Vägen mot en betydligt bekvämare kropp

Home Forums Dagböcker Vägen mot en betydligt bekvämare kropp

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 442 total)
  • Author
    Sam wrote:
    Hur ofta tar du vilodagar?
    När du känner att det behövs eller planerat?

Jag har två inplanerade inplanerade vilodagar per vecka. Men en vilodag innebär till 99% alltid en promenad efter jobbet. Och ibland även på morgonen, ifall jag orkar upp :sleepy:

Quote:
    Det där är tufft!
    Jag har hittills varken lidit av hunger eller sug och det är jag fantastiskt tacksam för.
    Något som fungerar sug och hungerdämpande för mig är kardio, sant :
    Vet att andra går och lägger sig när de är hungriga eller sugna, kanske vore något för dig. Kan iofs bli en knixig lösning om man är hungrig eller sugen mest hela tiden ;)

Hunger lider jag helt klart av. Suget ibland :D
    Men det blev så påtagligt igår, står och väntar på en pizza man vet att man inte ens ”får” smaka. Och det värsta var, den såg sjukligt god ut. Inte inget pizzafan alls, men denna hade nog varit najs ;)
    Men jag håller med dig, kardio dämpar hunger rätt bra. Och sömn… I slutändan handlar det ändå i vilket fall som helst motivation.

JTrulsson wrote:
    Men jag håller med dig, kardio dämpar hunger rätt bra. Och sömn…
    I slutändan handlar det ändå i vilket fall som helst motivation.

…och disciplin!
    Absolut, men kan jag göra det enkelt för mig själv så tvekar jag inte.
    Skönt om det bara rullar på och bara behöva använda disciplinen i krissituationer :whistle:;)

Sam wrote:
    …och disciplin!
    Absolut, men kan jag göra det enkelt för mig själv så tvekar jag inte.
    Skönt om det bara rullar på och bara behöva använda disciplinen i krissituationer :whistle:;)

JA! Jag satt länge och sökte efter rätt ord, men där kom du med det! Disciplinen! Den är A och O, har man inte den, eller möjligheten att plocka fram den i krissituationer kan det vara svårt att ta sig i mål…

Men jag håller med dig, varför ta den svåra vägen när man kan ta den enkla? :what:

Igår var det dags för framförallt ryggen att få sin del av träningen. Men blev även några set för biceps. Passet gick kanon och jag känner redan en viss stelhet i stort sätt alla delar av ryggen :up:

Chins
    -10 kg*6, -10 kg*6, -10 kg*6, -10 kg*5, -10 kg*5

Sittande rodd
    35 kg*15, 40 kg*8, 40 kg*8, 40 kg*8

Hantelrodd
    20 kg*8, 20 kg*8, 20 kg*8

Latsdrag i fast maskin
    45 kg*10, 50 kg*7, 50 kg*7

Drag med rep med raka armar
    10 kg*15, 12,5 kg*10, 12,5 kg*10

Ryggresningar
    5 kg*15, 5 kg*15, 5 kg*15

Hantelcurl
    8 kg*12, 9 kg*12, 10 kg*8

Stångcurl i CabelCross (Dropset)
    12,5 kg*10(7,5 kg*10), 12,5 kg*10(7,5 kg*10), 12,5 kg*10(7,5 kg*10)

Efteråt blev det en powerwalk på bandet i 65 minuter. Pulsklockan visade så snällt 474 kcal brända. Så det känns inte som om timmen var förgäves ;)

Idag är det som sagt vilodag, blev en powerwalk runt, runt i Pålsjö imorse innan jobb bara. Man måste ju röra lite på fläsket :)

65 minuter blev det med dryga 300 kcal brända. Underbara fullmånen var framme och lyste vägen fram för mig. Kände mig sådär löjligt förälskad ;) Inte är man rädd för månen inte!

Blir ingen mer träning alls för min del idag.
    Efter jobb blir det en runda inom BodyExtra för att inhandla lite nytt citronprotein till fluffet jag har planerat att äta imorgon.
    Efter det ska älsklingen väntas in, då vi ska fira ikväll! Det väntar stekafton på båtarna!
    Jag och kärleken, en helkväll tillsammans! ;)

Hur vågar du gå i Pålsjö så tidigt på morgonen? ;) Brukar du se någon annan där? Jag brukar gå längs med skogen men håller mig på asfalten :D Går jag en promenad på dagen vågar jag mig in i skogen också. Bra jobbat förresten!

Heidi K wrote:
    Hur vågar du gå i Pålsjö så tidigt på morgonen? ;) Brukar du se någon annan där? Jag brukar gå längs med skogen men håller mig på asfalten :D Går jag en promenad på dagen vågar jag mig in i skogen också. Bra jobbat förresten!

Nu börjar det bli gränsfall om man ska våga sig i skogen fler gånger. Det blir ju knappast ljusare under morgonen nu. Frågan är, vart ska man då gå om det ska ta en timme? Tåls att fundera på…

Eftersom man knappt suttit ner framför datorn under helgen har det heller inte blivit någon uppdatering på passfronten. Vilket egentligen kanske mest bevisar att man har ett litet liv utanför träningen och datorn. Litet, men icke att förakta ;)

Lördagen bjöd på ett benpass. Inga personbästan, men svetten lackade rejält. Cardio sen blev lite halvdan, 17 minuter på bandet innan jag blev utkastad från Sats på grund av stängning, sen en halvtimme runt, runt i kvarteret. Tog igen det med en 55 minuters promenad i mörkret medans Jonathan tränade.

Söndagen då, blev axlar och mage. Kändes bra och kände mig faktiskt lite större när jag lämnade Sats, dock la det ju sig lite för snabbt.

Kvällen däremot, var mindre trevligt. Fick en allergisk reaktion så mina läppar svullnade upp till enorm storlek. Så några timmar på akuten under natten och sen hemma från jobb igår gjorde att jag numera ser lite mer normal ut. Så normal jag kan iallafall ;) Därav blev det ingen träning igår, men idag, om cirka en timme väntar bröst och triceps!

Later!

JTrulsson wrote:
    Nu börjar det bli gränsfall om man ska våga sig i skogen fler gånger. Det blir ju knappast ljusare under morgonen nu. Frågan är, vart ska man då gå om det ska ta en timme? Tåls att fundera på…

Nu vet jag inte var du bor. Men då man går till Vikingstrand badplats från oss tar det ca 30 minuter, och då är det bara att vända och gå hemåt igen :D

Vad är det du är allergisk mot? Lät otäckt!

JTrulsson wrote:

Finns det ingen belysning?
    Här hemma har de satsat på att klä hela skogens löparrundor med belysning.
    Rätt mysigt faktiskt…inte för att någon belysning i världen skulle få mig att springa ensam i skogen men ändå :D

Heidi K wrote:
    Nu vet jag inte var du bor. Men då man går till Vikingstrand badplats från oss tar det ca 30 minuter, och då är det bara att vända och gå hemåt igen :D

Nu bor jag uppe på Tågaborg, precis i slutet, så jag har en 5 minuters promenad sen är jag inne i skogen. Får nog bli något liknande för mig med, ska exprimentera en morgon tror jag :D

Quote:
    Vad är det du är allergisk mot? Lät otäckt!

I nuläget vet jag inte faktiskt, men det står mellan mandel eller att jag överreagerat på sötningsmedlet i funlighten…

Sam wrote:
    Finns det ingen belysning?
    Här hemma har de satsat på att klä hela skogens löparrundor med belysning.
    Rätt mysigt faktiskt…inte för att någon belysning i världen skulle få mig att springa ensam i skogen men ändå :D

Jodå, lite belysning finns det, men just den rundan jag har hittat saknar såklart det under en sträcka. Så det blir att tänka om helt enkelt :D

Igår var det dags, efter en vilodag på grund av allergin att köra igen. Vilodagar ger alltid den där lilla extra pushen i träningen.
    Ingen passning idag, då min passare har slutat på Sats nu. Fegade lite med vikten, men det känns redan i brösten vill jag lova!

Fri bänkpress
    20 kg*15, 30 kg*15, 35 kg*8, 37,5 kg*6, 37,5 kg*6, 30 kg*12, 30 kg*10

Sittande bänkpress
    35 kg*7, 40 kg*6, 40 kg*6

Cabelflyes
    10 kg*15, 12,5 kg*15, 15 kg*12

Plana hantelflyes
    9 kg*10, 10 kg*10, 10 kg*10

Dips med hjälpvikt
    10kg*8, 10kg*8, 10kg*8, 10kg*7

Drag med stång bakom huvudet i CabelCross
    15 kg*10, 15 kg*10, 15 kg*8

Enarmspushdown
    5 kg*8, 5 kg*8, 5 kg*8

Framåtlutat sidolyft med viktplattor
    5 kg*10, 5 kg*10, 5 kg*10

Är det du som är fröken TRÖCK?

faogel wrote:
    Är det du som är fröken TRÖCK?

Haha, finns nog dom som förtjänar den titeln lite bättre än mig :p

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 442 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.