Träning, kost och motivation – Kuulan

Home Forums Dagböcker Träning, kost och motivation – Kuulan

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 181 through 195 (of 322 total)
  • Author

he he he ,ja du kuulan,då kommer du bli överraskad…….lol.
    aldrig gå under det jag normalt klarar…..förstår vad du menar….men går att tolka…..lol.
    å viljan är en sak,realiteten ,en annan…..

men hajja att du mena,en lägsta nivå å sen bättre…….lol.

jag fortsätter för övrigt att föra denna …..hmmm….oseriösa träningsjournal här……lol.
    ha det bäst nu…..;-)

Härligt Henrik, ser riktigt fint ut i bänken och hantelpressarna.:) Det syns att du fått mer muskler om man jämför från de första filmerna man såg. Kul att se utvecklingen. Riktigt kul med filmer:) Dagboken är väldigt läsvärd alltid lika intressant att kika in här. Sen känner man sig hemma när man hör träningspolaren på norrköpiska dialekt i bakgrunden ibland:)

Den där magövningen måste jag prova på nån dag, ser riktigt jobbigt ut. kanske inte ens orkar göra en enda repetion:) får testa….:)

Här gnetas det på bra ser jag. Grattis till provet, kändes väl skönt att klara det och sedan så pass bra också! Jag har lite svajig teknik i bänken jag också, bland landar stången inte riktigt på rätt ställe och man får grisa upp vikten och axlarna får slita onödigt hårt. Jag tror att det ända som gäller är att nöta på tills rörelsen sitter i ryggmärgen och att ha passning är inte så dumt sådana gånger, men det har ju du (och jag också nu för tiden, hehe)

Japp, då har jag rivit av ett nytt ryggpass. Det blev absolut inget höjdarpass då jag var lätt illamående under hela passet, och det hämmade mig från att verkligen ta i maximalt. Men, here it goes;

Latsdrag (tycker jag får bättre kontakt i M. latissimus dorsi när jag körde latsdrag än chins. Kanske just för att chins är så tunga för mig just nu, då jag bär på så mycket ballast, hehe)
    87kg x 9
    87kg x 8
    80kg x 10
    80kg x 7
    73kg x 9

Stående låg stångrodd

70kg x 10
    70kg x 8
    70kg x 7
    70kg x 7
    Det fanns ingen skivstång ledig, så jag fick dela skivstång med en polare som körde knäböj. Det blev en liten ego-boost att köra rodd på samma vikt som han böjer på.

Enarms cablerodd

70kg x 8
    60kg x 9
    60kg x 8
    50kg x 11

Hög cablerodd
    50kg x 13
    60kg x 13
    70kg x 10
    70kg x 9
    70kg x 7

Pullover i cable med rep
    40kg x 12
    50kg x 6
    45kg x 7
    40kg x 7

Yeeeez, it was crowded today! Vårat lilla gym var överbefolket (ungefär 10personer, haha). Det blev till att hitta på alternativa övningar då flera av de övningarna jag tänkt köra var upptagna av smsande ungdomar och översociala medelålderskvinnor (dömer ingen här, men så var det).

Gör inte mig så mycket då jag tycker det är bra träning att kunna hitta på olika övningar som får de muskler jag vill aktivera att jobba i samma rörelseriktningar, fast i flera övningar.

Inget kanonpass, men imorgon känner jag på mig att det blir ett kanonbra pass. Är redan nu laddad inför det!

Påtal om ingenting så ska jag in till Norrköping och se på ”Ted” nu kl 21.30. Det blir nog att köpa en eller två proteinbars o sitta o snaska på under bion. Jag fyller år på fredag med, och på lördag gör jag debut på systembolaget (bara för att jag kan). Sedan blir det en grabbkväll på lördagen, men inget mer alkohol efter den helgen- Jag lovar!

Hence wrote:
    Härligt Henrik, ser riktigt fint ut i bänken och hantelpressarna.:) Det syns att du fått mer muskler om man jämför från de första filmerna man såg. Kul att se utvecklingen. Riktigt kul med filmer:) Dagboken är väldigt läsvärd alltid lika intressant att kika in här. Sen känner man sig hemma när man hör träningspolaren på norrköpiska dialekt i bakgrunden ibland:)

Den där magövningen måste jag prova på nån dag, ser riktigt jobbigt ut. kanske inte ens orkar göra en enda repetion:) får testa….:)

Tack så jättemycket för dina fina ord Hence. Själv känner jag dock att dagboken har ”gått ned sig” lite sedan jag slutade deffa. Jag för tex inte kostdagbok längre, men det kommer sen när deffen drar igång.

Haha, ja dialekten är svår att dölja, men den har väl sin charm den med.. :P
    Jodå, det tror jag nog att du klarar! Den kräver mycket balans och kroppskontroll (vilket jag egentligen inte riktigt har). Styrkemässigt sätt så är den inte den jobbigaste magövningen jag vet.

waco3000 wrote:
    Här gnetas det på bra ser jag. Grattis till provet, kändes väl skönt att klara det och sedan så pass bra också! Jag har lite svajig teknik i bänken jag också, bland landar stången inte riktigt på rätt ställe och man får grisa upp vikten och axlarna får slita onödigt hårt. Jag tror att det ända som gäller är att nöta på tills rörelsen sitter i ryggmärgen och att ha passning är inte så dumt sådana gånger, men det har ju du (och jag också nu för tiden, hehe)

Tack så mycket waco!

Ja det är väl det. Man blir helt enkelt bra på det man gör, och repetition i mängder är väl det bästa sättet att bli bra på det :)

bighulken wrote:
    he he he ,ja du kuulan,då kommer du bli överraskad…….lol.
    aldrig gå under det jag normalt klarar…..förstår vad du menar….men går att tolka…..lol.
    å viljan är en sak,realiteten ,en annan…..

men hajja att du mena,en lägsta nivå å sen bättre…….lol.

jag fortsätter för övrigt att föra denna …..hmmm….oseriösa träningsjournal här……lol.
    ha det bäst nu…..;-)

Jo precis. Har jag iallafall den inställningen så undviker jag kanske något dåligt pass någonstans på vägen, hoppas jag.

Haha, det låter bra hulken. Det gör mig glad!

Hade bra du med!

Inatt sov jag dåligt. John Blund kom inte och hälsade på mig förens kl ~03.30, och sen vaknade jag kl 08.30 av ett telefonsamtal. Hade heller ingen celsius hemma så laddade inför passet utan koffein, bara kreatin, bcaa och malto.

Jag kände för att köra ett renodlat axelpass idag, det var flera månader sedan jag gjorde det senast. :O

Stående militärpress
    60kg x 5
    60kg x 4 Skulle kanske klarat en 5a här…
    60kg x 3 Tvärstopp efter 3an.

Sittande hantelpress
    30kg x 6
    30kg x 4
    25kg x 6

Stående hantellyft åt sidan
    10kg x 10
    10kg x 9
    10kg x 7

Körde ett triset för baksida delts i cablemaskinen. Kan försöka filma övningarna någon gång så ni får se vad jag menar. Det tog riktigt bra iallafall.
    7-13reps x 3 set

Sidolyft bakom ryggen i cablemaskin
    4.5kg x 15
    9kg x 10
    9kg x 7
    4.5kg x 13

Hade gjort världens äckligaste Post workout-shake. Den bestod av:
    *5g kreatin – dammsmak..
    *90g maltodextrin – sötsliskigt
    *10g BCAA – apple/pear
    *25g Vassle – chokladsmak

Det smakade så vidrigt.. Mår faktiskt illa efter att jag svepte den shake’n, så jag skjuter upp min planerade måltid ett tag, tills illamåendet släppt.

Jahopp, ikväll blir det att glo på Sverige – Tyskland med tjejen. Jag som är helt finsk enligt ”blodet”, men helt svensk enligt vart jag har bott hela mitt liv, hejar då självklart INTE på Sverige när Sverige möter ett såpass bra motstånd som Tyskland. Utan jag anser att Finland är närmare Tyskland än vad Sverige är, så därmed är jag finsk när det gäller den här matchen, hehe.

Rätt praktiskt att ha delad bakgrund. Oftast när det gäller fotboll så är jag trogen svensk supporter, men när det kommer till hockey så brukar jag känna mig lite mer finsk ;) Nåja, må bästa lag vinna helt enkelt.

he he he ,jag har också kluven nationalitet,när det passar bäst……….lol.
    morsan är finländare,finskt krigsbarn,å farsan tysk,rymmling från öststaterna……..lol.å så jag då,en salig blandning av hopkoket……lol.men har bott i svea rike hela mitt liv,så betecknar mig ,svensk,med stolthet!!!
    ingen ihoptryckt tingest,med en massa jantelag å annat……..lol.till mina barns förtret…..pappa,snälla,kan du inte vara tyst?……då jag ibland får för mig att det är alldeles för tyst el liknande,då brukar jag sjunga lite opera el annat……lol.
    detta har väl skett nån gång i tunnebanan el på annan plats då…..;-)

ha det nu å kämp på

Är stressad så jag slänger bara upp dagens pass lite fort.

Skivstångscurl, rak stång
    50kg x 6 PB!
    50kg x 4
    40kg x 10
    40kg x 8

Minusgradig sittande hantelcurl
    15kg x 5
    12.5kg x 7
    12.5kg x 6
    10kg x 9

Scottcurl, rak stång
    30kg x 8
    30kg x 6
    25kg x 10
    25kg x 10

Enarms overhead cablecurl

18kg x 10
    18kg x 8
    14kg x 12
    14kg x 11

Crunches med viktplatta bakom huvudet

KV+10kg x 27
    KV+10kg x 23
    KV+10kg x 21
    KV+10kg x 17

Sneda crunches på pilatesboll
    KV x 16
    KV x 12
    KV x 12
    KV x 12

Balans-situps

KV x 12
    KV x 12
    KV x 10
    KV x 10

Crunchmaskin
    50kg x 12
    50kg x 10
    50kg x 9
    50kg x 8

16set biceps, 16set mage.
    90sek vila mellan varje set.
    Blev helt slut i biceps och mage- underbart. Hoppas på en överjävlig träningsvärk imorgon :)

Ha det bra!

bighulken wrote:
    morsan är finländare,finskt krigsbarn,å farsan tysk,rymmling från öststaterna……..lol.å så jag då,en salig blandning av hopkoket……lol.men har bott i svea rike hela mitt liv,så betecknar mig ,svensk,med stolthet!!!
    ingen ihoptryckt tingest,med en massa jantelag å annat……..lol.till mina barns förtret…..pappa,snälla,kan du inte vara tyst?……då jag ibland får för mig att det är alldeles för tyst el liknande,då brukar jag sjunga lite opera el annat……lol.

ha det nu å kämp på

Haha, klockrent att du börjar sjunga på tunnelbanan ibland :D

*Måste dock säga att jag känner mig riktigt svensk nu i efterhand då Sverige vände till 4-4, hehe…

kuulan wrote:
    Är stressad så jag slänger bara upp dagens pass lite fort.

Skivstångscurl, rak stång
    50kg x 6 PB!
    50kg x 4
    40kg x 10
    40kg x 8

Minusgradig sittande hantelcurl
    15kg x 5
    12.5kg x 7
    12.5kg x 6
    10kg x 9

Scottcurl, rak stång
    30kg x 8
    30kg x 6
    25kg x 10
    25kg x 10

Enarms overhead cablecurl

18kg x 10
    18kg x 8
    14kg x 12
    14kg x 11

Crunches med viktplatta bakom huvudet

KV+10kg x 27
    KV+10kg x 23
    KV+10kg x 21
    KV+10kg x 17

Sneda crunches på pilatesboll
    KV x 16
    KV x 12
    KV x 12
    KV x 12

Balans-situps

KV x 12
    KV x 12
    KV x 10
    KV x 10

Crunchmaskin
    50kg x 12
    50kg x 10
    50kg x 9
    50kg x 8

16set biceps, 16set mage.
    90sek vila mellan varje set.
    Blev helt slut i biceps och mage- underbart. Hoppas på en överjävlig träningsvärk imorgon :)

Ha det bra!

bighulken wrote:

ha det nu å kämp på

Haha, klockrent att du börjar sjunga på tunnelbanan ibland :D

*Måste dock säga att jag känner mig riktigt svensk nu i efterhand då Sverige vände till 4-4, hehe…

ja,jag fick höra detta på jobbet idag!! trodde inte mina öron!….kollade lite på matchen,typ en kvart,då stod det 2-0,sen struntade jag i detta.otroligt att de vände matchen,hade jag velat se,hur det gick till.tyskarna måst ha blivit för självsäkra eller något……häftigt att agera underdog å ta igen mål!!!!!……….;-)

Jahopp. Då har man dragit till med ännu ett uselt benpass.

Jag vet inte vad som har hänt men mina knäböj känns så.. obehagliga? Jag värmer upp mer än vad jag brukat göra, jag stretchar mer än vad jag brukat göra, jag rörlighetstränar mer än vad jag brukat göra, men ändå så känns det bara onaturligare. Det är nog dags att slänga in mer knäböj med fokus på teknik.. För nu känns det riktigt tråkigt att köra knäböj.

Knäböj
    50kg x 10
    80kg x 5
    110kg x 3
    120kg x 5
    120kg x 5
    120kg x 5

Utfall med skivstång
    50kg x 10
    50kg x 6 Här knäppte det till i mitt högra knä så jag la av med utfallen.

Benpress
    225kg x 12
    225kg x 12
    225kg x 10
    Det kändes lite skumt i knät på sista setet, så körde inte färdigt mina set. Hade planerat att köra 5set.

Raka marklyft

80kg x 12
    80kg x 12
    80kg x 11
    80kg x 10

Benspark

94kg x 10
    94kg x 8
    86kg x 10
    86kg x 8

Hip-abduction i cablemaskin.

18kg x 10
    18kg x 8
    18kg x 7

Tappade helt motivation och lust till att köra vidare efter mina usla knäböjar. Ställde istället in siktet på att bli så trött som jag bara kan bli. Tyvärr så började knät spöka så då ställde jag in mig på att bara kunna genomföra ett hyfsat benpass utan att känna av smärtan och kanske göra situationen värre än vad den redan är.

Imorgon fyller jag förresten 20år, det firas med ett bröstpass :D

Med min nya smartshake så stack jag ned till gymmet för att möta upp polaren. Det var dags för bröst och triceps =D

Bänkpress
    100kg x 5+1 Fick hjälp på sista repetitionen.
    105kg x 2
    100kg x 3+1
    90kg x 6
    Både nöjd och besviken över bänken. Jag var lika stark om inte starkare än förra passet, men det kändes inte riktigt 100% i lyften.

Incline hantelpress
    35kg x 4+1
    35kg x 4+1
    30kg x 7+1
    30kg x 7+1

Cableflyes för nedre fiberriktningen
    27kg x 7
    23kg x 10
    23kg x 8
    23kg x 6
    Tog riktigt bra!!

Smalbänk
    70kg x 9
    70kg x 6+1
    60kg x 9+1

Pushdown med rak stång
    65kg x 9
    65kg x 7
    60kg x 7
    60kg x 7

Enarms cableextensions över huvudet
    10kg x 8
    10kg x 8
    10kg x 8

Jag är nöjd med passet. Styrkemässigt var det ganska bra och jag känner mig nu helt slut i både bröst och triceps, som det ska vara :)

Jag har precis tryckt i mig 500g kycklingfilé, lite nudlar och tzatziki. Ikväll blir det smörgåstårta, yummie yummie :D

Grattis i efterskott Henrik, bra födelsedagspass där :)

Sådär! Då har man firats i helgen och kan gå tillbaka till vanligheterna. Jag rev av ett ryggpass idag. La även fokus på baksida axlar då jag inte tycker att man kan få för mycket träning där inte (klart man kan, men inte jag just nu. De är lite prio-listade).

Latsdrag
    94kg x 6
    87kg x 9
    87kg x 7
    87kg x 6

Hantelrodd
    30kg x 12
    30kg x 12
    35kg x 9
    35kg x 7

Låg cablerodd med ”V” handtag
    125kg x 12
    125kg x 10
    125kg x 8
    125kg x 7

Hög cablerodd
    70kg x 15
    85kg x 9
    85kg x 8
    85kg x 7

Baksida axlar i cablemaskin. ”Snipern” kallar jag den då jag prickskjuter baksida deltoides från tre olika vinklar.
    3set

Hög roddmaskin
    66kg x 8
    66kg x 7
    59kg x 8
    59kg x 6

Omvända ryggresningar på pilatesboll

KV x 15
    KV x 15
    KV x 15 Gosh vad tungt det var!

Hence wrote:
    Grattis i efterskott Henrik, bra födelsedagspass där :)

Tack så mycket i efterskott Henrik :D Ja det var riktigt härligt!

Bröst och lite axlar blev det idag.

Bänkpress

105kg x 4 PB!!!
    105kg x 3
    100kg x 4
    100kg x 3
    Bästa bänkserien någonsin :D

Incline hantelpress
    30kg x 8
    30kg x 7
    30kg x 6

Dips

KV x 10
    KV x 7½
    KV x 7

Cableflyes för övre
    23kg x 9
    23kg x 7
    23kg x 6

Cableflyes för nedre

23kg x 10
    23kg x 7
    23kg x 6

Hantelflyes på planbänk
    12.5kg x 7
    12.5kg x 6
    10kg x 10
    Riktigt tungt..

Hantellyft åt sidan
    10kg x 10
    10kg x 8
    8kg x 12
    8kg x 11

Enarms sidolyft i cable bakom ryggen

5kg x 10
    5kg x 8
    5kg x 8
    5kg x 8

Vaknade rätt så sent idag. Åt frukost och började ladda krafterna till ett benpass.

Knäböj
    50kg x 8
    50kg x 8
    80kg x 5
    110kg x 8
    110kg x 6
    110kg x 5
    110kg x 5
    Böjen känns bättre nu. Kände mig rörligare än på länge vilket är bra!

Benpress

255kg x 8
    255kg x 6
    225kg x 12 Här kom ”gubbarna” på gymmet fram och berömde mina lår (??). De undra vad jag maxade i benpressen och då svarade jag att jag aldrig har prövat. De föreslog att vi skulle pröva så vi stegrade helt enkelt upp vikten med 40kg varje set. Sista setet blev det här iallafall ;
    385kg x 2 PB!!!
    Helvete vad tungt det var. Men jag lärde mig att jag har mer krut i benen än vad jag kanske tror och att latmasken inom mig hämmar mig ganska mycket, hehe..
    Körde ett till set bara för att ..
    225kg x 12 Lika många reps som innan jag började maxa. Det säger ju en hel del om min inställning till benträning.. :

Raka marklyft

100kg x 10 PB
    100kg x 8
    100kg x 7
    100kg x 7

Benspark
    94kg x 10
    94kg x 8
    86kg x 10
    86kg x 9 dropset 59kg x 6
    Supersetat med
    Hip-abduction maskin
    128kg x 12
    128kg x 12
    128kg x 12
    128kg x 12

Det blev ett bra benpass trots allt. Hade mer kräm i benen idag än vad jag haft på väldigt länge :) Böjen har blivit en historia lik min bänkpress… Att först köra med ful teknik och få upp en för mig hög vikt. Sedan inse att det inte håller i längden och därför byta teknik. Det resulterar i mycket mindre vikt och en ganska tung period för psyket då man känner sig så klen… Men nu börjar det gå framåt igen så det är skitbra ! :D

Förresten, feel free to checka in min hemsida.

http://www.ptkuula.n.nu

bra arbetat,skippa de psykiska gränserna nu.
    lär känna din kropp,inte ditt psyke.vad gäller träning då.eller det gör du ju i alla fall,lär känna ditt psyke också.
    gör upp själva grundbasen för träningspasset,inte vilka vikter du ska köra så å så många reps på.
    känn efter,kanske det går med denna vikt idag då,osv…..
    ok,kan ju själv erkänna att jag brukar lägga upp passet i förväg.men alltid ha öppet för om det känns lättare detta pass,då lägger jag på lite mera osv. annars kommer man ju väldigt sällan göra PB osv…..

men bra kämpat…….;-)

Viewing 15 posts - 181 through 195 (of 322 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.