- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
15 juni, 2008 at 18:18 #759221Anonym anvandareMember
I dag blev det äntligen träning igen. Smärtan i armbågen är borta och även fötterna känns bättre, bara knäna som bråkar fortfarande.
Det blev Axlar och Mage i dagAxelpress: 7 set, pyramidupplägg med vikterna. började med bara handtagen, 15 kg, 25 kg, 30 kg, 25 kg, 15 kg, handtagen. Körde i en friktionsfri maskin med separata handtag. Körde verkligen skiten ur mig här.
Drag till hakan: 5 set * 8-12 reps. Sista setet gjorde jag en 8 på 40 kg. Var riktigt slut där.
Omvända flyes på bänk: 5 set
Körde intensivare i dag än jag gjort på länge. Fick en bra pump och passet i stort blev underbart.
Har märkt att dagarna som jag laddar inför träningen med antingen pasta eller ris tillsammans med proteiner går träningen som allra bäst. Inför dagens pass blev det 1dl ris och 250g vaniljkessella.
17 juni, 2008 at 12:29 #759222Anonym anvandareMemberTänkte bara skriva lite om gårdagens pass. Hade tänkt köra ben igentligen, men hade sådan träningsvärk i magen, så det fick bli armar.
Biceps
Sittande hantelcurls: 5 set * 6-8 reps. Som tyngst hade jag 22,5 kg.
Kör denna övning utan ryggstöd, känner att jag får bättre focus på kontakten då.Skivstångscurls: 4 set * 6-10 reps
Scottcurl: 4 set * 8-12 reps.
Triceps
Smal bänkpress i smith: 5 set * 8-12 reps
Kickbacks: 4 set * 8-12 reps. Var längesen jag körde kickbacks, som tyngst gjorde jag 8 reps på 17 kg. Detta måste vara ett PB.
Pushdown: 4 set * 6-12 reps.
Armarna har alltid varit min akilleshäl. Men känner att jag äntligen hittat rätt. Både biceps och triceps utvecklar sig riktigt bra just nu, både i volym och styrka. Så jag skuttade glatt från gymmet med pump i armarna.
19 juni, 2008 at 18:42 #759223Anonym anvandareMemberBlev ett mindre lyckat pass i dag. Körde bröst och vader. Laddade dåligt inför träningen och märkte verkligen skillnaden mellan att ladda ordentligt med pasta eller ris blandat med proteiner, mot som i dag då jag åt två smörgåsar och 2 kapslar kre-alkalyn. Vet inte varför jag hade så brottom i dag, det var bara korkat.
Men kan berätta lite om gårdagens benpass som blev riktigt bra.Knäböjsmaskin: 6 set * 8-10 reps. Som tyngst blev det 160 kg 8 reps.
Benpress: 3 set * 10 reps, 150 kg. Var helt slut efter knäböjsmaskinen så jag valde en lite mindre vikt och pumpade på. Blev ett bra djup och tryck.
Stående enbens curl: 4 set * 8-10 reps. Första gången jag provade denna maskin. Kännde att jag fick otroligt bra kontakt och hög fokus på muskeln.
Liggande lårcurl: 4 set * 8-10 reps.
Höll intensiteten högt genom hela passet. Har tidigare börjat med benpressen och sedan övergått till knäböjsmaskinen, men det här kändes mycket bättre, kommer att fortsätta i denna ordning.
I dag saknade jag som sagt tryck och energi. Alla pass kan inte ligga på topp. Nu blir det vila i helgen, i morgon tar jag bilen upp till landsbygden och hälsar på mormor och morfar. Ska bli skönt att få vila upp sig lite extra.
20 juni, 2008 at 22:52 #759224Anonym anvandareMemberMidsommar, ännu en helg man bör spendera med familjen och sådan skit. Visst, har en bra familj, men i dag vill jag bara vara för mig själv. Skita i allt och alla, bara krypa ner under täcket och glo på något intetsägande program.
Undrar ibland vad det är jag håller på med. Har bara en kärlek i livet och det är träningen, det är min ända källa av glädje. Att bolla med förhållande, träning och sjukdom har visat sig omöjligt hittils.
Träningen ger mig glädje, men vilken mening är det med glädje om man aldrig får dela den med någon?
Besattheten till träningen är anledningen att jag aldrig gett upp, trots att jag gång på gång tvingas börja om på nytt. Kämparglöden är jag mycket tacksam för, men den har kommit med ett pris. Den har alltid gjort mig riktigt ensam. Som liten stängde jag ofta in mig på rummet och bläddrade i bodybuildingtidningar, Flex Wheeler och Shawn Ray var mina idoler, ville se ut som dem.
Själv hade jag komplex för min kropp. Jag var 170 cm lång och vägde 45 kg. Hade ingen som helst muskelutveckling på kroppen. Men drömmen om att se ut som Flex var stor. Jag skulle bli större än alla andra.
I dag är jag äldre och något visare. Att bli störst är inte längre en prioritet, i dag vill jag helt enkelt kunna träna normalt. Men visst önskar man att man hade 20 kg mer muskler på kroppen. Siktet ligger ju för tillfället på 80 kg.Glad Midsommar på er alla. Själv ska jag lägga mig i badet och försöka mjuka upp mina stumma ben efter onsdagens ben-pass.
23 juni, 2008 at 21:59 #759225Anonym anvandareMemberDenna vecka har jag semester från Volvo. Kommer att jobba lite för Live nation till helgen, ska bli kul.
Inköpte en burk Green Bulge i dag. Har aldrig provat den innan, men blev lite nyfiken på den. Hoppas få köra första passet med den i morgon. Har tänkt ta dagen som den kommer nu under semestern, så jag får se om det blir gymmet imorgon eller om det blir en tripp till Konstmuséet eller dyl.Körde på med axlarna i dag.
Axelpress i HS: som tyngst hamnade jag på 70 kg 5 reps.
Drag till hakan i smith: Vet inte varför jag gjorde den i smith, aldrig gjort det innan men lär nog göra om det. Kändes riktigt bra.
Omvända flyes i maskin: Tungt och härligt blev det, men mot slutet kände jag att axeln började röra lite på sig.
23 juni, 2008 at 22:25 #759226Anonym anvandareMemberkämpa på så ses vi på gymmet imorgon.det måste väl bli 2 pass om dan när du har semester eller????
23 juni, 2008 at 23:33 #759227Anonym anvandareMemberbarky wrote:kämpa på så ses vi på gymmet imorgon.det måste väl bli 2 pass om dan när du har semester eller????Hehe, kanske. Blev 2 pass i dag, kom just hem från en löprunda. Konditionen är pinsamt dålig. Extra pinsamt blir det i och med att jag har en bakgrund som löpare.
Vi ses i morgon, kommer in o kör lite armar.24 juni, 2008 at 17:49 #759228Anonym anvandareMemberFörsta passet med Green Bulge i dag. Går dessvärre inte att göra något utlåtande efter 1 pass. Dagens Arm pass gick lysande. Kände mig riktigt fokuserad och kände att jag kunde ta i ordentligt med rätt muskler. Väldigt lätt annars att man börjar koppla in övriga muskler när det blir tungt.
Biceps
Skivstångscurl
Hantelcurl
KoncentrationscurlTriceps
Smalbänk i smith
Frenchpress i cable (sittande)
PushdownHärligt tryck i dag. Vägde mig inför träningen i dag 69,6 kg. Så jäkla gött. Känns att jag kommit tillbaka ordentligt nu. Målet står nu på 80 kg. Var längesen jag hade ett klart mål, riktigt kul är det när det närmar sig steg för steg.
26 juni, 2008 at 17:53 #759229Anonym anvandareMemberBlev en tuff start på dagen. Fick gå upp tidigt för att cykla hem till min mor och bära ner katten till vetrenären. Stackarn har varit snuvig i ett par veckor nu. Sedan fick jag skynda mig upp till morsans jobb på andra sidan stan för att lämna ett recept.
Blev lite käk på Mcdonalds innan träningen, ingen ultimat laddning direkt.Rygg & Bröst
Skivstångsrodd
Hantelpress planbänk
Hantelrodd
Inclinepress i maskin
Latsdrag
CC
RyggresningarBlandade känslor under passet. Har haft ont i fingrarna ett tag, märker att greppet inte alltid är med mig. Kände mig grymt stark i ryggen men greppet sa stopp väldigt tidigt. Men det är bara att gilla läget.
Första gången på hela året som jag körde hantelpressar på plan bänk, gjorde en 6 på 38,5. Helt klart godkänt.26 juni, 2008 at 20:27 #759230Anonym anvandareMemberYes, är nu äntligen med på 2000-talet och skaffat mig en digital systemkamera. Känns inte riktigt som samma sak, men man måste ju hänga med i tiden.
Lite lustigt är det med tanke på när jag jobbade med film förr älskade jag filma digitalt då det var så enkelt (och jävligt dyrt och svårt att fota med film.) Men när det kommer till stillbild har jag inte hängt med alls.
Tänkte ta med den till gymmet någon dag. Om det finns några här som tränar på Exhale och vill fota lite träningsbilder så är det bara att höra av sig så tar jag med den.27 juni, 2008 at 18:22 #759231Anonym anvandareMemberSkulle igentligen vara på gymmet nu och köra skiten ur benen. I stället sitter jag här med högerbenet på en pall. Knäet värker som satan.
Ska riva nere på frihamnen efter metaltown i morgon natt. Får hoppas att smärtan snart släpper. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.