Träning, kost och motivation – Kuulan

Home Forums Dagböcker Träning, kost och motivation – Kuulan

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 241 through 255 (of 322 total)
  • Author

Har verkligen tappat motivationen till att redovisa mina pass här. Men är desto mer aktiv på bloggen för er som är intresserade. [www.ptkuula.n.nu/traningslordag Bloggen]

Har inte gått så bra de senaste passen heller, kanske är därför motivationen till att redovisa passen försvunnit lite. Hoppas träningen går bättre snart =)

I lördags tränade jag bröst + framsida axlar.
    I söndags tränade jag utsida axlar + mage.
    Idag började mitt nya schema och det innebär bröst och axlar på måndagar. Så var riktigt sliten i bröst/axlar redan innan passet…

Bänkpress
    100kg x 5+1 Skit..
    100kg x 4
    100kg x 4 Höll lite smalare grepp, kändes bättre.
    90kg x 8
    90kg x 6

Incline hantelpress
    35kg x 5
    35kg x 5
    30kg x 9+1
    30kg x 8

Cableflyes för nedre fiberriktningen

23kg x 11
    23kg x 8
    23kg x 7
    23kg x 7

Enligt det nya schemat blir det 2 bänkpass i veckan. Det ena på måndag som kommer vara lite mer pump, och det andra på torsdag som kommer vara lågreppare (2-6).
    Resten av kroppen kommer tränas 1 gång i veckan.
    Har inte tränat biceps på 2 veckor nu pga min ömmande underarm :( Hoppas att det släpper nu. Tränar mindre rygg och inge biceps ö.h.t. så det borde ge med sig snart tycker jag. Är riktigt frustrerande.

ja,lätt att överbelasta underarmen!! speciellt sådär i början av karriären.

den används ju i allt också. använd band då! tills det börjar att släppa.men lätt hänt att det blir till en ovana att använda lyftband!!!
    jaha,så du ska först köra med lättare vikter,det första bänk passet! å sen nästa,gå på med tyngre då.
    ja,prova detta.men sen kan du ju också prova att göra tvärtom.det första bänk passet,då du bör vara något sånär utvilad,köra sk,lågreppare=tungt pass.sen nästa bänk pass högreppare=lättare vikter.bra för att bli av med den värsta värken efter det första passet också,sk,reload pass.men men,hur som helst ,blir nog bra detta……;-)

Blev två pass idag. Först mage / vader. 15set vardera. Fasen vad tungt och segt det var idag :/

Senare på kvällen vid halv 6 så körde jag rygg och baksida axlar.

Chins
    KV x 9
    KV x 8
    KV x 7
    Bästa chins serien på länge!

Låg stångrodd
    70kg x 12
    70kg x 10
    70kg x 9

Hög stångrodd
    50kg x 12
    50kg x 12
    50kg x 11+1

Låg enarms cablerodd
    68kg x 11
    68kg x 8
    64kg x 10
    64kg x 8

Hög cablerodd
    115kg x 12
    115kg x 12
    115kg x 10
    115kg x 10

Liggande omvända flyes i cablemaskin
    14kg x 8
    14kg x 8
    14kg x 7+1
    9kg x 20
    Tog snuskigt bra på baksida axlar :D

Underarmen kändes så pass bra så att jag valde att köra några lättare set biceps.

Rak stångcurl
    30kg x 14
    30kg x 13
    30kg x 11
    Fick sjuk pump och biccarna vart rejält blodfyllda. Fick bättre kontakt än vad jag brukar få då jag var extremt noga med att jobba så mycket som möjligt med biceps för att underlätta för underarmarna.

Enarms cablecurl
    14kg x 12
    14kg x 12
    9kg x 14
    Tog även det här asbra! =)

bighulken wrote:
    ja,lätt att överbelasta underarmen!! speciellt sådär i början av karriären.

den används ju i allt också. använd band då! tills det börjar att släppa.men lätt hänt att det blir till en ovana att använda lyftband!!!
    jaha,så du ska först köra med lättare vikter,det första bänk passet! å sen nästa,gå på med tyngre då.
    ja,prova detta.men sen kan du ju också prova att göra tvärtom.det första bänk passet,då du bör vara något sånär utvilad,köra sk,lågreppare=tungt pass.sen nästa bänk pass högreppare=lättare vikter.bra för att bli av med den värsta värken efter det första passet också,sk,reload pass.men men,hur som helst ,blir nog bra detta……;-)

Använder band till just vänsterarmen och kör övningar som avlastar underarmen. Det börjar kännas bättre.
    Då jag kör rullande schema så har jag inget ”återhämtningspass” och därmed är jag heller aldrig mer utvilad på det ena eller andra passet. Utan jag känner mig ganska kry i bröstet inför båda passen. Jag väljer dock hellre att köra lite mer högrep på bröstpasset då de andra bröstövningarna också består av lite mer högrep. =)

nice……..;-)

Drog till med ett SKITBRA benpass idag :D

Knäböj
    140kg x 5 PB!
    [film]

[youtube=Vqlfg3csHBQ]

140kg x 4
    140kg x 4
    130kg x 6
    130kg x 5

Benpress
    285kg x 9
    285kg x 7
    285kg x 7
    285kg x 6

Frontböj

70kg x 7
    70kg x 6
    70kg x 6
    Var länge sedan jag körde den här övningen och jag har helt klart för dålig rörlighet i handleden för att kunna köra den här övningen ordentligt.

Benspark
    94kg x 9
    94kg x 8
    86kg x 10
    Supersetat med
    Hip Abduction-maskin

max x 12
    max x 12
    max x 12

fasen så fint du :) Fina böjar och ett bra benpass

Fasen, här går det bra med benträningen ser jag, kul!

Igår körde jag utsida axlar och mage. Inget märkvärdigt pass.

Idag blev det först ett tungt bänkpass och sedan triceps. Kompisarna pushade mig till att maxa i bänken idag, och det gick sådär.

Bänkpress

125kg x 0 Var fan 4cm ifrån att låsa ut ..!!
    125kg x 1 Blev lite studs vid bröstet, så jag räknar inte det här som ett PB.
    125kg x 0 Var kanske 5-6cm ifrån den här gången, men det är absolut inte omöjligt. Rätt tag och rätt tid bara !
    115kg x 1+1
    110kg x 3
    110kg x 2+1
    Positivt intryck från bänken idag =)

Smalbänk
    90kg x 5
    80kg x 7
    80kg x 6
    80kg x 5+1

Incline frenchpress
    35kg x 10
    35kg x 7+1
    30kg x 8+2
    30kg x 8+1

Hantelextensions

20kg x 7
    20kg x 6
    15kg x 10
    15kg x 8

Pushdowns med rep
    36kg x 6
    32kg x 8
    32kg x 8
    27kg x 8

Triccarna svällde upp rejält under passets gång. Det är skoj! Ett plus med dietandet är att armen ser större och större ut i jämförelse med kroppen, hehe. Imorgon har jag egentligen biceps + vader på schemat. Men då jag har innebandymatch på eftermiddagen så sparar jag min underarm och mina vader tills på söndag istället. Vill inte slita ut underarmen när den väl börjar bli bättre..

Hence wrote:
    fasen så fint du :) Fina böjar och ett bra benpass

Tacktack. Böjen känns bara bättre och bättre.

waco3000 wrote:
    Fasen, här går det bra med benträningen ser jag, kul!

Tack Waco. Ja det går framåt, känns skitbra! Går ju trots allt på diet =)

Tjena Henrik, sera att du inte uppdaterar här, men såg på bloggen att du kör på :) Har du slutat uppdatera här?
    mvh Hence

Hence wrote:
    Tjena Henrik, sera att du inte uppdaterar här, men såg på bloggen att du kör på :) Har du slutat uppdatera här?
    mvh Hence

Tja Hence! Det blev lite dåligt med uppdateringar under någon vecka men sedan kraschade min dator så jag har inte haft möjlighet att uppdatera :(

Har iaf tränat på i vanlig ordning och har slagit ett par PBn :) !!

Nya PBn:
    *Knäböj 160kg x 2
    *Bänkpress 130kg x 1

Träningen går framåt och jag har nu fått jobb på SATS i Norrköping, så jag ser fram emot en rolig vår!

Angående dieten så gick det väldigt bra. Jag gjorde en mätning innan jul och då var jag nere på 18% fett (startade på 23%). Nu under jul så har jag inte brytt mig om kosten ö.h.t. förutom att få i mig ordentligt med protein, så jag har gått upp ett par kg men förhoppningsvis så är det mesta vätska och glykogen ;)

Dieten startar på onsdag igen!

Hoppas ni har haft en god jul och får ett gott nytt år !

Compilation av 2012s fitness motivation
    [youtube=r4rjkGP-cJw]

Hej igen forumkamrater!

Jag har inte uppdaterat min dagbok på väldigt länge pga mycket nya saker som har hänt i mitt liv.
    Jag har fått nytt jobb och satsar för fullt på karriären som PT på SATS Nkpg.

Jag har tränat på varje dag (försökt iallafall) och det har gått framåt. Så här kommer en liten update:

Vikt: 96.5kg (låg på 106kg i december och håller på att pressa mig ner till lägre fett%)
    Bänkpress: 120kg (fick upp 130kg i december men har varit sjuk ganska mycket sedan dess. men 120kg kommer upp nu iallafall)
    Knäböj: 170kg! Här har det gått framåt som f*n på senaste tiden, kul för mig!
    Marklyft: 200kg

Har precis kommit hem från en powerwalk och ska bege mig in mot jobbet. Sen blir det bröst, axlar och triceps efter jobbet =)

Hade gött nu allihopa!

Kul att se att du rapporterar igen, behövs fler på detta forumet :)
    Ser ut som det går bra, bra viknedgång sen deember och riktigt imponerande ökningar i böjen där. 200 i mark är ju en magisk gräns som är uppnåd.

Du är alltid lika snäll och trevlig du Hence =) Tack för dom fina orden. Jag ska helt ärligt försöka uppdatera här oftade och vara mer aktiv. Det är faktiskt riktigt roligt när man tar sig tiden :)

Angående böjen så ja, det går framåt. Jag hoppas på 200kg innan jul ;)

Viewing 15 posts - 241 through 255 (of 322 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.