Träning, kost och motivation – Kuulan

Home Forums Dagböcker Träning, kost och motivation – Kuulan

  • This topic is empty.
Viewing 7 posts - 316 through 322 (of 322 total)
  • Author
    Posts
  • #1077970

    Då har man betat av en lång dag på bauhaus samt ett bröst och axelpass.

    Bänkpress
    100kg x 5+1 (lite pass)
    100kg x 4
    100kg x 3 Ingen passare så vågade inte mer.
    90kg x 5
    90kg x 4
    90kg x 4
    90kg x 3
    90kg x 3
    Har som sagt ingen uthållighet alls nu och vågade inte köra vidare på 100kg eftersom att jag inte hade någon passare.

    Incline bänkpress i smithmaskin
    70kg x 6
    70kg x 5
    70kg x 5
    70kg x 4
    70kg x 4

    Plan hantelpress
    32kg x 5
    34kg x 5
    34kg x 5
    36kg x 4
    38kg x 3
    38kg x 3

    Sittande axelpress med hantlar
    26kg x 4
    26kg x 3
    24kg x 5
    24kg x 4

    Fortsatte passet med:

    Cableflyes för nedre fiberriktningen 5set
    Hantellyft åt sidan 4set
    Sidolyft i cablemaskin 3set
    Sidolyftsmaskin för utsida axlar. 3set

    Maxstyrkan sitter där den ska tycker jag. Men fegar ur lite och sänker vikten, vilket leder till att jag ändå inte klarar direkt fler reps pga dieten. Så ska försöka ligga kvar på samma vikt i 2-3set och sen sänka när jag är nere på 2-3reps.

    Imorgon är det rygg. Ser fram emot chinsen. Ska köra med 15kg i viktbälte på första setet :D

    #1078014

    Gårdagens ryggpass gick bra! =)

    Chins
    KV+15kg x 3
    KV+15kg x 2 (nästan 3)
    KV+10kg x 4
    KV+10kg x 3
    KV x 5

    Körde vidare med breda latsdrag, smala latsdrag, enarms cablerodd, tvåhands cablerodd, skivstångsroddar osv.

    Blev ett benpass idag med :)

    Knäböj
    140kg x 3
    150kg x 3
    150kg x 3 Var tungt.
    130kg x 4

    Benpress
    200kg x 5
    200kg x 5
    240kg x 5
    260kg x 5
    260kg x 5
    220kg x 6

    Raka marklyft
    110kg x 5
    110kg x 5
    130kg x 4 Aldrig provat på 130kg förut.

    Sen körde jag benspark och Hip-abduction.-maskin.

    Nu blir det att jobba på tomten i solen, sen till polarna för grill och spel. Jag ska ju dock vara nykter, men det blir nog najs ändå 8)

    #1078066

    Hahaha fyfan. Klarade av att vara nykter i 2timmar sen stod jag inte ut längre. Alla tjatade så mycket och ville bjuda på allting hit och dit… Första fuskhelgen kom alltså efter dryga 2 veckor :down:

    Tränade inte i söndags men körde idag istället (måndag). Klev upp 05.30 för att hinna träna innan jobbet.

    Bänkpress
    105kg x 4 PB =)
    105kg x 3+1
    105kg x 3+1
    100kg x 4
    110kg x 1 Med stopp i bottenläget.

    Incline bänkpress
    60kg x 10
    60kg x 9
    60kg x 8

    Plan hantelpress

    35kg x 5
    35kg x 5
    30kg x 11 Aldrig gjort så många på 30kg tror jag :P

    Fortsatte passet med
    4set cableflyes nedåt
    4set Bröstpressmaskin fast väldigt svankad (skapara en decline-press)
    10set hantellyft åt sidan

    Har ju ätit kolhydrater i helgen så jag passade på att köra lite högre reps nu när jag ändå hade glykogendepåer kvar i kroppen. Men imorgon är det back to max 6reps.

    Känner mig så jävla besviken på att jag fuskade när jag var så jävla bestämd på att inte dricka och verkligen klara av min diet. Dieten i sig kändes inte svår ö.h.t. men det var just självdisciplinen.. Fyfan, har så dåligt samvete nu. Men kom över fund med att jag ska tillåta mig själv till att ha 1 fuskdag till innan perioden är slut.

    Det som är synd är att jag inte i efterhand kan utvärdera hur den här ”kolhydratsfria” dieten gick efter 8v, då jag fuskade och tröck i mig kolhydrater… Menmen, får nöta på i vilket fall. Rygg imorgon.

    #1078078

    Köttade rygg från 06.00-07.15.

    Chins
    KV + 15kg x 4 (lite halvsvajiga chins)
    KV + 15kg x 3
    KV + 15kg x 2½
    KV x 5½

    Fortsatte med..
    Latsdrag
    Cablerodd 2hands
    Cablerodd enhands
    Hög cablerodd med stång
    Framåtlutad hög skivstångsrodd
    Hög cablerodd med rep
    Framåtlutade hantellyft åt sidan

    Blev mycket baksida axlar idag. Kände mig rätt så stark. Börjar gilla att träna på morgonen mer och mer =)

    Jobbade på Bauhaus från 08-12, sen jobbade jag på SATS från 13-15, tränade vader i 45minuter och nu jobbar jag från 16-22 på SATS. Blir mycket jobb den här veckan.

    Jag längtar redan nu efter att trycka i mig kolhydrater och ligga på balans / lite överskott och träna så jävla hårt!! :P

    #1078082

    fint för vaderna.45 minuter!!!
    brukar själv köra dem 1 tim,stående -sittande.märks efter ett par år att man kört vader.tar sin tid att bygga upp dem……;-)typ,evigheter……….lol.
    bra kämpat…..
    Med vänlig hälsning//

    #1078111
    bighulken wrote:
    fint för vaderna.45 minuter!!!
    brukar själv köra dem 1 tim,stående -sittande.märks efter ett par år att man kört vader.tar sin tid att bygga upp dem……;-)typ,evigheter……….lol.
    bra kämpat…..
    Med vänlig hälsning//

    Ja du tränar väl vaderna mer än armarna nästan va :D ?
    Jag hoppas att en dag få ett par schyssta vader, det ser så snyggt ut i shorts.

    Idag blev det ett benpass på eftermiddagen.

    Marklyft
    120kg x 5
    150kg x 5
    170kg x 4
    150kg x 5

    TÄnkte egentligen köra knäböj men jag kände mig så stel och osmidig :S

    Benpressmaskin
    200kg x 6
    240kg x 5
    280kg x 5
    300kg x 4
    280kg x 5
    Letade bara kontakt och försökte att pressa med hela låret, det tog bra men vikterna blev inte så skyhöga :P

    Utfall med skivstång
    50kg x 6per ben
    50kg x 6
    50kg x 6
    Tog som FAN i röven.

    Knäböj i smithmaskinen med fokus på låren och koppla bort så mycket som möjligt av rygg/bål.
    80kg x 6
    80kg x 6
    80kg x 6
    Kändes konstigt.. Hamnade inte riktigt rakt i smithmaskinen då den står snett vriden mot spegeln som är framför. Och man vill ju gärna stå rakt framför spegeln annars ser det ju snett ut :P

    Körde lite knäböj på 60kg mellan varven med. Avslutade med benspark och hip abduction-maskin.

    Imorgonbitti är det biceps och triceps, sen jobb från 08.00-20.00 på Bauhaus, i den här jävla hettan… FYfan :(

    #1078117
    kuulan wrote:
    bighulken wrote:
    fint för vaderna.45 minuter!!!
    brukar själv köra dem 1 tim,stående -sittande.märks efter ett par år att man kört vader.tar sin tid att bygga upp dem……;-)typ,evigheter……….lol.
    bra kämpat…..
    Med vänlig hälsning//

    Ja du tränar väl vaderna mer än armarna nästan va :D ?
    Jag hoppas att en dag få ett par schyssta vader, det ser så snyggt ut i shorts.

    Idag blev det ett benpass på eftermiddagen.

    Marklyft
    120kg x 5
    150kg x 5
    170kg x 4
    150kg x 5

    TÄnkte egentligen köra knäböj men jag kände mig så stel och osmidig :S

    Benpressmaskin
    200kg x 6
    240kg x 5
    280kg x 5
    300kg x 4
    280kg x 5
    Letade bara kontakt och försökte att pressa med hela låret, det tog bra men vikterna blev inte så skyhöga :P

    Utfall med skivstång
    50kg x 6per ben
    50kg x 6
    50kg x 6
    Tog som FAN i röven.

    Knäböj i smithmaskinen med fokus på låren och koppla bort så mycket som möjligt av rygg/bål.
    80kg x 6
    80kg x 6
    80kg x 6
    Kändes konstigt.. Hamnade inte riktigt rakt i smithmaskinen då den står snett vriden mot spegeln som är framför. Och man vill ju gärna stå rakt framför spegeln annars ser det ju snett ut :P

    Körde lite knäböj på 60kg mellan varven med. Avslutade med benspark och hip abduction-maskin.

    Imorgonbitti är det biceps och triceps, sen jobb från 08.00-20.00 på Bauhaus, i den här jävla hettan… FYfan :(

    joo,armarna använder man ju när man kör rygg/bänk…..;-).

Viewing 7 posts - 316 through 322 (of 322 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.