- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 september, 2007 at 20:47 #80191Anonym anvandareMember19 september, 2007 at 20:47 #712645Anonym anvandareMember
Lite om mig:
Namn: Kan du nog gissa om du försöker!
Ålder: 22
Längd: 166 cm
Vikt: 65 kgVad är då syftet med den här lilla dagboken? Tja, jag tänkte jag skulle deffa bort närmare 10 kg och en sån här dagbok ger mig förhoppningsvis både motivation och möjligheter till uppföljning. Kan jag glädja någon liten förtappade själ där ute, så är ju det också ett plus .
Bakgrund: Har tränat lite från och till i flera år, dock mer från än till på senaste tiden. Har under sommaren varit utomlands och jobbat, mycket stillasittande i kombination med riktigt god mat har ju onekligen fått lite bieffekter. There’ll be none of that!
Mål, alltså: Vikt 55 kg.
Slutdatum: Slutet av februari, ev. tidigare.Mitt träningsupplägg:
Styketräning 5 dagar i veckan, [framsida lår/vader], [rygg, biceps], [baksida lår, mage], [axlar/bröst], [triceps/prioriterad muskel,för tillfället baksida lår]
3 övningar, 3 set av varje, 8-12 reps, ganska standard alltså
Har redan kört i 6 veckor och har gjort bra ökningar styrkemässigt, kommer förmodligen ändra programmet litegrann och köra dropset några veckor, mest för skoj skull.
Försöker hålla bra intensitet på mina pass, de brukar ta 35-45 minuter och jag alternerar muskelgrupper, dvs. varannat set rygg, varannat set biceps.
Mitt jobb ger mig allt som oftast möjlighet att träna på lunchen, och då gäller det att inte gå omkring och såsa.Som tillägg till styrketräningen tränar jag självförsvar 2-3 ggr i veckan, kan vara väldigt olika ansträngande från pass till pass. Generellt blir man ordentligt blåslagen iaf :ph34r: ! Tränar också kickboxning 2 ggr i veckan à 1,5 h och dansar en gång i veckan.
Försöker vardagsmotionera så mycket som möjligt, cyklar till jobbet närhelst jag kan, dock med reservation för att jag bor i Sveriges regnigaste stad och att jag ibland jobbar på annan ort. Dessutom måste man ju motionera bilarna ibland! Har ett ganska fysiskt ansträngande jobb, även om det varierar.
Kosten:
Tyvärr blir det inte så mycket lagad mat på vardagarna, jobbar nästan aldrig på samma ställe två dagar i rad och har ingen möjlighet att veta om jag kommer få tag i kylskåp, mikro osv osv. Försöker ändå äta varierat, men för tillfället bor det en liten, liten..eh…flodhäst på mitt bankkonto och den äter upp mina pengar . Det gör att jag får basera min kost på vad som råkar finnas i mitt skafferi, generellt ganska mycket pulver :pop: . Måste säga att det är ganska smidigt när man jobbar som jag gör.
I vanliga fall ser mitt kostschema ut som följande:
6.00 Kesella, Fun Light, linfrön och Weetabix eller liknande alt. 6 äggvitor, 1 äggula och gröt
9.00 Ett paket kalciumberikad mjölk
12.00 Protein och maltodextrin efter träning
15.00 MRP
19.00 Protein och maltodextrin efter träning
Detta kostschema ska utvärderas under två veckor nu, misstänker att jag kanske får svårt att komma upp i tillräckligt med kalorier, men det återstår att se. På helgerna blir det mer lagad mat och i regel ett restaurangbesök. Har valt bort att ha ätardagar, då det alltför mycket liknar ett sjukt ätbeteende som jag försöker komma bort ifrån. Dessutom ger det mig möjlighet att utan skrupler t.ex. äta middag hos mormor eller gå ut och äta med kompisar mitt i veckan om tillfälle skulle dyka upp.
Som tillskott äter jag CLA och en kick-ass fettförbrännare vars produktnamn jag antar att jag inte får nämna här.Så där!
19 september, 2007 at 20:51 #712646Anonym anvandareMemberEn deffjournal, ska kika in här lite då och då, måste ju kolla så du inte slackar efter! Ett vettigt mål har du också.
Hur länge har du tränat kampsport? Tränar själv kampsport!
Kör hårt, men smart:emo-thumb
19 september, 2007 at 21:04 #712647Anonym anvandareMemberKort summering av dagen:
Hade en lugn och skön dag på jobbet, slejfade mest omkring i en lastbil (betalt för att åka bil, kan det bli bättre? Det hade förstås kunnat vara en Ferrari). Hann träna på lunchen, alltid lika skönt när det klaffar. Idag blev det baksida lår/triceps.Marklyft 3 set x 40 kg
French press 1 x 10, 2 x 11
Ligg. bencurl 1 x 12,5, 2 x 15
Sittande tricepspress över huvudet 1 x 6, 2 x 7
Sitt. bencurl 3 x 30
Pushdowns 1 x 12,5, 1 x 15, 1 x 17,5Jag är ingen styrkefantom direkt, hehe, men gjorde ökningar idag och det kändes bra. Misstänker att jag behöver hjälp med min marklyftsteknik, det känns mer som att jag ska få diskbråck än som att jag ska få ben à la Tom Platz.
Tränade Krav Maga efter jobbet, gick riktigt bra, inga otäcka blåmärken som jag brukar få. Har istället rekvirerat några märkliga röda streck, men de läker väl som allt annat. Inte jättefysiskt, men eftersom träningslokalen har en temperatur på kanske 30 grader så svettades man ordentligt ändå.Får för en gångs skull en tidig kväll ikväll, så nu blir det sängen som gäller!
19 september, 2007 at 21:07 #712648Anonym anvandareMemberMacke89 wrote:En deffjournal, ska kika in här lite då och då, måste ju kolla så du inte slackar efter! Ett vettigt mål har du också.Hur länge har du tränat kampsport? Tränar själv kampsport!
Kör hårt, men smart:emo-thumb
Hehe, det är bra, piskan ska vina!
Jag är på min tredje termin med Krav Maga och har precis börjat med kickboxning. Körde en indonesisk kampsport i något år för kanske 7 år sedan. Vad kör du själv för stil?
20 september, 2007 at 08:37 #712649Anonym anvandareMemberKör hårt, lycka till! /J.
20 september, 2007 at 22:26 #712650Anonym anvandareMembersuperberggren wrote:Kör hårt, lycka till! /J.Tackar för peppingen!
Summering av dagen:
Hade en otroligt slö dag på jobbet idag. Först en timme sovmorgon, blev sen hämtad av en kollega och utkörd till lagret, som tyvärr inte ligger på cykelavstånd. Satt sen hela förmiddagen och surfade samt installerade dataspel på datorn på lagret. Hade lunch i nästan två timmar, under vilka jag tränade och sen tillbringade jag eftermiddagen omkringmasandes i lastbil och en kort sejour på lagret innan hemgång, 40 min tidigare. Life is goooood!
Imon blir det nog jobba av däremot, för då är jag utlånad till ett annat företag. Måste ju hålla anseendet.Träningen:
Körde framsida lår och vader idag. Det gick riktigt bra faktiskt. Flyttar runt på en massa olika gym, olika nästan varje dag, och just det här gymmet har en väldigt nice legpress with disc loading, som den så fint heter. Misstänker att jag och den ”maskinen” håller på att utveckla en passionerad kärlekshistoria.
Legpress 1 set x 80 kg, 1 x 90, 1 x 100
Stående vadpress 1 x 55, 2 x 60
Benspark 3 x 37,5, 1 x 35
Sittande vadpress 3 x 35
Benpress (slädvarianten) 1 x 130, 2 x 120
Stående vadpress 3 x 60
Sexy time!Skulle egentligen tränat ett boxpass på gymmet efter jobbet, som kompensation för det kickboxningpass jag missade i tisdags, men jag fastnade tyvärr i telefon samt hade lite strul med bilarna (vad annars) så det blev inget. Får ta igen det nästa torsdag.
Kost: Som sagt tidigare, i huvudsak pulverbaserad.
7.00 Torskfilé i buljong, två grova brödskivor, olja, 3 kapslar Hydroxycut Hardcore (nasty shit)
10.00 MRP + CLA
13.00 Vassle och maltodextrin efter träning
16.20 MRP
20.00 MRP + CLAImorgon blir det förhoppningsvis lite bättre, och definitivt på lördag.
Ska gå och tanka lite sömn inför min potentiellt lite slitigare dag på jobbet imon. Sov så gott!
21 september, 2007 at 12:20 #712651Anonym anvandareMemberHelenaS wrote:Hehe, det är bra, piskan ska vina!Jag är på min tredje termin med Krav Maga och har precis börjat med kickboxning. Körde en indonesisk kampsport i något år för kanske 7 år sedan. Vad kör du själv för stil?
Schysst!:emo-thumb Vad hette den kampsporten?
Jag kör Kenpo, det är en blandning mellan kick,-thaiboxning och shootfighting (typ grappling med strypgrepp, slag, sparkar, knän och allt annat farligt typ) och så lite gammal hederlig boxning händer det att man kör!
22 september, 2007 at 01:45 #712652Anonym anvandareMemberMacke89 wrote:Schysst!:emo-thumb Vad hette den kampsporten?Jag kör Kenpo, det är en blandning mellan kick,-thaiboxning och shootfighting (typ grappling med strypgrepp, slag, sparkar, knän och allt annat farligt typ) och så lite gammal hederlig boxning händer det att man kör!
Pencak Silat hette den, inte säker på att den går att träna i Sverige längre. Hade en direktimporterad tränare från Spanien.
Hmm, din stil låter väldigt likt MMA tycker jag. Vad är skillnaden?Dagen idag:
Hann tyvärr inte träna på lunchen, så det fick bli ett pass rygg och biceps efter kickboxningen på kvällen. Då var man lite lagom trött och mör, men skönt varmt och mjuk på samma gång. Styrketräningen gick bra, ryggen bättre än biceps men på hela taget ett lyckat pass. Biceps kommer blir min prioriterade muskel så småningom, de behöver verkligern piskas lite.Pulldown 3 set x 35 kg
Bicepscurl m. hantel 3 x 7 (per hantel så klart )
Rodd 3 x 35
Hammercurl 3 x 6
Stående pullover i kabelmaskin 3 x 15
Preacher curl 2 x 18, 1 x 22Kickboxningen gick väl högst sådär, hade förmodligen laddat lite dåligt innan och var ganska sliten efter jobbet. Känner att min kondition skulle behöva sig en kraftig spark i baken, men det kommer väl så småningom. Har inte blivit något cyklat till jobbet den här veckan, vädret har varit för dåligt. Måste så småningom börja springa inför fystesterna inför Polishögskolan, men det får vänta ytterligare någon månad eller så.
Någon som vet ungefär när testarna brukar hållas? Februari va?Kvällen i övrigt har varit angenäm, skulle egentligen ut och rejsat lite men vädret var för dåligt, bilkräket har tillbringat nog med tid på verkstaden som det är. Lite körning blev det iaf och lite samkväm med min ”bästis”. Ska sova nu efter att äntligen har klurat ut hur mina föräldrars tvättmaskin fungerar.
Förresten, en låt ni måste lyssna på: Alban Skenderaj – Vetem ty. Helt underbar.
22 september, 2007 at 17:23 #712653Anonym anvandareMemberGod eftermiddag!
Körde en halvtimmes lite halvslö träning med slagsäck på morgonen och sen styrketräning som planerat. Temat för dagen var baksida lår och mage. Känns som det var evigheter sen jag körde mage på gymmet sist, men den får sig en dust på kickboxningen som regel. Ska köra mage som prioriterad muskel nästa sexveckorsperiod. Drack en Tight innan träningen. Vet inte om jag kände mig så mycket starkare, men definitivt klarare i knoppen och mer fokuserad.
Sittande bencurl 3 set x 35 kg, 3 x 30
Ligg. bencurl 3 x 22
Ab crunch 5 x 27, 1 x 22
”Bugningar” i kabelmaskin 1 x 20, 1 x 30, 1 x 35Mat (än så länge):
10.30 Proteindrink och havregrynsgröt, linfrön
12.40 Stekt rödspätta, kokta morötter, potatis, spenat
15.30 Vassle och maltodextrin efter träningenBlir förmodligen restaurangmat ikväll, men det går ju att välja bra mat bara man tänker lite.
Ser i övrigt fram emot att tanka ordentligt med sömn i helgen.
Nu ska jag städa lite!
22 september, 2007 at 17:28 #712654Anonym anvandareMemberDubbelpost
24 september, 2007 at 11:04 #712655Anonym anvandareMemberHelenaS wrote:Pencak Silat hette den, inte säker på att den går att träna i Sverige längre. Hade en direktimporterad tränare från Spanien.
Hmm, din stil låter väldigt likt MMA tycker jag. Vad är skillnaden?Tycker jag känner igen Pencak Silat.
Jo den är lik MMA, men det är så att kenpo är samlingsnamnet för thai,- kickboxning och shootfighting då de har haft olika inriktningar i klubben. Så de slog ihop sig och tränade med varandra. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.