- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
11 mars, 2011 at 14:39 #356412Anonym anvandareMember
Kände att det var dags att starta ny logg här, så jag kan ventilera kring träningen och annat och följa upp hur det går.
Ålder: snart 27!
Dagsvikt: 82 kg
Längd: 184 cmI september vägde jag 101 kg, och kände att bulkandet kanske gått lite väl till överdrift, så jag satte 80 kg som mål till den 1/3. Dessvärre så har jag de senaste två veckorna haft både extrem magsjuka samt en förkylning som heter duga så jag var nere på 80 men jag skulle gissa på att vikten ligger på ca 82 nu när jag faktiskt äter annat än pro-viva och vätskeersättning igen.
Slänger med en jämförelsebild ifrån januari, ordnar med en dagsfärsk imorrn när min sambo jobbat klart:
Där vägde jag 84-85 och har faktiskt inte tagit någon mer sedan dess. Man hoppas ju att något mer hänt. Måttmässigt så har 18 cm midja försvunnit.
Planen nudå? Den 1/3 inledde jag min föräldraledighet som kommer att vara i 6 månader, då jag och min 10månader gamla dotter ska umgås och bara ha skoj (om man bortser från de här första veckorna då vi legat sjuka båda två). Dessutom så anser jag väl att dieten är avslutad för den här gången, dels för att jag kände att den började ta upp för mycket av tankeverksamheten och dels för att göra det lite lättare för de runt omkring mig som har stått ut med de här dumheterna nu i 6 månader.
Tanken är att hitta ett upplägg som passar mig och verkligen satsa på basövningarna och att faktiskt bli starkare i dem, och här blir väl ett bra ställe att slänga in lite stats:
Bänkpress: 102.5 kg
Marklyft: 180 kg
Knäböj: 135 kg
Militärpress: 55 kgDet kommer bli 20reppare i marklyft och böj fram till sommaren. Hittills är två markpass avklarade, 20×100 & 20×105. Imorgon blir det 20×110 kg.
Knäböjen gick jag in alldeles för lågt på, 20×70 kg. Blir +10 kg nästa vecka.
För tillfället testar jag att köra militärpress och bänkpress på samma pass, kommer nog sluta med det då militärpressarna blir rätt så lidande känner jag.Nog tjafsat om ditten o datten, här är gårdagens pass:
Bänkpress:
3×90 kg
6×80 kg
6×80 kgHantelpress, plan:
8×40 kg
6×40 kg
6×35 kgMilitärpress:
6×40 kg
6×40 kg
10×30 kgDips:
5x kv + 27.5 kg PB
8xkv +20 kg
6xkv + 20 kg +5 kvSidolyft:
12x 12.5 kg
10x 15 kg
10x 15 kgDet gick bra igår, fortsätter att vinna över 40 kg hantlarna och ger mig på 42.5 kg härnäst. Fortfarande lite svårt att få upp dom men är de väl uppe så är det bara att köra. Militärpressarna är lite sorgebarn, när jag kört de på rena axelpass så kan jag göra 3-4 reps på 50 kg och kanske 10 på 40, men efter bänken var jag helt slut. Får fundera vidare på hur jag ska göra där.
Äter enligt PF, så här var det igår:
12.00 500g kesella med 1 rivet äpple & kanel.
15.30 Fiskgratäng tillagad av flickvännen. Mumsigt.
19.00 250g keso och 1 knäckemacka
Sista målet blev sent igår, kom iväg väldigt sent men en sjuk bebis vägrade somna
21.00 750g kesella, rivna äpple med kanel och vaniljsås, samt två stora smörgåsar. Kanske inte världens bästa men dessvärre var dottern fortfarande uppe och ledsen så då får man prioritera annat.11 mars, 2011 at 14:39 #59856Anonym anvandareMember11 mars, 2011 at 15:26 #356413Anonym anvandareMemberSå det blir alltså jag som vinner på stranden, aja du har ju ditt på det torra så okej då. Ingen jävla grisbulk nu du har ingen anledning att väga över 90kg i år! Tror inte du själv förstår hur mycket som försvunnit, grym förändring du har gjort!
Hoppas på fler pass framöver nu när du har möjlighet att träna även kvällstid ibland. Kyss.
11 mars, 2011 at 15:33 #356414Anonym anvandareMemberGustaf Lindberg wrote:Så det blir alltså jag som vinner på stranden, aja du har ju ditt på det torra så okej då. Ingen jävla grisbulk nu du har ingen anledning att väga över 90kg i år! Tror inte du själv förstår hur mycket som försvunnit, grym förändring du har gjort!Hoppas på fler pass framöver nu när du har möjlighet att träna även kvällstid ibland. Kyss.
Jag har inte besökt en strand på 11 år, jag är ju hårdrockare för fan! :p
Ja, klart det blir fler pass så länge du ger fan i att åka bort på helgerna!
11 mars, 2011 at 15:40 #356415Anonym anvandareMemberBra jobbat! Hoppas magen blir bra:)
Kommer att följa dina erövringar:emo-thumb11 mars, 2011 at 15:44 #356416Anonym anvandareMemberhagsdoom wrote:Jag har inte besökt en strand på 11 år, jag är ju hårdrockare för fan! :pJa, klart det blir fler pass så länge du ger fan i att åka bort på helgerna!
Men jag har ju så jävla dåligt rykte i Göteborg så jag måste åka iväg om jag ska få till det. Skönt namn på journalen förresten. På måndag ska jag köra marklyft så ta med dig maskinen som kan mäta upp till 10 på richterskalan!
11 mars, 2011 at 22:11 #356417Anonym anvandareMemberGustaf Lindberg wrote:Men jag har ju så jävla dåligt rykte i Göteborg så jag måste åka iväg om jag ska få till det. Skönt namn på journalen förresten. På måndag ska jag köra marklyft så ta med dig maskinen som kan mäta upp till 10 på richterskalan!Jag vill verkligen kunna dra ett snoppskämt här men jag kommer liksom inte på något.
Matti: Härligt! Erövringar ska det bli!
Ja, här sitter man då en fredagkväll och blir upprörd över hur dåligt tv-utbudet är. Flickvännen jobbade mellan 04.30 – 16.30 så hon har försvunnit för ett par timmar sen in till sängen. Men jag är van vid det här laget vid att helgkvällarna blir lite ensamma. Jag borde ta tag i detta och leta upp den där Beyond Brawn och läsa (fan vilken bra plan, borde kommit på det för en timme sen).
Big Brother är bra bränsle för att vara förbannad imorrn på gymmet. Det som ska köras imorrn är 1x20x110 kg marklyft, supinerade chins + 25 kg, samt någon kul roddövning. Men eftersom det är lördag och lördag innebär mer mat än vanligt så lär jag slänga in någon eller några mer kul övningar.
11 mars, 2011 at 22:39 #356418Anonym anvandareMemberKul att du kommit igång igen gubben:emo-thumb! Nu vill vi se lite muskler ploppa upp när du vant dig vid papparollen. Kört hårt och smart!
Gustav – Eftersom du smet från våran träning sist så går det en kryssning 19:e, Full moon party. Kommer bli världens drag. Min polare ska uppträda och det kommer garanterat finnas fullt med galanta damer i alla uppenbarelser för dig. Jag ponerar över att ta en sista hård fylla innan man börjar ta tag i livet på allvar. Jag är som sagt var ingen bra båtraggare men jag kan dokumentera dina äventyr:D;)!
[http://www.tallinksilja.com/sv/cruises/special/galaxy/fullMoon.htm]
Ps. Sorry Hagsdoom att jag kladdar ner din dagbok Ds.
11 mars, 2011 at 22:51 #356419Anonym anvandareMemberbiffen669 wrote:Kul att du kommit igång igen gubben:emo-thumb! Nu vill vi se lite muskler ploppa upp när du vant dig vid papparollen. Kört hårt och smart!Gustav – Eftersom du smet från våran träning sist så går det en kryssning 19:e, Full moon party. Kommer bli världens drag. Min polare ska uppträda och det kommer garanterat finnas fullt med galanta damer i alla uppenbarelser för dig. Jag ponerar över att ta en sista hård fylla innan man börjar ta tag i livet på allvar. Jag är som sagt var ingen bra båtraggare men jag kan dokumentera dina äventyr:D;)!
[http://www.tallinksilja.com/sv/cruises/special/galaxy/fullMoon.htm]
Ps. Sorry Hagsdoom att jag kladdar ner din dagbok Ds.
Ja, muskler är väl planen, någon 100kiloskille är jag inte sugen på att bli igen dock
Akta er för thaiflickorna bara, min bror var en aning överförfriskad på den lokala klubben i Pak Chong och hittade sig en dam, det slutade med att hennes bröder kom och hämtade honom dagen efter så han fick träffa hennes föräldrar
12 mars, 2011 at 19:53 #356420Anonym anvandareMemberAight, lördag idag och imorse vaknade jag taggad som få bara för att bli nedslagen av min förkylning som återigen bestämt sig för att vakna. Valde att sätta det åt sidan och mest umgås med familjen. Vi gick till Järnia och där hittade jag en kedja som kunde funka bra till chins o dips så jag köpte den och två hakar, och där vaknade träningslustan.
En god kycklingmacka och en stor kaffelatte (Lattepappa!) senare så var jag laddad till max.
Marklyft:
1×20 110 kgChins, supinerat grepp:
5x +25 kg
6x +20 kg
8x +10 kg ->4x kvProne Rows:
10x 25 kg
10x 30 kgHantelrodd:
12x 52.5 kgVar säkert ett gäng set med shrugs där också. Bytte roddövning mitt i då jag tyckte den inte tog som jag ville. Blev ett tuta o kör-set med tyngsta hantlarna som finns. Nästa pass kör jag nog 3 set sittande rodd istället.
Marklyften gick jävligt bra, men de 3 sista repsen hängde stången på fingerspetsarna, och mina ben darrade rätt friskt. Vet inte om det hör till eller om det bara är jag som är svag?
Chinsen gick också väldigt bra, att ha en ordentlig kedja runt midjan istället för att knipa igen hanteln mellan benen gjorde såklart en stor skillnad.Jag utlovade bilder, och bilder ska ni få!
Ryggen, är rejält ärrad sedan ungdomens akne. Funderar på att verkligen bli allvarlig och ge solarie en chans och se om det bleks. Det är ju inget jag lider av men det är väl inte apkul heller.
Och, för första och förmodligen enda gången, framsidan:
(Tänkte strunta i den, men kom fram till att då det någonstans på nätet finns bilder på mig, skitpackad i kort kjol, vita klackskor och cykelhjälm visandes det mesta så kan ju inte detta vara värre)Yes, min bröstkorg ser ut sådär. Lite knasigt inåtbuktad. Att skaffa bröstmuskler gör så att det ser värre ut, men med tröja på så ser ingen. Glömde spänna magen och raka armhålorna. Den glada minen bjuder jag på.
Nu är det fan ostbricka o grejer!14 mars, 2011 at 09:30 #356421Anonym anvandareMemberKänner mig som en lagårdsdörr om ryggen, härligt som fan. Däremot har jag bestämt mig att bli av med den här förkylningen en gång för alla så jag kommer inte sätta min fot på gymmet innan jag är 100%, notan för allt papper jag snyter upp blir för dyr.
Ska för övrigt försöka få med mig den dyra kameran jag köpte en gång för längesen till gymmet.
Nu blir det cardio i form utav babyrytmik, idag ska vi dansa!
Bifogar en bild på en ung dam som redan slukar allt som har med träning att göra:14 mars, 2011 at 21:52 #356422Anonym anvandareMember[youtube=HOoDrTWDJh4]
taggad inför Wrestlemania? Som fan!
15 mars, 2011 at 02:06 #356423Anonym anvandareMemberhagsdoom wrote:Akta er för thaiflickorna bara, min bror var en aning överförfriskad på den lokala klubben i Pak Chong och hittade sig en dam, det slutade med att hennes bröder kom och hämtade honom dagen efter så han fick träffa hennes föräldrarDet är ingen fara med mig på de planen. Det är ingen som vill släpa med mig till sina föräldrar:p! Skämt åsido, jag vet att det kan hända. Men thai som man är och att många här känner till mig så är det inga problem. Har träffat på släktingar till mina thaitjejer många ggr. Det blir lite annorlunda då jag är inte som alla andra thai heller:D!
Kul att lill-tjejen redan uppskattar skivstänger. Hade med lillen redan när han en vecka gammal till gymmet. Så han är redan inbiten gymräv vid det här laget!
16 mars, 2011 at 07:59 #356424Anonym anvandareMemberBihåleinflammation. Fan.
Amoxycillin och Cociliana är mina nya kompisar. Jaja, får slipa lite på formen med promenader i solen ett par dagar, synd, jag är förbannat sugen på att lyfta tungt.
16 mars, 2011 at 19:10 #356425Anonym anvandareMemberEfter ett dygn på medicin känner jag mig helt återställd,pånyttfödd och allmänt jävligt bra. Läkarundersökningen kändes dock väldigt snabbmat:
-anmäler mig på vårdcentralen
-5 min senare är jag inne hos läkaren
-3 min senare har jag recept på stark antibiotika och en hostmedicin med varningstriangel på. Läkaren kollade i stort sett ingenting. Jag trodde de skulle skriva ut mindre antibiotika numer?Siktar in mig på ett eventuellt pass på lördag/söndag. Men ingen stress. Imorrn ska jag plundra bibblan på böcker med stora muskler.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.