intervallträning idag på tom mage efter 15h fasta… fick en sån sjuk kick! hade glömt att det var roligt å springa(trots att jag stog å hulkade bakom ett träd ett tag) det tråkiga är att man inte har samma klipp i steget som på den gamla goda lumpartiden, ett år inne på gymet har satt sina spår:(

    #689120

    olidligt hungrig idag! :(

    blev pass2 i schemat idag, hade hyfsat gött tempo genom passet.

    Ben:
    knäböj: 20x50kg, 10×90, 6×110, 6×110
    bespark: 3set
    bröst:
    bänkpress: 15×40, 8×60, 6×80, 5×80
    lutande hantelpress: 7×32,7, 6×32,7 , 6×32,7 ökning!
    triceps:
    blev sporadiska övningar med hantel bakom huvet och maskin, (alla stänger var upptagna:evil:)
    mage:
    4set cruches i lut.bänk med 10kg kaka
    4set i magmaskin

    bjussar på en glimt av dagsformen också, inbillar mig att jag är lite mer ”fit” än för två veckor sen men vågen har bara gått neråt ett halvkilo.

    take care! /alle

    #689123

    blev ett rätt okej löppass idag… sprang i högt tempo under ca 20 min… ingen koll på sträckan riktigt, det tråkiga är att ja började känna lite i benhinnorna, har nog kört på för mycket nu i början…

    i övrigt så börjar det kännas rätt okej med den periodiska fastan, åt sista målet innan tio igårkväll och bröt fastan idag vid halv tre, var i skolan hela dagen och kände mig ovanligt fokuserad och klar i huvudet, inga större hungerskänslor :)

    #689125

    pass 1 idag!

    rygg:
    uppvärmning med latsdrag
    chins: 5set
    marklyft 4set (gick kasst pga axeln)
    biceps:
    skivstångscurl 3set
    hantelcurl dropset; 17.5kgx7, 15×8, 12×7, 10×6, 8×9 galen pump!
    vader:
    stående i smith 4set
    sittande 3set

    blev inget med baksida axlar idag, fick ont i baksida axel sist jag körde detta pass… Denna gången blev det värre när ja körde chins och mark, när jag kom till biceps gjorde det riktigt ont i vänster baksida, har knäppt å knastrat i axeln skumt i några dagar.:

    Har kört tungt i 8 veckor nu med ca 6 reps per övning, kan vara kroppen som är ovan, har alltid kört 10-15reps innan. Jag ska försöka vila överkroppen en vecka och eventuellt köra lite simmning tills axeln känns bra igen.

    #689127

    som omväxling var jag och simmade 1000meter igår morse, sjukt jobbigt att simma när man är ovan… men det är rätt skonsamt mot leder, åsså får man sjuk pump i kroppen:P.Körde ätardag igår så det blev en rejäl thaibuffé till lunch och tacos till kvällen

    tar det lugnt med gymmandet tills på onsdag så att axeln får vila lite mer.

    #689129

    Kul att läsa om hur det går med ett IF/PF -upplägg!

    #689131
    smurfpucko wrote:
    Kul att läsa om hur det går med ett IF/PF -upplägg!

    danke!
    jo de är inte ett helt tokigt upplägg faktiskt… man blir lite skrämd av det här med fasta och så men nu efter två veckor känns det rätt gött :D

    #689133

    fick chans att slipa lite på böjtekniken idag då ja låter överkroppen vila, körde riktigt strikt ”ass to the grass” kändes nåt grymt i röva!

    kvällens pass!

    knäböj: 20×40, 12×60, 8×80, 8×80, 7×80
    superset: framsida lår och benbiceps i maskin 3set

    vader:
    stående 3set
    sittande 3set

    mage:
    benlyft 4set
    magmaskin 3set
    crunches med 10kg viktskiva 3set

    kände mig rätt trött och matt under passet… sov alldeles för lite i helgen.

    jag känner att dieten har gett alldeles för lite resultat hittils… upplägget funkar bra och jag har blivit starkare men minskat för lite i vikt, ca ett halvt kilo på två veckor. Jag har legat på ca 3000kcal träningsdagar och 2500kcal vilodagar, tänker dra ner intaget till 2800 respektive 2300 och se vad som händer.

    #689135

    Ett tips är att försöka undvika ris och annat som stannar länge i magen.

    Kör typ kycklingfile och grönsaker istället.

    Lycka till!

    #689136

    vilodag idag… har go träningsvärk i de bakre delarna. Det blev en promenad på 40min under lunchen idag… rätt gött, när alla andra ställer sig å värmer matlådor så passar jag på å får lite friskluft.

    planerar att simma imorron på förmiddan, undrar hur det kommer funka eftersom att jag kommer bryta fastan först vid 3tiden, så det blir nåra timmar utan mat efter passet…

    Crumbler wrote:
    Ett tips är att försöka undvika ris och annat som stannar länge i magen.

    Kör typ kycklingfile och grönsaker istället.

    Lycka till!

    tack för responsen :)
    stannar länge i magen? lär väl inte spela nån större roll för viktminskningen i ett större perspektiv… känner att jag behöver hyfsat med kolhydrater så ris, pasta och potatis blir det, försöker nolla alla andra typer av onödiga kolhydratskällor

    å andra sidan ska jag inte gnälla efter två veckors diet:p… kommer ge det tid och prova mig fram och se hur kroppen svarar

    en lite bild på tjockisformen också!

    peace out! :wazzup:

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 84 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.