- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
5 oktober, 2010 at 09:30 #339955Anonym anvandareMember
I fredags blev det ett som sagt ett ryggpass, dock på ett annat gym i en annan stad för omväxlings skull. Vi testade på Exhale Gym i Göteborg, ett sista pass innan SM i Västerås. Hur bra som helst, då man gärna vill testa lite gym innan man flyttar upp. Och nu i efterhand, tror inte det blir där vi kommer köpa kort när flyttlasset väl gått.
Blev ett pass med sittande rodd, har för mig att jag körde mellan 30-45 kg och sen högreps på det. Efter det blev det sittande friviktsrodd, här har jag ingen aning om vikten eller repsen, men en sjukt go övning. Lite T-bar på det och sen smala latsdrag. Avslutade med 2 set hantelrodd då min darling valde att köra lite bröst.
60 kg*8, 60 kg*8, 60 kg*8, 60 kg*8, 60 kg*8Sizzysquat
KV*12, KV*10Efter det var mina ben mer eller mindre totalt döda. Underbar, men ack så jobbig känsla. Och träningsvärken idag ska vi inte ens prata om, ännu mindre imorgon….
5 oktober, 2010 at 09:38 #339956Anonym anvandareMemberJTrulsson wrote:Kan dom, då kan fan jag med! Allt handlar om inställning, nog för att jag vetat det innan med, men det blev ännu mer påtagligt nu. Så nu jävlar kör vi igen, i med nästa växel!Vill man så går det.
När man bestämt sig så gör man ett val, lämnar åskådarplats och tar kontrollen över vad som ska hända.
De som inte har disciplinen tror jag även saknar den riktiga viljan, och saknas viljan är det rätt svårt att motivera sig när det går tungt – en tanke som kan appliceras på mycket i livet.Quote:Hade en liten formcheck i fredags innan vi åkte mot Göteborg. Vikten och måtten blev följande:
Vikt: 61,2 kg (-0,7 kg)(-11,4 kg)
Bröst: 92 cm (0 cm)(-4 cm)
Revbenen: 71 cm (0 cm)(-5 cm)
Midja (navelhöjd): 69 cm (-0 cm)(-20 cm)
Höfter: 88 cm (-0 cm)(-11 cm)
Lår: 52 cm (0 cm)(-8 cm)
Överarm: 29 cm (-0 cm)(-3 cm)Nuvarande resultat(Förändring sen förra mätningen)(Förändring sen start)
Så måtten har stått rätt stilla denna omgången, men vikten pekar neråt, som tur är Känns kanon och nu är det verkligen inte långt kvar!
Spelar ingen roll om det inte rasar åt ett håll utan avbrott, kolla på dina resultat och beröm dig själv!
Quote:Bifogar en liten bild på formen också.
Poseringen är skit, inget att säga om det. Men vem orkar träna på det när man inte ens ska tävla?Se där ja :up:
Fetstilta:
Hahaha eller hur! Din pojkvän är säkert jättenöjd med dina poseringsförsök och det räcker väl mer än väl ;o) *skojar lite*5 oktober, 2010 at 10:25 #339957Anonym anvandareMemberSam wrote:Vill man så går det.
När man bestämt sig så gör man ett val, lämnar åskådarplats och tar kontrollen över vad som ska hända.
De som inte har disciplinen tror jag även saknar den riktiga viljan, och saknas viljan är det rätt svårt att motivera sig när det går tungt – en tanke som kan appliceras på mycket i livet.Håller med dig till 110%
Och jag har utan tvekan valt att lämna åskadarplatsen, du med antar jagQuote:Spelar ingen roll om det inte rasar åt ett håll utan avbrott, kolla på dina resultat och beröm dig själv!Eaxkt, sen går det ju alltid fortare i början. Det sista kilona är de segaste… Tyvärr, haha!
Quote:Se där ja :up:Fetstilta:
Hahaha eller hur! Din pojkvän är säkert jättenöjd med dina poseringsförsök och det räcker väl mer än väl ;o) *skojar lite*Han om någon rättar mig Vilket jag egentligen är glad för, lika bra att lära sig rätt från början. Men det är ju sååå svårt
5 oktober, 2010 at 12:40 #339958Anonym anvandareMemberJTrulsson wrote:Hade en liten formcheck i fredags innan vi åkte mot Göteborg. Vikten och måtten blev följande:
Vikt: 61,2 kg (-0,7 kg)(-11,4 kg)
Bröst: 92 cm (0 cm)(-4 cm)
Revbenen: 71 cm (0 cm)(-5 cm)
Midja (navelhöjd): 69 cm (-0 cm)(-20 cm)
Höfter: 88 cm (-0 cm)(-11 cm)
Lår: 52 cm (0 cm)(-8 cm)
Överarm: 29 cm (-0 cm)(-3 cm)Herregud så många centimetrar du har tappat! Jättebra jobbat! :up: Ska du ner till 60 kg?
5 oktober, 2010 at 14:02 #339959Anonym anvandareMemberHeidi K wrote:Herregud så många centimetrar du har tappat! Jättebra jobbat! :up: Ska du ner till 60 kg?Tackar ödmjukast!
Jo, målet är nått då vågen visar vad som precis under 60 kg6 oktober, 2010 at 10:41 #339960Anonym anvandareMemberGårdagen började till en början med en riktigt kylig promenad. Dock blev man såklart varmare och varmre ju lägre man kom, och efter 70 minuter var man hemma igen, svettig och go. 367 kcal brända med en genomsnittspuls på 114. Rätt stabilt ändå
Efter jobb var det dags för ett styrkepass för bröst och tricpes.
Fri bänkpress
20 kg*18, 30 kg*16, 35 kg*10, 37,5 kg*8, 37,5 kg*8, 37,5 kg*8, 30 kg*10Sittande bänkpress
40 kg*6, 40 kg*6, 40 kg*6Cabelflyes
15 kg*12, 15 kg*12, 15 kg*12Sned hantelpress
10 kg*15, 11 kg*10, 11 kg*10Dips med hjälpvikt
10kg*8, 10kg*8, 10kg*8, 10kg*7Pushdown
15 kg*12, 15 kg*12, 15 kg*12Dips på bänk
KV*20, KV*20, KV*20Avsultade passet med en 60 minuters promenad i backe på bandet. 443 kcal brända! Hell yeah!
6 oktober, 2010 at 11:08 #339961Anonym anvandareMemberJTrulsson wrote:Gårdagen började till en början med en riktigt kylig promenad. Dock blev man såklart varmare och varmre ju lägre man kom, och efter 70 minuter var man hemma igen, svettig och go. 367 kcal brända med en genomsnittspuls på 114. Rätt stabilt ändåHittat en ny runda nu eller? Vilken tid går du? Jag märker nu att jag borde fixa min pulsklocka. Eller köpa en ny. Kanske önska sig en av tomten :whistle:
6 oktober, 2010 at 12:05 #339962Anonym anvandareMemberHeidi K wrote:Hittat en ny runda nu eller? Vilken tid går du? Jag märker nu att jag borde fixa min pulsklocka. Eller köpa en ny. Kanske önska sig en av tomten :whistle:Japps, en ny runda. Som är upplyst
Jag brukar vandra iväg mellan fem och halv sex på morgonen, för att sen traska i cirka en timme.
Men nu hinner jag inte med fler denna veckan ser det ut som.. 👿Tomten är bra, han är snäll!
7 oktober, 2010 at 11:13 #339963Anonym anvandareMemberBörjade även gårdagens morgon med en promenad. Blev dock en lite kortare då jag lyckades trycka lite för många gång på snozz denna morgon. Men 50 minuter blev det med ynka 239 kcal brända.
Efter jobb var det dags för rygg och biceps att få känna på sitt. Har innan varit en muskelgrupp (ryggen då) som jag inte fått någon kontakt i eller träningsvärk efter. Men efter x antal pass med Jonathan under denna dieten har det vänt. Och det är så underbart!
Sittande rodd
40 kg*12, 45 kg*8, 45 kg*8, 45 kg*8, 50 kg*5Chins med hjälpvikt
10 kg*6, 10 kg*6, 10 kg*6Latsdrag
35 kg*12, 40 kg*10, 45 kg*8Enarmslatsdrag
10 kg*10, 10 kg*10Repdrag i Multimaskien
15 kg*10, 15 kg*10, 15 kg*8Stångcurl
15 kg*12, 15 kg*12, 15 kg*12Hammercurl
6 kg*15, 8 kg*8, 8 kg*8Koncentrerad hantelcurl
4 kg*15, 6 kg*10, 6 kg*10Lite lätt stressad efteråt, men hann med en 55 minuter på crosstrainer. Inget vidare tempo dock, men 371 kcal brända och med en medelpuls på 130.
7 oktober, 2010 at 12:36 #339964Anonym anvandareMemberJTrulsson wrote:Japps, en ny runda. Som är upplyst
Jag brukar vandra iväg mellan fem och halv sex på morgonen, för att sen traska i cirka en timme.
Men nu hinner jag inte med fler denna veckan ser det ut som.. 👿Tomten är bra, han är snäll!
Jag tänkte fråga om du ville hänga med någon dag, men jag sover kl 5 Om jag har tur.
Ja tomten är snäll, men frågan är om han tycker det är viktigt med en pulsklocka. Han är ju inte i så bra form…
7 oktober, 2010 at 13:14 #339965Anonym anvandareMemberHeidi K wrote:Jag tänkte fråga om du ville hänga med någon dag, men jag sover kl 5 Om jag har tur.Ja tomten är snäll, men frågan är om han tycker det är viktigt med en pulsklocka. Han är ju inte i så bra form…
Vi kan ju se om vi kan tajma det någon gång ändå. Man vet ju aldrig
Sant, tomten är inte i bra form. Men man kan ju hoppas att han vill att vi ska vara det. Tänkt själv önska mig träningskläder eller kanske någon mindre träningsmaskin av honom
8 oktober, 2010 at 11:05 #339966Anonym anvandareMemberJTrulsson wrote:Vi kan ju se om vi kan tajma det någon gång ändå. Man vet ju aldrigSant, tomten är inte i bra form. Men man kan ju hoppas att han vill att vi ska vara det. Tänkt själv önska mig träningskläder eller kanske någon mindre träningsmaskin av honom
Bara att hojta till någon gång om du vill ha sällskap. Vet att det är skönt att gå själv och rensa skallen i den friska luften. Men ändå
Oooh, du har varit snäll i år låter det som Jag hade gärna haft ett löpband. Men det kan jag glömma!
8 oktober, 2010 at 11:26 #339967Anonym anvandareMemberHeidi K wrote:Bara att hojta till någon gång om du vill ha sällskap. Vet att det är skönt att gå själv och rensa skallen i den friska luften. Men ändåLovar, ska inte glömma dig!
Quote:Oooh, du har varit snäll i år låter det som Jag hade gärna haft ett löpband. Men det kan jag glömma!Oh nej, så snäll har jag nog inte varit. Men man kan alltid önska sig.
Sen handlar det lite om vilken plats man kommer ha i nya lägenheten också…8 oktober, 2010 at 11:35 #339968Anonym anvandareMemberBlev ingen träning över huvud taget igår.
Ingen morgonpromenad på grund av provtagningen. Var och lämnade blod för att få någon ordning på min eventuella allergi. Dock fick jag ett litet nytt utbrott igårkväll, då med senaste målet iform av äggvita, salt och grillkrydda. Inget stämmer med mig, så enkelt är det!
Ingen eftermiddagspromenad heller.
Valde att handla för kalasen på lördag istället samt städa lägenheten.
Lördagsbrunch med min familj (med scones, bullar, gott pålägg, fattiga riddare, kaffe, juice m.m.) och sen trerättersmiddag med Jonathans familj på kvällen. Längtar redan, både efter sällskapet och matenIdag blir det heller ingen träning.
Pallade inte med morgonpromenaden, låg hellre och snozza med hjärtat. Sen ska man hem efter jobb, för att sen ut och äta med favoriten. Ingen aning om vart och vilken tid. Överraskning deluxe! :emo-thumbKommer hur som helst blir hur mysigt som helst, finns ingen jag hellre tillbringar min födelsedag med än han!
Litet tillägg, idag vägde jag mig igen, lägsta vikten denna diet: 61,1 kg!
8 oktober, 2010 at 11:37 #339969Anonym anvandareMemberJTrulsson wrote:Vi kan ju se om vi kan tajma det någon gång ändå. Man vet ju aldrigSant, tomten är inte i bra form. Men man kan ju hoppas att han vill att vi ska vara det. Tänkt själv önska mig träningskläder eller kanske någon mindre träningsmaskin av honom
Förlåt, men jag bara måste, hoppas jag inte gör någon ledsen: tomten-finns-inte :ph34r:
Quote:Lite lätt stressad efteråt, men hann med en 55 minuter på crosstrainer. Inget vidare tempo dock, men 371 kcal brända och med en medelpuls på 130.Åhlala, erkänn att det var rätt skönt :emo-thumb
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.