Vägen mot en betydligt bekvämare kropp

Home Forums Dagböcker Vägen mot en betydligt bekvämare kropp

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 436 through 442 (of 442 total)
  • Author

Onsdagen bjöd som sagt på vilodag.
    Tyvärr blev det inte något besök hos Seminoff då den stackaren åkt på en förkylning…
    Bättre lycka med det nästa vecka med andra ord :)
    Min axel ska bli bra, den måste det helt enkelt!

Kvällen spenderas med min underbara sambo på en av Göteborgs tapasrestauranger.
    Vad jag älskar denna typ av mat och sättet att avnjuta den.

[img=http://johannatrulsson.files.wordpress.com/2011/07/110727.jpg]Massa smårätter som man sitter och plockar med.
    Totalt beställde vi in 10 olika samt en dubbel av vitlöksbrödet = 11 smårätter totalt!
    Vem älskar inte vitlöksbröd liksom?
    Avslutade sen med en glass från Pressbyrån.
    Cornetto med hasselnötter

Undertorsdagen var det sen dags för träning igen.
    Dock ett väldigt sent pass då jag valde att joina min bättre hälft när han slutat jobba.
    Och axlar stod på schemat.

Övningarna som körde var:
    – Sittande sidolyft med hantlar
    – Upprätt rodd
    – Axelpress i maskin
    – Liggande kabeldrag för baksidan
    – Baksida axlar igen, drag med rep
    – Stående sidolyft med hantlar
    – Bakida axlar med hantlar

Kändes kanon och jag fick en riktig skjuts i träning i och med min träningspartner.
    Ändrade utförandet på en del övningar vilket gjorde att det kändes så mycket bättre!

Update! Hur går träningen Trulsson?!?! :D

I agree; Update!

Sorry, men finns nog inte att uppdatera. Er champ är KNOCKED OUT of gymmet by löpning????????+++

Löpningen har tagit över stora delar av mina träningstimmar, precis som min bättre häft redan skrivit.
    Detta är något helt nytt för mig och jag trodde innerst inne inte att jag skulle klara det, eller ens gilla det.

Sista helgen i april tog jag mina första joggande steg.
    Det var intervaller på bandet, 5 minuter i 8 km/h och sen 2 minuter i 5,8 km/h. Under en total tid på 42 minuter.
    Joggingpremiären utomhus ägnde rum några dagar senare – 6,5 kilometer på 38 minuter.

Efterhand kompletterades träning med fys i Skatås med sambon som lekledare.
    Distansen på min ensamma rundor blev längre och längre för varje gång.
    Första milen genomfördes på cirka 68 minuter.
    Första långpasset på över 15 kilometer genomfördes i mitten av juli.
    En månad innan Midnattsloppet gjorde jag min första mil på under timmen.

Efter det rullade det bara på.
    Med tiden blev gymmet mer och mer lidande och i slutet lyste det helt med sin frånvaro.
    Bästa tiden på milen sprang jag 6 dagar innan loppet, då på 56 minuter och 18 sekunder.
    Längsta passet någonsin sprang jag 5 dagar innan loppet, då på en distans på 17 kilometer.

Sen väntade den ultimata utmaningen – Midnattsloppet 2011 i Göteborg.
    Den 28 augusti klockan 22:25 var det dags.
    Anmäld i nästsista startgruppen (De som springer milen på 60-65 minuter).

Detta var mitt första riktiga lopp, som jag gjorde helt för min egen skull. Min löparpremiär i offentliga sammanhang är nu gjord och jag sjukt stolt över mig själv och vad jag presterat.

Dagarna efter kom det verkligen över mig att jag gjort detta.
    Jag, Johanna Trulsson, har sprungit ett lopp.
    Lilla jag, som hatade träning och framförallt löpning när jag var yngre.
    Vad hände?

Jag kan verkligen inte förmedla med ord hur lycklig jag var timmen innan start, minuterna under loppet och timmarna efter målgång.
    Allt kändes helt perfekt och jag mådde verkligen hur bra som helst. När jag stod där, mitt på Heden i centrala Göteborg, kände jag inte ens av regnet som nästan öste ner från himlen. Håret låg slickat längst huvudet och skorna hade redan börjat läcka in, men vad gjorde det? Målet som jag strävat efter i tre månader var rakt framför mig och resans slut skulle börja om bara några minuter. Ingenting kunde stoppa mig, ingenting!

Och i mål kom jag, på en tid på 00:57:42. En tid jag helt klart hade kunnat pressa mer om jag bara inte varit så feg som jag var tidvis. Jag lät andra deltagare sinka mig med sitt tempo istället för att ta mig framåt. Andra bidragande orsaker var bland annat att banan var lite kringlig och krokig. Tvära svängar som gjorde att farten mattades av för samtliga deltagare. Något annat som var riktigt irriterande var att folk inte höll sig på den plats i ledet som de skulle. Alla som sprang fick tydliga restriktioner om vart man skulle hålla sig om man skulle springa lite saktare. Orden löd: Håll till höger så att man istället ska kunna springa om på vänstersidan. Smart idé om den fungerat. Även om jag inte är en mästerlöpare fick jag flera gånger springa om gående personer på ”fel” sida. Men nog om det negativa, oavsett hur banan var eller hur folket placerade sig och agerande hade jag sjukt roligt hela kvällen och natten igenom. En underbar upplevelse som jag hade kunnat göra om vilken dag som helst.

[img=http://img718.imageshack.us/img718/3223/1108291.jpg][img=http://img705.imageshack.us/img705/1366/20110828061609.jpg]För en tid sedan var Midnattsloppet slutet på en resa. Idag är det bara början. De tre gångna månaderna har en förberedelseperiod och Midnattsloppet blev startskotten på en grym löparkarriär. Nästa lopp är redan inplanerat – Sylvesterloppet i Göteborg den 31 december. Tänk er att springa i ett vintrigt Göteborg. Med mössa, halkskydd och hela kittet?

På 3 månader har jag gått från att stanna två gånger för att hämta andan på 5 kilometersdistansen till att springa milen på dryga 56 minuter. På dessa månader har jag även förbättrat min tid på just milen med 11 minuter. Detta är en resa som är helt grym i mina ögon och jag är stolt över vad jag presterat. Nu fortsätter dock utmaningarna och träningen…

JTrulsson wrote:
    På 3 månader har jag gått från att stanna två gånger för att hämta andan på 5 kilometersdistansen till att springa milen på dryga 56 minuter. På dessa månader har jag även förbättrat min tid på just milen med 11 minuter. Detta är en resa som är helt grym i mina ögon och jag är stolt över vad jag presterat. Nu fortsätter dock utmaningarna och träningen…

[img=http://hannooh.blogg.se/images/2009/high-five-0808-lg-76258126_47450197.jpg]It´s all about passion and dedication – right?!
    Bra jobbat och varmt lycka till framöver!

Sam wrote:
    It´s all about passion and dedication – right?! ;)
    Bra jobbat och varmt lycka till framöver!

Tack så mycket!
    Tänkte att jag faktiskt fick uppdatera här hur det gått.
    Och om jag nu, sakta men säkert, ska införa gymmet igen får man ju börja uppdatera :)

Viewing 7 posts - 436 through 442 (of 442 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.