- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
17 maj, 2008 at 17:00 #759206Anonym anvandareMember
Såå, då har det börjat bli seriösare i träningen igen. Från och med förra veckan har det börjat likna en ordentlig satsning på gymmet. Inget mer festa på nätterna. Större focus på kosten. Jag ska upp i vikt, första målet ligger som sagt på 71 kg. Det är det mesta jag hittills vägt, sen kommer nästa mål som ligger på 80 kg. Hoppas på nå 80 kg på 2 år.
Inför gårdagens träning låg jag på 68 kg. Känns riktigt bra att vågen pekar åt rätt håll.I dag använder jag kosttillskotten: Kre-alkalyn, Gainer, Whey och Cell Max. Dock inte allt på en gång. Började med Cell Max denna vecka. Ska bli intressant och se hur kroppen reagerar på den. Tog den innan gårdagen träning, spräckte mina gränser på incline dumbellpress och gjorde 8 reps på 32,5 kg, därefter gjorde jag en 6;a på samma vikt. Om det beror på Cell Max, eller om det var placebo är för mig ovesäntligt, ända vesäntliga är att jag var starkare än på länge.
17 maj, 2008 at 17:55 #759207Anonym anvandareMemberLycka till med din träning…!!!!Och kul med hög motivation!!!!
:emo-thumb17 maj, 2008 at 19:26 #759208Anonym anvandareMemberZuperZandra wrote:Lycka till med din träning…!!!!Och kul med hög motivation!!!!
:emo-thumbTack så mycket:) . Kollade lite i din dagbok med. Du ligger ju inne med en kanonfysik, ska bli kul att få se dig på scenen i vinter. Lycka till du med:emo-thumb
18 maj, 2008 at 18:11 #759209Anonym anvandareMemberVar och körde ett benpass förut. Jag laddade med Cell Max.
Benpress: 20 reps 50kg, 20 reps 100kg, 15 reps 150kg, 10 reps 180kg, 10 reps 190kg.
Knäböjmaskin: 4 set*10 reps. Sista setet låg jag på 130 kg.
Benspark: 4*8-10 reps
Liggande lårcurl: 4*8-10 reps.
Sedan jag började med Cell Max har jag känt mig lite konstig i huvudet, typ yr men ändå inte. Känner ändå att träningen fått sig en liten boost så jag fortsätter ett tag till med den, kanske släpper det i huvudet när kroppen vant sig
21 maj, 2008 at 00:07 #759210Anonym anvandareMemberÄn en gång kolapsar magen. Hade tänkt träna ryggen imon, hoppas bara smärtan i magen går över.
Känner att träningen gått hur bra som helst dem sista veckorna, känner mig allt starkare för varje pass. Hoppas just nu bara att magproblemet är tillfälligt, den har förstört träningen tidigare år.
21 maj, 2008 at 09:45 #759211Anonym anvandareMemberlillpatrik wrote:Tack så mycket:) . Kollade lite i din dagbok med. Du ligger ju inne med en kanonfysik, ska bli kul att få se dig på scenen i vinter. Lycka till du med:emo-thumbHär laddas det för fullt, just nu inne på bulk diet, sen tävlings diet från ca september……Men just nu det går grymt bra…:p
Ha en bra dag!!
23 maj, 2008 at 21:19 #759212Anonym anvandareMemberVeckans träning blev förstörd av min oroliga mage. I går hade jag en sådan enorm abstinens. Det ryckte i hela kroppen, som om jag höll inne en massa energi som bara ville ut.
Tur att man arbetar med att packa ner delar till lastbilar på dagarna, i går valde jag helt enkelt att dra upp tempot och slänga lyftverktygen åt sidan för semitunga delar. Med en välutvecklad core muskulatur är det ingen störe fara så länge du har kontroll på båle. Något som latmaskarna på jobbet aldrig kommer att kunna förstå. Det finns en allmän föreställning om att om du lyfter tungt så skadar du ryggen. Vad dem inte fattar är att det är inte vikten i sig som är det farliga. Det farliga är när du inte vet vad du gör och har en alldeles för svag core i förhållande till vikten du lyfter.
Regel nummer 1: Jävlas inte med en gymråtte med grym abstinens.I dag blev det äntligen en tripp till gymmet. Dem skulle installera ny AC denna vecka, tror även dem gjort det för det var ganska behagligt där inne.
Det blev ryggen som fick sig en genomkörare, känner redan nu att den fått sig en omgång.24 maj, 2008 at 21:16 #759213Anonym anvandareMemberTräning, träning, du underbara träning. Dagens pass var underbart och jag svävar fortfarande på endorfinerna.
Jag Körde ett bröst och armpass tidigare i dag. Jag laddade upp med en talrik pasta med tonfisk, följt av en shake Cell Max. För första gången mådde jag inte dåligt efter drinken, antingen så beror det på att jag tog den efter en stadig måltid eller så har kroppen börjat anpassa sig. Har märkt att allt fler talar varmt om Massacra, kanske borde prova den någon gång.Dagen pass kommer här.
Bröst
Incline hantelpress: 15 kg * 20 reps, 20 kg * 15 reps, 2 set * 6-8 reps 32,5 kg
Flyes i maskin: 4* 8-12, vet inte riktigt vilka vikter som låg på. Kände lite smärta i axeln, den hamnade lite på glid.
Iso-benchpress (Hammerstreangth): 4 set * 8-12 reps. Gick direkt över till den här från flyesen. Kort vila mellan seten med hög intensitet. Här ville jag bara köra slut på mig.
Biceps
Sittande hantelcurls: 4 set * 6-10. Räknade inte repsen så noga här. Körde dem 2 sista seten med 19 kg. När jag gör denna övning använder jag inget ryggstöd, däremot sätter jag upp ryggstödet så den lutar lätt bakot, detta för att jag i slutet på seten kan ta lite stöd. Men har ännu inte behövt ta extra stöd.
Hammercurls med rep: 4 set * 10 reps.
Triceps
Close-grip benchpress: 4 set * 8-10 reps. 55 kg
Pushdown: 4 set * 8-10 reps.
Som sagt så gick passet riktigt bra. Ha nu en underbar helg på er alla.
25 maj, 2008 at 00:56 #759214Anonym anvandareMemberBara en underbart härlig video. Sällan våra kvinnliga byggar stjärnor får vara med i mainstream media. Hoppas det fortsätter i framtiden.
[youtube=ngd45o-M_M4]30 maj, 2008 at 18:05 #759215Anonym anvandareMemberKörde ett benpass i dag. Var väldigt träningssugen, men både magen och lederna har bråkat med mig dem sista veckorna. Lederna kan jag hantera hyffsat bra nu mera, men när magen inte vill vågar jag inte köra på hårt.
Åker snart till Scottland, där av min oroliga mage, tror nog när jag väl kommit hem så kommer min mage vara helt ok igen. Längtar så.31 maj, 2008 at 21:08 #759216Anonym anvandareMemberI dag var jag back in buissnes. Var ordentligt taggad inför träningen. Dat var dags för rygg och biceps. Älskar att köra hårda ryggpass, bara till att dra så in i helvete.
Rygg
Skivstångsrodd: 2 set uppvärmning följt av 10 reps 80 kg, 8 reps 90 kg, 5 reps 90 kg, 8 reps på 80 kg.
Kronlyft: 4*10 reps. Vågade inte ta i så mycket här idag, siktade på att få ordentligt med kontakt med ländryggen. Kändes riktigt bra.
Lodrät roddmaskin: 4*6-10. Vet inte vad denna maskin heter, får nog ta och klura ut något bättre namn på den.
Biceps:
Sittande hantelcurls: 4*6-10. Körde 2 set med 20 kg. Riktigt bra kontakt som resuterade i riktigt skön pump.
Skivstångscurl: 4*10.
Liggande enhands-hammercurl i cable: 4*10. Körde med ett litet rep, nytt för mig , är ett halvt vanligt rep som brukar finnas. Det riktigt skrek i mina armar i sista seten.
Lyckedes värkligen pusha mig själv över gränserna i dag. Känns så jäkla skönt i kroppen. Just nu väntar jag på att mina björnbär tinat klart, MUMS!
6 juni, 2008 at 18:36 #759217Anonym anvandareMemberSå, då va jag äntligen tillbaka. Har varit på kurs hela vecka så det har varit dåligt med träning.
I går tog min lillasyster studenten. Stort grattis på dig sketunge. På måndag drar vi till scotland.Blev i alla fall ett pass på gymmet i dag. BRÖST och TRICEPS.
Incline hantelpress: 15 kg 20 reps, 22,5 kg 12 reps, 32,5 kg 8 reps, 32,5 kg 6 reps.
Iso-benchpress: 4 set*8-10 reps
smalbänk i smith: 4 set*8-10 reps
Dips: 4 set*15 reps
Puchdown: 4 set* 6-12 reps
Var helt slut när jag skulle börja med puchdown. Hade en enorm pump i både bröst och triceps. Känner värkligen hur jag blivit starkare i hela kroppen nu.
På måndag åker jag somj sagt till scottland, har valt ett hotell med eget gym så jag kan köra några morgonpass om jag får lust till det. Kommer att ta många bilder, så äntligen kommer jag kunna lägga upp bilder för att visa min dagsform.
9 juni, 2008 at 00:14 #759218Anonym anvandareMemberUsch! vad jag längtar nu. Åker till scotland imon, riktigt svårt att sova.
Har varit ganska nervös och pirrig dem sista veckorna så träningen har blivit lidande. Får ta tag ordentligt igen när jag kommit hem.Nästa helg blir det en tripp upp till alingsås förhoppningsvis. Ahlströmmertrofen låter riktigt kul att se. Lite speciellt med nybörjartävlingar, omöjligt att sia i förväg hur nivån kommer att ligga på. Men jag önskar verkligen alla modiga deltagare ett stort lycka till. För när man kliver upp på scenen för första gången, efter sin första tävligsdeff, efter sin första poseringsprogram. Det är otroligt tufft, bara att ställa sig där förtjänar verkligen all respect.
12 juni, 2008 at 15:09 #759219Anonym anvandareMemberHemma från Scottland. Magen är full av choklad och skåpet fullt av whiskey.
Glömde kameran hemma. Lite surt.Nu vill jag komma igång med träningen igen, är lite nyfiken på Gakic. Ska åka in till MM nu och se vad dem har.
Roligt att se är hur folk läser saker man skriver och skapar sina egna tolkningar. Fick anspelningar på att jag trackat ner Cell Max från PF i en tråd då jag frågade om de bieffeckter jag fick i början. Alla som läser denna dagbok vet dock mycket väl hur mycket jag älskar den produkten.
Bieffekterna jag fick beror på att min hälsa är dålig från början, små känningar i magen kan skapa ordentligt med oro i mitt psyke om jag inte vet orsaken.Blir ingen träning i dag, men imon blir hårdkörning.
15 juni, 2008 at 00:09 #759220Anonym anvandareMemberUsch! Nu går det mesta riktigt trögt. Flög hem i torsdags, på planet började jag få ont i knäna. Smärtan blev värre när jag hade landat och det började göra ont i fötterna. Tänkte det skulle gå över till i fredags, men då fick jag även ont i armbågen. Träningen fick ställas in. Har fortfarande ont i knäna och fötterna, fast armbågen känns nu bättre. Hoppas på kunna träna i morgon.
Det är så det alltid sett ut. Jag älskar verkligen träningen, tanken på träningen surrar ständigt i hjärnan på mig och jag vill inget annat än att kunna satsa helhjärtat på det. Men som vanligt blir det perioder med träning och allt funkar jätte bra. Sedan kommer perioder då magen bråkar och jag tvingas vila. Efter det blir det lite träning om jag har tur. Är det inte sedan panikångesten som hindrar mig sedan så är det la lederna. Aldrig ska man få kunna träna i fred och utvecklas fullt ut. Alltid 2 steg fram och 1 steg bak.Ahlströmmertrofén blev riktigt lyckat, hoppas verkligen att dem fortsätter med den nästa år.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.