Träning für alle

Home Forums Dagböcker Träning für alle

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 84 total)
  • Author
    Posts
  • #689137

    simmade 1000meter idag igen, galet jobbigt… gjorde nästan ont i kroppen, rätt ovan vid sån träning, jag kunde seriöst inte få armarna bakom nacken efteråt :D

    axeln börjar kännas bättre så de blir nog tillbaka till gymet på torsdag efter en veckas vila å köra lätt med många reps.

    dagens planerade födointag
    10:00 esapro före simpasset
    15:00 kycklingfilé med ris
    17:00 vassledrink
    18:30 proteinpannkakor+kvarg (grymmt gott! nästan godis, hittade receptet på sethronland.nu)
    21:30 hemmagjorda hamburgare på 5%nötfärs

    totalt 2750kcal, 195g protein

    #689138

    vilat lite mer än en vecka från gymmandet(överkroppen iaf)

    blev pass2 i schemat idag, gick inte som väntat… var trött i kroppen. men jag fick überpump!

    axeln kändes rätt okej nu… körde lätta vikter och intensivt som omväxling

    Ben:
    knäböj: 20x50kg, 12×80, 10×80, 10×80
    bespark: 3set
    bröst:
    bänkpress: 15×40, 12×60, 10×70, 7×70
    lutande hantelpress: dropset 12×25, 10×20 , 8×17,5 7×15, 7×10 sen dog bröstet.
    triceps:
    frenchpress: 15×25, 15×25, 10×20, 10×20
    pushdowns: 2set
    mage:
    4set cruches i lut.bänk med 10kg kaka
    4set i magmaskin
    2set situps

    middan: viltskav: hjort och älgkött, perfekt för en utflyttad norrlänning

    THIS IS THE NEW SHIT!
    140kcal 20g protein /100g 4% fett :emo-thumb

    #689140

    har hoppat några pass i journalen nu…

    vilodag idag, igår blev det pass2. börjar köra tungt nu igen

    Ben:
    knäböj:
    baksida ben i maskin:
    bröst:
    bänkpress: 3set
    lutande hantelpress: 4set
    triceps:
    frenchpress: 4set
    pushdowns: 2set
    mage:
    4set cruches i lut.bänk med 10kg kaka
    4set i magmaskin
    2set situps

    tränade på tom mage i princip, tog lite malto+esapro före passet, det fungerade hyfsat, hade lite dåligt med energi i slutetet på passet, och styrkan va inte riktigt på topp.

    vågen visade 82,9 morgonvikt så ja har inte tappat mycket mer än 1,25 kilo på 3veckor men spegeln säger annat om formen, har smugit fram en hel del mer markeringar :)

    #689142

    Den där skaven bara måste jag lägga vantarna på!

    alle wrote:
    vilat lite mer än en vecka från gymmandet(överkroppen iaf)

    blev pass2 i schemat idag, gick inte som väntat… var trött i kroppen. men jag fick überpump!

    axeln kändes rätt okej nu… körde lätta vikter och intensivt som omväxling

    Ben:
    knäböj: 20x50kg, 12×80, 10×80, 10×80
    bespark: 3set
    bröst:
    bänkpress: 15×40, 12×60, 10×70, 7×70
    lutande hantelpress: dropset 12×25, 10×20 , 8×17,5 7×15, 7×10 sen dog bröstet.
    triceps:
    frenchpress: 15×25, 15×25, 10×20, 10×20
    pushdowns: 2set
    mage:
    4set cruches i lut.bänk med 10kg kaka
    4set i magmaskin
    2set situps

    middan: viltskav: hjort och älgkött, perfekt för en utflyttad norrlänning

    THIS IS THE NEW SHIT!
    140kcal 20g protein /100g 4% fett :emo-thumb

    #689143

    Vilodag idag! sen dag med projektarbete i skolan, trött! ont i halsen också, känns som en förkylning som vill smyga sig på:evil: ska bekämpa med min häxbryggd på ingefära å grönte ikväll, sen får vi se om det blir träning imorrn igen…

    Jag har börjat tänka efter angående träningen och kommit på att ja nästan jämt kör till failure, det är rätt påfrestande. Så för att undvika förskyldningar, överträning å dyl. ska ja försöka bli mindre viktkåt… bara det att jag är tillräckligt svag som det är:(

    HenkeThePeak wrote:
    Den där skaven bara måste jag lägga vantarna på!

    japp! de är grejjer det! :up: särskilt om man deffar,kan dock varna för att viltkött har sin speciella smak om man inte är van.

    #689144

    suck! vaknade halvdöd… har preppat hela dan med förkylningsdricka, krossad vitlök och ingefära i grönt te:yikes: kunde inte hålla mig helt från träningen, var ute å gick en promenad i solen och körde ett par lätta set assisterade chins, hoppas det går över till helgen…

    bjussar på en lite nyvaken dagsformsbild på rykken!

    #689145

    Ser bra ut! Nyfiken på om du har anv måttband el kaliper el ngt för att se förändringar under resans gång? Gått ner mkt i vikt?

    #689147

    fortfarande förkyld som ett as :evil:, försöker ut å promenera i friskluften och äta bra men mer mat för att bli frisk… det tråkiga är att dieten går åt skogen, känner mig alldeles svullen. Känns lite motigt just nu, först ont i axeln och borta från gymet i en vecka… sedan två pass på gymet och förkylning på det.

    pieceofme wrote:
    Ser bra ut! Nyfiken på om du har anv måttband el kaliper el ngt för att se förändringar under resans gång? Gått ner mkt i vikt?

    tackar! nej har tyvärr inte skaffat nåt sånt… har gått mest på spegeln, ska införskaffa måttband men ja glömmer jämt. Har inte gått ner mer än 1.5-2kg på 4 veckor men viknedgång har inte varit det största målet, satsar på bättre form helt enkelt… har inte vågat väga mig igen sen ja blev sjuk:

    #689149

    förkylningen börjar ge med sig…:)

    körde lätt idag på förmiddan…. 45min morgonpromenad, sedan chins och armhävningar ca 5set av varje.

    tröstköpte en ny dator när ja var sjuk… måste vara det som gjorde mig frisk:p

    #689151

    slarvat med journalskrivandet nu… varit bortrest en vecka norröver, men det har hunnits med ett gympass och två löppass. Det enda som var negativt var att periodiska fastan gick åt skogen men jag låg på underskott. kom hem i förrgår och körde ben, bröst, axlar och mage. känns som formen börjar komma framåt… känner mig lättare och hårdare, börjar krypa fram lite ådror på axlarna 8)

    hinner med ett pass till ikväll sen bär de av till italien å dieten blir förstörd igen:( men roligt ska jag ha

    lägger in lite halvtaskiga bilder på formen…. den första är tagen för en vecka sen…benbilden igår, magbilden nyss… tror lite detaljer börjar krypa fram, har minskat lite fett runt midjan på en vecka men de finns kvar att ta av:evil:.

    #689153

    Såja! tillbaka i sverige efter en veckas kasst leverne vid medelhavet… fruktansvärt vilken oform man kan komma i på en vecka:( har inte gått upp nämnvärt i vikt… snarare tvärtom, däremot mer svullen… men men, nya tag… efter två pass på gymet och bra mat i 3 dagar nu känns det bättre.

    som de känns nu så kommer jag nog lugna mig med det hårda dietandet och ligga på energibalans ett tag(fortfarande med strikt kost) för å få lite mer av träningen och låta kroppen återhämta sig från veckans bravader. Kommer att minideffa innan sommarn, känns som att iallafall beachformen inte är många veckor bort…

    peace out!

    #689155

    körde ett intensivt bröstpass idag,: väldigt låga vikter, högre reps och mer teknik :emo-thumb tråkigt för egot men jag har ändrat mitt träningsupplägg lite, ska skriva mer om det sen… känns gött å vara igång ordentiligt igen på gymet iaf, den periodiska fastan börjar komma tillbaka i rätt spår ochså… har varit svårt att hålla bra under alla resor…

    #689157

    kommer köra 4-split efter följande schema ett tag framöver… ja har fått bort lite späck så tanken är att ja ska bygga på lite nu framåt juni nångång.

    1bröst tricps
    bänkpress
    Decline bänkpress i smith
    dips
    flyes
    smalbänk
    sittande french i smith
    2vila
    3rygg biceps
    chins
    rodd
    skivstångscurl med smalt grepp
    bicepscurls i cablecross
    4vila
    5ben/axlar
    knäböj
    benspark
    baksida ben i maskin
    militärpress
    framåtlutande hantellyft
    drag till hakan(va det nu heter?)
    shrugs.
    6vader,mage, cardio
    7vila

    Lämna gärna kritik på upplägget!

    schemat inehåller nästan bara nya övningar och jag satsar på att köra riktigt strikt å få bra kontakt, även om de kräver aslåga vikter 10-12 reps, körde biceps/rygg igår och jag har sjuka träningsvärken idag8)

    en liten rödbränd bild från senaste axelpasset…. rätt nöjd med formen på armar och axlar iaf.

    #689159

    ben och axlepass idag!

    kör som tidigare nämnt lättare och fler reps… kör även med 1min vila som max mellan seten. Fick nästan blodsmak när ja körde fyra intensiva set knäböj8)
    axlarna gick också bra… grym pump! Tror detta passar mig bättre än tungt och få reps som ja körde innan

    fick även lite ny motivation idag när ja hittade en några år gammal bild å jämföra med.(postade den i före/efter bildtråden: [http://forum.body.se/showthread.php?p=513883#post513883]

    #689161

    blev vader å mage i förrgår…

    Idag blev det bröst och triceps… vikterna för pinsamma för redovisning.
    Men passet kändes hyffsat okej, megapump i pecsen8) jobbar mycke med tekniken för att få bra kontakt… har varit ett riktigt problem innan, har nästan alltid fått träninsvärk mest i triceps och lite i latsen efter brstpassen.

    milos hade en skitbra teknikvideo… sjukt bra inspiration, kolla länken!
    [http://thefitshow.com/week3/milos_chest_med.htm]

    kan tillägga att de går bra med PF:en… äter bara på känn nu men vikten låg på 81.3 kg idag å då hade ja ändå ätit lunch innan, verkar som om de går bra å behålla formen fast man äter mer

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 84 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.