Under uppbyggnad!

Home Forums Dagböcker Under uppbyggnad!

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Håller på och bygger för tillfället, och har tänkt fortsätta med det fram till sommaren.

Har lite styrkemål jag vill klara av innan sommaren:

– 3×6 på 500 kg i benpress (fulldjupa)
    – 1×5 på 250 kg i marklyft
    – 1×5 på 150 kg i smalbänk (triceps)

Så här ser det ut nu:

– 3×6 på 350 kg i benpress (senaste passet)
    – 3×5 på 220 kg i marklyft (senaste passet)
    – 1×5 på 120 kg i smalbänk (igår, första gången jag körde smalbänk på ett tag)

Kroppsvikten ligger i dagsläget på 105 kg @ 178 cm med uppskattat bf% på 17-19 %.

Träningsspliten ser ut som följer:

– Rygg
    – Bröst/ben
    – Vila
    – Bröst/triceps
    – Ben/biceps
    – Vila

Som synes ligger fokus på bröst och ben för tillfället. Senare blir det nog mer fokus på rygg och triceps, men det dröjer nog ett tag. Axlar tränar jag någon gång ibland när jag känner för det. De ligger lite före, sas.

Är just nu inne i en period av tung träning. Kör sällan fler än 10 reps, förutom i vissa isolationsövningar (t.ex. lårcurl, benspark).

Har varit på lite nedstämt humör hela veckan när jag har varit i gymmet, vilket antagligen beror på trötthet då jag flera morgonar har försovit mig..

Samma humör infann sig idag, men lyckades vända på det till slut och straffade även mig själv för lathet.

Ben/biceps idag

Körde biceps först i form av cablecurl, preachercurls samt koncentrationscurls.

Därefter blev det ben..

Benpress 3×8/10/12* på 300 kg + släde
    Benspark 3×10 på 60 kg

* Fjantade mig och gjorde bara 8 första setet. Kompenserade det genom att göra 10 + 2 reps i sista setet, d.v.s. först 10 st sen 2 st till efter några sekunders vila. Tanken var ju innan att göra 3×10..

Dags för rygg idag. Varit täppt i näsan nu i två dagar, men det gick bra ändå!

Marklyft 3×2 på 230 kg

Därefter blev det omvända pulldowns, pullovers i cc, två olika sorters maskinrodd och kabelrodd.
    Körde därefter ca 8 set vader i form av både sittande och ”stående” pressar.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.