- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
28 april, 2011 at 21:53 #356456Anonym anvandareMember
Brist på fokus på träningen just nu då brorsan återigen är på sjukhus efter ännu en ryggoperation som inte lyckats. Spenderar dagarna på Sahlgrenska, har tränat en del men inget jag orkar skriva ner. Just nu ser det ut som att han ska dräneras på ryggmärgsvätska i 4 dagar, det ska visst vara ”riskfritt” så jag hoppas all oro man går runt på ska släppa lite nu.
Jag är återigen fast på 95 kg i bänkpress, men här ska bitas ihop och härdas ut. Jag återkommer om en dag eller två med eld i röven.
29 april, 2011 at 19:56 #356457Anonym anvandareMemberHallå igen!
Idag tog jag en paus ifrån sjukhusbesöken och ägnade mig åt frisk luft. Jag och lillan lämnade lägenheten 09.00 och kom hem 17.00, jisses. Jag har gått över hela götet om och om igen. Fötterna värker, men man är slut på ett gött sätt.
Nu idag är jag muntrare så jag skriver upp gårdagens pass:
Bänkpress:
3×92.5 kg
8×80 kg
10x 75 kgVill verkligen komma förbi 92-95, funderar på att backa till 80-85 och nöta om igen.
Militärpress:
5×54.5 kg
6×47 kg
10×37 kgDips:
3x +35 kg
7x +20 kg
10x +10 kgAvslutade med sidolyft och lite övning för rotatorcuffs + stretch
Imorgon, 20×130 kg marklyftet och jag tänker verkligen satsa på att sätta 4an i chinsen med 40 kg extra!
2 maj, 2011 at 14:07 #356458Anonym anvandareMember20×130 kg marklyft, check!
Var och bänkade lite tidigare idag, ska skriva ner passet men hinner inte just nu, dock fortsatt kämpigt och jag funderar på att skruva ner vikterna en aning och kämpa mig upp igen! Återkommer senare
3 maj, 2011 at 10:15 #356459Anonym anvandareMemberFått en del tips ang. bänktekniken ifrån Tommy Ivarsson här på forumet, riktigt bra råd som jag verkligen ser fram emot att testa, tack Tommy!
Fan, jag är sugen på att testa idag haha, men det ska jag inte göra! Däremot så ska jag nog gå och ge benen en omgång. Jag har stretchat ut benen och höftböjarna extra noga nu varje dag i en vecka och det känns mycket skönare, och knäna verkar vara med på banan. Det var nog att gå ifrån ett par korta vändor i veckan till att gå i timtal varje dag med barnvagn + min ovana att ligga o sträcka ut benen till max under natten som gjorde mig rätt stel.
Tyvärr har jag inte kommit så långt som jag velat med 20repparna i böj, överväger att gå över till ett RPT-upplägg i knäböj istället, men har jag sagt 1×20 till första juli så är det det som gäller!
Ska försöka filma lite mer ifrån olika övningar för att förbättra min teknik ytterligare.
Bjuder på en bild på soligt majväder!
5 maj, 2011 at 10:10 #356460Anonym anvandareMemberKnäböj:
20×70 kg
6×100 kgBenspark:
6×130 kg
10×100 kg
12 långsamma x 50 kgKörde 3 set lårcurl men vet inte vikterna, knäpp maskin hursomhelst.
Testade Hjulet för första gången, kände mig ruggigt otränad helt plötsligt. Men hjälp vilken träningsvärk jag har i magen!
Idag blir det nog ett bänkpass, kommer testa de tips jag fått och se vart det barkar hän. Känner mig lite trött dock, kan bero på att lillan fått en ny vana, att vakna överlycklig och full av bus 05.00 på mornarna…Sen testar hon sin röst en hel del, dvs skriker högt rakt ut tills rösten spricker och ramlar baklänges av skratt efteråt. Så lite mör är jag
5 maj, 2011 at 16:15 #356461Anonym anvandareMemberhagsdoom wrote:Idag blir det nog ett bänkpass, kommer testa de tips jag fått och se vart det barkar hän..Vilken tid?
5 maj, 2011 at 19:07 #356462Anonym anvandareMemberGustaf Lindberg wrote:Vilken tid?Körde tidigt idag när tid gavs, frugan är iväg o gör karriär idag så jag får passa på.
Bänkpress:
5x 90 kg (!)
8x 80 kg
10x 70 kg
12x 50 kg
3×90 kgVad bra det gick, förutom en detalj, den finne av storlek hulken som är precis i vägen i bakhuvudet för att huvudet ska ligga bra. Grymt störande och det kostade säkert en rep här o var
Körde det vanliga efteråt, men hade grymt kort om tid idag så det blev rätt så kvickt.
Militärpress i smith:
8x 40 kg
10x 30 kgDips:
6x +30 kg
7x +20 kg
15x BWNu är det två dagar vila innan markande på söndag, nästa vecka ska jag försöka hitta lite fokus som gått förlorat, men det blir väl så, mkt att göra i verkliga livet också.
6 maj, 2011 at 19:19 #356463Anonym anvandareMemberÄndrar om lite smått:
-Ska ta tag i de ”riktiga” militärpressarna igen och köra RPT-upplägg på de också, känns som att det står o stampar lite just nu.
-Kommer eventuellt byta ut dips mot smalbänk istället. Dels vill jag lära mig smalbänk ordentligt och då jag kör dips som tricepsövning först o främst så borde det funka. Tycker dipsen ger en hel del stryk till kroppen, man kanske borde dra ner på dem.
-Sen ska jag bli lite duktigare på kostdelen efter träning, främst kolhydraterna som jag ska försöka öka på en del.
Sådärja. Egentligen småpet, men ändå. Juli/Augusti kommer jag lägga all ”bulk” på hyllan ett tag och koppla av, man kan kalla det diet om man vill, men jag kommer nog kalla det för sommarvila Jag vet av erfarenhet att jag inte äter så mycket i värmen, så det blir mest protein man stoppar i sig, sen lär jag vara utomhus med dottern mest hela tiden. Vi får se, eventuellt blir man lite stark och blir av med lite fett.
Vikten igår var för övrigt 86.5 kg mittpådagen-vikt, dvs 6.5 kg upp sedan jag slutade dieta. Ta bort vätska + kreatin så blir det väl kanske 2 kg kvar, det är lagom, nästan för långsamt kanske. Men jag är nöjd, om inte annat så med tanken att jag faktiskt kan äta lite mer haha.
Får för lite kommentarer, får la visa lite hud helt enkelt. Hej, jag kan inte ta kort!
11 maj, 2011 at 08:49 #356464Anonym anvandareMemberSöndagens ryggpass:
Marklyft:
20×132.5 kgChins,supinerat grepp:
6x +35 kg
6x +25 kg
7x +15 kgHantelshrugs:
8×52.5 kg
8x 45 kg
6x 40 kgPulldowns i cable:
6x 15 plattor
10x 12 plattor
12x 8 plattorMåndagen firade vi lilla trollet som fyllde 1, pannkakstårta,kakor,muffins mm och jag fick ett sockerrus för första gången på ett bra tag. Riktigt speedad ett tag, det var härligt att hänga med i barnens tempo
Tisdagen spenderades i slottsskogen, jag och dottern picknickade och kollade på djur. Jag stretade upp för backarna i vanlig ordning. Det sjuka är att trots att jag lägger mig på överskott på träningsdagar så känns det som att jag gör av med mer fett än jag lägger på mig ändå. Det borde inte ske men det är så det känns. Att ”bulka” med två rutor på magen känns hursomhelst helt rätt. Det hade väl inte varit för jobbigt att dieta fram det sista just nu, med tanke på att jag går såpass mycket varje dag. Men jag har ingen lust helt enkelt.
Andan föll på på kvällen, så det blev bröstpass!Bänkpress:
4x 90 kg
5x 85 kg
8x 70 kg
Fick inget flyt i det idag, avslutade med 20 reps på 50 kg. Tror jag ska börja om på 70-75 och öka långsammare nu, 90 är för tungt helt enkelt. Jävligt gött att bänka utan en finne som täcker halva bakhuvet och gör ont dock!Militärpress:
Återkomsten till vanliga stående pressar, visste inte vart jag skulle börja viktmässigt så det blev lite känna-efter.
6x 40 kg
6x 42.5 kg
5x 45 kg
8x 40 kg
Så om jag ska köra som jag tänkt kommer jag börja på 45-47.5 kg nästa vecka. Märkte att jag blivit bra mycket bättre på att hålla trycket i magen här, det är nog tack vare marklyften.Dipsställningen upptagen såpass länge så jag hann köra mina sidolyft och tröttna. Körde dipsmaskin istället, kändes väl sådär.
Dipsmaskin, of doom:
10x fullt magasin, 70 kg?
12x 60 kg?
15x 50 kg?Lite rotatorcuffs på slutet, pang bom hem.
11 maj, 2011 at 22:09 #356465Anonym anvandareMemberKrossa benen!
Har ju gett mig den på att jag ska köra lägre volym på saker och ting, därav mina 1×20 i böj, men jag har varit sugen på att bara köra benen till grus sådär härligt. Så när Marcus ifrån jobbet hörde av sig och ville köra lite så tackar man ju inte nej.
Knäböj:
20x 72.5 kgBenpress:
12x 250 kg
8x 300 kg
5x 400 kgKul o pressa lite igen!
Lårcurl:
5x fullt magasin, runt 80 kg
8x 60 kgBenspark:
8x 130 kg
6x 130 kg
12x 70 kgLite vader, lite curls för biceps (man måste ju uttnyttja de där extra tillväxthormonerna som benträning ger eller inte ger), och en massa skvaller från jobbet fick avsluta.
Jävla lustigt med de här MMA-killarna, han hade aldrig knäböjt och det gick väl sådär, sen helt plötsligt mellan seten ställer han sig och spontan militärpressar 70 kg….Post-workout meal på 500g köttfärs och en massa go pasta!
12 maj, 2011 at 20:17 #356466Anonym anvandareMemberVann precis 30 kr på travet, min nya titel är fan travguru. Ibland är det tråkigt med för säkra kort
Torsdag, och återigen hockeydöden på TV. Det är ett strålande väder utanför men tjejen ska upp o jobba senare så jag håller mig hemma. Varit på föräldramöte på blivande dagiset och det är tio miljoner saker man ska hålla reda på. Det blir spännande, men det tar vi i höst.
Hyfsad träningsvärk i benen men inte så illa som jag hade trott. Hoppas verkligen att man kan passa in o köra med nån nästa vecka på nån halvtom tid så jag kan testa 500 kg benpress. Måndag morgon kanske, men det är förmodligen dagen efter marklyft. Jaja, vi får se.
På söndag måndag är jag helt ensam här hemma. Funderade länge på vad jag ska göra men de flesta man känner är ju upptagna på måndagen så de vill inte festa till det. Just nu går planerna kring att tvätta-träna-städa toaletten-lägga mig ute i gräset med ett gäng öl och läsa bok, inte nödvändigtvis i den ordningen!
13 maj, 2011 at 19:52 #356467Anonym anvandareMemberGick o körde lite förut, tänkte teknikköra lite bänk mm. Det gick rätt så bra!
Bänkpress:
20x 52.5 kg
11×70 kg
10×65 kg
10×60 kgLite högre repsantal men bättre känsla överlag i bröstet när jag körde.
Sen hände det grejer. Hade ju planerat att gå in på 45 kg i militärpress vilket jag gjorde.Militärpress:
8x 45 kg RPB!
8x 42.5 kg
Blev lite fullifan och sket i att minska
5x 50 kg RPB (+2 reps)
3x 52.5 kg PB!Fan vd det kändes härligt. Aldrig rört en vikt över 50 kg i fri militärpress. På rep 3 var jag riktigt slut, fuckade upp andningen och det nästan svartnade. Men gött vare!
Smalbänk:
Ännu mer teknikträning
12×40 kg
10×50 kg
8×50 kgVet inte riktigt, det kändes bra men det kändes inte jättejobbigt för triceps. Ska slipa lite på detta.
Körde 2 set dips på kroppsvikt för att spara axlarna lite, sidolyft och sen hemgång!
Nu blir det lite kvällsglass för att fira15 maj, 2011 at 21:33 #356468Anonym anvandareMemberJag är flickvän och barnfri, och har således spelat ful musik hela kvällen och druckit öl. Jag är lagom berusad, glad och sjunger med i kristet utseendes låtar. Enda nackdelen är att det är söndag och ingen ville haka på.
20×135 hursomhelst i mark. Mer kommer imorrn, nu ska vi sjunga könsord!
16 maj, 2011 at 00:46 #356469Anonym anvandareMemberhagsdoom wrote:Jag är flickvän och barnfri, och har således spelat ful musik hela kvällen och druckit öl. Jag är lagom berusad, glad och sjunger med i kristet utseendes låtar. Enda nackdelen är att det är söndag och ingen ville haka på.20×135 hursomhelst i mark. Mer kommer imorrn, nu ska vi sjunga könsord!
Låter härligt det där att man kan vara sin egen man och roa sig på egen hand ibland:emo-thumb! Bra stamina på marken där också!
16 maj, 2011 at 22:04 #356470Anonym anvandareMemberJepp, igår ”släppte jag loss”, dvs drack 4 öl, käkade en pizza och var uppe alldeles för länge. Idag är jag inte bakfull, men däremot vete tusan om min mage uppskattade vad jag höll på med. Den har slagit bakut ett par ggr idag.
Ryggpasset som kördes då
Marklyft:
20×135 kg
Jag gör alltid ett testlyft på vikten jag ska köra x20, för att förbereda mig. Igår lyckades jag klanta mig så mycket så jag slog upp ett sår i näven under just det lyftet, vilket gjorde att 20repparna blev 14 st,paus på 10 sek, 4 st, paus på 15 sek, och sedan de 2 sista. Det är jävligt tungt nu, jag tror jag gjort en 6a på 140 kg som mest innan.Chins, supinerade:
2×40 kg
2×40 kg
6×20 kg
5×20 kg
5×20 kgPulldowns i cable:
8x 15 plattor
12x 10 plattor
12x 10 plattorShrugs i maskin
8x 114 kg
8x 114 kg
6x 114 kg3 set hantelrodd, 3×8 52.5 kg.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.