- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
17 september, 2012 at 20:29 #1069010Anonym anvandareMember
Gick runt idag och var så sugen på att träna, så jag drog ned vid 18.00 och körde bröst samt triceps. Det vart inte det bästa passet viktmässigt, men skyller på att jag inte hade de bästa förutsättningarna (redan tränat idag samt var förkyld igår).
Bänkpress
100kg x 3
100kg x 3
105kg x 1
100kg x 2 + 1
90kg x 3 +1 Vet inte vad som hände här, men det var snortungt.
Bänken kändes ganska trög idag, fick inte det där rätta trycket i övningen tyvärr.
Framåtlutade dips
KV x 15
KV + 10kg x 6
KV + 10kg x 4
KV x 11Cableflyes för övre fiberriktningen
23kg x 10
23kg x 9
Cableflyes för mellersta fiberriktningen
23kg x 9
23kg x 7Cableflyes för nedre fiberriktningen
23kg x 7
18kg x 9
Sittande frenchpress över huvudet
25kg x 11
25kg x 11
25kg x 10
25kg x 9Pushdown med rep
45kg x 9
45kg x 7
40kg x 9
40kg x 8Smalbänk
50kg x 12
50kg x 11 + 1
50kg x 11 + 1
50kg x 8 Fick skrattattack efter fjärde repetitionen och då var det kört
Skulle lagt smalbänken först av tricepsövningarna, men skitsamma.Just nu trivs jag verkligen med livet. Pluggar till att få ett jobb inom mitt allra största intresse/hobby, tränar två gånger om dagen de dagar jag är hemma och har mycket planer inför framtiden- känns skitbra
[img=http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/396513_210398055726050_173378329428023_363041_1525787162_n.jpg]Den perfekta knäböjen
18 september, 2012 at 06:11 #1069036Anonym anvandareMemberkuulan wrote:Hehe, den var riktigt godJa det tycker jag allt. Har dock två veckor kvar av utbildningen och jag hinner inte med något pass innan dess, men i oktober har jag nog all tid i världen !
Jag är riktigt sugen på Bodybuilding SM. Var det i oktober eller vad sa du ?
Söndag den 7 oktober åker jag upp. Entré 300 kr. Tror det börjar kl:9-10.
18 september, 2012 at 11:25 #1069054Anonym anvandareMemberKul att det flyter på bra med träning plugg och allt, good times :- )
18 september, 2012 at 21:34 #1069095Anonym anvandareMemberIdag körde jag mitt första bicepspass på nästan tre veckor. Har ju legat på slösidan med biceps medvetet, just för att jag har haft så ont i min underarm, men idag kändes det skitbra. Frestade dock inte på med hammercurls o andra tunga underarmsövningar.
Bicepscurl med rak stång
40kg x12
40kg x 8
40kg x 7
40kg x 6
Dog snabbt i repsantal.Scottcurl med rak stång
30kg x 10
30kg x 9
30kg x 8
30kg x 8Incline hantelcurl
12.5kg x 7
12.5kg x 6
10kg x 10
10kg x 9
Hängande benlyft
KV x 15
KV x 14
KV x 12
Sneda crunches på boll
KV x 18
KV x 16
KV x 16
Raka crunches på boll
KV x 14
KV x 12
KV x 11
Plankan med knädrag inåt/framåt
KV x 30
KV x 30
KV x 30secret692 wrote:Söndag den 7 oktober åker jag upp. Entré 300 kr. Tror det börjar kl:9-10.[/quote]
Okej, då bör jag kunna Skulle va riktigt kul att kolla på SM, har aldrig varit på något sådant förr.
Gober wrote:Kul att det flyter på bra med träning plugg och allt, good times :- )Jaaa
21 september, 2012 at 20:25 #1069290Anonym anvandareMemberIdag hann jag med att snabbt armpass efter kursen. Smaskade på med armar, fredag till ära!
Var dock jättetrött och hade inte ätit speciellt bra alls under dagen. Sömnen blir som vanligt lidandes när jag är här uppe i Stockholm, jobbiga turister på vandrarhemmen som inte kan bete sig eller visa någon som helst respekt… Kommer in mitt i natten och bara drämmer igen dörren- snorfulla. Tänder lampan och vrålar till något gammalt ex över telefonen.Bicepscurl, rak stång
40kg x 8
40kg x 6
40kg x 5
Vet inte vad som hände, men gick ner mig 4reps på första setet jämfört med förra passetBicepscurl, hantlar
16kg x 10
16kg x 8
16kg x 7Scottcurl med Zstång
30kg x 7
30kg x 6
Skullcrushers
30kg x 10
30kg x 8
30kg x 8
30kg x 7Stående stångextensions över huvudet
17kg x 15
22kg x 10
22kg x 8
17kg x 12Pushdowns med rep 3set 15,10,8 reps.
supersetat med
Bicepscurl i cablemaskin, rak stång 3set 15, 10, 9 reps.
Armarna svällde upp rejält mycket under passet, fy faset vilket tryck jag fick i både biceps och triceps. Kunde verkligen känna hur ådrorna försökte pressa sig fram mellan underhudsfettet när jag spände armen, haha.
Längtar tills jag är klar med min utbildning så att jag kan dels komma igång och jobba samt komma igång med träningen ordentligt igen. Just nu är syftet mest att behålla styrkan, men vill ju kunna öka ordentligt under den här ”tjockistiden”.
Har även fått ett nytt smeknamn av polarna- Sälen. Just för att jag klagar så mycket på hur blötfet jag känner mig just nu, känner mig i ”sälform”, haha. Men vet ju att det går att ändra på när jag känner för det, så det oroar mig inte speciellt mycket.
21 september, 2012 at 20:26 #1069291Anonym anvandareMemberIdag hann jag med att snabbt armpass efter kursen. Smaskade på med armar, fredag till ära!
Var dock jättetrött och hade inte ätit speciellt bra alls under dagen. Sömnen blir som vanligt lidandes när jag är här uppe i Stockholm, jobbiga turister på vandrarhemmen som inte kan bete sig eller visa någon som helst respekt… Kommer in mitt i natten och bara drämmer igen dörren- snorfulla. Tänder lampan och vrålar till något gammalt ex över telefonen.Bicepscurl, rak stång
40kg x 8
40kg x 6
40kg x 5
Vet inte vad som hände, men gick ner mig 4reps på första setet jämfört med förra passetBicepscurl, hantlar
16kg x 10
16kg x 8
16kg x 7Scottcurl med Zstång
30kg x 7
30kg x 6
Skullcrushers
30kg x 10
30kg x 8
30kg x 8
30kg x 7Stående stångextensions över huvudet
17kg x 15
22kg x 10
22kg x 8
17kg x 12Pushdowns med rep 3set 15,10,8 reps.
supersetat med
Bicepscurl i cablemaskin, rak stång 3set 15, 10, 9 reps.
Armarna svällde upp rejält mycket under passet, fy faset vilket tryck jag fick i både biceps och triceps. Kunde verkligen känna hur ådrorna försökte pressa sig fram mellan underhudsfettet när jag spände armen, haha.
Längtar tills jag är klar med min utbildning så att jag kan dels komma igång och jobba samt komma igång med träningen ordentligt igen. Just nu är syftet mest att behålla styrkan, men vill ju kunna öka ordentligt under den här ”tjockistiden”.
Har även fått ett nytt smeknamn av polarna- Sälen. Just för att jag klagar så mycket på hur blötfet jag känner mig just nu, känner mig i ”sälform”, haha. Men vet ju att det går att ändra på när jag känner för det, så det oroar mig inte speciellt mycket.
23 september, 2012 at 06:31 #1069330Anonym anvandareMembernej, där har du rätt,går att ändra på som allt annat i livet…..lol
men själva träningen är den lätta biten i att bygga upp styrka/kropp/muskler.
den jobbiga biten är allt annat,man måste ha fullgod sömn-bra kost vilket innebär mycket matlagning osv,ha harmoni i livet-stretcha mycket för att undvika stelheten som kommer med träning-samt sköta det vanliga i livet också då,typ relationer å allt annat socialt med medmänniskorna.detta är ett ständigt pågående arbete,som fortgår hela livet,dvs,man blir aldrig klar…….lol.sen även lite cardio träning på detta då,också…..men det man får tillbaka är:kvalite på livet,sömnen blir så mkt bättre,aptiten blir kanon,känslan av nyttighet,samt mkt skratt blir det,då man blir mera avslappnad och har lättare till humorn! dvs possitiva vibbar,styrka i form av fysik samt även psykisk styrka,då man ofta måste gå in i sig själv,vid dieter osv.mer självkännedom mao!!!ja ja ,nä nu orkar jag int skriva mer på denna roman………………lol. ha de kuulan………..
23 september, 2012 at 21:44 #1069370Anonym anvandareMemberbighulken wrote:nej, där har du rätt,går att ändra på som allt annat i livet…..lol
den jobbiga biten är allt annat,man måste ha fullgod sömn-bra kost vilket innebär mycket matlagning osv,ha harmoni i livet-stretcha mycket för att undvika stelheten som kommer med träning-samt sköta det vanliga i livet också då,typ relationer å allt annat socialt med medmänniskorna.detta är ett ständigt pågående arbete,som fortgår hela livet,dvs,man blir aldrig klar…….lol.sen även lite cardio träning på detta då,också…..men det man får tillbaka är:kvalite på livet,sömnen blir så mkt bättre,aptiten blir kanon,känslan av nyttighet,samt mkt skratt blir det,då man blir mera avslappnad och har lättare till humorn! dvs possitiva vibbar,styrka i form av fysik samt även psykisk styrka,då man ofta måste gå in i sig själv,vid dieter osv.mer självkännedom mao!!!ja ja ,nä nu orkar jag int skriva mer på denna roman………………lol. ha de kuulan………..
Visa ord ! Du har så rätt i allting du säger. Man måste verkligen ta hänsyn till allting, det är en livsstil, inte ett litet projekt
Ha det bra du med Bighulken !!
24 september, 2012 at 04:57 #1069378Anonym anvandareMemberkuulan wrote:bighulken wrote:nej, där har du rätt,går att ändra på som allt annat i livet…..lol
Visa ord ! Du har så rätt i allting du säger. Man måste verkligen ta hänsyn till allting, det är en livsstil, inte ett litet projekt
Ha det bra du med Bighulken !!
Tackar….ja,ha det bra du med kuulan,å bare å kämp på!!!……….
24 september, 2012 at 12:16 #1069390Anonym anvandareMemberVaknade klockan 06.50 utan att klockan ringde. Kände att det var lika bra att stiga upp och starta denna underbara dag med en härlig dusch följt av frukost. Läste tidningen till frukosten och såg att Peking spelade 2-2 mot AIK- underbart!
Stack ner till gymmet vid 09.30 och började planera dagens träning. Drack min celsius och bcaa-tabs. Värmde sedan upp på crosstrainern och körde rörlighetsträning i 15min, sen var det dags för SLAKT av bröst och axlar !
Plan hantelpress
40kg x 5 [film][youtube=JosntBBJbfo]
40kg x 4
35kg x 6
35kg x 5
35kg x 3Incline smith bänkpress
70kg x 7
70kg x 6
70kg x 6
70kg x 5
70kg x 5
Cableflyes för nedre fiberriktningen
23kg x 9
23kg x 7
23kg x 6
18kg x 9
18kg x 8
Cableflyes för övre fiberriktningen
18kg x 8 + 1 Sista var riktigt ful…
18kg x 6
14kg x 10
Stående hantellyft åt sidan
10kg x 12
10kg x 9
10kg x 7
8kg x 12
8kg x 10Liggande omvända cableflyes (baksida axlar)
14kg x 12
14kg x 10
14kg x 8
14kg x 7
9kg x 15Slänger upp en bild från utbildningen. Här stretchas höftledens utåtrotatorer för fullt
Quote:Tackar….ja,ha det bra du med kuulan,å bare å kämp på!!!……….Alltid !
24 september, 2012 at 19:32 #1069407Anonym anvandareMemberBra kämpat i hantelpressen. Och du gör som jag efter avslutat set; för ihop dem över höften och rullar upp. Fint. De flesta
älskar annars att slänga hantlarna rakt ned så att de går sönder efter ett tag, heh.24 september, 2012 at 19:46 #1069411Anonym anvandareMemberSer bra ut, även jag kör samma teknik när jag ska upp. Har dock hänt att jag fått släppa hantlarna när jag råkat gå till fail. Vi har dock något skumt skumgummigolv som dämpar bra. Men det hör till allmänt hyffs att anstränga sig för att rulla upp dom snyggt.
24 september, 2012 at 20:05 #1069414Anonym anvandareMemberFin fina pressar och som föregående talare försöker även jag rulla upp vikterna utan att kasta de på golvet vilka många andra gör.
Fan vad kul det vore att köra ett pass med passare så man kan ta ut det lilla extra som behövs ibland.
24 september, 2012 at 21:08 #1069423Anonym anvandareMemberBlev visst ett kvällspass med. Var med tjejen idag men sen skulle hon på handbollsträning så då passade jag på att köra lite triceps och mage. Passet tog 40min och jag körde varannat set triceps / mage. Hög intensitet !
Brutalbänk
KV x 20
KV x 15
KV x 14Frenchpress
30kg x 12
30kg x 11
30kg x 10
30kg x 8
Sneda crunches på pilatesboll med fötterna på en bänk
KV x 14
KV x 12
KV x 12Hantelextensions över huvudet
20kg x 10
20kg x 7
18.5kg x 9
18.5kg x 8
Vanliga crunches på pilatesboll med fötterna på en bänk
KV x 10
KV x 9
KV x 8Pushdowns med rep
45kg x 6
41kg x 8
41kg x 7
Situps med endast stjärten i marken. Sträcker ut ben och överkropp så långt bort från stjärten som det går, och gör sedan en situps. Kräver mycket balans och aktivitet i core-muskulaturen!
KV x 10
KV x 10
KV x 10
Utan att tappa balansen en enda gång! Det går framåt!! Sist ramlade jag omkull flera gånger, hehe.Enarms extensions med rep, 90grader i axelled.
14kg x 9
14kg x 7
9kg x 12Plankan med raka armar, med ”knädrag” upp mot överkroppen. Även denna en grym övning för core, samt att det blir en crunch av varje ”knädrag”.
KV x 32
KV x 28
KV x 24Gettodachoppa wrote:Bra kämpat i hantelpressen. Och du gör som jag efter avslutat set; för ihop dem över höften och rullar upp. Fint. De flesta
älskar annars att slänga hantlarna rakt ned så att de går sönder efter ett tag, heh.Tack Getto. Ja, det kan vara lite kämpigt att komma upp om man inte får ned hantlarna till höften, då fastnar man på ett sådär pinsamt sätt, hehe.
Gober wrote:Ser bra ut, även jag kör samma teknik när jag ska upp. Har dock hänt att jag fått släppa hantlarna när jag råkat gå till fail. Vi har dock något skumt skumgummigolv som dämpar bra. Men det hör till allmänt hyffs att anstränga sig för att rulla upp dom snyggt.Tack! Jo men visst gör det. Likadant när vissa som kör ex militärpress bara släpper skivstången med all vikt från huvudhöjd rakt ned i marken så att den studsar upp till midjan igen… Brakar och dånar som bara den och tillslut blir stängerna skeva tyvärr.
secret692 wrote:Fin fina pressar och som föregående talare försöker även jag rulla upp vikterna utan att kasta de på golvet vilka många andra gör.Fan vad kul det vore att köra ett pass med passare så man kan ta ut det lilla extra som behövs ibland.
Tack !
Vi får ta ett pass i oktober !
Fyfan vad god burgare jag käkade idag. 250g x 2 ”Total knock out” på texas longhorn. Vart svinigt mätt
25 september, 2012 at 18:10 #1069474Anonym anvandareMemberVaknar upp med den där stela, sega och lite onda känslan som vi alla känner till- träningsvärk. Har svårt att föreställa mig någon bättre morgon än en morgon med riktigt mycket träningsvärk !
Blev ett ryggpass på eftermiddagen idag. Skulle träna kl 15 men råkade somna till vid 14 och vaknade vid 15, så jag skjöt upp träningen en timma.
Intog en celsius + 200mg koffein, och SHIT VAD JAG VART PIGG! Jag har tränat utan koffein i flera veckors tid och tänkte inte på att jag har avvänjt mig vid höga koffeinhalter. Förr kunde jag få i mig 600-800mg koffein innan ett träningspass… Ganska överdrivet mycket, jag vet.
Pigg som en mört tog jag bilen ned till gymmet (haha).
Pullups, supinerat grepp
KV x 5
KV x 4
KV x 3Stående låg stångrodd, supinerat grepp
70kg x 10
70kg x 8
70kg x 6 + 1Latsdrag
73kg x 7
73kg x 6 + 1
66kg x 9
Sittande högrodd i cablemaskin
60kg x 15
75kg x 13
75kg x 11
75kg x 10Stående stångcurl
40kg x 6
30kg x 10
30kg x 9Scottcurl, rak stång
27.5kg x 10
27.5kg x 9
27.5kg x 8
Riktigt härlig pump i biccarna här.Stående minusgradig enarms cablecurl
18kg x 7
14kg x 12
14kg x 10Omvända rygglyft på pilatesboll
KV x 15
KV x 15
KV x 13 + 2Armarna mäter nu 40.5cm spända Dock har midjemåttet ökat väldigt mycket och ådrorna på armarna blir mer och mer otydliga. Det tolkar jag som att jag nog lagt på mig mycket fläsk på armarna med, men ändå. 40+ !
Imorgon bär det av till Stockholm igen. Är väldigt trött på att sova på vandrarhem nu …
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.