Träningsjournal 2008!

Home Forums Dagböcker Träningsjournal 2008!

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Hej!

Tänker att om min träning ska hålla i sig så är det ett bra sätt att motivera sig genom att skriva här…

Är idag 24 år, väger ca 78 kg, 181 lång… I relativt dålig form och med alldeles för mkt vilande kring magen…

I gymnasiet var jag i mitt livs form (hittills) då jag vägde ca 74kg och var relativt smärt… Då cyklade jag ca 20 mil i veckan, tränade gym (halvambitiöst) och var överlag rätt aktiv + att jag hade en flickvän som drev på mig… :D

Nu har jag stillasittande studier, är inte så aktiv, dricker för mkt på helgerna och äter för mkt snabbmat och skit… Dessutom är det långa dagar i skolan och jag pendlar ca 3 timmar om dagen… Inte de bästa förutsättningarna mao…

Så till nyår eller så hade jag tänkt att man skulle kunna dricka nyårsskumpan med gott samvete och att kostymen skall sitta som det är tänkt…

Målet är att nå ca 90 kilo och med lågt kroppsfett, inga korta super deffade muskler utan lite mer åt den långa typen. Siktar på att ha en hyfsat allroundbyggd kropp… Började träna lite halvambitiöst i början på året, men i takt med att flåset och energin har börjat komma igen så känner jag att det är dags att bli mer seriös också… Beställde hem lite produkter som förhoppningsvis ska hjälpa mig också…

Mitt träningsupplägg ser ut så här…

Mån: Vila

Tis: Löpning 5 km (till och från gymmet) sedan 1 set med 7 rep i chins (m hjälp än så länge), dips (hjälp), benpress, lats, hantelpress, crunchmaskin, biceps, rygglyft, triceps och avsluta med axelpress

Ons: 45-60 min kondition (rodd, löpning, cykling etc.)

Tors: Samma som tisdag

Fred: 45-60 min kondition

Lör: Vila

Sön: Löpning 5 km (till och från gymmet) sedan bulgaren på bänkpres, utfall med skivstång, crunchmaskin, rygglyft och avslutar med benpress

Tycker att det ser ut att vara ett bra program i vart fall, har vart på det i två veckor nu och det känns bra… Inte trött eller sliten i nån kroppsdel…

Då jag inte äter rött kött eller fågel är det lite knepigare med maten… Men jag ska försöka ta mig i kragen…

Maten ser (från och med i går måndagen den 10 mars) ut så här:

Frukost: Proteinbar, frukt och juice/gainer på tåget till skolan

Mellanmål: Frukt eller lite nötter

Lunch: Medhavd husman med baljväxter eller fisk som bas + Omega 3

Mellanmål: Frukt eller lite nötter (bar om jag är riktigt sugen)

Middag: Shysst husman (det som blir över blir matlåda) + Omega 3

Mellanmål: Whey 80 och frukt eller morot

Kvällsmat: whey 80 pro night

Utöver det så kör jag halv gainer halvtimma före träning och en hel gainer efter träning.

Började som sagt på det nyss… Men första passet efter nu-ska-jag-ge-mig-fan-på-det-här hade satt in med lite gainer före och fullt spett kändes väldigt mer explosivt och kraftfullt… Kanske placebo… Men men… Höjde vikterna på samtliga stationer ett eller två snäpp, så det är ju bra hursom…

Är som sagt nybörjare och självlärd inom näringslära så kom gärna med synpunkter och förslag!

I går så var kroppen en smula seg… så någon mer omfattande konditionsträning blev det inte… 35 min rask promenad och tidigt i säng i stället…

keep up !

ikväll gick det bättre…

grymt flyt i löpningen… kort och intensivt… bra att få utlopp för all frustration man bygger upp under dagen i skolan… haha…

efter löpningen och lagom i flås så tar jag itu med träningen… tungt idag och med hyfsad explosiviet… däremot gick benpressen åt skogen… kanske för att jag var lite för entusiastisk i löpningen….

lätt jogging hem… trött… bälga i sin vatten och sin gainer och sedan svettas ut i tv soffan och in i duschen…

folk som säger att bästa huvudkudden är ett gott samvete har aldrig satt sin fot på ett gym… :D

ha det!

igår blev det ett roddpass på 35 min, trött och sliten efter plugget… men vafan… det skulle ju göras… :D

idag så var det full fart i viktmagasinerna och jag ökade på latsrodden… grymt skönt… blev ett kort men mkt intensivt pass på ca 10+20+10+10…

hem och käka och sen ska jag faktiskt gå ut och belöna mig själv med ett par pilsner… men absolut inte många, för tåget går tidigt till götet imorrn…

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.