- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
5 november, 2010 at 09:18 #340090Anonym anvandareMember
Då har man genomfört dag 1 på denna dietens slutspurt.
Maten är ändrad men träningen och dess intensitet består.
Och vad ska man säga? Det känns tufft redan efter en dag gjord…
Hur ska detta gå?Har som sagt bokat in en kalipermätning den 12 november, och till dess ska jag ha nått mitt mål. Vilket betyder att på drygt en vecka ska jag tappa 1,2 kg. På ett sätt känns det tufft, men ändå helt klart uppnåligt. Det kommer krävas en hel del av mig, men det är jag utan tvekan villig att ge. Det rör ju sig bara om en vecka lite drygt!
Igår under cardion kändes det att jag går lågt på maten nu. Förhoppningsvis var det lite värre igår då det var första dagen med den nya kosten och att kroppen kommer anpassa sig lite bättre dagarna framöver. Under promenaden bet jag ihop, jag skulle bara klara det! Men efter, all energi jag hade rann bara av mig. Kan nog ärligt säga att jag var en trafikfara på vägarna när jag körde hem… Ooops! :whistle:
Men efter att kvällens mål var i magen steg humöret lite. Dock sjönk det rätt snabbt under kvällen igen, men ändå inte så lågt som efter träningen. Den som kommer lida mest av detta är utan tveken min underbara respektive…
Men nu är det en ny dag och nya tag.
Frukosten är i magen sen en och en halv timme tillbaka och mellanmålet kommer intas runt 10:30. Och jag kan ärligt säga, jag längtar redan5 november, 2010 at 11:33 #340091Anonym anvandareMemberJTrulsson wrote:Då har man genomfört dag 1 på denna dietens slutspurt.
Maten är ändrad men träningen och dess intensitet består.
Och vad ska man säga? Det känns tufft redan efter en dag gjord…
Hur ska detta gå?Har som sagt bokat in en kalipermätning den 12 november, och till dess ska jag ha nått mitt mål. Vilket betyder att på drygt en vecka ska jag tappa 1,2 kg. På ett sätt känns det tufft, men ändå helt klart uppnåligt. Det kommer krävas en hel del av mig, men det är jag utan tvekan villig att ge. Det rör ju sig bara om en vecka lite drygt!
Du kommer att klara detta! Det är jag helt 100 på. Det är bara att ta en dag i taget
5 november, 2010 at 11:34 #340092Anonym anvandareMemberHeidi K wrote:Du kommer att klara detta! Det är jag helt 100 på. Det är bara att ta en dag i tagetTack för stödet! 😮
Kommer behöva det, lunchen är en timme bort och jag är redan hungrig :p5 november, 2010 at 15:37 #340093Anonym anvandareMemberJTrulsson wrote:Har som sagt bokat in en kalipermätning den 12 november, och till dess ska jag ha nått mitt mål. Vilket betyder att på drygt en vecka ska jag tappa 1,2 kg. På ett sätt känns det tufft, men ändå helt klart uppnåligt. Det kommer krävas en hel del av mig, men det är jag utan tvekan villig att ge. Det rör ju sig bara om en vecka lite drygt!Den där förbaskade mätningen hade jag förträngt ända till nu
Så du kör tema ”stora piskveckan” fram till mätningen?
Själv har jag tagit det mildare sedan sista mät/vägningen dvs när jag hade tappat de kritiska kilon jag absolut ville ha bort.
Kroppen kändes rätt sliten på slutet, jämfört med nu.
När jag får sanningen upptryckt i ansiktet på måndag, är jag efter denna ”mellanlandning” redo för nya tag och mål – om jag inte blir totalt nedslagen mentalt och måste börja med ett halvårs terapi först.Angående mätningen:
Tycker du det ska bli kul?
Vad tror du att du ligger på?
Jag har roat mig med att surfa runt och jämfört mig med andra tjejer som roat sig med kaliper.
Kort och gott: jag befarar det värsta.5 november, 2010 at 15:43 #340094Anonym anvandareMemberSam wrote:Kort och gott: jag befarar det värsta.
Kort och gott: Med tanke på hårdhet över ryggen och att magen ser ut att komma med stormsteg på bilderna du la upp så behöver du nog inte oroa dig det minsta. Bara bra att få en kvitto och kunna göra jmf med nästa gång…Trulsson: Kommer du posta resultaten?
5 november, 2010 at 15:47 #340095Anonym anvandareMemberSam wrote:Den där förbaskade mätningen hade jag förträngt ända till nuSå du kör tema ”stora piskveckan” fram till mätningen?
Själv har jag tagit det mildare sedan sista mät/vägningen dvs när jag hade tappat de kritiska kilon jag absolut ville ha bort.
Kroppen kändes rätt sliten på slutet, jämfört med nu.
När jag får sanningen upptryckt i ansiktet på måndag, är jag efter denna ”mellanlandning” redo för nya tag och mål – om jag inte blir totalt nedslagen mentalt och måste börja med ett halvårs terapi först.Angående mätningen:
Tycker du det ska bli kul?
Vad tror du att du ligger på?
Jag har roat mig med att surfa runt och jämfört mig med andra tjejer som roat sig med kaliper.
Kort och gott: jag befarar det värsta.Oh yes, nu ska de sista kilona, eller ja, kilot bort! :p
Jag hade gjort som dig, men eftersom jag typ 1,2 kg kvar innan jag nått mitt mål kan jag inte chilla riktigt ännu.Klart du inte blir nedslagen, det är bara ett mått egentligen.
Vad exakt säger det om dig egentligen?
Du är ju knappast fet för att det visar en speciell siffra. Alla bilder talar om motsatsen iallafall :up:Jag ser framemot det ja, mkt för att jag har gjort en mätning innan så jag vill ju se hur kroppen har ändrats den sista tiden.
Jag känner ändringen, men finns den?Jag har haft ett mål hela tiden med denna dieten – Ner under 60 kg.
Når jag det till fredagen den 12 november kommer jag vara nöjd oavsett. Jag har gjort min diet, jag har kämpat som en tok och jag kan fan och med klappa mig själv på axeln! Min fettprocent har utan tvekan minskat, konstigt vore annars…Ser du inte alls fram emot det?
5 november, 2010 at 15:51 #340096Anonym anvandareMemberJTrulsson wrote:Jag ser framemot det ja, mkt för att jag har gjort en mätning innan så jag vill ju se hur kroppen har ändrats den sista tiden.
Jag känner ändringen, men finns den?Ser du inte alls fram emot det?
Delade känslor.
Men kul för dig som har en gammal mätning att jämföra med5 november, 2010 at 16:02 #340097Anonym anvandareMemberSam wrote:Delade känslor.
Men kul för dig som har en gammal mätning att jämföra medHade jag inte haft den i bagaget hade jag nog också haft blandade känlsor
8 november, 2010 at 08:37 #340098Anonym anvandareMemberAlbin wrote:
Kort och gott: Med tanke på hårdhet över ryggen och att magen ser ut att komma med stormsteg på bilderna du la upp så behöver du nog inte oroa dig det minsta. Bara bra att få en kvitto och kunna göra jmf med nästa gång…Trulsson: Kommer du posta resultaten?
Skit Albin, jag hade helt missat ditt inlägg!
Och tack för orden, jag hoppas verkligen du har rättOch ja, jag kommer posta mina resultat.
Både från förra gången och från den kommande8 november, 2010 at 08:43 #340099Anonym anvandareMemberLite uppehåll här från Body nu över helgen.
Lyckas inte motivera mig att sätta mig ner och skriva när jag är ledig, är ju så mkt man vill och ska hinna med!Efter jobb i fredags blev det iallafall ett litet armpass.
Med inslag av endast en magövning.Pushdown
12,5 kg*15, 15 kg*12, 15 kg*12, 15 kg*12, 15 kg*12Superset: Press mot pannan/Smal bänkpress
15 kg*15(15 kg*15), 17,5 kg*10(17,5 kg*10), 17,5 kg*10(17,5 kg*10)Dips mellan bänkar
20 st, 10 kg*20, 10 kg*20Hantelcurl
8,5 kg*12, 8,5 kg*12, 8,5 kg*12Framåtlutad stångcurl
12,5 kg*10, 12,5 kg*10, 12,5 kg*10Koncentrerad hantelcurl
6 kg*10, 6 kg*10, 6 kg*10Sit-ups på bänk med viktplatta
5 kg*15, 5 kg*15, 5 kg*15Och som vanligt blev det 60 minuters promenad på bandet i backe. Sjukt trist egentligen, men det finns rätt många roliga tomtar på gymmet som man kan spana lite på. Den ena mer roande än den andra
8 november, 2010 at 08:59 #340100Anonym anvandareMemberOm man har vilodag, vad gör man då?
Jo, man tar sovmorgon, myser extra länge i sängen med sin respektive, äter frukost framför tv:n och sen bara slappar ett litet tag :whistle:Efter det, ja då blir det shopping- och spaningsdag på IKEA inför den stundade flytten. Bestämde en hel del av vad vi vill och ska inhandla inför framtiden, men vi shoppade även loss en del inne på köksavdelning! Ett nytt diskställ, nya köksredskap, nya skärbrädor, en 5 liters gryta och annat mojs hamnde i den blåa IKEA-påsen.
Sprang även på en viss Heidi med barn och man bland grytorna, andra gången man träffar denna kvinna i sitt liv :nod
Sen kändes ju att man gick på diet under IKEA besöket.
Medan Jonathan stod i kassan och betalde för sin köttbullsmeny på 20 bullar med potatis samt två(!) efterrätter i form av jordgubbscheesecake och kanelbulle, då lullade jag bort ett tag. Nämligen till microvågsugnen där man kan värma barnmat till små bebisar. Så ja, in med plastburken med torsk, broccoli och äggula! Och medans jag står där och väntar, så ser hur bänken under är full med färgglada skålar och skedar. Hmm… Som tur var hade Jonathan tagit en ”VUXENGAFFEL” till migFör övrigt har ju IKEA börjat med sina julsaker, lika bra att börja i tid liksom. Och jag måste säga att rådiggar deras julgran dom har satt upp när man börjar närma sig kassan.
Tror nog den hade passat i mitt hem med! Frågan är… Hade råttorna fått stanna i granen tro? Med tanke på ett visst vitt vilddjur som bor tillsammans med mig…Lördagen avslutade med mys i soffan framför första filmen med Johan Falk. Rekommenderas starkt!
8 november, 2010 at 09:09 #340101Anonym anvandareMemberVilodag följs i regel av träningsdag, och så även för mig!
Efter frukost blev det ett pass för axlar, mage och som sagt, cardio!Sittande hantelpress
8,5 kg*12, 8,5 kg*12, 8,5 kg*12Omvänd peck-deck
10 kg*15, 10 kg*15, 10 kg*15Sidolyft
3,5 kg*12, 3,5 kg*12, 3,5 kg*12Stående hantellyft för baksida axlar
3,5 kg*12, 3,5 kg*12, 3,5 kg*12Drag mot hakan
15 kg*15, 17 kg*12, 17 kg*12Drag mot hakan Dropset
17 kg*12(12,5 kg*12/5 kg*12)Crunches i friviktsmaskin
10 kg*15, 10 kg*15, 10 kg*15, 20 st, 20 stSneda crunches i friviktsmaskin
10 st, 10 stCardion efter går bättre och bättre.
Energin är rätt slut när cardion börjar, men som sagt, det är inte så tungt som efter ryggpasset i torsdags. Fy fan säger jag bara alltså!
Men det blev iallafall 60 minuters promenad i backe i vanlig ordning.Efter det – Tvätt, städ och matlådelagning resten av dagen!
8 november, 2010 at 10:35 #340102Anonym anvandareMemberJ.v.K wrote:Grymt pass & härligt med 60min efteråt motiverande!Tack och bock!
8 november, 2010 at 16:09 #340103Anonym anvandareMemberDå var det dags att tagga till…
Mindre än en timme till bänkpressen! :devil:9 november, 2010 at 08:27 #340104Anonym anvandareMemberInnan något annat publiceras idag måste jag skicka in en bild på vikten imorse! Här med är dietens mål nått!
Tjoho! Wiiiie! :yahoo:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.