- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
14 augusti, 2012 at 20:39 #1067117Anonym anvandareMember
Idag körde vi extra länge på skolan. 08.30-19.00, ganska tungt faktiskt. Lyckades inte få i mig någonting från lunch (11.30) till 45min innan träning då jag tog 2bcaa tabs. Så var ganska orkeslös och svag, men fick passet gjort med fin kontakt.
Sittande hantelpress
26kg x 10
26kg x 8
26kg x 6
22kg x 8
22kg x 7
Stående militärpress
30kg x 10
30kg x 9
25kg x 10
25kg x 10
Alla andra stänger var upptagna så fick använda mig av stänger med svarta gummivikter på, och 30kg var högsta..Sidolyft i cablecross bakom ryggen
5kg x 10
5kg x 9
5kg x 8
5kg x 8
Den här cablecrossen kändes mycket tyngre än den vi har hemma. Brukar köra 12reps+ på 9kg.Stående hantellyft
8kg x 10
8kg x 8
8kg x 8
8kg x 7
Enarms frontlyft i cablecross
5kg x 10
5kg x 8Baksida axelmaskin
45kg x 15
45kg x 13
45kg x 10Brände av passet på 40minuter, så det var riktigt intensivt. Kanske därför styrkan inte var den skulle vara. Men vad gör det när man får bra kontakt och känner sig rejält pumpad i axlarna ?
Tycker även att mina ben har växt lite sedan jag sluta deffa, men det kanske bara är mer fett som lagt sig likt ett skal ovanpå dem, hehe.
Nu blir det att nöta in de viktigaste benen och musklerna, samt musklernas ursprung, fästen och funktion- tills jag lägger mig. Spännande kväll!!!! (ironi).
Blir tyvärr rätt dåligt med bilder nu när jag är här i Sthlm. Inte för att jag inte fotar något, utan för att jag inte har tiden att sitta och ladda upp alla bilder. Är riktigt stressad angående plugget hela tiden!Gober wrote:Jag hade aldrig klarat av att bo på på vandrarhem, eller inte mer än 1 natt typ. Men har man inget annat alternativ så. I värsta fall kan du ju strypa gubben med en kudde, finns ju gym även i fängelset har jag hört.Hahahhahahaa!! Ja det stämmer nog, och kursen bör gå att fortsätta fast då på distans
Men det är ganska segt. Får lite och väldigt dålig sömn så gott som varje natt..
16 augusti, 2012 at 19:42 #1067219Anonym anvandareMemberHej o hå !
Igår så åkte jag hem efter skolan (sthlm –> norrköping) och packade om resväskan med nya kläder. Sov hemma i min egna säng igår och det var underbart skönt. Sov hela natten och var utvilad när jag vaknade.
Nu har jag dock åkt upp till Stockholm igen, för skolan forsätter med start imorgon. Har bytt vandrarhem till ett som ligger mitt i vasastan (bodde på söder förut). Det är ett riktigt sunkigt ställe och jag bor i ett 14bäddarsrum som är jättevarmt och luktar illa! Men sängarna verkar sköna i alla fallTränade idag på SATS Odenplan (det närmsta SATS tror jag).
Blev lite ben och vader.
Uppvärmning;
Frontböj och knäböj, med allt från endast stången upp till 70kg.
Det kändes jättedåligt under uppvärmningsseten så jag struntade helt i dessa övningar under själva passet.Benpress!
140kg x 15
180kg x 15 Var precis att det gick.
210kg x 12
230kg x 8
210kg x 10
180kg x 10 Extra djupa.Benspark
70kg x 10
70kg x 9
60kg x 10Bencurl, sittandes
50kg x 15
50kg x 15
50kg x 15Bencurl, liggandes
50kg x 15
50kg x 12
50kg x 10Vadpress, sittandes (premiär!!)
35kg x 15
35kg x 15
35kg x 15
35kg x 15
35kg x 15
Denna övningen var riktigt tung för vaderna, då man sitter på en dyna som är kopplad till vikterna. Så det vart ju en del av min kroppsvikt + 35kg.Under passet så träffade jag Samir (inte troudi), som tävlade i bodybuilding -80 förra året. Han var stenskön och vi snackade om huruvida det är vettigt att göra en ”ass to the grass” knäböj om man inte har rörligheten för det med ganska rak rygg. Jag som är jättekort i både hamstrings, gluteus maximus och gastrocnemius har ju världens problem med att gå ned i en full knäböj utan att tappa ryggen samt lätta på hälarna. Han tyckte ändå att jag skulle köra på med knäböj, vilket jag med tycker, då jag sträcker ut musklerna mer och mer ju fler gånger jag kör (fullt djup dvs).
Själv så ska jag nog börja rörlighetsträna. Det är riktigt illa att jag är så stel och ovig som jag är, jag vill vara komplett, och det är man inte om man inte kan göra en ordentlig knäböj i mitt tycke. Så ska börja köra raka marklyft som stretch för baksidan, på mina benpass. Samt lägga in stretch för M. triceps surae och M. gluteus maximus, så ofta jag kan.Nu måste jag plugga. Har tenta på torsdag om grundteorin jag läste förra veckan samt kommande veckas teori kring agerandet som styrketräningsinstruktör. Hittar dock inte mycket ledig tid alls till pluggandet, då vi slutar kl 18.00.
Imorgon blir det nog rygg och biceps, fast på SATS Medborgarplatsen.
17 augusti, 2012 at 22:23 #1067287Anonym anvandareMemberHaha. Jag misslyckades med min ”operation vighet” redan efter första dagen :up: Men har haft ganska fullt upp idag (måste skylla på något!)
Idag var första dagen på Träningsinstruktörs-kursen. Vi fick mest studera bemötandeteknik och den sociala biten, och det är nästan den som verkar vara den svåraste biten- i alla fall för mig. Att ha kunskapen om hur övningarna ska utföras, hur många reps / set, vilken intensitetsnivå man ska ligga på beroende på hur pass tränad man är osv, osv, osv, känns mycket lättare än att t.ex. ställa de rätta frågorna, att lyckades tolka kunden på rätt sätt, att kunna analysera och göra bedömningar om personens sinnesstämning, att kunna ”hantera” alla slags kunder, gamla som unga, tränade som otränade, överviktiga som pinnsmala. Ja det är nog den svåraste biten.
Efter skolan blev det ett gympass. Jag hade ju tänkt köra rygg och biceps, men då en kurskamrat skulle köra bröst så hakade jag på (det är alltid trevligt att ha en passare när man kör bänk). Det roliga var att den här kurskamraten är en Officier inom svenska insatsstyrkan, inriktning fallskärmsjägare (tror jag), och har tjäntsgjort nere i Irak de senaste 6åren. Han är ett riktigt jävla MONSTER med andra ord. På alla sätt och vis.
Bänkpress
80kg x 8
80kg x 8
90kg x 4 + 1
90kg x 4 + 1 Fyran var blytung här.
”Monstret” låg och körde 8or på 120kg.Hantelflyes
13kg x 13
13kg x 11
13kg x 10
Är ganska svag i bottenläget på den här övningen, men kör med fulla rörelsemönster så det tar väldigt bra.Sittande cableflyes utan ryggstöd. Försökte rikta in mig på den nedre fiberriktingen av pectoralis major.
12.5kg x 11
12.5kg x 8 + 2
12.5kg x 7 + 2Frontlyft med handflatorna pressandes mot en 10kgs viktplatta. Kör från bottenläget till 150-170graders vinkel.
10kg x 7 + 3
10kg x 6 + 2
10kg x 6 dropset 5kg x 8
Den här övningen är så JÄVLA SMART så det finns inte.
När man pressar ihop handflatorna mot en viktplatta som befinner sig framför bålen så gör man en adduktion av axelleden- vilket är M. pectoralis major’s huvudfunktion. Det blir ju dock statiskt träning i det skedet. När man sedan för händerna med näst intill helt utsträckta armar, från framför bålen till upp till över huvudet så gör man en flexion i axelleden, vilket är M. pectoralis major’s sekundära huvudfunktion. En riktigt schysst övning helt enkeltVar så sjukt kul och inspirerande att träna med militären (min träningskamrat). Han har ett sådant driv och slit i sin träning så jag saknar ord. Det var även länge sedan som jag tränade med någon som är starkare än mig (Misstolka mig inte. Men jag brukar träna med mina närmaste vänner och de har helt enkelt inte styrketränat så länge). Men nu när man är den svagare så får man ju ge 100% och lite till för att kompensera för sin svaghet, det är i alla fall så jag reagerar på att träna med någon starkare. Det blir också väldigt kul när man får peppande kommentarer av en person som är mer vältränad än en själv. Så jag längtar tills nästa deff och att jag då är licensierad Träningsinstruktör och PT!
Det roligaste, eller mest pinsamma rättare sagt. Är att militären är endast 3cm kortare än mig (alltså 186cm) och väger 7kg mindre än mig (alltså 88kg) och är så otroligt mycket starkare, uthålligare, ja allting. Han är en levande inspirationsfaktor !
Imorgon ska jag banne mig köra rygg och biceps
17 augusti, 2012 at 23:56 #1067294Anonym anvandareMemberHärligt med en så bra träningskamrat! Man ska inspirera och driva varandra framåt. Inte fel heller om det blir lite sund tävling
också emellanåt.Låter inget vidare med de där vandrarhemmen. Rena luffar-ställena låter det som.
18 augusti, 2012 at 10:58 #1067303Anonym anvandareMembertrevligt kulan,att du lär dig på rätt sätt!! träningen. en annan har fått lära sig det den långa vägen…….lol
Och den sociala biten,den som är såå viktig då,för att knyta kundkontakter!…javisst är den svårast att bemästra!
den som kan bemästra den bäst,blir ju den som kan livnära sig på detta,PT……inte alltid den som är bäst å har mest kunskap…eller erfarenhet.
men men,plugga på nu,samt träna på,så blir du säkert belönad…..18 augusti, 2012 at 20:28 #1067334Anonym anvandareMemberIdag var första dagen där vi hade mycket praktiska övningar. Hela eftermiddagen var dedikerad till att upprätthålla en god hållning, dels när man står upp, sitter ned och ligger ned. Men även när man utför övningar. Fick mig några tankeställare, och mycket av det jag ”tror mig veta” stämmer inte alltid. Dock så får man ha i åtanke att, att träna med en perfekt hållning är till för att hålla skador osv borta. Medans att träna för att prestera så bra som möjligt i en viss gren inte alltid arbetar med ”perfekt” hållning.
Ta bänkpressen som ett exempel.
Alla styrkelyftare har ju en otroligt stor svank och skuldrorna tätt ihoppressade. Det krockar ganska hårt emot hur vi får lära oss att instruera människor (nybörjare dock).
Just för att en överdrivet stor svank leder till instabilitet i den centrala kontrollzonen (core:n), samtidigt som man inte får upp samma buktryck. När man också pressar ihop skuldrorna maximalt så kopplar man ur en väldigt viktig muskel som ska stabilisera den övre kontrollzonen (hålla skuldrorna nedåt, i rätt position), nämligen M. serratus anterior.
Men det skulle ju aldrig funka för en bänkpressare att konkurrera bland ELITEN om man ska ligga på bänken med ”perfekt hållning”, då det är fördelaktigt i själva prestationsmomentet att svanka mycket och pressa ihop skuldrorna (får upp bröstet och kortar ned rörelsebanan för stången).AJA! Fan vad jag flummar iväg nu känner jag, men jag hann med att köra rygg och biceps innan gymmet stängde idag. Passet tog 40min och jag körde väldigt intensivt.
Chins
KV x 6
KV x 5
KV x 5
KV x 4
KV x 4 Fuskade lite i form av att ”flaxa” med benen på sista repetitionen.
Börjar bli väldigt tungt med chins nu alltså. Jag har ju säkert lagt på mig ett par kg rent fett. Kanske något g muskulatur, samt en jädra massa vätska från mitt kreatin monohydrat i kombination med väldigt kolhydratsrik kost. Vikten ligger nu på 97kg, hehe.Stångrodd
80kg x 10
80kg x 8
60kg x 15
60kg x 13
60kg x 11Stångcurl
40kg x 6 Var tungt efter att ha kört ryggövningar innan…
30kg x 11
30kg x 8
30kg x 6Hantelcurl
15kg x 6
12kg x 8
11kg x 9Cablerodd
100kg x 0 Brukar köra på 125kg hemma i Skärblacka, men tydligen så skiljer sig vikterna ganska rejält… huh.
60kg x 10
60kg x 8Ska rabbla upp hur kosten kan se ut en dag här i Stockholm
07.30 – 500g Kvarg + 300g Ostkaka = 810kcal – 90g protein.
09.00 – Kaffe/Oboy = 200kcal
12.00 – Utemat, oftast mycket pasta, lite kött = 800kcal – 30g protein?
15.00 – 250g keso = 250kcal – 25g protein.
17.30 – Styrketräning. Bcaa och pwo innan. Bcaa under och proteindrink efter = 280kcal – 45g protein.
19.30 – Någon form av kolhydratsrik mat = 600-800kcal – 30g protein.
21.00 – 500g Kvarg = 300kcal – 60g protein.
Totalt 3440kcal – 280g protein.Gettodachoppa wrote:Härligt med en så bra träningskamrat! Man ska inspirera och driva varandra framåt. Inte fel heller om det blir lite sund tävling
också emellanåt.Låter inget vidare med de där vandrarhemmen. Rena luffar-ställena låter det som.
bighulken wrote:trevligt kulan,att du lär dig på rätt sätt!! träningen. en annan har fått lära sig det den långa vägen…….lol
Och den sociala biten,den som är såå viktig då,för att knyta kundkontakter!…javisst är den svårast att bemästra!
den som kan bemästra den bäst,blir ju den som kan livnära sig på detta,PT……inte alltid den som är bäst å har mest kunskap…eller erfarenhet.
men men,plugga på nu,samt träna på,så blir du säkert belönad…..Tack för era fina ord.
Ja det är ju så det är bighulken. Det finns säkert många jättekunniga utbildade PT’s där ute i världen som kan allting om kroppen och hur den fungerar, men är dåliga på att förmedla deras kunskap på ett bra sätt. Men det gäller ju att ha kunskapen för att kunna förmedla någonting vettigt, hehe.
Jag känner att det är jättebra för mig själv och min egna träning med. Om jag har lyckats att få hyfsade resultat genom att ”fumla i mörkret” / chansa mig fram baserat på forumfakta, så tror jag nog att jag kommer kunna få ännu bättre resultat om jag verkligen har kunskap om hur kroppen fungerar!
Haha, ja vandrarhemmen är riktigt sunkiga Getto.. Men jag spenderar inte så många timmar på vandrarhemmen, utan är ju i skolan 10h/dag samt gymmar efteråt. Så det funkar!
19 augusti, 2012 at 07:40 #1067355Anonym anvandareMemberja,ang ihop draget av rygg,så förkortar det banan av lyftet samt drar in/bakåt axlar,vilket är viktigt också.
inte så bra att ha axlar max ute på bredden,när man kör tung bänk,dvs över @9.
men men hoppas denna kurs hjälper dig på vägen nu då!! så att du inte i stället om 2 år tröttnat pga detta…..
kan bli lite mycket info också,i början,svårt att ta åt sig allt på en gång! men det är väl bra att en gång ha hört det,och sedan kan man ju referera till det,när man hör något senare i livet. låta det smälta i lugn o ro,så att säga…..lol.
hur mycket snackas det om stretching på kursen då? typ i % i förhållande till träning osv då?
skulle vara roligt att veta för mig,har ju lite planer där osv…..jaha, nu är det frulle,äggmackor som gäller.god morgon på dig…..mvh bighulken.
19 augusti, 2012 at 19:20 #1067397Anonym anvandareMemberEn heldag på gymmet idag, najs!
Fick öva en del på att instruera andra i övningar, och det är fan i mig sjukt svårt att hitta rätt ord för att beskriva en känsla i vissa övningar. Samt att kunna få kunden att ändra sitt utförande genom att bara använda ord.
Vi fick en klurig uppgift: Få en person som ligger på mage att resa sig upp genom att bara använda din röst. Personen i fråga vet inte vad ”res dig upp” betyder, utan kan bara röra max två leder itaget.
Ja… Det tog mig 10minuter att få upp polaren.Körde triceps och lite mage efter skolan.
Frenchpress
27kg x 12
27kg x 8
27kg x 7Pushdowns med rep
Okänd vikt x 9
Sänkte vikten lite x 11
samma vikt x 10
samma vikt x 9Sittande hantelextensions, tvåhandsfattning
15kg x 13
15kg x 10
15kg x 12 Vart över 90sek vila innan det här setet.Enarms pushdowns
Okänd vikt x 9
Samma vikt x 8 + 1
Sänkte vikten x 11Magövningen var sjukt effektiv och tung. Det var en decline böjd bräda som man låg på (ungefär som brutalbänk fast du har benen parallelt med marken, låsta bakom en bom. Crunchade upp så långt jag kunde och gjorde sedan en sit-up tills jag kom upp till nästan sittande läge.
KV x 10
KV x 8
KV x 7
Kv x 6
KV x 6Ni kan nog få kalla mig för kvargmannen, för jag käkar mer kvarg nu (under uppbyggnadsfasen) än vad jag gör när jag försöker tappa vikt… Men vad gör man inte för ekonomin och smidighetensskull, hehe.
quote=”bighulken”]ja,ang ihop draget av rygg,så förkortar det banan av lyftet samt drar in/bakåt axlar,vilket är viktigt också.
inte så bra att ha axlar max ute på bredden,när man kör tung bänk,dvs över @9.
men men hoppas denna kurs hjälper dig på vägen nu då!! så att du inte i stället om 2 år tröttnat pga detta…..
kan bli lite mycket info också,i början,svårt att ta åt sig allt på en gång! men det är väl bra att en gång ha hört det,och sedan kan man ju referera till det,när man hör något senare i livet. låta det smälta i lugn o ro,så att säga…..lol.
hur mycket snackas det om stretching på kursen då? typ i % i förhållande till träning osv då?
skulle vara roligt att veta för mig,har ju lite planer där osv…..jaha, nu är det frulle,äggmackor som gäller.god morgon på dig…..mvh bighulken.[/quote]
Jo det är sant det du säger om axlarna. Det är mycket som krockar i skallen, gällande utförande och prestation.
Jag ångrar mig nästan att jag inte tog en paus på 2 veckor innan jag drog igång med den här kursen, så att jag verkligen hinner plugga in det i skallen. Jag pluggar ju mycket nu, men det går bara in en viss mängd information per dag, och det är vid 3tiden på eftermiddagen som det börjar bli tjockt i mitt huvud, hehe.
Angående stretching så baserar man ju det i % av en TI / PT timme. Och de vill att man ska lägga 5-10minuter i kombination med nedvarvning. Så det skulle väl bli ca 15% kanske?
God kväll !
19 augusti, 2012 at 19:31 #1067400Anonym anvandareMemberKul att det rullar på med utbildningen och att du hinner träna också.
Vi får väl köra ett pass när du är klar får du rätta mina misstag
20 augusti, 2012 at 22:50 #1067487Anonym anvandareMemberIdag på förmiddagen så var vi återigen på gymmet, vilket var roligt. På eftermiddagen hade vi teori i 5h, ämnet var programupplägg, och det var sjukt intressant och skoj. Inget överdrivet avancerat än så länge, det kommer väl under PTutbildningen.
Hann med att köra ett benpass idag med. Måste bara säga att jag klantade till det med PWO:n idag. Trodde att vi slutade 17.00 så jag hällde i mig min pwo 16.15. Sen insåg jag att vi slutade 18.00, så jag satt där med stickningar i kroppen och vill bara rusa ut i gymmet sista timman, hehe.
Knäböj i smithmaskin (konstig rörelsebana på denna smithmaskin). Hade fötterna ca 1.5dm framför stången så att jag kan gå ner ordentligt utan att tappa svanken ö.h.t.
60kg x 8
80kg x 10
80kg x 9
80kg x 8Utfall i smithmaskin utan vikt (Jag är svag i M.gluteus medius = den muskel som bla ser till så att man inte faller inåt med knäet vid knäböj och utfall, vilket jag gör).
Stången x 10
Stången x 10
Stången x 9
Vart sjukt jobbigt då jag fick stå och korrigera hela hela hela tiden. Mitt knä ville dra sig in mot det andra benet.Benspark, två fötter
60kg x 12
60kg x 10
60kg x 9
2sek upp, 3sek ner.Liggande legcurl
55kg x 10
55kg x 9
55kg x 7
45kg x 10Sedan blev det lite prickskjutning utav M.glutes medius i cablemaskinen. Fästa fast ena foten i den nedersta trissan och förde sedan benet utåt. Började i ”minusgradigt läge” med foten”.
6.25kg x 12
6.25kg x 12Jahapp, mitt första pass med lite ”rehab” inriktning. Jag ska fasen på fason på mina ben och stjärt!
Blev förövrigt Pizza Hut till lunch idag (buffé dessutom, tror jag fick i mig 10slicar). Till kvällsmat blev det att köpa 700g kyckling, 150g pasta och 150g ost/avocado i ica’s salladsbuffe. Sjukt gott
Träffade förresten Sarah Bäckman idag efter att jag hade tränat klart. Snackade med henne i ungefär 10minuter, och fyfan så trevlig hon var. Helt stöööööört. Fler människor som Sarah borde finnas på gymmen. Hon vart dessutom sjukt glad över att jag gick fram och hälsade på henne och sa hur mycket jag uppskattade hur hon tränar och bloggar, hehe.
secret692 wrote:Kul att det rullar på med utbildningen och att du hinner träna också.Vi får väl köra ett pass när du är klar får du rätta mina misstag
Hinner och hinner.. Jag borde plugga mer än vad jag gör, men på något sätt så går det inte in mer i min skalle efter skolan, så är lite svårt att motivera sig till att plugga så mycket, tyvärr.
Hehe ja det tycker jag allt
22 augusti, 2012 at 19:44 #1067577Anonym anvandareMemberBörjade dagen med att köra bröst och axlar på SATS Hötorget kl 06.30.
Var rätt skönt att träna tidigt och sen käka en ordentlig frukost precis när skolan börjadePasset;
Hantelpress
15kg x 10
20kg x 10
30kg x 4
40kg x 4 ½ Nära på en femma.
36kg x 4
34kg x 5
32kg x 5Militärpress
40kg x 10
40kg x 8
30kg x 12
30kg x 9Hantelyft åt sidan
9kg x 10
8kg x 10
8kg x 8
7kg x 10Cableflyes för nedre fibrerna
20kg x 15
20kg x 15
20kg x 14Omvända cableflyes för baksida axlar
10kg x 15
10kg x 13
10kg x 12Skönt pass. Styrkan är inte där den ska vara men det är nog bara en tillfällig svacka
Vi körde även ett mördar cirkelpass på slutet av skolan…
Passet:
Pushpress 30kg x 1min (landade på 42reps tror jag)
10sek vila
Dips på en bänk x 1min (45reps)
10sek vila
Stångsrodd 30kg x 1min (64reps)
10sek vila
Bänkpress 30kg x 1min (44reps)Det var en cykel. Körde 4st cykler och vilade 1minut efter varje färdig cykel. FYFAN så jobbigt…
Jag var ju dum nog att köra på 30kg i vikt, de flesta andra körde på 10kg (bara stången), men jag tänkte att jag brukar ju bänka på 80-90-100kg. Tänkte inte riktigt på hur intensivt vi kördeJag var ju riktigt trött i bröstet och axlarna redan innan pga mitt styrketräningspass, men det tog dom ingen hänsyn till.. *cry*
25 augusti, 2012 at 21:50 #1067727Anonym anvandareMemberIgår blev det biceps och mage, men hann inte redovisa passet igår så jag gör det idag istället.
Quote:Fredag.Stångcurl
40kg x 12 Snart kommer den där 13e repetitionen !
40kg x 7 + 1
30kg x 13
30kg x 10
30kg x 8Scottcurl med EZstång
25kg x 10
25kg x 8
25kg x 9 Lång vila mellan set 2 och 3.Minusgradig hammercurl
12.5kg x 6 + 1
10kg x 14
10kg x 12Zottmancurl
10kg x 8
10kg x 6Hängande benlyft
KV x 15
KV x 15
KV x 15Crunches på pilatesboll
KV x 10
KV x 8
KV x 8Sidocrunches
KV x 30
KV x 30
KV x 30Har idag mer träningsvärk i underarmarna än vad jag någonsin haft. Måste vara pga den väldigt korta vilan jag hade mellan varje set, ca 60sek.
Hade gjort en återhämtningsshake innehållandes ungefär 30g protein – 95g kolhydrater – 10g fett. Riktigt god och jag ska prova att trycka i mig ungefär 1g kolhydrater per KG kroppsvikt, tillsammans med 30-50g protein, direkt efter passet.Idag körde jag bröst och triceps, men hann inte genomföra hela passet i gymmet då det stängde kl 20.00, och det hade jag glömt bort.. Så hann träna i 35min inne på gymmet.
Plan hantelpress
40kg x 5 Tror det är ett PB. Inte de djupaste repsen jag gjort i mitt liv, men helt klart godkända enligt mig själv.
35kg x 6
35kg x 5
30kg x 9
30kg x 6
Cableflyes uppåt
23kg x 9
23kg x 8
18kg x 9 + 1
18kg x 8
Cableflyes nedåt
18kg x 11
18kg x 10
18kg x 8
18kg x 7Dips
KV x 13
KV x 10
KV x 9
Hantelextensions, över huvudet
15kg x 15Här var jag tvungen att kila ut från gymmet, då larmet går på 20.05. Slutförde passet genom att köra 4set dips på en parkbänk och 4set smala armhävningar utanför gymmet. Hehe.
[youtube=TEhmrCDtg9o]
Formen är plaskblöt och tung. Men det gör inte så mycket- än
26 augusti, 2012 at 19:54 #1067748Anonym anvandareMemberIdag var det riktigt motigt att släpa sig till gymmet. Lätt illamåendes och väldigt svag/tom så startade jag mitt benpass.
Ben + Söndag + Bakis = Aldrig roligt.
Benpress
250kg x 6 PB
225kg x 12 PB
225kg x 10
225kg x 10
225kg x 9Raka marklyft
80kg x 15
80kg x 15
80kg x 15
Supersetat medUtfall
20kg (stången) x 10
20kg x 10
20kg x 10Nu är jag helt förstörd i röva Stretchade i 10min efter passet, och jag kände mig rörlig ! Var även kul att se hur jag kom längre och längre ner i mina raka marklyft.
Mådde ännu sämre efter passet än vad jag gjorde innan, så det var kämpigt att få i mig min banan, mjölk och proteindrink. Uj uj, har bara mig själv att skylla.
27 augusti, 2012 at 21:12 #1067796Anonym anvandareMemberHar spenderat väldigt mycket tid men min flickvän de senaste dagarna, då jag inte träffat henne på två veckors tid när jag varit i Stockholm. Träningen har flytit på bra sedan jag kom hem också, och jag tror att hon är en viktig del i det. Omedvetet så mår jag nog allmänt bättre och det påverkar även mig i min träning, så det tackar jag henne för
Idag blev det rygg kl 19.00.
Chins
KV x 6
KV x 5
La av här för jag hade ont på utsidan av min vänstra axel när jag gick ned i bottenläget. Känslan satt i ungefär 20minuter, sedan släppte det lite.
Latsdrag
66kg x 13
66kg x 11
66kg x 10Omvända latsdrag
66kg x 10
66kg x 9
66kg x 9Sittande cablerodd
145kg x 12
145kg x 10
145kg x 10Hantelrodd
25kg x 15
28.5kg x 14
28.5kg x 12Skivstångsrodd, supinerat grepp
60kg x 15
60kg x 14
60kg x 12Pullover i cable
36kg x 12
32kg x 12
32kg x 10 drop 23kg x 8 drop 14kg x 10Angående axeln så misstänker jag att jag kanske börjar bli övertränad. Så kommer inte köra några pressar ö.h.t. förens onsdag då det är bröst. Imorgon blir det nog vader och mage, bara för att få något gjort.
Kosten sköts relativt bra, men räknar inte kalorierna strikt. Ganska kul att folk som undrar vad jag väger chansar på 87-90kg (de kanske inte vågar säga högre siffror av ren artighet, hehe). Men det är väl en bra indikation på att jag inte ser bulkigt tjock ut än iallafall.
28 augusti, 2012 at 18:08 #1067838Anonym anvandareMemberÄr nog rejält övertränad i underarmarna, framförallt Brachioradialis. Gör fruktansvärt ont så fort jag tar i med underarmen, känns t.o.m. obehagligt när jag kör bil pga jag håller i ratten. Hoppas det släpper tills imorgon då det är bröst, och det vore trevligt att kunna greppa stången
Vader och mage idag.Cablecrunches (nedåt)
41kg x 30
54kg x 30
64kg x 30
64kg x 30
64kg x 26
64kg x 24
Slängde in lite sneda crunches sporadiskt.Cablecrunches på pilatesboll
23kg x 14
23kg x 11
23kg x 11
23kg x 11
23kg x 11
Crunches
KV x 30
KV x 28
KV x 28Sidocrunches
KV x 30
KV x 30
KV x 30
Vadpress i benpressmaskin
175kg x 24
175kg x 23
175kg x 22
175kg x 20
175kg x 19
225kg x 10 Fyra sekunder negativ fas.
225kg x 8 Fyra sekunder negativ fas.
225kg x 7 Fyra sekunder negativ fas.
175kg x 18
175kg x 15
Avslutade med att köra ”plankan” i 1minut. Hade nog klarat 2minuterHar förövrigt mycket träningsvärk i rövat och hamstrings efter senaste benpasset. Variation resulterar oftast i att man klarar av att ta ut sig mer (då man inte riktigt vet sina gränser) och därmed mer träningsvärk. Därför misstänker jag att mina raka marklyft supersetat med utfall kan vara boven i dramat
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.