Vägen mot en betydligt bekvämare kropp

Home Forums Dagböcker Vägen mot en betydligt bekvämare kropp

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 442 total)
  • Author

Tänkte att det även var dags för mig att tag i detta och skriva en liten dagbok här på Body över min träning.
    Lite reps och vikter samt en hel del cardio för tillfället.

Sa till mig själv för en tid sen, att när jag lyckats gå ner 10 kg under denna dieten skulle jag starta en tråd här, och i lördags visade vågen en vikt som innebar 10,7 kg minus! Värt att nämna är att jag inte vägt såhär lite på så många år, och samtidigt varit så pass vältränad. När man låg runt 64 kg sist, var så där smalfet, eller vad man ska kalla det. Men nu ser det som sagt lite annorlunda ut.

Lite fakta om mig då:
    Född: 1986
    Längd: 164 cm
    Vikt: 62 kg
    Tränar på: Sats Helsingborg
    Civilstatus: Pojkvän

Min riktiga viktresa började ungefär andra året på gymnasiet. Efter att ha börjat med p-piller och då fick ett extremt sug efter mat, landade jag på en 82 kg när jag endast mätte 164 cm över vattenytan. Inte snyggt, inte bekvämt och inte bra för självförtroendet över huvudtaget.

Då tog jag helt enkelt tag i träningen för första gången på allvar i mitt liv, och började med medeljympa på Friskis och Svettis. Ner gick jag väl, men inte så man blev sådär nöjd precis. Efter eget kämpande i något år efter, med mer koll på maten (Blev mkt lättare när man flyttade hemifrån) och även introducerade styrketräningen och gymmet i mitt liv började det hela ge resultat. Hamnde på en vikt av 63 kg, men till följden att huden inte riktigt hängde med, på ett ställe på kroppen. Så i november 2009 genomgick jag en bröstoperation. Gjorde ett lyft, samt att jag la in implantat. Något av det bästa jag gjort i hela mitt liv, och jag ångrar ingenting med det, även om processen var smärtsam.

I och med inaktiviteten som skapades där, och mitt korkade huvud med maten gick jag upp en hel del kilon efter det. Efter påsk i år startade jag en diet, för att helt enkelt ta mig iform. Nu, 24 veckor senare, sitter jag med 10,7 kg mindre på kroppen. Målet med denna dieten är under 60 kg, vilket jag förhoppningsvis når om några veckor! Efter det, ja det får vi se då…

Började dagen med en morgonpromenad på dryga timmen i ett mörkt Helsingborg. Tur man inte är för mörkrädd! Det ljusar iallafall under promenadens gång. Min ständiga följeslagare på promenderna, min pulsklocka, visade en förbränning på 309 kcal med en medelpuls på 109 slag/min.

Efter jobb var det dags för benen att få sitt.
    En tur hem för att byta om, svepa aminosyrorna och sen bar det iväg.

Knäböj
    20 kg*20, 30 kg*20, 40 kg*15, 45 kg*8, 40 kg*12, 40 kg*12

Rak utfallsgång
    24 kg*14, 24 kg*14, 24 kg*14

Benpress med fötterna i högt läge
    110 kg*12, 110 kg*12, 110 kg*12

Liggande legcurl
    25 kg*9, 25 kg*9, 25 kg*8

Stående vadpress
    30 kg*20, 30 kg*20, 30 kg*20, 30 kg*15

Avslutade dagens träning med en powerwalk på bandet i lätt lutning. Inte det lättaste med stumma ben, men med Bodys podcast med Ako i lurarna gick det galant. 60 minuters senare och 400 kcal brända kunde jag stolt gå hem och fixa kvällsmaten.

Direkt efter jobb idag väntar ett bröst- och tricepspass, och såklart, även cardio idag! :happy:

Hej!

Va härligt, här ska läsas :D

Riktigt bra o kunna slita och gå ner i vikt sådär!! :up:

Benpasset såg riktigt bra ut också!!

norrbottenstjej wrote:
    Hej!

Va härligt, här ska läsas :D

Riktigt bra o kunna slita och gå ner i vikt sådär!! :up:

Benpasset såg riktigt bra ut också!!

Yeah! Min första läsare :D
    Ja, vill man nå någonstanns måste man ju så snällt kämpa…
    På gott och ont såklart!

Och tack :) Benen är lite stumma idag.
    Har en stark känsla av att det kommer bli värre, då jag inte rest mig från kontorsstolen nu på ett tag. ;)

Men åh va spännande! Vilken resa du har gjort! Det här kommer bli kul att följa! :up: Alltid kul att andra också dietar, man känner sig inte så ensam då ;)
    Kör hårt och sköööönt med träningsvärk!

Kul med en dagbok! Ska följas! Vill du ha sällskap någon mörk morgon då du ska ut på promenad så hojta till ;)

hannav86 wrote:
    Men åh va spännande! Vilken resa du har gjort! Det här kommer bli kul att följa! :up: Alltid kul att andra också dietar, man känner sig inte så ensam då ;)
    Kör hårt och sköööönt med träningsvärk!

Tack så mkt! Resan har varit tuff, men otroligt rolig! Och lärorik för den delen. Jag kommer garanterat söka stöd i din dagbok nu den sista tiden, som sagt, då känner man sig inte så ensam :up:

Heidi K wrote:
    Kul med en dagbok! Ska följas! Vill du ha sällskap någon mörk morgon då du ska ut på promenad så hojta till ;)

Lovar, det ska jag komma ihåg! :p

Igår efter jobb var det då dags för brösten och tricpes att få jobba lite. Raka vägen till Sats efter jobb, lite uppvärmning på bandet och sen lite rehab för min axel. Exakt vad som är fel på den vet jag faktiskt inte, men den drar sig uppåt bland annat när jag kör bänkpress. Mystiskt iallafall… :|

Fri bänkpress – med passning av J
    20 kg*15, 30 kg*15, 40 kg*5, 40 kg*5, 40 kg*5, 30 kg*12, 30 kg*10

Incline chestpress
    25 kg*10, 27,5 kg*8, 27,5 kg*8

Plana hantelflyes
    10 kg*10, 11 kg*8, 11 kg*8

Dips i maskin
    -10kg*8, -10kg*8, -10kg*7, -10kg*6

Enhans tricepspress
    4 kg*10, 4 kg*10, 4 kg*10

Pushdown (Dropset)
    15 kg*12(10 kg*15), 15 kg*12(10 kg*15), 15 kg*12(10 kg*15)

Framåtlutat sidolyft med viktplattor
    5 kg*10, 5 kg*10, 5 kg*10

Avslutade med 80 minuters powerwalk på bandet, med drygt 600 kcal brända. Kämpa lite längre för att kompensera den uteblivna morgonpromenaden. Samt att vänta in någon speciell ;)

Såg ut som ett härligt pass! Hoppas du får ont!! :|

E hantelflyes kg per hantel eller för totala? är det per hantel e du ju grymt stark i den övningen!!

Tyckte lutande pressen såg riktigt bra ut också!! :D

norrbottenstjej wrote:
    Såg ut som ett härligt pass! Hoppas du får ont!! :|

Det var riktigt najs! Och ja, det stramar redan i bröstet, dock inte när jag gäspar :p

Quote:
    E hantelflyes kg per hantel eller för totala? är det per hantel e du ju grymt stark i den övningen!!

Per hantel, så 4 kg i en hand bakom huvudet. Men det svider duktigt i slutet, sen där den totalt!

Quote:
    Tyckte lutande pressen såg riktigt bra ut också!! :D

Ja, den är rätt grym den med. Ibland vandrar axeln i den övningen med bara. Man måste nästan lägga mer fokus på den är bröstet. :(

Fina pass du drar av! :) Riktigt stark!
    O verkligen impad av viktnedgången! Riktigt bra jobbat!
    Ska deffinitivt följa din dagbok! Sen att vi är lika gamla och lika långa gör det ännu roligare ;)

Pixi wrote:
    Fina pass du drar av! :) Riktigt stark!
    O verkligen impad av viktnedgången! Riktigt bra jobbat!
    Ska deffinitivt följa din dagbok! Sen att vi är lika gamla och lika långa gör det ännu roligare ;)

Jag tackar något enormt 😮

Kan bara säga desamma om din dagbok. Den ska lätt följas!
    Och jag håller med, samma längd och ålder gör allt mkt intressantare :up:

Igår var det vila ifrån träningen.
    Även om det är tråkigt känner man i kroppen att det behövs. Efter jobb blev det iallafall en promenad på dryga timmen tillsammans med kompisen och hennes lilla Jack Russel. Större energiknippe får man leta efter, och då syftar jag både på hunden och ägaren ;)

Efter blev det färgning av min kaluffs, så nu ser man anständig ut igen :whistle:

Blev att hämta hem en pizza till min hårt arbetande darling efter det. Och det ska nämnas att det är inte lätt att stå och vänta på en pizzeria, när man själv redan ätit sin kvällsmat och ändå är hungrig :
    Men det som inte dödar, det härdar! Och man gör ju ändå detta av egen fri vilja. Bara att stålsätta sig!

JTrulsson wrote:
    Igår var det vila ifrån träningen.
    Även om det är tråkigt känner man i kroppen att det behövs. Efter jobb blev det iallafall en promenad på dryga timmen tillsammans med kompisen och hennes lilla Jack Russel.

Hur ofta tar du vilodagar?
    När du känner att det behövs eller planerat?

Quote:
    Blev att hämta hem en pizza till min hårt arbetande darling efter det. Och det ska nämnas att det är inte lätt att stå och vänta på en pizzeria, när man själv redan ätit sin kvällsmat och ändå är hungrig :
    Men det som inte dödar, det härdar! Och man gör ju ändå detta av egen fri vilja. Bara att stålsätta sig!

Det där är tufft!
    Jag har hittills varken lidit av hunger eller sug och det är jag fantastiskt tacksam för.
    Något som fungerar sug och hungerdämpande för mig är kardio, sant :
    Vet att andra går och lägger sig när de är hungriga eller sugna, kanske vore något för dig. Kan iofs bli en knixig lösning för den som är hungrig eller sugen mest hela tiden ;)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 442 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.