Träning, kost och motivation – Kuulan

Home Forums Dagböcker Träning, kost och motivation – Kuulan

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 322 total)
  • Author

bra pass där!!!

mage å vader kan man knappt få för mkt av!!! bara harva på på dessa muskel grupper.
    men!!!!……se upp med underarmen,för den används ju hela tiden,även i vanliga livet!!
    bara massera dem mkt så att mjölksyran går ur dem också,!!!!!

kötta på bara,ser ju bra ut!!!…………;-)

Idag var tanken att jag skulle köra bröst och triceps, men min vänstra underarm sa ifrån rätt tidigt, så det blev bara bänkpress och cableflyes idag. Trist då armen kändes bra innan passet, men nu känns den precis som igår :

Bänkpress
    90kg x 6
    PB!!! :D
    90kg x 5
    80kg x 8
    80kg x 7
    Fan vad bra det gick. Höll väldigt brett grepp och fick enorm kontakt med bröstet, vart så himla glad över att jag verkligen kunde pressa ut all kraft ur bröstet idag. Brukar ju känna mig lite lätt frustrerad gällande bänken, som att jag kan ta i mer men inte lyckas få ut det i själva lyftet !

Hantelpress
    40kg x 2 Fick sluta pga underarmen..

Cableflyes, för övre fiberriktningen

18kg x 15
    18kg x 13
    18kg x 11
    18kg x 10

Cableflyes, för nedre fiberriktningen

18kg x 10
    18kg x 9
    14kg x 15
    14kg x 13

Avslutade passet med att superseta maskinflyes med bröstpressmaskin.

Imorgon tar jag en VILODAG, det var ett tag sedan jag gjorde det frivilligt. Sen på fredag så är det dags för axlar och biceps tror jag.

Klarade förövrigt mitt praktiskt och teoretiska träningsinstruktörs-prov, så nu är jag licensierad träningsinstruktör. Kul ! :)

bighulken wrote:
    bra pass där!!!

mage å vader kan man knappt få för mkt av!!! bara harva på på dessa muskel grupper.
    men!!!!……se upp med underarmen,för den används ju hela tiden,även i vanliga livet!!
    bara massera dem mkt så att mjölksyran går ur dem också,!!!!!

kötta på bara,ser ju bra ut!!!…………;-)

Jo det kändes!

Tack för uppmuntran. Jag ska lägga upp ett bra träningsschema sen som jag tänker börja följa med start i oktober/november. Inriktat på styrka, vill gärna dra 120kg i bänken innan jul, och då cleant och snyggt !!

Underarmen kändes hyfsat bra idag, men ville ändå inte köra någonting som belastar underarmen speciellt mycket, så valde att köra ben och mage.

Tyvärr så kände jag av underarmen redan i uppvärmningen på mina knäböj, och när jag sedan smackade på med lite tyngre vikter så gav underarmen vika och jag fick avbryta mina knäböj… Trist.

Tänker därför vila tills på måndag nu, och då ska jag ge mig på axlar och triceps !

Knäböj

50kg x 8
    80kg x 5
    110kg x 4
    120kg x 2 Uppvärmning
    130kg x 5
    130kg x 4
    110kg x 6 Hade mer att ge i både ben och bål ! :(

Benpress

225kg x 13
    225kg x 10
    225kg x 8
    225kg x 7
    225kg x 6

Utsida stjärt / höften, i cable

9kg x 15
    14kg x 15
    14kg x 15

Crunches på pilatesboll med fötterna på en bänk
    KV x 18
    KV x 15
    KV x 13
    KV x 12
    KV x 14 Vart längre vila till det här setet.

Benlyft

KV x 15
    KV x 15
    KV x 15

Vill verkligen börja pressa tyngre vikter i bänken, så det krockar lite mot mitt tänkta volyminriktade bröstupplägg. Det är fasen inte kul att ligga och bänka 70-80kg, vill ju köra på 100kg o mer. Ditt förbaskade viktkåta pucko ! :P

[youtube=zBUwpyI7Nsc]

Underarmen kändes bättre idag men ville inte slita på den för tidigt, så det blev vader och mage idag med.

Körde dock lite knäböj först, och det kändes inte i underarmen fören de sista 2 seten, då värkte det lite lätt så då la jag av med knäböjarna.

Knäböj

50kg x 8
    80kg x 5
    110kg x 3
    120kg x 2
    130kg x 1
    140kg x 1
    145kg x 1 Gick ganska enkelt. Fullt djup i samtliga reps.

Vadpress

175kg x 20 Efter det här setet så kom en tant och plockade av alla mina vikter och satte sig o körde fem set benpress. Jag ville inte verka otrevlig och gå fram o köra bort henne, så jag lät henne hållas och körde lite mage under tiden.. :
    175kg x 20
    175kg x 20
    175kg x 20
    175kg x 20
    175kg x 20
    175kg x 19
    175kg x 15
    175kg x 15
    175kg x 14

Hängande benlyft
    KV x 18
    KV x 15
    KV x 15
    KV x 13

Crunches på pilatesboll med fötterna på en bänk
    KV x 18
    KV x 15
    KV x 13

Vanliga crunches
    KV x 28
    KV x 25

Sidocrunches
    KV x 30
    KV x 30
    KV x 30

Schysst pass och jag längtar verkligen tills min underarm känns okej. Ska nog börja käka panodil och ge mig på triceps lite lätt imorgon.

Slog även vad med en gubbe på gymmet om att se vem som får upp mest i bänk, knäböj och mark den sista december.
    Jag ligger just nu på dessa vikter;

Bänkpress: 110kg
    Knäböj: 150kg
    Marklyft: 170kg

Totalt 430kg.

Får väl upp lite mer vikter i samtliga övningar om jag grisar upp dem lite, men det vill jag inte.
    Grejen är dock att han redan ligger en 10-30kg mer än mig i bänken och marken, men knäböj är hans svaghet så jag får väl hoppas på att jag kan slå honom med jämnhet i övningarna ;)

Jag har ju dock inte tänkt fortsätta bygga så speciellt länge till, utan jag är redan sugen på att dra igång nästa deff. Planerar på att börja med det i november någon gång, men vi får se hur jag känner senare.
    Jag har även inte tänkt fokusera på maxstyrka, så det blir ju ett litet problem, hehe. Men det är kul med vad just för motivationens skull.

Dubbelpass dagen till ära.

Började med ben kl 11.00.

Knäböj
    50kg x 8
    80kg x 5
    110kg x 2
    120kg x 1
    130kg x 1
    140kg x 1
    145kg x 1
    155kg x 1 PB!!
    160kg x 1 PB!! [film]
    [youtube=9YXKxOxQmyM]
    Inte världens snyggaste lyft, men jag är ändå glad över att jag fick upp det. Kommer försöka göra om lyftet fast med godare teknik och få det på film någon gång :)

Frontböj
    50kg x 8
    50kg x 8
    50kg x 8
    50kg x 8
    50kg x 8

Benspark
    101kg x 10
    101kg x 9
    101kg x 7½
    101kg x 7
    101kg x 6

Fick ont i underarmen när jag körde knäböj, som vanligt.

Pass nummer två betade jag nyss av, och det bestod av bröst och lite triceps.
    Var tveksam över ifall det skulle gå att genomföra med min underarm, men 1200mg alvedon, kylspray och tryckförband gjorde susen. Det gjorde inte alls överdrivet ont, knappt ont faktiskt. :D

Bänkpress
    50kg x 8
    50kg x 8
    80kg x 4
    90kg x 2
    100kg x 1
    105kg x 1
    110kg x 1
    112.5kg x 1 PB!!
    115kg x 0 Här tog det stopp :|
    Är ändå nöjd över mina lyft. Jag gick ned på 3sekunder till bröstet, la den på bröstet i nån hundradels sekund och pressade sedan upp skiten ! Riktigt fina enligt mig själv. Jag har ju inte tränat för maxstyrka när det gäller bröst heller, så jag hade inga förväntningar alls inför detta bänkpass. Det var hur som helst väldigt roligt att köra lite tung bänk!

Cableflyes, uppåt

23kg x 10
    23kg x 9
    23kg x 7

Cableflyes, nedåt

23kg x 9
    23kg x 7
    23kg x 6

Cableflyes, ”plan” (trissorna i brösthöjd)

18kg x 10
    18kg x 9

Pushdowns med Zstång

41kg x 15 Enkelt.
    50kg x 12
    50kg x 10
    50kg x 10
    41kg x 15 Snortungt.

Hantelextensions, tvåhandsfattning

15kg x 15
    15kg x 13
    15kg x 12

Smalbänk

50kg x 11
    50kg x 11

Överkroppen svällde upp rejält under passet, har saknat den känslan! Ska nu vila till torsdag/fredag. Hoppas att underarmen blir frisk tills dess, hade tänkt försöka mig på ett ryggpass senare i veckan.

På torsdag åker jag upp till Stockholm igen och gör comeback på vandrarhemmet, YEY!! (ironi). Jag som precis har börjat känna mig som hemma, hemma.

Bra pass och grattis till alla PB:n du drar av.

Är det för att du fått tips på teknik eller normal utveckling?

Tack!

Jag har funderat på det med och jag vet inte riktigt.
    I bänken så har jag bytt teknik helt och hållet. Till en början så gick det mycket tyngre men nu går även det framåt och det känns bättre än vad jag vill minnas att det gjorde med den förra tekniken. Har ju dock grisat upp 120kg i bänken men det räknar jag inte med.

I böjen så har jag aldrig pressat mig själv riktigt så hårt, och inte vågat testa mina gränser. Så det är nog mycket självförtroende där.

Så mitt svar blir: Jag vet inte :P

Är uppe i Stockholm nu och har varit det sedan i torsdags. Åker dock hem imorgonkväll :)

Har inte blivit så mycket träning alls här uppe, hade ju som sagt väldigt ont i min underarm men det verkar iallafall ha släppt nu!

Vi har haft ganska mycket praktisk träning nu på PTkursen, speciellt idag. Vi fick sätta ihop olika triset och superset gällande deltoideus och triceps, och självklart prova dessa program på varandra. Jag vart offer för tre olika personers scheman, och är faktiskt helt slut i både axlar och triceps. Så himla kul att verkligen få ta ut sig under lektionstid ! De vill ju att vi som agerar ”kund” ska gå in för det så seriöst vi bara kan och verkligen ta ut oss, så att de som agerar PT får öva sin passningsteknik osv.
    Jag körde lite extra triceps efter skolan och sedan bar det av hemåt till vandrarhemmet.

Triceps.

Stående hantelextensions över huvudet
    17kg x 15
    17kg x 13
    17kg x 10

Skullcrushers
    25kg x 9
    25kg x 8
    25kg x 7

Pushdowns med rep
    Okänd vikt x 10
    Samma vikt x 9
    Samma vikt x 7

Vilade 45sek mellan varje set och fick rejäl pump :D

Längtar lite tills jag kommer hem då jag ska köra dubbla pass både på måndag och tisdag eftersom jag har legat så mycket på latsidan (dock med flit).

En riktigt rolig sak angående utbildningen är att jag redan nu känner en viss stolthet när jag går runt med min pärm som det står ”Personlig Träning” på. Längtar verkligen till jag är färdigutbildad, för det är så himla roligt att peppa och pusha en annan person, och speciellt att få en person att utföra någonting som man själv har komponerat ihop för ett visst ändamål. Speciellt när man ser att personen verkligen sliter och kämpar ända in i kaklet! Så himla ”tillfredsställande”, samtidigt som man blir stolt över personen som agerar kund, just över hur de kämpar :)

Drog av ett ryggpass nu på morgonkvisten. Var skönt att få träna hemma på det gamla vanliga gymmet, hehe.

Uppvärmning:
    Rotatorcuff i cable, 3 olika vinklar x 2 set.

Chins
    KV x 5
    KV x 5
    KV x 5
    KV x 4+1
    Går tungt med så mycket ballast :P

Latsdrag
    73kg x 8
    73kg x 6+1
    66kg x 7+1
    66kg x 6+2

Högrodd i cable
    50kg x 15
    59kg x 15
    64kg x 15
    64kg x 13

Stångrodd, smalt supinerat grepp

50kg x 10
    55kg x 10
    55kg x 10
    Supersetat med
    Pullover i cable
    27kg x 10
    27kg x 10
    27kg x 8+2

Stretchade ut latissimus dorsi, vaderna och hamstrings under 25minuter efter passet. Prövade sedan att göra en knäböj och det gick lättare än vanligt :)

Nu har jag bestämt mig för att de dagarna som jag inte är stressad och måste träna snabbt och effektivt, så ska jag stretcha vaderna och hamstrings efter varje pass.
    Om jag får upp min rörlighet i framförallt soleus och hamstrings så kommer jag förhoppningsvis kunna lasta på mer och mer vikt i både böjen och marklyft, med ett säkert utförande :D

Blir kanske ett litet gympass senare idag med tjejen, premiär isåfall ! Att träna tillsammans med tjejen alltså :P

Fy fasen vilken träningsvärk jag har i ryggen idag. Men det är riktigt gött !

Rev av ett bröst och tricepspass på förmiddagen och har nu bara slöat i några timmar. Ska nog ge mig ner mot gymmet senare och träna vader / mage, är så himla sugen på att träna så måste göra någonting!

Passet

Bänkpress
    95kg x 5 PB!!
    ! Kändes så bra så att jag kände att jag kanske skulle gjort ett försök på en 6a.
    95kg x 3+1
    90kg x 5
    90kg x 3+1
    100kg x 1

Incline hantelpress

30kg x 8+1
    30kg x 7
    30kg x 5+1
    30kg x 6

Decline bänkpress i smithmaskin
    60kg x 12
    60kg x 12
    60kg x 13+1 Ända in i kalket och lite till.

Flyes i maskin
    86kg x 8
    86kg x 7
    80kg x 6
    73kg x 7

Smalbänk
    70kg x 5+1
    60kg x 8+1
    50kg x 11+1
    50kg x 10

Frenchpress
    25kg x 12
    25kg x 11
    25kg x 10
    25kg x 10

Pushdowns med rep
    35kg x 9
    35kg x 8
    30kg x 9
    30kg x 8 dropset 15kg x 7

Blev även ett kvällspass idag :D

Planen med passet var att variera min träning, jag fastnar lätt i samma ”träningsmönster” pass in och pass ut. Det som jag hade planerat att träna var:

*Mage
    *Vader
    *Stretcha säte/hamstrings/vader
    *Öva kullerbyttor samt stå på huvudet

Sneda crunches på pilatesboll med hälarna på en bänk
    KV x 16
    KV x 14
    KV x 14

Raka crunches på pilatesboll med hälarna på en bänk
    KV x 16
    KV x 14
    KV x 13

Balansövning/Situps med fötterna i luften

KV x 10
    KV x 7+3 Balansen sket sig rejält här..
    KV x 10
    KV x 9+1 Orkade helt enkelt inte att göra 10reps.
    KV x 7+3 Helt slut i magen :O

Hängande benlyft

KV x 12
    KV x 12
    KV x 10
    Försökte superseta med vanliga crunches men klarade inte en enda crunch.

Plankan

1minut x 3 (90sek vila mellan varje minut)

Brutalbänk
    KV x 0 PAHAA :D !! Kom inte ens upp en enda gång, fick be om hjälp av en polare för att ta mig ur ställningen.

Slängde in 10set vader i benpressmaskin under all denna magträning med.
    175kg x 20
    175kg x 20
    175kg x 18
    175kg x 17
    175kg x 17
    175kg x 16
    175kg x 15
    225kg x 8
    225kg x 8
    225kg x 7

Det blev inge huvudståendeträning då allt utrymme längs väggarna var upptaget. Jag hade tänkt köra det nere i en aerobic-sal men de hade gruppass under hela kvällen tyvärr.

Idag har jag förresten lagat proteinbars ! De blev grymt äckliga men med schyssta näringsvärden och bra fetter. Använde mig av vassle med hallonsmak, det var ingen höjdare. Den enda smak man kände av barsen var havregryn, typ som gröt… Jag tror dock att chockladsmak med lite extra oboypulver i kan vara en bra kombination, så det blir det till att pröva nästa gång!

Håhåjaja. Vaknade upp och kände hur det nästan bultade av träningsvärk i vaderna och bröstet. Hela kroppens kändes lite mörbultad faktiskt. Idag var det ben på schemat och jag övervägde nästan att strunta i knäböj eftersom jag gav magen en rejäl genomkörare igår, och tänkte att det kan bli svårt med buktrycket osv.

Men jag gav mig ner till gymmet vid 10.40 för att rörlighetsträna samt stretcha innan min träningskompis anlände vid 11.00 :)

Knäböj
    50kg x 8 [film] Dock bara på ett rep. Jag ville visa hur mycket rörligare jag har blivit på bara några veckor !
    80kg x 6
    110kg x 3 Uppvärmning.
    130kg x 5 [film]
    130kg x 3
    130kg x 3
    110kg x 5
    Mina böj blir bättre. Jag kommer ner mycket längre ned utan att tappa ryggen överdrivet mycket, men som ni ser på mina fötter så vill jag nästan gå upp på tå lite. Samt att jag är lite skakig i låren (knäna vill glida in mot varandra men jag försöker pressa dem utåt, därav blir det skakigt). Jag kommer forsätta stretcha vader och hamstrings, och även fortsätta med att köra mycket övningar just för M.glutes medius (utsida höft) för att på så sätt få upp stabiliteten kring höften.

Utfall med skivstång
    40kg x 8 Per ben.
    40kg x 8
    40kg x 8
    40kg x 6 Krampade i ljumskarna så var tvungen att sluta.
    Jag är svagare och har sämre balans i mitt vänstra ben. Svårt att säga varför men det kan ha att göra med min gamla fotbollskarriär (är vänsterfotad och tog stöd med högerbenet varje gång jag skulle sparka bollen, därav bättre stabilitet och balans i högern).

Raka marklyft
    80kg x 12 [film]
    80kg x 10
    80kg x 9
    80kg x 8

Benspark
    94kg x 9
    94kg x 8
    80kg x 10+2
    Supersetat med
    Abduction av höftled i maskin (tränar medius, utsida lår)
    108kg x 12
    108kg x 12
    108kg x 12

Här kommer filmen!

[youtube=wYibAqsu1zw]

Jag stod med smal fotsättning i böjen med. Det har jag aldrig gjort förr pga jag aldrig kunnat göra det…. :) Mina raka marklyft blev lite ostrikta i några reps. Höften börjar svaja lite väl mycket fram och tillbaka, men det bet som tusan i rövat och hamstrings.

Nu blir det lite välbehövlig vila i någon dag (tror jag). Törs fortfarande inte träna biceps då min underarm inte känns helt återställd, känner av den i vissa övningar. Trist, men hellre ta det lugnt med just biceps och ryggövningar så att jag ändå kan träna resten av kroppen.

Efter en helg fylld med styrketräning och olika slags maxtester (återhämtning, uthållighetsstyrka, maxstyrka, maxpuls osv) så är jag nu hemma i Nkpg igen :)

Rivstartade måndagen med ett skönt ryggpass.

Chins

KV x 5
    KV x 5
    KV x 3
    KV x 3
    KV x 3
    Shit, jag börjar nog bli för fet för chins :D

Högrodd med skivstång

50kg x 15
    60kg x 8
    60kg x 7
    50kg x 12

Lätt lutade latsdrag/ vinklad högrodd i lastdragsmaskinen

59kg x 9
    59kg x 8
    59kg x 7
    59kg x 7

Hantelrodd mot plan bänk
    30kg x 8
    30kg x 8
    30kg x 7
    30kg x 7

Lågrodd i maskin
    94kg x 7
    94kg x 7
    94kg x 6
    87kg x 8 dropset 59kg x 7
    Här märkte jag att jag blivit starkare. Var ett tag sedan jag körde lågrodd i maskin, och då körde jag på cirka 80kg och klarade ungefär 8reps, och då med mycket sämre teknik och fulare utförande än dagsläget. :up:

Ryggresningar på pilatesboll
    KV x 15
    KV x 15
    KV x 15
    KV x 15
    Kände hur det ”knastrade” i erector spinae muskelfibrerna (ländryggen). ;)

Stretchade bröst, vader och hamstrings väldigt mycket under passets gång. Slängde in stretching mellan många set och ska nog försöka fortsätta med det, var riktigt skönt efteråt.

Svepte mina snabb kolhydrater och proteindrinken efter det. Ska snart in till stan och träffa tjejen, funderar på att käka på texas longhorn och då beställa en ”Bigass” (500g hamburgare)! Är riktigt sugen på det, hehe.

Svepte mina snabb kolhydrater och proteindrinken efter det. Ska snart in till stan och träffa tjejen, funderar på att käka på texas longhorn och då beställa en ”Bigass” (500g hamburgare)! Är riktigt sugen på det, hehe.[/quote]

Tror du är värd den burgaren så kör på bara :P

Snart dags att köra ett pass då det vore kul med en passare under ett pass iallafall :-)

Hojta till om du skall med på Bodybuilding SM

Hehe, den var riktigt god =)

Ja det tycker jag allt. Har dock två veckor kvar av utbildningen och jag hinner inte med något pass innan dess, men i oktober har jag nog all tid i världen :) !

Jag är riktigt sugen på Bodybuilding SM. Var det i oktober eller vad sa du ?

Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 322 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.