Vägen mot en betydligt bekvämare kropp

Home Forums Dagböcker Vägen mot en betydligt bekvämare kropp

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 166 through 180 (of 442 total)
  • Author

Meeeep! Avundsvärda pass :D
    160 i benpress … geeeh O_o!

JTrulsson wrote:
    Tackar tackar! :D
    Jag var kanske inte tjock innan, men 73 kg på min kropp är INTE klädsamt. Så enkelt är det, haha!

Jag ska faktiskt mäta mig på Sats. Hans som jobbar som PT har köpt in vissa mystiska instrument som vi ska använda. Det kostar mig dock en PT-timme med honom…

Äh, jag tyckte att Jonathan hade skaffat sig en riktig puma redan då 😮 Men man mår ju helt klart bättre då man blir av med några kilo fett. Jag vägde ju närmare 90 kg efter graviditeten. Stackars Filip som blev tillsammans med en tjej på 55 kg och något år senare vägde hon nästan 90, vilken nitlott :D

Vilken PT är det? Har ju kommit några nya nu. Vet att Hans pratade om att skaffa en bra kaliper iaf. Surt att sätta så mycket pengar på mätningen, men det är ju inget man gör ofta som tur är!

Hime wrote:
    Meeeep! Avundsvärda pass :D
    160 i benpress … geeeh O_o!

Tihi, tack
    Blir rätt lätt att pressa sig till det yttersta när man tränar med honom.

Heidi K wrote:
    Äh, jag tyckte att Jonathan hade skaffat sig en riktig puma redan då 😮 Men man mår ju helt klart bättre då man blir av med några kilo fett. Jag vägde ju närmare 90 kg efter graviditeten. Stackars Filip som blev tillsammans med en tjej på 55 kg och något år senare vägde hon nästan 90, vilken nitlott :D

Vilken PT är det? Har ju kommit några nya nu. Vet att Hans pratade om att skaffa en bra kaliper iaf. Surt att sätta så mycket pengar på mätningen, men det är ju inget man gör ofta som tur är!

Oh, tack du! 😮
    Förhoppningsvis tänkte han samma sak, men mår jag bättre mår ju han bättre så… Win/Win-situation :p
    Men så ska du ju inte se det. Ni fick ju en sån av dom kilona!

Det är Hans Hellberg, så han har varit där ett tag nu. Men kolla med honom ifall det kostar lite annorlunda om man bara ska göra mätningarna. Jag har en timme över som snart går ut så jag kan lika bra använda den.

Med stela ben hela eftermiddagen på jobb igår begav man sig till gymmet runt klockan fem för lite bröst och magträning.
    Förmiddagen var faktiskt inte vidare farlig, men värken kom som sagt smygande under dagen. Man behöver knappt nämna hur det är idag. Att ta sig upp ur sängen var ett projekt, det säger tillräckligt va? :p

Gårdagens pass då:
    Bänkpress
    20 kg*20, 30 kg*16, 35 kg*12, 40 kg*5, 40 kg*5, 30 kg*12

Vinklad bänkpress i Smith
    30 kg*12, 35 kg*8, 35 kg*8

Plana hantelflyes
    8,5 kg*12, 11 kg*8, 11 kg*8

Bröstpress i CabelCross
    7,5 kg*12, 7,5 kg*12, 7,5 kg*12

Kryssdrag i CabelCross
    2,5 kg*8, 2,5 kg*8, 2,5 kg*8

Crunches i viktmaskin
    10 kg*15, 10 kg*15, 10 kg*12, 10 kg*12, 10 kg*10

Bollrull från knäna
    15 st, 15 st, 15 st

Avslutade dagens träning med de vanliga 60 minutrarna med promenad i backe på gymmet löpband. Blev en 431 kcal brända med en genomsnittspuls på 133. Klockan visade efter passets gång en maxpuls på 200, vilket självklart inte kan stämma…

Bänkpressen sen.
    Var ju rädd förra bröstpasset då jag förra igen gjorde bort mig lite. Men efter lite meckande med ställningen hittade jag ett läge där jag kände mig ”trygg”. Och jag lyckades! 5 reps under 2 set på 40 kg. Där fanns mer att ge, men det kommer… LOVAR! :up:

J.v.K wrote:
    Riktigt bra pass Johanna :up:

härligt att ha en tuff tid med att gå upp ur sängen ;)

Jag tackar!
    Sängen var svår att lämna av flera anledningar.
    Men att knappt LYCKAS ta sig upp, ja, det är rätt extremt…
    Måste varit en syn att se mig stappla ut från sovrummet :p

Fan alltså!
    Denna träningsvärken är grym!
    Första stegen från kontorsstolen måste ske på tå, då baksidan är helt galet stel.

Nu har du mat för att överleva ytterligare 2 dygn!! 8)

faogel wrote:
    Nu har du mat för att överleva ytterligare 2 dygn!! 8)

Thank you!
    Överlevnad är ruskigt bra

J.v.K wrote:
    Riktigt bra pass Johanna :up:

Eller hur!
    Kände mig precis rätt loj och sliten men Trulsan lyckades kittla fram lite längtan efter morgondagens benpass :D

JTrulsson wrote:
    Thank you!
    Överlevnad är ruskigt bra

Har du egen kock dessutom?!
    Livet är bra orättvist :p

Sam wrote:
    Eller hur!
    Kände mig precis rätt loj och sliten men Trulsan lyckades kittla fram lite längtan efter morgondagens benpass :D

Vi är ju här för att trigga varandra! Hjälpas åt i nöd och lust… Eller något :p

Quote:
    Har du egen kock dessutom?!
    Livet är bra orättvist :p

Oh yes! Jag har egen kock! :D
    Ska bli ytterst spännande att smaka på mästerverken senare idag

Ja, igår var det då den inplanerade vilodagen som jag egentligen hade längtat efter.
    Träningsvärken i benen igår var jävulsk :devil:, speciellt i baksida ben.
    Förövrigt, så sitter den fortfarande fast i ett sjukt järngrepp. Passet ägde rum i måndags, idag är det torsdag och jag har fortfarande rörelsesvårigheter. Så det stämmer nog det jag konstaterade efter passet, det var ”the legworkout of my life”! ;)

Vilodagen sen…
    Min plan var att efter jobb skulle jag ta en powewalk i ett höstigt Helsingborg, det sket sig dock. Väl hemma lagade jag potatismos till människan som hade ett stundade armpass framför sig. Han lagar mat till mig och jag till honom, rättvist eller hur? :nod
    Efter det blev det lite chill med honom.
    Mörkret kom och han skulle iväg och träna, så varför inte hänga på liksom?
    Så min uppfriskande powerwalk i det fria, blev istället en promenad på bandet med lutning i 70 minuter. Man tar ju i lite mer på ett band då man tvingar sig själv att gå fortfarare och fortfarare, eller brantare och brantare.
    458 kcal blev iallafall brända och med en medelpuls på 127.
    Helt perfekt, just den pulsen jag alltid eftersträvar på mina cardiopass!

Senare under kvällens matlagningar verkar det som om min våg hade fått totalt tuppjuck!
    Siffrorna fibblade upp och ner hela tiden, även när jag bytt batteri… Hmm… :|
    På lördag ska vi däremot åka och shoppa inför den kommande flytten, så det blir kanske att spana in en ny våg också…
    Jag som tycker om min gamla 😥
    Så möbler, gryta, litet stekjärn och eventuellt våg ska alltså inhandlas!

JTrulsson wrote:
    Så min uppfriskande powerwalk i det fria, blev istället en promenad på bandet med lutning i 70 minuter. Man tar ju i lite mer på ett band då man tvingar sig själv att gå fortfarare och fortfarare, eller brantare och brantare.
    458 kcal blev iallafall brända och med en medelpuls på 127.
    Helt perfekt, just den pulsen jag alltid eftersträvar på mina cardiopass!

Kanon :up:

JTrulsson wrote:
    Senare under kvällens matlagningar verkar det som om min våg hade fått totalt tuppjuck!
    Siffrorna fibblade upp och ner hela tiden, även när jag bytt batteri… Hmm… :|
    På lördag ska vi däremot åka och shoppa inför den kommande flytten, så det blir kanske att spana in en ny våg också…
    Jag som tycker om min gamla 😥
    Så möbler, gryta, litet stekjärn och eventuellt våg ska alltså inhandlas!

Precis som med min pulsklocka. Köpte ett nytt batteri men den började väsnas som en galning och inget fungerade. RIP pulsklockan :(

Heidi K wrote:
    Precis som med min pulsklocka. Köpte ett nytt batteri men den började väsnas som en galning och inget fungerade. RIP pulsklockan :(

Tekniska prylar i all ära alltså… ;)

Då är det dags att börja ladda upp för dagens träningspass, nämligen rygg och lite mage. Planen var även att köra vader, men träningsvärken i hamstrings går ner i knävecken så det är bara att glömma :

Dagen mellanmål är nu i magen.
    Bild, dagen till ära!

Efter jobb igår var det dags för veckans ryggpass. Denna underbara muskelgrupp!
    Dock kunde det gått bättre, då jag kände av mitt vänstra skulderblad i vissa övningar. Men det var bara att ladda om och ta en annan övning. Tyvärr får man ju lite idétorka när man inte vet vad som kan fungera…
    Men passet blev som följer:

Hantelrodd
    21 kg*12, 21 kg*12, 21 kg*12

T-bar
    20 kg*12, 30 kg*9, 30 kg*9

Latsdrag
    40 kg*12, 45 kg*10, 45 kg*10

Raka latsdrag i CabelCross
    10 kg*12, 10 kg*12, 10 kg*12

Ryggresningar
    15 st, 15 st, 15 st

Avslutade i vanlig ordningen med en promenix på bandet i en timme. Riktigt segt idag, men det vara bara att bita ihop.
    Fettet bränner ju inte sig själv :p

Viewing 15 posts - 166 through 180 (of 442 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.