Träning, kost och motivation – Kuulan

Home Forums Dagböcker Träning, kost och motivation – Kuulan

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 322 total)
  • Author

Kul med hemsidan, häslobruket där ser man :) tror du att du kommer jobba något på hälsobruket i valdemarsvik? är ju samma kedja. I såna fall får du gärna säga till så kommer jag dit så du får coacha mig till Mr valdemarsvik 2013 :)

Jahopp, då har man haft sina första kundera idag och igår kväll. Känns riktigt lyxigt att få jobba med att skriva träningsscheman och guida människor på gymmet, hehe. Extra roligt är det när en kille i min egen ålder kommer in och vill bli större o starkare. Det är ju ungefär det jag med vill så det känns som att det verkligen är den delen som jag känner mig säkrast på :)

Idag körde jag biceps och mage på eftermiddagen.

Rak stångcurl
    50kg x 7 PB!!
    50kg x 5
    40kg x 11
    40kg x 7

Scottcurl
    30kg x 10
    30kg x 8
    30kg x 7
    30kg x 7

90gradig bicepscurl i cablemaskin
    18kg x 11
    18kg x 10
    18kg x 8
    18kg x 7

minusgradig bicepscurl i cablemaskin
    15kg x 11
    15kg x 9
    10kg x 11
    10kg x 9

Crunches med vikt bakom huvudet
    10kg x 25
    10kg x 23
    10kg x 23
    10kg x 21

Sneda crunches på pilatesboll
    KV x 20
    KV x 18
    KV x 16
    KV x 16

Balans situps
    KV x 10
    KV x 10
    KV x 10
    KV x 10
    Blir rörligare och rörligare i ländryggen för varje gång jag kör den här. Når nu tårna med händerna i startläget på övningen!

Crunchmaskin
    50kg x 10
    50kg x 9
    50kg x 8
    50kg x 8

Schysst pass! Imorgon börjar jag ”semideffa”. Med andra ord så ska jag lägga om kosten och börja promenera till och hem från gymmet. Lite typiskt att det började snöa idag, haha. Som ett tecken på att ”Nu jävlar kommer du få en tuff period framför dig”. Aja det blir nog bra.

Hence wrote:
    Kul med hemsidan, häslobruket där ser man :) tror du att du kommer jobba något på hälsobruket i valdemarsvik? är ju samma kedja. I såna fall får du gärna säga till så kommer jag dit så du får coacha mig till Mr valdemarsvik 2013 :)

Nej i valdemarsvik så har de redan en PT, tyvärr hehe. Jag tror allt att du snor titeln Mr. Valdemarsvik 2013 på egen hand :D !

Quote:
    bra arbetat,skippa de psykiska gränserna nu.
    lär känna din kropp,inte ditt psyke.vad gäller träning då.eller det gör du ju i alla fall,lär känna ditt psyke också.
    gör upp själva grundbasen för träningspasset,inte vilka vikter du ska köra så å så många reps på.
    känn efter,kanske det går med denna vikt idag då,osv…..
    ok,kan ju själv erkänna att jag brukar lägga upp passet i förväg.men alltid ha öppet för om det känns lättare detta pass,då lägger jag på lite mera osv. annars kommer man ju väldigt sällan göra PB osv…..

men bra kämpat…….;-)

Jo precis. Jag ska börja lämna egot hemma vid dörren och bara köra på med god teknik och utförande på de vikter som helt enkelt är lämpliga. Men som du säger så är det svårt att alltid ha den inställningen :P

Tack så mycket!

Grattis till PB där, krut i armarna :) Var de strikta stångcurlsen på 50kg?
    Jag har börjat köra dem helt strikt nu, rak stångcurl är verkligen en kanon övning:)

Låter som drömjobbet :) Kanske dags att skola om mig snart. Skulle jag inte jobba med lantbruk vore drömmen att få jobba inom träning och hälsa.

Kul läsning som vanligt kuulan, ja nu blev det vinter hehe så nu får du ta fram skidorna när du ska till gymmet:)

Nu går det oförskämt bra!

Andra dagen på min deff och jag slog PB i bänkpressen idag, med god marginal. Fick med det på film också :)

Bänkpress
    50kg x 15
    50kg x 15
    80kg x 5
    80kg x 5
    100kg x 1 Rejäl uppvärmning…
    120kg x 1 PB!!!

[youtube=VcExx_tgssU]

Fortsatte träningspasset med 4 set bänkpress till.
    105kg x 4
    105kg x 4
    105kg x 3
    110kg x 2

Incline hantelpress

35kg x 7
    35kg x 6
    35kg x 5
    35kg x 4+1

Decline bänkpress
    80kg x 6
    80kg x 5
    80kg x 5+1
    70kg x 8

Cableflyes för övre, mellersta och nedersta fiberriktningen. 2set per fiberriktning.

Ja vad ska man säga. Det går som på räls med träningen. Jag har inte hunnit märka av att jag går på diet än, jag har väl fortfarande överdrivna glykogenmängder i muskelcellerna kvar sedan torsdags. Hoppas att de aldrig kommer sina, haha ;-)

Jag har goda känslor inför träningsperioden fram till jul. Jag ska inte pressa ned mig i vikt jättesnabbt utan äta på ordentligt fast nyttigare råvaror än förr och fokusera på att öka i styrka. Sen blir nog januari / februari en ”underhållsperiod”. För att sedan ta tag i deffen igen mot mars :-)

Hence wrote:
    Grattis till PB där, krut i armarna :) Var de strikta stångcurlsen på 50kg?
    Jag har börjat köra dem helt strikt nu, rak stångcurl är verkligen en kanon övning:)

Låter som drömjobbet :) Kanske dags att skola om mig snart. Skulle jag inte jobba med lantbruk vore drömmen att få jobba inom träning och hälsa.

Kul läsning som vanligt kuulan, ja nu blev det vinter hehe så nu får du ta fram skidorna när du ska till gymmet:)

Tack Hence ! :D
    Japp de var strikta. Kan filma nästa gång det är dags för biceps.

Ja det är något som jag varmt kan rekommendera, men jag vet ju inte så mycket om lantbruk. Jag kanske skulle trivas ännu bättre som bonde, hehe, vem vet?

grattis!!!!…..
    fint PB!!!……ser när du gör bänken….det är bra marscherat!!!
    iom att du inte har mkt teknik så är det väldigt bra vikter.bara fortsätta kämpa på.

Grattis grattis, strongt bänkat :) Går riktigt bra

Kom på det jobbigaste med dietandet- att käka frukost och kvällsmat hos flickvännen. Jag kom dock på en bra frukost som vi båda tyckte om, nämligen omelett på 4ägg, skinka, ost, tomat och kryddor =) Sen tog jag en proteindrink med vatten efteråt medan tjejen käkade mackor.

Fick en bild på eländet, haha. [http://www.ladda-upp.se/files/2012/b29375.jpg]

Med bara omeletten i magen så svepte jag min nya pwo (craze) och fick i mig lite bcaa, sedan var det dags för rygg på gymmet. Jag åt omeletten kl 12 och passet körde jag kl 16 ungefär, så var inte jätteladdad.

Chins

KV x 6
    KV x 4
    KV x 4
    KV x 4
    KV x 3
    Fick in bättre och bättre teknik för varje set. Jag jobbade mindre med armarna och mer med ryggen, kändes skitbra.

Låg stångrodd

70kg x 10
    70kg x 8
    70kg x 5

Hög stångrodd
    50kg x 10
    50kg x 9
    50kg x 8

Latsdrag
    87kg x 8
    87kg x 6
    80kg x 10

Låg cablerodd
    125kg x 12
    125kg x 10
    125kg x 8

Hög cablerodd
    85kg x 10
    85kg x 8
    75kg x 8+2st halvfula reps.

Omvända rygglyft på pilatesboll
    KV x 15
    KV x 15
    KV x 15

Kände av att jag hade dåligt med energi idag, men det kan ha berott på att jag ätit så dåligt just innan. Alltså inte nödvändigtvis att jag ligger på kaloriunderskott. Imorgon blir det dubbelpass då jag egentligen skulle tränat mage idag med, men tar det imorgon istället ihop med axlar och triceps =)

bighulken wrote:
    grattis!!!!…..
    fint PB!!!……ser när du gör bänken….det är bra marscherat!!!
    iom att du inte har mkt teknik så är det väldigt bra vikter.bara fortsätta kämpa på.

Haha ja det är inte mycket till teknik i mina bänkpressar :P Tack så mycket Hulken!!

Hence wrote:
    Grattis grattis, strongt bänkat :) Går riktigt bra

Ja det gör det verkligen. Tack så mycket!

Axlar triceps och mage blev det idag.

Militärpress
    60kg x 6 PB

60kg x 4
    50kg x 9
    50kg x 7

Sittande axelpress
    25kg x 7
    25kg x 5+1
    22.5kg x 8
    22.5kg x 8

Skullcrushers
    30kg x 9
    30kg x 7+1
    30kg x 6+1
    30kg x 6

Dips

KV x 10
    KV x 10
    KV x 9

Hantelextensions över huvudet
    22.5kg x 5
    20kg x 6
    18.5kg x 7

Hantellyft åt sidan
    9kg x 13
    9kg x 10
    9kg x 7

Pushdowns med rep

32kg x 10
    32kg x 7
    27kg x 8

Sidolyft i cable
    9kg x 10
    9kg x 7
    4.5kg x 11

Crunches + vikt
    10kg x 30
    10kg x 25
    10kg x 23
    10kg x 20

KV x 16
    KV x 16
    KV x 14
    KV x 14

Balans situps

KV x 10
    KV x 10
    KV x 10

Drog av ett benpass idag på kvällen.

Knäböj
    50kg x 8
    80kg x 5
    110kg x 9
    110kg x 5 La av här för att mitt högra knä började smärta.

Strök utfall och benpress pga knät.

Raka marklyft
    100kg x 14 PB

100kg x 13
    100kg x 12
    100kg x 12
    100kg x 10
    100kg x 10

Benspark
    94kg x 12
    94kg x 10
    94kg x 9
    94kg x 7
    86kg x 12
    86kg x 10

Hip Abduction-maskin
    138kg x 15
    138kg x 12
    138kg x 12
    138kg x 11
    138kg x 10

Stretchade mycket både innan och efter passet. Knäböjen kändes skitbra och jag kunde gå djupt och fint. SÅ jävla trist att knät började krångla.. Aja det känns förhoppningsvis bättre nästa gång efter mer uppvärmning.

Jag gjorde en fett och muskelmätning idag också och det hade resulterat i mycket tillagd muskelmassa men också mycket fettmassa, hehe. Men jag är nöjd med resultatet och är nyfiken på hur det kan se ut när jag deffat ned mig lite.

Idag blev det dubbelpass.

Kl 12 körde jag vader + stretch.
    Det blev tre vadövningar och sedan stretch för Hamstrings, Quadriceps femoris och gluteus maximus. Välbehövligt!

Kl 17 sen körde jag biceps och mage. Slog även mitt nyaste PB i stångcurl med 1repetition och fick det på film =)

Stångcurl
    50kg x 8 [film] PB!!!

50kg x 6
    40kg x 12

[youtube=-TVFI4u1yHY]

Hantelcurl

22.5kg x 4 [film]
    20kg x 6
    20kg x 4+1

Scottcurl

30kg x 12
    30kg x 7+2
    30kg x 6

Minusgradig enarms cablecurl
    18kg x 7
    14kg x 9
    14kg x 8 dropset.

Crunches med vikt bakom nacken
    15kg x 25
    15kg x 23
    15kg x 20
    15kg x 18

KV x 20
    KV x 16
    KV x 14

Sidocrunches
    KV x 30
    KV x 30
    KV x 30

Crunchmaskin
    50kg x 10
    50kg x 9
    50kg x 9

Det blir jättejobbigt att göra dubbla uppdatering både här och på bloggen. Men här skriver jag ned passen men inte mycket mer. Kika gärna in på bloggen för att se lite roligare uppdatering med mer bilder osv =)

http://www.ptkuula.n.nu

Härligt Henrik, grattis till pb. Ingen snack om saken, strikta fina reps där:) Kul när man får se filmer. Det sista reppet var riktigt kämparglöd:) Förstår att det känns jobbigt att uppdatera på två ställen. Men promise me, don´t ever quit this dagbok:D
    Jag har nu också börjat följa bloggen, tycker de två kompliterar varann bra.

Kul att se din väg, från början och fram till nu, syns att du växt:) Inspirerande för en annan som varit nere i avgrunden och vänt rent träningsmässigt. Men nu är jag mer taggad en någonsin. Har både kosten och träningen med mig nu, innan varje pass tänker jag att jag ska göra mitt bästa pass..

Härligt kämpat, kul att det känns bra med dietandet än sålänge. Kanske missat det men, hur länge planerar du dieten? Jag ska nu försöka lägga på mig som mycket kvalitetsmassa som det bara går till våren så får vi se hur det går.

fint kämpat!! grattis på PB……..;-).

ett tips,när du skriver ned vad du tränat på bloggen,kopiera då,å sen gå in på body å bara klistra in.

……….;-)

Idag körde jag ett easyline-pass på morgonen. Mest för att se hur den nuvarande instruktören arbetar och vilket ”slags” folk det är på passen. Tanken är att jag ska hoppa in när det behövs instruktörer.

Vart faktiskt riktigt trött av det och tänkte inte träna något mer idag. Sen kom motivationen och träningssuget och jag kunde inte hejda mig.. Bröst it is !

Bänkpress
    110kg x 2+1 Ville göra 3!!!
    110kg x 1+1 Nästan två själv. Var millimeter ifrån…
    105kg x 2+1
    100kg x 3
    100kg x 3+1 Bästa lyftet rent teknikmässigt av alla lyft.

Incline hantelpress

35kg x 6
    35kg x 4+1
    35kg x 4
    30kg x 6

Cableflyes för nedre fiberriktningen
    27kg x 6
    23kg x 8
    23kg x 6
    18kg x 9+1

Flyesmaskin

80kg x 8
    73kg x 7+1
    66kg x 9

Hade verkligen ingen kraft idag… Hade dock skyhöga förväntningar på mig själv. Ville slå rekord i alla övningar osv osv osv. Men redan efter första setet bänkpress så kände jag hur krafterna bara inte var där. Har känt mig lite sliten igår och idag, samt att jag tränade på morgonen. Men jag ser det här som ett av de där passen som man bara måste dra av för att komma tillbaka starkare nästa gång. Passet gick trots allt inte jättedåligt. Det var inga pinsamma vikter och otroligt få reps, det var bara lite sämre än förra bröstpasset. Men jämfört med mina förväntningar på mig själv så var det dåligt..

Såg förresten nya bondfilmen idag, Skyfall. Den var bra fast den var inte riktigt… Bond.

Imorgon är det rygg och jag är redan laddad !!!!

Hence wrote:
    Härligt Henrik, grattis till pb. Ingen snack om saken, strikta fina reps där:) Kul när man får se filmer. Det sista reppet var riktigt kämparglöd:) Förstår att det känns jobbigt att uppdatera på två ställen. Men promise me, don´t ever quit this dagbok:D
    Jag har nu också börjat följa bloggen, tycker de två kompliterar varann bra.

Kul att se din väg, från början och fram till nu, syns att du växt:) Inspirerande för en annan som varit nere i avgrunden och vänt rent träningsmässigt. Men nu är jag mer taggad en någonsin. Har både kosten och träningen med mig nu, innan varje pass tänker jag att jag ska göra mitt bästa pass..

Härligt kämpat, kul att det känns bra med dietandet än sålänge. Kanske missat det men, hur länge planerar du dieten? Jag ska nu försöka lägga på mig som mycket kvalitetsmassa som det bara går till våren så får vi se hur det går.

Jag ska inte sluta uppdatera här, det har du mitt ord på :)
    Tack så jättemycket för dina fina ord. Blir nästan lite rörd!

Kör på hårt nu när du är frisk och kry. Resultaten kommer faktiskt ganska fort om man får träna hårt och käka bra mat under ett par månader utan avbrott! Du har ju fördelen av att inte bli tjock bara för att du lägger på dig ett par kg ;) !

Angående dieten så ska jag köra på tills jag känner mig nöjd. Tänkte köra ganska hårt fram till nån vecka innan jul och sedan ta det lite lugnt i 3veckor kanske. Sen köra igång igen.

bighulken wrote:
    fint kämpat!! grattis på PB……..;-).

ett tips,när du skriver ned vad du tränat på bloggen,kopiera då,å sen gå in på body å bara klistra in.

……….;-)

Tack!!
    Men här uppdaterar jag vikter och reps och lite mer fakta kring just själva passet. Medan bloggen är lite mer för att inspirera andra.

Idag vägde jag mig på morgonen (okej klockan var väl 13). Vågen visade -4.0kg, så det är jag nöjd med. Känner mig dock inte 4kg smalare i form av fett, utan det är nog mestadels vätska, hehe.

Tränade rygg på kvällen.

Chins
    KV x 8 Det var ett par månader sedan jag klarade 8st ;)
    KV x 5
    KV x 4
    KV x 4
    KV x 4

Låg stångrodd
    70kg x 12
    70kg x 10
    70kg x 9
    70kg x 7

Hög stångrodd
    50kg x 12
    50kg x 10
    50kg x 9
    50kg x 8

Latsdrag
    87kg x 7
    80kg x 8
    73kg x 8

Låg cablerodd
    125kg x 10 Här var jag helt kraftlös…
    125kg x 9
    125kg x 8+1 Den sista vart en ful jäkel..

Hög cablerodd
    85kg x 12
    85kg x 10+1
    85kg x 9+1

Ryggresningar på pilatesboll

KV x 15
    KV x 15
    KV x 15
    Omvända ryggresningar är tyngre så jag fortsätter köra omvända i fortsättningen.

Igår så åt jag på lite extra mycket bara för att jag kände mig rätt så sliten och passet hade gått så dåligt. Det gav mig rejäl ork i början av det här passet. Chinsen och stångroddarna kändes jättebra men sedan började krafterna sina och jag fick bara plåga mig igenom resten av passet. Ska nog dra ned på mängden set per muskelgrupp nu när jag går på diet. Fokusera lite mer på styrka.

Jag åt rejält med mat nu på kvällen också. Har mosat ned rejält med potatis och kött i mathålet ;) Ska ta en proteindrink senare (dock med vatten, inte mjölk. buhu). Imorgon är det axlar och jag känner mig egentligen mer sugen på ben.. Så det kanske blir ben och sedan axlar + triceps på söndag, får se!

bra kämpat!!!………;-)

Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 322 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.