- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
15 oktober, 2010 at 08:35 #339985Anonym anvandareMember
Vad vore en dagbok utan bilder?
Bjuder på en från gårdagens kvällsmål som min egen mästerkock tillagade till migOmelett på 1 ägg och 3 äggvitor med blandade kryddor. Sen hackad gurka med philadelphiaost. Hur gott som helst vill jag lova! I onsdags fick jag samma omelett fast med paprika och pepparrotsost. Om sanningen ska fram var det nog snäppet bättre
15 oktober, 2010 at 10:45 #339986Anonym anvandareMemberJ.v.K wrote:looking good :up:Maten eller passet?
Ha, tar åt mig vilket som15 oktober, 2010 at 11:18 #339987Anonym anvandareMemberJTrulsson wrote:Maten eller passet?
Ha, tar åt mig vilket somDet gör du rätt i! Du kämpar på så duktigt! Det lilla du lagt på dig försvinner säkert snart. Det är ju antagligen bara vätska. Efter vår ätardag brukar jag gå upp 1-1½ kg och det tar 2-3 dagar innan det försvinner.
Sweet med en egen mästerkock Jag hade också en sån för något år sedan men han har blivit latare nu sedan vi gifte oss!
15 oktober, 2010 at 11:26 #339988Anonym anvandareMemberHeidi K wrote:Det gör du rätt i! Du kämpar på så duktigt! Det lilla du lagt på dig försvinner säkert snart. Det är ju antagligen bara vätska. Efter vår ätardag brukar jag gå upp 1-1½ kg och det tar 2-3 dagar innan det försvinner.Sweet med en egen mästerkock Jag hade också en sån för något år sedan men han har blivit latare nu sedan vi gifte oss!
Ja, jag trodde också det var vätska. Men nu har det liksom gått typ 5 dagar, verkar som min kropp håller hårt i det vattnet då 👿
Hmm… Ska jag kanske bli nervös nu?
16 oktober, 2010 at 13:32 #339989Anonym anvandareMemberVarannan lördag är det samma visa.
Väga sig, mäta sig, ta formbilder!Dagens resultat blev följande:
Vikt: 61,6 kg (+0,4 kg)(-11 kg)
Bröst: 92 cm (0 cm)(-4 cm)
Revbenen: 71 cm (0 cm)(-5 cm)
Midja (navelhöjd): 69 cm (-0 cm)(-20 cm)
Höfter: 88 cm (-0 cm)(-11 cm)
Lår: 52 cm (0 cm)(-8 cm)
Överarm: 29 cm (-0 cm)(-3 cm)Nuvarande resultat(Förändring sen förra mätningen)(Förändring sen start)
Inte vidare nöjd om man säger så, men får väl ta denna svackan för vad det är, just en svacka! Dålig sömn denna veckan, eller lite sömn ska man kanske kalla det. Vilket självklart leder till inre stress. Måste bli bättring på det nästa vecka!
Bifogar några bilder på formen. Poseringen är fortfarande vad den är, testade lite nytt för mig och har ingen aning om det är ”rätt”.
16 oktober, 2010 at 13:35 #339990Anonym anvandareMemberFrukosten denna morgon blev samma som många lördagar innan. Den berömda fluffen som nästan alla pratar om här på forumet.
För min del blev det 400 g jordgubbar med 20 g protein.
Mixat och sen ballongvispat!Hur gott som helst och den perfekta frukosten i mina ögon!
Nu bär det snart av för dagens träningpass.
Axlar, mage och cardio!16 oktober, 2010 at 22:23 #339991Anonym anvandareMemberJTrulsson wrote:Varannan lördag är det samma visa.
Väga sig, mäta sig, ta formbilder!Inte vidare nöjd om man säger så, men får väl ta denna svackan för vad det är, just en svacka! Dålig sömn denna veckan, eller lite sömn ska man kanske kalla det. Vilket självklart leder till inre stress. Måste bli bättring på det nästa vecka!
Bifogar några bilder på formen. Poseringen är fortfarande vad den är, testade lite nytt för mig och har ingen aning om det är ”rätt”.
Snyggt! Jag återupprepar – titta på facit – känn dig nöjd :up:
JTrulsson wrote:Frukosten denna morgon blev samma som många lördagar innan. Den berömda fluffen som nästan alla pratar om här på forumet.Ja det är ett väldigt flufftjat här.
Har faktiskt aldrig prövat, räckte med att läsa att man ska ballongvispa för att jag skulle dra öronen åt mig *latmasken kryper fram* :o:D17 oktober, 2010 at 10:36 #339992Anonym anvandareMemberSam wrote:Snyggt! Jag återupprepar – titta på facit – känn dig nöjd :up:Tack! 😮
Jag vet, man borde se till helheten, men man vill ändå neråt när man ändå sliter liksom…Quote:Ja det är ett väldigt flufftjat här.
Har faktiskt aldrig prövat, räckte med att läsa att man ska ballongvispa för att jag skulle dra öronen åt mig *latmasken kryper fram* :o:DJag rekommenderar dig att testa, och det är inte så hemskt jobbigt att stå med en stavmixer med ballongvispen på den
17 oktober, 2010 at 12:24 #339993Anonym anvandareMemberSam wrote:Snyggt! Jag återupprepar – titta på facit – känn dig nöjd :up:Jag håller med!
18 oktober, 2010 at 09:07 #339994Anonym anvandareMemberHeidi K wrote:Jag håller med!Tack tack tack! 😮
18 oktober, 2010 at 10:41 #339995Anonym anvandareMemberSom sagt, lördagen mag- & axelpass!
Sittande militärpress
20 kg*12, 20 kg*12, 22,5 kg*8, 22,5 kg*8, 22,5 kg*8Sidolyft
4 kg*15, 5 kg*12, 5 kg*12Liggande hantellyft för baksida axlar
5 kg*12, 5 kg*12, 5 kg*12Sittande hantelpress
9 kg*12, 11 kg*8, 11 kg*8Stångdrag i Cabelcross
20 kg*15, 25 kg*8, 25kg*8Ben- & höftlyft
12 st, 12 st, 12 srAbdominal crunch
20 kg*15, 25 kg*15, 25 kg*15Avslutade med 45 minuter promenad i backe, mer hann man inte då tvätten kallade
Biforgar även lite bilder från passet. Lite från vissa av övningarna och lite på formen. Börjar kännas rätt bra, men det är en bit kvar
Efter att min ”coach” sett bilderna från övningen med de liggande hantellyften blir det ändringar i den framöver.
Mer om det nästa axelpass!18 oktober, 2010 at 10:43 #339996Anonym anvandareMemberSöndagen innebar för min del endast cardio iform av städning av hela lägenheten samt en två timmars powerwalk. Helt underbart väder att vandra Helsingborg runt i. Man kunde verkligen inte klaga på hösten denna helgen
19 oktober, 2010 at 08:29 #339997Anonym anvandareMemberBörjade denna kalla med dock rätt mysiga morgon med en 82 minuters morgonpromenad. Totalt 380 kcal brände med en genomsnittspuls på 109. Dock stack maxpuls till närmare 160 när Kärnans trappor var genomförde
Sen efter jobb var det dags för ben.
Underbara ben, ben, ben!
Målet för dagen var: 6 reps på 60 kg, and I did it!
Stort tack till Jonathan som passade mig, vågar mer och mer för varje gång han står bakom och stöttar mig.Fria knäböj
20 kg*15, 20 kg*15, 50 kg*10, 50 kg*8, 60 kg*6, 60 kg*6, 50 kg*10Benpress
100 kg*18, 100 kg*18, 100 kg*18Hacksquat
60 kg*10, 60 kg*10, 60 kg*6Liggande legcurl
20 kg*15, 25 kg*15
Droppade på de sista för att verkligen krama ut det allra sista
30 kg*12 (15 kg*12), 30 kg*12 (15 kg*12)Efter det var min plan att gå hem från gymmet (med lite omväg) för att få dagens sista cardio. Men med helt förstörda ben efter passet, bestämdes det istället att åka hem, vila benen och ladda med lite mer mat än vanligt på kvällen. Därav en fantastiskt god omelett med salami och philadelfiost!
19 oktober, 2010 at 21:22 #339998Anonym anvandareMemberGrattis till knäböjen! Det gör mycket då man har någon som passar. Jag och Filip tränade alltid tillsammans förr. Det var då vi började på SATS som vi slutade med det, mest för att någon måste vara hemma med Hampus. Men jag saknar att ha någon att pussas med mellan övningarna
19 oktober, 2010 at 22:16 #339999Anonym anvandareMemberJTrulsson wrote:Efter det var min plan att gå hem från gymmet (med lite omväg) för att få dagens sista cardio. Men med helt förstörda ben efter passet, bestämdes det istället att åka hem, vila benen och ladda med lite mer mat än vanligt på kvällen. Därav en fantastiskt god omelett med salami och philadelfiost!Jag brukar också göra omelett/äggröra med olika smaker philadelphia – visst är det väl snuskigt gott!
Btw
Det är helt ok att ta bilen hem efter gymmet.
Själv håller jag på och sliter ut hissen – oavsett vilken kroppsdel som är sliten -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.