Vägen mot en betydligt bekvämare kropp

Home Forums Dagböcker Vägen mot en betydligt bekvämare kropp

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 442 total)
  • Author
    Sam wrote:
    Förlåt, men jag bara måste, hoppas jag inte gör någon ledsen: tomten-finns-inte

Va? Är du seriös? :(
    Vem är det då som kommer med julklapparna? :|

;)

Quote:
    Åhlala, erkänn att det var rätt skönt :emo-thumb

Ja, helt klart rätt skönt, hade faktiskt kunnat stå där längre om tiden bara funnits…

Galen frånvaro härifrån, men så går det när man fyller år!

Fredagen firande med älsklingen på Marias Tapasbar här i Helsingborg. Lördagen sen, blev brunch med familjen och sen trerätters på kvällen med Jonathans familj. Bilderna nedan avslöjar lite av vad som intogs denna helg.

Träning har lyst med sin frånvaro, då det inte funnits tid mellan kalas och matlagning. Men sånt är det och jag är mer än nöjd med helgen. Den enda träningen som faktiskt blev av var en 2 timmar lång powerwalk på söndagsmorgonen innan frukost. Kan säga att den behövdes, både för psyket och alla extrakilon (Läs vatten) man dragit på sig ;)

Började denna oktobermorgon med en 79 minuters morgonpromenad. Blev433 kcal brända och med en genomsnittspuls på 116. Helt okej om jag får säga det själv. Nya rundan är mkt bättre än den gamla måste jag säga. Lite upplyst skog, hav och stadsliv. Samt trappan upp till kärnan! Dödar benen varje gång :emo-thumb

Efter jobb var det dags för benen att kämpa lite med vikterna

Fria knäböj
    30 kg*20, 40 kg*15, 50 kg*10, 50 kg*9, 50 kg*9, 50 kg*9, 50 kg*8

Rak utfallsgång
    26 kg*16, 26 kg*16, 26 kg*16

Hög benpress
    110 kg*11, 110 kg*11, 110 kg*11

Sittande legcurl
    32,5 kg*15, 35 kg*10, 35 kg*10

Sizzy squat
    KV*8, KV*8

Avslutade sen dagens träning med 60 minuters promenad på bandet i stegande backe. Gick från noll i lutning upp till en 7:a. Cirka 6,3 km/h. Brukar gå fortare i vanliga fall, men benen var inte alls sugna på det. Blev 439 kcal och genomsnittspulsen 134.

Nu sitter man här, dagen efter, och jag är redan stel i både lår och rumpa. Looooovely!

Okej, träningsvärken finns nu överallt i benen, eller ja, rumpa och lår iallafall.
    Hur i hela fridens namn ska jag klara cardio efter passet idag?

JTrulsson wrote:
    Galen frånvaro härifrån, men så går det när man fyller år!

Nej men GRATTIS :fun: i efterskott och vilken trevlig frukost, helt i min smak!

JTrulsson wrote:
    Började denna oktobermorgon med en 79 minuters morgonpromenad.

Efter jobb var det dags för benen att kämpa lite med vikterna

Fria knäböj
    30 kg*20, 40 kg*15, 50 kg*10, 50 kg*9, 50 kg*9, 50 kg*9, 50 kg*8

Rak utfallsgång
    26 kg*16, 26 kg*16, 26 kg*16

Hög benpress
    110 kg*11, 110 kg*11, 110 kg*11

Sittande legcurl
    32,5 kg*15, 35 kg*10, 35 kg*10

Sizzy squat
    KV*8, KV*8

Avslutade sen dagens träning med 60 minuters promenad på bandet i stegande backe. Gick från noll i lutning upp till en 7:a. Cirka 6,3 km/h.

Härligt pass hörredu, well done =)

JTrulsson wrote:
    Okej, träningsvärken finns nu överallt i benen, eller ja, rumpa och lår iallafall.
    Hur i hela fridens namn ska jag klara cardio efter passet idag?

Skit i det, ta en fyratimmars uppmjukande dusch istället ;o).
    Det är fullständigt galet, okunnigt, verklighetsfrånvänt och okorrekt att utsätta kroppen för både hård cardio och dito styrka under samma dag/pass :nono::D

[http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=82537&highlight=samtida]

Kasta sten i glashus är min favorithobby nr 2 ;)
    Personligen försvarar jag mitt handlande med att så länge det går framåt får skygglapparna sitta på till förmån för vad jag tycker är roligt 😮

Verkar fö som vi sitter i samma rävsax.
    Dock har jag retirerat för faktum = cardion får dröja lite till och ikväll blir det mer promenad.

Grattis i efterskott![/b] :drinks: Man blir ju hungrig då man tittar på bilderna! Bröd är så gott :P Är det något jag saknar att äta så är det bröd. Tur att jag också snart fyller år :D

Gött benpass förresten! Jag känner redan hur illa det kommer att kännas i mina ben imorgon efter dagens pass.

Sam wrote:
    Nej men GRATTIS :fun: i efterskott och vilken trevlig frukost, helt i min smak!

Helt underbart! Önskar man kunde äta så varje helgmorgon, men då hade man säkert sett ut därefter ;)

Quote:
    Härligt pass hörredu, well done =)

Tack! Känns ännu mer i benen idag :emo-thumb

Quote:
    Verkar fö som vi sitter i samma rävsax.
    Dock har jag retirerat för faktum = cardion får dröja lite till och ikväll blir det mer promenad.

Min plan med, cardion fixades igår, men idag är värken värre. Blir en långpromenad med vännen och hennes hund istället :D

Heidi K wrote:
    Grattis i efterskott![/b] :drinks: Man blir ju hungrig då man tittar på bilderna! Bröd är så gott :P Är det något jag saknar att äta så är det bröd. Tur att jag också snart fyller år :D

Gött benpass förresten! Jag känner redan hur illa det kommer att kännas i mina ben imorgon efter dagens pass.

Jag tackar ödmjukast!
    Håller helt med dig, om det är något man saknar är det bröd. Potatis och sånt kan slänga sig i väggen :D

Började gårdagen med en drygt 80 minuters lång morgonpromenad. Betydligt bättre väder igår än i måndags, dock fortfarande väldigt kallt. Men hey, varför klaga? Man går ju ut trivilligt!

Efter jobb stod styrka och ytterliggare cardio på schemat.

Fri bänkpress
    20 kg*20, 30 kg*16, 35 kg*11, 40 kg*5, 40 kg*5, 40 kg*5, 40 kg*4

Sned hantelpress
    11 kg*15, 13 kg*12, 13 kg*12

Cabelflyes
    10 kg*15, 15 kg*10, 15 kg*10

Press bakom huvudet
    15 kg*10, 15 kg*10, 15 kg*10

Smal bänkpress
    15 kg*12, 15 kg*12

Pushdown
    15 kg*12, 15 kg*12

Eftersom denna förvirrade höna körde ifrån sin ipod blev det träning utan musik. Mindre inspirerande, speciellt under cardion. Blev därför en uppdelning på först 30 minuters promenad i backe och sen 20 minuter på Crosstrainern. Sen fanns ingen mer tid, hemmet och pojkvännen kallade.

Då var det snart dags att lämna jobbet, dags för långpromenad! :D

Gårdagen bjöd som sagt bara på en långpromenad tillsammans med bästa vännen och hennes vovve. Var ute och gick i drygt 1,5 timme, men i så pass lugn takt att det blev inga vidare kalorier brända. En realtivt aktiv vilodag med andra ord…

Ikväll väntar dock träningen igen, time to kill the legs the second time this week! :(

JTrulsson wrote:
    Började gårdagen med en drygt 80 minuters lång morgonpromenad. Betydligt bättre väder igår än i måndags, dock fortfarande väldigt kallt. Men hey, varför klaga? Man går ju ut trivilligt!

Efter jobb stod styrka och ytterliggare cardio på schemat.

Fri bänkpress
    20 kg*20, 30 kg*16, 35 kg*11, 40 kg*5, 40 kg*5, 40 kg*5, 40 kg*4

Sned hantelpress
    11 kg*15, 13 kg*12, 13 kg*12

Cabelflyes
    10 kg*15, 15 kg*10, 15 kg*10

Press bakom huvudet
    15 kg*10, 15 kg*10, 15 kg*10

Smal bänkpress
    15 kg*12, 15 kg*12

Pushdown
    15 kg*12, 15 kg*12

Eftersom denna förvirrade höna körde ifrån sin ipod blev det träning utan musik. Mindre inspirerande, speciellt under cardion. Blev därför en uppdelning på först 30 minuters promenad i backe och sen 20 minuter på Crosstrainern. Sen fanns ingen mer tid, hemmet och pojkvännen kallade.

Stop nu lite, börjar du knappa in?! ;)
    Ska du vara både starkare OCH göra mer cardio än undertecknad?!
    DET kan du FETGLÖMMA :nono:;)

Men tack för den, nu ska här svettas :p:emo-thumb

Sam wrote:
    Stop nu lite, börjar du knappa in?!
    Ska du vara både starkare OCH göra mer cardio än undertecknad?!
    DET kan du FETGLÖMMA

Men tack för den, nu ska här svettas

Haha, allt för gå om dig fattar du väl? :p
    Men det är bra det här, vi triggar varandra, vi är varandras morötter!
    Me like! :emo-thumb

Okej, jag erkänner… Jag är besegrad!
    Att resa sig från kontorsstolen känns fortfarande i benen. Med andra ord, inget benpass idag. Rygg… Ja, rygg får det bli!

Denna dagen började INTE bra!
    En lite tjuvvägning inför morgondagens viktiga vägning och man väger 1,1 kg mer än dietens lägsta vikt! Jävla födelsedag och allt gott förra helgen, men varför har det inte släppt ännu?

Igår blev det iallafall rygg på gymmet eftersom benen fortfarande inte var helt okej och med på noterna.

Chins med hjälpvikt
    10 kg*7, 10 kg*6, 10 kg*6, 10 kg*6

Sittande rodd
    45 kg*9, 45 kg*9, 45 kg*9

Lat pulldown
    45 kg*10, 50 kg*8, 50 kg*7

T-bar
    +20 kg*12, +30 kg*8, +30 kg*8

Ryggresning
    5 kg*15, 5 kg*15, 5 kg*15

Stångcurl med z-stång
    +10 kg*10, +10 kg*10, +10 kg*10

Sittande hantelcurl
    6 kg*10, 6 kg*10, 8 kg*8

Liggande kabelcurl
    10 kg*15, 15 kg*8, 15 kg*8

Avslutade med 60 minuter promenad i backe på bandet. Svetten lackade och drygt 400 kcal brända. Wiiie!

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 442 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.