Ursäkta röran, jag bygger ut!

Home Forums Dagböcker Ursäkta röran, jag bygger ut!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 70 total)
  • Author

Bänkpress:
    4×90 kg RPB!
    8×80 kg
    6x75kg

Äntligen kom 4an på 90! Gjorde en rep till men vände nog stax under halvvägs så den räknar vi inte. Men grymt nöjd över att den kom!

Militärpress i smith:
    5×52 kg
    8×47 kg
    8×37 kg

Dips:
    2x+30 kg
    4x+25 kg
    6x+15 kg
    8xBW

Tungt i Dipsen idag, vikterna började gunga i första settet så det blev lite knasigt, men det var sjukt tungt ändå.

Sidolyft:
    8×20 kg
    12×15 kg
    Satte mig ner för att köra lite striktare
    12×7.5 kg
    10+3+3+3x 10 kg

Äter just nu vad jag trodde skulle vara gott, 5 söndermosade frasvåfflor, 1kg kesella och jordgubbar. Det blev väldigt mycket :D

Så här dagen efter är jag fortfarande väldigt nöjd, det kanske kan bli en bänkpressare av mig en vacker dag :)

Tittade just på sista WWE RAW innan Mania på söndag. Det kan ha varit det bästa Raw på 3 år. Jäklar vad jag ser fram emot Undertaker vs Triple H, och sen lär ju The Rock blanda sig in i matchen mellan Cena och The Miz på något sätt.
    Trodde faktiskt inte de skulle låta någon röra The Rock men sen fick Cena sätta en FU på honom, fan vad coolt det var.
    Det blir bra som fan på söndag, för att inte tala om efteråt när både Awesome Kong och Sin Cara ska debutera.

Japp, jag är 12 för övrigt.

Skulle ju slänga upp formbild, så här går det när man försöker sig på självutlösaren för första gången!
    Från i fredags

Kom på att brorsan kommer idag, och det är väl trevligare att vara social än gymråtta så jag gick och körde igår.

Knäböj:
    20×75 kg

Liggande Lårcurl:
    5×80 kg
    8×60 kg
    12×40 kg

Benspark:
    6×130 kg
    8×100 kg
    15×50 kg

Chins,supinerat grepp:
    4x+32.5 kg Där satt den!
    7x+25 kg
    8x+15 kg
    6x+15 kg

Prone Row:
    10×25 kg
    8×30 kg
    8×30 kg

Avslutade med att köra lite rodd mot platta, det var ett tag sen. Inget nämnvärt direkt. Körde tillochmed 3 set vader.
    20x knäböj är back on track, Nu ska jag se till att öka på lika bra där som jag gjort i marken.

För de kommande passen så är det som ska klaras av:
    4×92.5 kg bänkpress
    20×120 kg marklyft
    20×80 kg knäböj
    4x+35 kg chins
    4x+30 kg dips

Kommer eventuellt köra ett pass imorrn eller fredag på annan ort då jag tar med mig dottern till hemorten ett par dagar. Vad det blir det vete fan, kör jag inte själv så blir det nog bänk. Förmodligen blir det en Hagström Special på pizzerian efteråt :D

Idag ska jag möta upp brorsan och åka till MM Sports, pojken behöver gainer, men köpte på sig whey 80 av nån anledning. Jag ska väl mest titta, den värsta tilltron på kosttillskott har lagt sig men det är ju lite kul också att testa nåt ”halv-freakigt” då och då :D

Marklyft:
    20×120 kg

Chins, supinerat grepp:
    3x +35 kg
    6x +25 kg
    8x +15 kg
    6x +15 kg

Pulldowns i cable:
    12×12 plattor
    10×12 plattor

Avslutade med Prone Rows supersettat med lite hantelcurls. Kan ha varit nån övning jag glömde, men det har varit fullt upp med barnkalas, besök osv.

Väldigt överraskad av marklyften som gick lättare än både 115 och 117.5 kg, det kan bero på allt ifrån bättre teknik, kreatinladdning, eller det jag tror mest på, att jag körde fastande igen för första gången på ett tag. Maten man dragit i sig förut kanske varit mest i vägen?
    Chinsen gick bra, jag var väl med räcket i ögonhöjd på sista reppen på +35 kg så det blev bara en 3a.

Var hemma i Lidköping i slutet av förra veckan och hann med ett bröstpass, gick sådär som det ofta gör på nya gym. Mest värt att nämna var väl att jag gjorde en 6a med 30 extra kilo i dipsen, där ser man vad en riktig dipsställning kan göra.

Imorgon är det bänk igen, då hoppas jag på 4:an på 92.5 kg!

Bänkpress:
    3x 92.5 kg 4an var nära men ingen cigarr
    6×85 kg
    7×75 kg
    Noterade att min ena arm ligger efter precis hela tiden. Har inte tänkt på det innan så jag ska hålla koll på det, hade lite känningar i den axeln också men varje rep kändes väldigt bra och det märks att tekniken blir bättre.

Militärpress, smith:
    6×47 kg
    8×42 kg
    8×37 kg
    10×27 kg bakom nacken

Dips:
    4×30 kg
    5×25 kg
    7×15 kg
    3×8 BW supersettat med 15 reps pushdowns i cable

Sidolyft:
    Stående 12×17.5 kg
    Stående 8×20 kg
    Sittande 6×12.5 kg -> 8×7.5 kg
    Sittande 6×12.5 kg -> 8×7.5 kg

Kvällsvikt 83.6 kg så viktuppgången går långsamt och bra med bra styrkeökningar hittills. Tog kort idag med självutlösaren men det blir ju inget bra när man ställer in zoomen utan att stå framför. När man väl ställer sig framför så är ju kameran inzoomad på väggen bakom. Jag borde kanske gått media, jobbat på tv o grejer.

Post-workoutmeal idag blev:
    500g kesella med blåbär och blåbärssylt, toppat med lite bovete och päronkasein för smak
    äggröra på 5 ägg istoppad i två stora frallor
    3 kanelbullar hoppsan! :D

Skulle egentligen inte tränat idag, men när jag loggade in på internetbanken imorse såg jag att mitt konto var länsat. Någon i USA har tydligen plockat ut mina pengar i en bankomat. Jag har varit runt på banker och nerlagda polisstationer, pratat med den värsta representanten för poliskåren någonsin och gjort en anmälan. Jag behövde blow off some steam så att säga.

Det blev lite blandat, allt för att tänka på annat

Knäböj:
    20x 80 kg
    Jag är fruktansvärt stel i ljumsk-området, det blir en jävligt knasig känsla emellanåt. Hursomhelst så satt den och 85 blir nästa.

Liggande Lårcurl:
    6×75 kg
    10×50 kg
    12 på vardera ben på 30 kg

Benspark:
    6×130 kg
    8×100 kg
    12×50 kg->10×30 kg

Chins, supinerat grepp:
    4×35 kg Den får jag vara nöjd med
    8×20 kg
    8×10 kg

Tänkte köra en ryggövning till men jag ville få ut min vrede genom att få pump i biceps :P

Alt. Hantelcurls:
    2x6x20 kg
    10×15 kg
    10×15 kg ->8×10 kg

Koncentrationscurls:
    6×12.5 kg bytte till Hammer-grepp 6 reps till
    +1 set med samma sak

Vilodag idag, jag och lillan var på ett kreativt humör så vi har bakat proteinmuffins. Satsen vi gjorde idag blev 12 st, 9g protein per muffins och 250 kcal. Efter lite bollande med tjejen så har jag lite planer för nästa sats, kommer ev. nå 12-13g protein per muffins. Självklart utan att offra god smak.

Nu är det Beerfest på tv, det kan knappt bli bättre, eller jo, jag hade kunnat ha 3 polare här med en massa öl menmen :D

Nästa vecka blir det träning mitt på dagen då farmor kommer på besök och tar hand om barnbarnet. Kommer träna ihop med tjejen så tanken är att filma en del av passet/passen.

:whistle:

Fått tillbaka min hatkärlek till fredagkvällar. Å ena sidan är det ju alltid gött med fredag osv, men samtidigt så jobbar tjejen 12timmarspass på fredagar och hon somnade för en stund sedan. Så nu sitter jag här i vardagsrummet med den bärbara datorn som man inte kan spela på, och gymmet har dessvärre stängt sedan runt en timme tillbaka.

Tyvärr leder ju detta till att jag inte gör så många knop alls, vilket är på gott o ont. Inleder fastan vid 20.00 som vanligt men man blir alltid så jävulskt sugen på att möla i sig grejer när man sitter så här och bara varvar internet. Mitt Xbox,Wii,N64, samt PS2 är utlånat till diverse andra städer, kanske dags att dra hem dem. Annars är det ju som gjort för ett sent gympass, ska bara hitta nåt i närheten som har öppet.

Lite gnällig fast mest uttråkad, men det är ju iofs min dagbok detta så jag får :D

Marklyft:
    20×122.5 kg
    Nära tvärstopp efter 16 reps men tog en 10 sek paus i bottenläget och skrek igenom de sista repsen.

Chins, supinerat grepp:
    4x +35 kg
    6x +25 kg
    8x +10 kg
    6x BW bakom nacken.

Prone Row:
    6×30 kg
    2x8x 25 kg -> 10×12.5 kg
    Brände på rätt bra i slutet.

Tungt pass, och jag tror att jag återigen glömmer en övning, ska skärpa mig. Ryggen känns härligt mör idag. Nästa helg är fylld av besök åt höger och vänster men när tiden ges ska jag gå och dunka upp 20×125 i marklyftet.

Känner för att köra lite ben imorrn, vi får se. På tisdag stundar bröst och axelpass ihop med tjejen, det ska bli skoj.

Det är sol, jag är sugen på grill o öl.

Argh, det jag skrev om gårdagens pass försvann :(

Jaja, blev bröst o axlar igår, blir ett pass med damen min imorrn, vet inte vad jag ska köra än, kommer nog mest hjälpa och titta på när hon kör :)

Då har man vart påt igen då!

Bänkpress:
    4×87.5 kg
    6×80 kg
    8×70 kg

Filmade, och det kommer imorrn då jag inte har tillgång till den stationära datorn nu. Man kan väl sammanfatta med att ena sidan är slöare än den andra. Svårt att förklara men ni får se.

Militärpress i smith:
    5×50 kg
    6+3×40 kg
    12×30 kg

Testade att köra 57.5 först men det var fail från början, lustigt hur tungt det var.

Dips:
    4×32.5 kg
    6×25 kg
    Körde 2 set på kroppsvikt supersettat med pushdowns.

Sidolyft och lite rotatorcuffövningar fick avsluta, dags att få lite bukt på hållningen också. Kommer film imorrn även på 1 set dips.

Körde ben häromdagen, tanken var att köra 20 reps på 85 kg, men jag bröt efter 7 reps, då hade jag ont i mellangärdet och djupet på böjarna var riktigt kasst. Minskade ner till 60 kg och det blev 20 riktigt snygga böjar. Vet inte om jag helt enkelt överskattat mig själv och hur jobbigt det är med 20reps i böj eller om jag bara är svag.

När jag tränade med tjejen fick jag iallafall rätt mkt positiva kommentarer kring hur formen är, det blir man glad över. Kom av mig helt när jag körde chins dock då en farbror kom fram och förklarade att jag skulle paja ryggkotorna om man körde chins. Tackade för tipset och körde ett set till, då ställde han sig och började diskutera ännu mer med mig….

Edit: Fick kameran att funka!

[youtube=2cQE9TVtOlw]

[youtube=qr2wM6YcBwc]
    Snett som stryk i slutet, begriper inte varför.

[youtube=ht_xPUTW6bk]

[youtube=Fw1eQCCuduo]

Varit inne på opti-bolaget och köpt årets första öl. Nu ska jag bara bestämma mig om jag ska gå o köra mark nu eller bara softa idag. Jag såg dock att Red Faction: Guerilla kostade 98 kr på GAME, så det blir nog det senare. Börjat spela XBOX igen, jag suger på det, något kopiöst.

Laddad med ett gäng Guinness ifrån gårdagen satte jag fart:

Marklyft:
    20×125 kg
    Kändes lätt, helt klart gjorde jag en miss i början då jag laddade extra med mat dessa dagarna. Körde fastande och det kändes kolugnt. Just nu känner jag mig lite kaxig och vågar säga att målet att klara av 20×140 kg i juli känns nåbart. Mycket kan hända tills dess såklart.

Chins, Supinerat grepp:
    2x +40 kg, tungt!
    5x +30 kg
    7x +20 kg
    8x BW pronerat grepp bakom nacken
    Jag var riktigt jävla varm och svettig efter marklyften, och efter detta var jag ett klot av svett.

Prone Rows:
    6x 35 kg
    10x 30 kg
    10x 30 kg -> 8x 20 kg

Ryggen var mör men jag ville köra nåt mer så det blev
    Hantelcurls:
    4×25 kg
    6×20 kg
    10×15 kg

Bänkpress:
    5×90 kg RPB kändes som att jag kunde gjort en till men jag gled på stången
    6×85 kg
    10×75 kg!

Militärpress i smith:
    5×52 kg
    8×42 kg
    10+3×32 kg

Dips:
    Skulle göra 5 på BW men det kändes så lätt o bra så det blev 12 st
    2x +32.5 kg Tungt!
    6x +25 kg
    8x +17.5 kg

Hantelextensions supersettat med shrugs i maskin:
    4×40 kg / 8x 114 kg med stopp i toppläge
    6x 35 kg / samma
    12x 25 kg / samma

Sidolyft:
    8x 20 kg
    8x 15 kg
    10x 10 kg stopp i toppläge och håll kvar

Jag känner mig i bra form! Vete fan om det kan vara alla de promenader i solsken jag tagit denna veckan eller det faktum att jag håller mig till mitt schema såpass hårt. På fredag och söndag blir det pass i Torsås i det lilla gymmet, ska bli skitkul och jag hoppas kunna ta med mig kameran igen och att tjejen följer med o håller i den, kameran dvs.

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 70 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.