Under uppbyggnad!

Home Forums Dagböcker Under uppbyggnad!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 286 through 300 (of 401 total)
  • Author
    Esios wrote:
    HAHA om du nu kör träningsjournal, rätt skön att skriva droppset, droppade polarn! 8). undrar ett par saker, den övningen där du står på knä i cabelkrossen, och drar neråt så att säga, tar den bra och isf vad tar den?
    och det andra jag undrar är ifall du alltid kör typ superset, inom samma muskelgrupp? har sett dig köra det både på benen o ryggen nu? och isf hur många rundor kör du, o hur lång vila brukar det vara?
    ser helt grymt ut!:up:

Ja det är perfekt att droppa polaren ;) han blir ju desutom hela tiden tyngre så då tvingas jag ju att ta i mer och mer.. borde ju få mig att växa :)

Angående specialaren i CC så tycker jag att den är väldigt bra.. lägger in den ibland när jag tränar ryggen. Skillnaden mot ett vanligt latsdrag tycker jag är att jag kommer åt trapezius nedre del på ett mycket bra sätt i början av rörelsen. En av trapzens uppgifter är ju faktiskt att ”dra bak” axlarna och ge en bättre hållning. Det blir det ju nästan som ett superbrett latsdrag och tar ju därför på stora delar av ryggen.

Hur man bör och inte bör träna så finns det ju hur många teorier som helst. Man kan väl först och främst säga att det beror mycket på vad man har för mål med sin träning. Vilken kost man följer, träningstillfällen osv. Är du ute efter ren råstyrka eller explosivitet så är det ju det sätt jag tränar absolut inte rätt sätt för dig. Men jag befinner mig ju nu i förberedelse inför tävling. Den här typen av träning ger mig en ökad förbränning och förhoppningsvis också bättre liv i muskulaturen. Dessutom så har jag ökat i ren muskelmassa också sedan jag började följa detta upplägget för någon månad sedan. Under kallaste vintern så tränade jag väldigt tungt och kände mig ofta sliten och mör, när sedan inte styrkan var på topp varje pass så dalade ju också motivationen en aning. Detta sätt att träna som min coach mer eller mindre introducerade mig för tillåter mig att träna mer på en vecka… trötta ut den muskel som ska tränas (och inte hela kroppen) passen går snabbare, träningen kan bedrivas till max varje dag trots att inte styrkan är på topp för dagen. Dessutom märker jag till min förvåning att min kondition faktiskt har förbättrats också.. och även om det inte är något jag har som prio på något sätt så ger det mig faktiskt mer energi över till annat och ett större välmående.

Hur många set och reps och rundor jag kör varieras stort mellan olika pass.. Kan väl säga så att jag aldrig tränar mer än 1h 15 min och tränar jag tex rygg så kör jag den dagen också baksida axlar.. då lägger jag nog 1h på ryggen och försöker att mata så många set jag hinner med så mycket kvalite som möjligt! I mina ögon är att höja intensiteten (minska vilan) i passen också en form av ökning. Det funkar fint för mig, funkade kanon för honom och har även fungerat mycket bra på många andra, titta bara på den utveckling som Johan Ederer har haft sedan sin senaste tävling.. eller på de framsteg som fröken Frykman gör.

Må bra, träna håååårt!

Benen fick det hett om öronen idag!!!!

Benpress i kombination med knäböj och idag gick jag riktigt tungt så där tungt att det gjorde förbannat ont och var så där härligt skönt.

Enbenspressar i högreps.. en liten favorit övning faktiskt.. börjar med foten lågt på plattan och droppar när orken tryter till en högre position där rumpan hjälper till lite mer!!
    Avslutade med ett par benspark med dropp till jag såg stjärnorna!!! Det är min absoluta hatövning för att det gör så ont. Men oj vad fina benen blir när man gått igenom den smärtan.
    Jobbade mig sedan i pyramid upp i vikt, övningen var liggande lårcurl..3-4 set i pyramid och sedan ytterliggare några set som var superstrikta med dropp.
    Raka marklyft med hantlar
    5-6 vader.

Ska ta en timme extra promenad ikväll och sedan stretcha ut benen ordentligt.

Har tittat igenom delar av tråden nu och måste säga att du är inspirerande :) Kör hårt o lycka till!

Adolfsson wrote:
    Har tittat igenom delar av tråden nu och måste säga att du är inspirerande :) Kör hårt o lycka till!

Tack så mycket för de vänliga orden! Fin fysik på avatar bilden! Har för mig att jag har sett din biceps flyga förbi i någon tråd också! :) Kör hårt!!!!

Kollar ju självklart in hos dig………Men skriver allt för sällan…..:o

Grym video!!!

Nu är det dags för min morgon cardio, ha en bra dag!

StefanSundqvist_ wrote:
    Tack så mycket för de vänliga orden! Fin fysik på avatar bilden! Har för mig att jag har sett din biceps flyga förbi i någon tråd också! :) Kör hårt!!!!

hehe de kan nog stämma. Tackar, tackar :emo-thumb

ZuperZandra wrote:
    Kollar ju självklart in hos dig………Men skriver allt för sällan…..:o

Grym video!!!

Nu är det dags för min morgon cardio, ha en bra dag!

Godmorgon!!!

Bra att veta att du håller lite koll!!! så man inte faller ur ramen så att säga!!! Hoppas din kardio gått bra.. har själv just avslutat en härlig frukost efter 2 timmar cardio i morgonsolen!

Adolfsson wrote:
    hehe de kan nog stämma. Tackar, tackar :emo-thumb

Man ska alltid ha en spänd dubbelbiceps redo för alla givna tillfällen!! Ha en bra dag, vilket gym tränar du på i kalmar föresten?

Hur mås det mannen? Du kör på som ett djur ser jag, då är allt som det ska vara. Ha en härlig dag. MVH cesse :)

Steppen1983 wrote:
    Hur mås det mannen? Du kör på som ett djur ser jag, då är allt som det ska vara. Ha en härlig dag. MVH cesse :)

Allt är superfint! kunde inte vara mycket bättre. Hur är allt själv?

StefanSundqvist_ wrote:
    Man ska alltid ha en spänd dubbelbiceps redo för alla givna tillfällen!! Ha en bra dag, vilket gym tränar du på i kalmar föresten?

Sant sant :D Jag bor lite utanför Kalmar o tränar på Kraftverket Gym, nyckelgym så har möjlighet att åka o träna på gymmet i Kalmar oxå :up: Tränat i Kalmar eller?

StefanSundqvist_ wrote:
    Allt är superfint! kunde inte vara mycket bättre. Hur är allt själv?

underbart att höra mannen :D. jo tack det rullar på skall träna idag ben och axlar blir skönt det. följer dig med luppen mannen, kul att se din väg mot målet. mvh cesse:emo-thumb

Lutande hantelpress
    Plan hantelpress
    Lutande bänkpress, dropp pecdec, dropp cabel crossovers.
    Axelpress, dropp sidlyft med dropp.
    Drag till hakan, dropp framida axlar, sidlyft.
    shruggs

Fint pass!

MONSTERSTARK :), fan vilken inspiration du ger mig brorsan, riktigt kul att se dig träna, blir mycket imponerad utav din träning. Kul att du lägger upp så härliga film klipp. Keep it up, nu har jag inspiration för ett bra ben o axel pass, Thanks to you. peace

Adolfsson wrote:
    Sant sant :D Jag bor lite utanför Kalmar o tränar på Kraftverket Gym, nyckelgym så har möjlighet att åka o träna på gymmet i Kalmar oxå :up: Tränat i Kalmar eller?

Ja jag tränade där en vecka för ett år sedan ungefär.. gymet låg mitt i stan har jag för mig.. men nu har jag ju glömt namnet… trevlig stad Kalmar annars..

Viewing 15 posts - 286 through 300 (of 401 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.